Олег КРОТ: «Кіберспорт в Україні розвивається з шаленою швидкістю»

Вашій увазі інтерв'ю з керуючим партнером кіберспортивного медіахолдингу WePlay Esports

Керуючий партнер кіберспортивного медіахолдингу WePlay Esports, Олег Крот дав велике інтерв'ю Sport.ua, якому розповів про розвиток кіберспорту в Україні, вплив пандемії на індустрію, а також поділився планами студії на найближчі роки.

- Наприкінці 2020 року ви стали партнерами з Олександром Усиком. Що плануєте створити разом з ним у 2021 році?

- Наші головні плани стосовно спільних продуктів з Олександром Усиком у 2021 році - розвиток WePlay Ultimate Fighting League (WUFL), проведення турнірів із різних файтинг-дисциплін в офлайн- та онлайн-форматі.

Наприкінці 2020 року ми оголосили про створення спільної з Олександром компанії, що спеціалізуватиметься на організації та проведенні турнірів із файтингів у рамках новоствореної ліги WUFL. Наразі ми провели лише один турнір ліги - WePlay Dragon Temple з дисципліни Mortal Kombat 11, яку ми обрали для «знайомства» з цим напрямком.

А нещодавно ми оголосили проведення першого сезону WePlay Ultimate Fighting League Season 1 із призовим фондом у $150 000. Цього разу, окрім MK11, ми обрали ще SOULCALIBUR VI й Tekken 7. Впевнені, що WUFL Season 1 вразить кіберспортивних фанатів ще більше, ніж WePlay Dragon Temple.

- Кіберспорт під час пандемії лише набирав популярності. Як пандемія вплинула на кіберспортивний медіахолдинг WePlay Esports?

- Відверто кажучи, позитивно. Ми змогли швидко адаптуватися до нових реалій та трансформувати нашу діяльність відповідно до карантинних обмежень - перевели все в онлайн: і операційну діяльність медіахолдингу, і наші турніри.

Коли карантин тільки запровадили, ні в кого не було розуміння, що буде далі. Проте всіх об'єднувало єдине бажання - зробити що завгодно, щоб скоріше повернутися до нормального життя. Саме тоді у нас з'явилася ідея провести благодійний онлайн-марафон WeSave! Charity Play, на якому вдалося зібрати $188 879. Ці кошти ми порівну розділили та передали до благодійних організацій CEPI та GlobalGiving, які допомагали медикам і фінансували розробку вакцини проти COVID-19.

WeSave! Charity Play. Зображення: WePlay Esports

Організація цього марафону - яскравий приклад того, на що здатна команда, яка об'єднана спільною метою та майндсетом: ми розробили концепцію турніру за десять годин після появи ідеї про його проведення, а за сім днів вже почався перший ефір.

WeSave! Charity Play. Зображення: WePlay Esports

Ми чітко розуміли, що кіберспорт - єдиний вид спорту, що залишився навесні 2020 року. Тож ми робили максимум, щоб підтримувати WePlay Esports і кіберспортивне комюніті загалом.

Якщо говорити про конкретні цифри, то з березня 2020 року ми провели шість онлайн-турнірів і згенерували 4 035 годин унікального контенту за 2020 рік. При тому що за минулий рік годин унікального контенту було 1 659. Також завдяки пандемії нам вдалося навіть трохи зекономити на будівництві нашої арени на ВДНГ. Через те, що ми не прискорювали процес, а спокійно будували й створювали те, що хотіли з самого початку.

Ми намагалися обернути цю неприємну ситуацію з пандемією на власну користь, мінімізувати її негативний вплив на бізнес та світ. І зараз я бачу, що нам це вдалося.

- Як оціните розвиток кіберспорту в Україні в останні роки? Які перспективи кіберспорту в нашій країні?

- Кіберспорт в нашій країні розвивається зі скаженою швидкістю. Причому це відбувається на всіх рівнях: і на рівні держави, і на бізнес-рівні, і серед суспільства загалом.

Визнання кіберспорту офіційним видом спорту в Україні є важливим кроком на шляху зміни ставлення людей до індустрії. Тепер кіберспорт сприймають не лише як розвагу, а і як сферу, що здатна впливати та провокувати зміни в суспільстві.

Дедалі більше брендів звертаються до кіберспорту як до ефективного каналу комунікації зі своїм споживачем, в багатьох компаніях навіть з'являються «кіберспортивні відділи», які є своєрідними посередниками між брендом та кіберспортом.

