Домінування Берналя, фіаско Евенпула. Підсумки другого тижня Джиро-2021

Sport.ua підводить підсумки другого тижня Джиро д'Італія-2021

Берналь не залишає суперникам шансів

Рожеву майку лідера Джиро д'Італія Еган Берналь перехопив перед першим днем ​​відпочинку, здобувши впевнену перемогу на дев'ятому етапі до Кампо Феліче. За другий тиждень ситуація не змінилася: перед днем ​​відпочинку капітан «Ineos Grenadiers» знову переміг, і зміцнив лідерство в загальному заліку.

Другий тиждень Джиро ознаменувався домінуванням Берналя. Спочатку він блискуче виступив на білих дорогах Тоскани, де зумів скинути всіх прямих конкурентів по загальному заліку - поїздка на Страде Б'янке в березні точно не пройшла даремно. Той етап віддали відриву, але, незважаючи на це, очікування він виправдав і подарував максимально відкриту і селективну боротьбу серед грандів загального заліку.

Від суботнього штурму легендарного Дзонколана (нехай і з більш простого боку, від Сутріо) чекали не меншого, але на відміну від етапу до Монтальчіно, сходження до «брами пекла» свої очікування виправдало не в повній мірі. Коли на такому підйомі група фаворитів за 2 км до фінішу ще їде практично в повному складі разом, то це не може не розчаровувати.

Getty Images/Global Images Ukraine

Однак навіть в таких умовах закритої боротьби Берналь зумів знову привезти час прямим конкурентам за загальним заліком. Спочатку колумбієць відповів на атаку Саймона Йейтса, а ближче до фінішу скинув британця з колеса.

А понеділковий етап до Кортіна д'Ампеццо, хоч і був урізаним через погодні умови (про це поговоримо окремо), але став справжнім бенефісом Берналя. Він знову був на голову сильнішим за всіх суперників, розчавив їх під час важкого сходження на Пассо Джау, а потім впевнено подолав небезпечний спуск до фінішу в Кортіні.

Як і перший, Берналь закінчив другий тиждень Джиро впевненою перемогою на етапі. І зараз сумнівів немає вже ніяких: Еган може програти цю Джиро тільки через форс-мажор. Суперників, здатних відібрати у колумбійця рожеву майку на третьому тижні, в пелотоні немає.

Фіаско Евенпула

Після першого тижня багато хто намагався піднести нинішню Джиро як дуель Берналя з Ремко Евенпулом. Бельгійський вундеркінд пройшов перший тиждень дуже гідно, однак розмови про дуелі все одно здавалися притягнутими за вуха: з огляду на перенесену важку травму, 0 гоночних днів перед Джиро в сезоні і повну відсутність досвіду на Гран турах, гонщик «Deceuninck Quick Step» явно не тягнув на дуельного суперника Берналя.

І другий тиждень Джиро цю тезу підтвердив. Навіть більше, ніж в повній мірі - юний бельгієць другий тиждень Джиро просто провалив.

Спочатку він програв більше двох хвилин Берналю (і трохи менше - іншим грандам загального заліку) на етапі до Монтальчіно. Явно впадало в очі невміння Ремко ходити гравійні ділянки - там він програвав дуже багато в першу чергу не через фізичну слабкість, а через брак технічної майстерності.

І це цілком зрозуміло. Евенпул досить пізно прийшов у велоспорт з футболу, і у нього практично не було досвіду їзди в шосейних гонках по бездоріжжю - досвіду, який, здавалося б, у кожного бельгійця в крові. Та й не можна ігнорувати фактор страху - після такого жахливого падіння, яке Евенпул зазнав в минулому році на Ломбардії, побоюватися буде навіть людина із залізними нервами.

Якщо невдачу Ремко на білих дорогах можна пояснити його недостатньою технічною підготовленістю, то його провал в горах в кінці другого тижня - це питання фізики і тільки її. На Дзонколані Евенпул програв Берналю півтори хвилини і фінішував пізніше за всіх з претендентів на загальний залік. Невдача? Звісно. Але головне фіаско чекало на Ремко в понеділок.

