Екіпірування збірних на Євро: битва Nike і Adidas, Україна вибрала Joma
Україна отримує від виробника близько 1,3 млн на рік. Лідирує Німеччина - 56 млн
- 11 червня 2021, 10:23
- |
- 11 березня 2024, 22:03
- 20939
- 20
Євро-2020 стане полем битви не тільки національних команд, а й виробників екіпірування, які вкладають величезні кошти в те, щоб саме їхній логотип красувався на формі максимальної кількості збірних.
Перед чемпіонатом Європи основна битва розгорнулася між Nike і Adidas, які відхопили левову частку спонсорських контрактів.
У цьому змаганні виграє Nike, який підготував екіпіровку для 9 збірних, тоді як Adidas - для восьми.
Ще чотири збірні, в тому числі Італія, будуть одягнені в форму від Puma, а збірна України стала єдиною, яка скористалася послугами компанії Joma. Крім того, збірну Данії забезпечує Hummel (власне, датський виробник), а Північна Македонія вибрала фірму Jako.
Але топові збірні, крім Італії, підписали контракти з двома гігантами: Adidas забезпечує Німеччину, Іспанію та Бельгію, а Nike - Францію, Англію, Нідерланди і Португалію.
У правій колонці - сума контракту на рік (фунти). Theathletic.com
«9 у Nike і 8 - у Adidas? Це майже картель. Упевнений, керівництво цих компаній вважає, що все добре і виглядає саме так, як потрібно», - сказав Кріс Бреді, директор з досліджень фірми Sportsology.
При цьому вирізняється різний підхід двох гігантів до роботи. Adidas перед Євро активно рекламує і говорить про футбол, тому що цей спорт в цілому - частина ДНК цієї фірми. Тоді як Nike особливо не рекламує свою участь в Євро, якщо не враховувати Киліана Мбаппе. Експерти вказують, що Nike більше сконцентрований на побудові свого іміджу через окремих спортсменів. Колись це був (та й є зараз) Майкл Джордан (легендарне взуття Jordans), а зараз - Мбаппе.
Дві компанії борються на фінансовому полі. Зараз найдорожчу спонсорську угоду мають Adidas і збірна Німеччини (Німецький футбольний союз): в 2016 році сторони підписали рекордний контракт на 10 років і 560 мільйонів фунтів (56 мільйонів на рік).
Цікаво, що в тому ж році Англія підписала контракт з Nike на менш вигідних умовах: 12 років і 400 мільйонів фунтів. Вся справа в успіхах на футбольному полі. Якщо Німеччина підписувала контракт в статусі чемпіона світу, то англійці провалили і ЧС-2014, і Євро-2016, що позначилося на сумі.
Зараз Англійська футбольна асоціація має третій за сумою контракт (33,3 мільйона фунтів), а 2-е місце слідом за Німеччиною очікувано займає Франція. Чемпіони світу мають контракт до 2026 року, отримуючи від Nike 43 мільйони фунтів на рік.
Для чого Adidas, Nike і всі інші платять такі гроші?
«Всі ці компанії ведуть бізнес розумно. Вони б не витрачали ці гроші, якщо б не вірили у віддачу. Футболісти цього літа будуть постійно з'являтися на екранах ваших телевізорів, смартфонів і комп'ютерів, демонструючи рекламу цих фірм. Буде величезна рекламна віддача, якщо команда з лого того чи іншого виробника виграє трофей. Все це відіб'ється на продажах одягу».
«Adidas до старту ЧС 2014 продав в світі 2 мільйони футболок збірної Німеччини. Відразу після перемоги німців на турнірі був проданий ще мільйон футболок», - сказав Бреді.
Getty Images/Global Images Ukraine
Експерти впевнені, що це гонка тільки двох виробників - Nike і Adidas. Всі інші раді просто бути представленими на Євро. Серед таких і фірма Joma, яка одягає збірну України. За інформацією The Athletic, УАФ отримує від компанії близько 1,3 мільйона фунтів на рік. Це 19-й показник серед усіх команд Євро-2020.
Найменший контракт у Північній Македонії і Jako - 400 тисяч на рік.
За матеріалами The Athletic