Getty Images/Global Images Ukraine

На 16-му етапі до Кортіни гонщик «Deceuninck Quick Step» був у глибокій кризі. Команда «Education First» вишикувалася попереду і почала форсувати темп в пелотоні ще до початку штурму Пассо Джау. І вже тоді Евенпул не потягнув - до моменту початку підйому на Джау його вже давним-давно не було в пелотоні. В результаті 21-річний бельгієць програв Берналю більше 24 хвилин - з шансами на більш-менш високе місце в загальному заліку можна попрощатися.

Навколо дебюту Евенпула на Джиро було дуже багато галасу, і вже зараз можна констатувати, що все завершилося грандіозним провалом. І звинувачувати в цьому варто не самого Ремко, а тих, хто записував його в топ-фаворити Джиро, наполегливо ігноруючи всі фактори, які говорили не на його користь.

Що ж цей провал значить для Евенпула в глобальному сенсі? Абсолютно нічого. Ховати його як потенційного призера Гран турів ще дуже рано. Саме тому, що на цій Джиро дуже багато обставин були не на його користь.

Ставка «Deceuninck Quick Step» на Евенпула не спрацювала. Вперше за багато років команда Патріка Лефевра приїхала на Джиро без спринтера, повністю заточеною під загальний залік. Досить скоро «Deceuninck Quick Step» стала заточеною не просто під загальний залік, а конкретно під Евенпула. Фаусто Маснада зійшов через проблеми з коліном, а Жоау Алмейда, який також претендував на капітанський статус, вже на першому гірському фініші в Сестолі програв більше 4 хвилин.

Однак в подальшому португалець увійшов в гоночний ритм і став відчувати себе набагато краще, але вже був змушений працювати на Евенпула. Хоча особливого бажання жертвувати особистими амбіціями Алмейда не демонстрував. Не те щоб це правильно, але, принаймні, досить природно, враховуючи, що в кінці сезону Жоау йде в «Bora Hansgrohe».

Нехай і без особливого бажання, але Алмейда був змушений підкоритися наказам керівництва «Deceuninck Quick Step» і повернутися за Евенпулом на етапі до Монтальчіно, хоча сам португалець був готовий триматися в групі лідерів. Приблизно те ж саме було і на Дзонколані.

І глибока криза бельгійця на етапі до Кортіни показала, що рішення «Deceuninck Quick Step» пожертвувати Алмейдою було помилковим. Сам португалець на 16-му етапі вже отримав свободу дій і відправився в відрив, зайнявши в підсумку шосте місце на етапі. Це дозволило Алмейді піднятися на 10-те місце в загальному заліку. Берналю він програє вже більше 10 хвилин, але це відставання могло б бути як мінімум на хвилину-півтори меншим, якби португальцю не доводилося працювати на Евенпула. Звичайно, заднім розумом всі сильні, але зараз ми можемо констатувати, що рішення «Deceuninck Quick Step» було помилковим.

Лебедина пісня Дам'яно Карузо

Еган Берналь впевнено йде до перемоги в Джиро, а за його спиною йде захоплююча боротьба за два місця на подіумі. Беруть участь в ній шість чоловік, і найбільше виділяється з цієї компанії Дам'яно Карузо.

Причин тому кілька. По-перше, Карузо йде вище за всіх з цієї компанії в загальному заліку: друге місце з перевагою в 1 хвилину і 16 секунд над найближчим переслідувачем, Х'ю Карті. Друге - це те, що є причиною такого вигідного положення гонщика «Bahrain Victorious» в генеральній класифікації: його вражаюча стабільність. У кожного з претендентів на подіум нинішньої Джиро вже був як мінімум один невдалий день, і тільки Карузо йде стабільно, без провалів.

Ну і головне - це, звичайно, те, як Дам'яно взагалі опинився серед претендентів на подіум. Спочатку капітаном «Bahrain Victorious» на нинішній Джиро планувався Мікель Ланда, а другим номером - ще один іспанець, Пельо Більбао. Ланда почав нинішню Джиро дуже гідно, однак вже на п'ятому етапі зійшов через важке падіння.

Getty Images/Global Images Ukraine

Більбао, який фінішував п'ятим на торішній Джиро, сповна скористатися цією ситуацією не зумів, і програв внутрішньокомандну боротьбу за лідерство, хоча італієць спочатку їхав на «Корса роза» в якості лише третього номера команди.

Зараз в 33-річному віці Карузо показує найкращу форму в своєму житті. Протягом усієї кар'єри він був або елітним грегарі, або, в кращому випадку, людиною на місце в кінці топ-10 загального заліку. Іноді йому вдавалося ці дві ролі об'єднувати - як, наприклад, на торішньому Тур де Франс, де він працював на все того ж Ланду, а в підсумку ще й сам фінішував десятим у генеральній класифікації. Проте, про боротьбу за подіум Карузо раніше ніколи навіть не міг мріяти - незалежно від того, в якому статусі в своїй команді він їхав гонку.

Зараз Дам'яно виглядає найбільш переконливо серед усіх претендентів на подіум, але призове місце йому ніхто не гарантує. Проте, важкого кризового дня і глибокого провалу в загальному заліку без будь-яких об'єктивних причин бути не повинно - Карузо вміє ходити Гран тури стабільно, просто раніше він це робив не на такому високому рівні.

Ну а для «Bahrain Victorious» цю ситуацію можна описати дуже просто: не було б щастя, та нещастя допомогло. Звичайно, Ланда був готовий добре, але навряд чи б він за підсумками двох тижнів йшов у загальному заліку вище, ніж Карузо. Після свого подіуму на Джиро-2015 Ланда вже стільки років оббиває пороги подіумів Гран турів, тричі фінішував четвертим, але повернутися в топ-3 не може. І зараз у «Bahrain Victorious» є шанс завоювати подіум Джиро, але, за іронією долі, саме тоді, коли Ланда з гонки зійшов.

Боротьба за подіум буде гарячою

Віддавати вже зараз Карузо одне з місць на подіумі було б як мінімум передчасно, але поки що ситуація складається таким чином, що залишилися п'ять грандів, які розігрують тільки третє місце. І спрогнозувати, на чию користь завершиться ця боротьба, дуже складно. А все тому, що жоден з претендентів не дає приводів бути впевненим в ньому на всі 100%.

На день відпочинку на третій позиції пішов Х'ю Карті. Перед учорашнім 16-м етапом лідер «Education First» був налаштований максимально амбітно і був готовий навіть кинути виклик самому Берналю! Слова його команда підтвердила ділом: «Education First» влаштувала дуже інтенсивне розвезення перед Пассо Джау, яке викинуло з пелотону Евенпула, і вже в самому підйомі максимально просіяла пелотон.

Однак якщо команда Карті відповідала рівню заявлених амбіцій, то сам Х'ю не зміг. Спочатку він зачепився за атаку Берналя, але потім колумбієць скинув його. Пізніше пройшли Карті наскрізь і Карузо з Роменом Барде - болючий удар і по самолюбству, і по шансах в загальному заліку. Хоча в цілому ситуація для Карті в боротьбі за подіум залишається непоганою, і, на рівних із Власовим, в його розпорядженні найбоєздатніша команда серед претендентів на топ-3. Головне - перестати гнатися за журавлем в небі і зрозуміти, що рожева майка поза межами досяжності.

Самого Власова багато хто поспішив назвати головним конкурентом Берналя після того, як виникли проблеми у Евенпула. Однак росіянин розчарував на Дзонколані, де з ним і «Астаною» сталося приблизно те ж саме, що і з «Education First» і Карті двома днями пізніше. «Астана» задавала темп в пелотоні, просіювала групу в горі, але в підсумку сам капітан не потягнув.

А на 16-му етапі Власов вже відчував себе набагато краще, але тут йому просто не пощастило. На початку підйому на Джау він вирішив зняти куртку, але вона заплуталася в його задньому колесі. Довелося зупинятися і вирішувати цю проблему, в той час як «Education First» без зупинок задавала високий темп в групі. У певний момент Власов був близький до того, щоб повернутися в залишки пелотону, але саме тоді в атаку пішов Берналь - дотягнутися так і не вдалося. В цілому Власов виглядає непогано, але його форма не дуже стабільна, і фізичний стан коливається з дня в день, тому впевненості в його призових шанси немає ніяких. І їх точно менше, ніж у Карті.

Багато чого чекали від Саймона Йейтса, але в підсумку можна констатувати, що британець в черговий раз промахнувся з виходом на пік форми - він дуже далекий від тих кондицій, які у нього були в квітні на Турі Альп. Ну і у капітана «Bike Exchange» та ж проблема, що і у Власова, тільки ще більш яскраво виражена: його самопочуття дуже нестабільне. Проте, в найкращі дні Йейтса його потенціал в горах дуже великий, і як мінімум зачепити етап на третьому тижні він може.

Що стосується Джуліо Чікконе, то для нього боротьба за настільки високі місця в загальному заліку - це стрибок в невідомість. Стрибок, в рамках якого італійцеві також доводиться боротися зі своєю ж природою і відмовлятися від свого авантюрного стилю ведення гонки.

Getty Images/Global Images Ukraine

Після раптової кризи Чікконе на останньому підйомі 11-го етапу до Монтальчіно здавалося, що на цьому його боротьба за найвищі місця на Джиро завершена, але, на подив багатьох, Джуліо воскрес, і на наступних гірських етапах виглядав гідно. Проте, на останньому тижні ця боротьба за загальний залік для гонщика «Trek Segafredo» може завершитися в будь-який момент - навіть дуже глибока криза не виключена. Але навіть без кризи потрапити на подіум Чікконе буде дуже складно, з огляду на його відставання на даний момент і фінальну розділку в Мілані - індивідуальні гонки Джуліо ходить просто катастрофічно погано.

Ну і останній реальний претендент на подіум Джиро - це Ромен Барде. Француз почав нинішню Джиро невдало, але з кожним днем ​​його форма зростає. З дуже високою часткою ймовірності можна припустити, що третій тиждень він пройде краще за всіх з прямих конкурентів. Інше питання, чи буде цього достатньо для того, щоб відіграти те відставання від призового місця, яке у гонщика DSM є зараз - а це 1 хвилина і 22 секунди від Карті. Підводячи підсумки, ризикнемо припустити, що третє місце на подіумі нинішньої Джиро розіграють саме Барде та Карті.

До слова, по ходу перших двох тижнів Джиро багато вболівальників скаржилися на те, що занадто багато етапів віддається відривам. І зараз є дуже багато підстав вважати, що всі три гірських етапи третього тижня будуть віддані відривам. Судіть самі: перевага Егана Берналя над прямими конкурентами незаперечна, при цьому «Ineos» на нинішній Джиро вже забрав три етапи і має шанси виграти ще один з Філіппо Ганною на фінальній розділці в Мілані. Зараз завдання «Ineos» - спокійно довести Берналя в рожевій майці до фінішу, і навряд чи вони будуть готові класти команду на те, щоб добрати відрив і виграти ще один етап.

Що стосується інших генеральщиків, то тут ситуації з «Астаною» на Дзонколані та «Education First» на 16-му етапі дуже показові: вони виклалися по максимуму, а в результаті замість перемоги свого капітана на етапі побачили черговий бенефіс Берналя. Навряд чи вони стануть на ті ж граблі ще раз, та й команди інших грандів явно вміють вчитися на чужих помилках. Тому, цілком може виявитися так, що на третьому тижні наздоганяти відриви на гірських етапах буде просто нікому. За винятком, можливо, DSM з Роменом Барде, форма якого по ходу Джиро тільки зростає. Тут питання лише в тому, чи буде достатньо ресурсів у DSM, особливо після сходу Джая Хіндлі.

А бажаючих їхати в відриви на гірських етапах третього тижня буде досить: розриви в загальному заліку нинішньої Джиро дуже великі, і, за великим рахунком, всі гонщики, які знаходяться за межами топ-10, вже не є небезпечними з точки зору боротьби за подіум. А сильних людей навіть у другому десятку досить - тут вам і Ден Мартін, і Пельо Більбао, і Джордж Беннетт, і Давіде Формоло, і сам Вінченцо Нібалі. Хоча легендарний італієць під кінець другого тижня потрапив в ще один завал (в результаті якого зійшов з гонки Мануель Бухманн) і отримав удар по ребрах. Подивимося, яким буде стан «акули» на третьому тижні, але перша його спроба забрати етап з відриву вийшла невдалою.

Королівський етап перетворився на скандальний

Всі фанати велоспорту з нетерпінням чекали 16-го етапу нинішньої Джиро, який повинен був стати королівським: легендарна доломітова зв'язка Пассо Федайя/Пордої/Джау і сумарний набір висоти 5700 метрів. Організатори Джиро в цьому році не включили в маршрут перевалів на висоти 2600+ метрів над рівнем моря, що, здавалося б, повинно було убезпечити їх від необхідності перекроювати маршрут Джиро на ходу через важкі погодні умови.

Однак, як назло, в цьому році в травні на Доломітові Альпи звалилася незвично холодна і сніжна погода, через яку довелося обрізати маршрут 16-го етапу і відмовитися від проходження Федайі та Пордої - з легендарної зв'язки в маршруті залишився тільки Джау. Багато вболівальників посмішили спустити всіх собак на організаторів, хоча, за великим рахунком, їхньої провини в цьому немає - виключивши з маршруту надвисокі перевали, вони зробили все можливе, щоб цих перекроювань маршруту на ходу уникнути.

Але погода виявилася настільки поганою, що навіть на перевалах заввишки 2200-2300 м над рівнем моря були температури мінусові або на межі мінусових, що, разом з опадами, робило проходження спусків занадто небезпечним. Те, що організатори та гонщики зіткнулися з безпрецедентно низькими температурами як для цих висот і цієї пори року, розумієш, коли переглядаєш проходження тієї ж Джау на Джиро в попередні роки: ні про які мінусові температури там не йшлося - навіть снігу на узбіччях не було вже ні грама.

Getty Images/Global Images Ukraine

Так, на тому ж Тур де Франс або Вуельті перекроювання маршрутів етапів на ходу трапляється набагато рідше, ніж на Джиро. Але тут потрібно розуміти, що Джиро проходить в іншу пору року, коли умови для проведення велогонок набагато гірші. І організатори Туру та Вуельти просто майже ніколи не стикаються з необхідністю таких змін і переносів.

А ось чим вболівальники мають повне право бути незадоволеними, так це якістю трансляції. Точніше, відсутністю картинки на протязі значної частини етапу і майже всього сходження на Джау. Тут знову багато хто поспішив звинуватити у всьому організаторів, не усвідомлюючи того, що це в цілому не їхня сфера відповідальності.

Виробництвом картинки займаються не вони, а хост броудкастер - компанія «Rai». Так, у неї неодноразово виникають подібного роду проблеми, і частково це можна знову-таки пояснити тим, що Джиро проходить в набагато складніших погодних умовах. Але лише частково.

Як організатори Джиро, компанія «RCS Sport», може вирішити цю проблему? Пошуком нового хост броудкастера? Так, можливо. Тільки варто розуміти, що виробництво телекартинки з велогонок - справа дуже непроста і витратна, і навряд чи у «RCS Sport» є ціла черга бажаючих замінити «Rai».

Та й потім, давайте уявимо, що новий хост броудкастер знайдеться - припустимо, це «Sky Sports». Варто повторити ще раз: виробляти телекартинку велогонок, забезпечувати її безперебійну трансляцію в будь-яких погодних умовах - завдання дуже складне. Набагато складніше, ніж, наприклад, організувати трансляцію футбольного матчу на максимально стислому просторі, а не дистанції 200 км, і не на висотах за 2000 метрів на рівні моря, і в великих містах, а не у віддалених гірських регіонах. І у умовного «Sky Sports» у виробництві телекартинки в таких умовах і з такою специфікою досвіду немає ніякого. І, звісно, як мінімум в перші роки проблем буде дуже багато - набагато більше, ніж зараз у «Rai».

Все це говорить про те, що це проблема, у якої немає простого і очевидного рішення. І було б дуже нерозумно і наївно вважати, що це просте рішення є, а в «RCS Sport» сидять ідіоти, які цього рішення не бачать.

Олег Дідух Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 25 грудня 2024, 15:52 6

GOAL поставив Мохамеда Салаха на перше місце, до топ-3 також входять Віні та Рафінья