Активно розвивається кіберспортивна освіта: вищі навчальні заклади відкривають спеціалізовані курси з кіберспорту та суміжних дисциплін. Наприклад, наша директорка з PR та комунікацій Олена Дальська-Латошевіч нещодавно закінчила викладати курс з піару та журналістики в кіберспорті в Національному університеті фізичного виховання і спорту України. Окрім цього, ми анонсували запуск курсу «Режисура анімаційного фільму» спільно з Київським національним університетом театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого. Максим Білоногов, генеральний продюсер та chief visionary officer WePlay Esports, буде наймолодшим майстром курсу в історії університету. Викладачами стануть члени команди студії медіахолдингу WePlay Esports.

Це перший в Україні курс з режисури, який запровадила кіберспортивна компанія. Студенти курсу будуть навчатися протягом чотирьох років та отримають диплом бакалавра державного зразка. Таким чином ми виховаємо першокласних спеціалістів, найталановитіших з яких запросимо працювати до нас, у WePlay Esports.

Я впевнений, що кіберспорт в Україні продовжить свій стрімкий розвиток і за найближчі п'ять-десять років наша держава матиме всі шанси стати однією з провідних у цій індустрії. Та й історично так склалося, що в країні є багато талановитих людей, які розвивають кіберспорт: ті ж самі NAVI або StarLadder.

- WePlay Esports відрізняється від інших українських і російських студій своїм стилем проведення турнірів. Яскраво оформлена студія, кожного разу окремий стиль турніру (WePlay! Clutch Island, WePlay! Pushka League). Чому ви обрали такий стиль висвітлення і наскільки це подобається глядачам?

- Тому що ми звикли стрибати вище власної голови, не говорячи вже про чужі голови. Може, це звучить дещо зарозуміло, проте дійсно, мета нашої компанії - робити не так, як усі. Саме тому ми щоразу створюємо унікальні концепції для кожного турніру, вигадуємо окрему історію, відповідно до якої розробляємо айдентику, декорації, костюми (для наших талантів, наприклад) і все інше. Нам подобається відрізнятися, робити по-новому, по-своєму.

Наш турнір WePlay! Bukovel Minor в Буковелі розірвав усі шаблони звичних кіберспортивних івентів. Обравши українські Карпати локацією для проведення турніру, ми хотіли створити новорічну казку і максимально інтегрувати український колорит в усе, що стосувалось турніру: запросили хор народних артистів, створили зимовий SFM-ролик за участю героїв Dota 2.

WePlay Bukovel Minor. Зображення: WePlay Esports

На турнірі з MK11 WePlay Dragon Temple ми прикрасили арену у східному стилі, запросили каскадерів на фінал (вони виступили на прешоу).

WePlay Dragon Temple. Зображення: WePlay Esports

Також, за допомогою AR-технологій створили ролик, де персонаж гри Scorpion грає пісню Scorpions «Still lovin' you». А однією з найяскравіших колаборацій турніру був бій між Олександром Усиком і Шао Каном (персонаж гри MK11).

Ну і звісно, наш #madmoontruck на WePlay! Dota 2 Tug of War: Mad Moon, з якого на сцену виходили гравці в останні дні турніру, ще й досі нам згадують.

Cybertruck на WePlay! Dota 2 Tug of War: Mad Moon. Зображення: WePlay Esports

Такий підхід до організації турнірів подобається нам і кіберспортивному комюніті. Ми завжди спілкуємося с аудиторією, питаємо їхню думку щодо нашої чергової витівки й тримаємо руку на пульсі.

- Які турніри з CS:GO і Dota 2 WePlay Esports висвітлюватиме у 2021 році?

- Сьогодні організація турнірів для нас є більш пріоритетним напрямком, ніж їх висвітлення.

У нас великі плани на обидві гри, і на CS:GO, і на Dota 2, проте наразі не хочу розкривати усіх карт. Чекайте анонсів найближчим часом, буде гаряче!

- Ваші конкуренти володіють правами на топові турніри з CS:GO - BLAST, ESL. Чи є в планах у майбутньому викупити права на них?

- WePlay Esports також проводить топові турніри й продає права на їх висвітлювання. В майбутньому нам було б цікаво купувати права на висвітлення турнірів інших турнірних операторів, якщо вони не перетинаються з нашими турнірами.

Першочергова задача нашого холдингу, на якій ми зосереджені - створення власних кіберспортивних івентів.

За останні півтора року ми досягли крутих результатів в рамках Dota 2, чим дуже пишаємося. Віримо, що в цьому році ми вразимо усіх не лише турнірами з цієї дисципліни, а й з інших, популярних серед західної й СНД-аудиторії: та ж CS:GO або файтинги в рамках WUFL.

- Як загалом оціните конкуренцію між СНД-студіями? Чи допомагає це розвитку кіберспорту?

- Безумовно, конкуренція - це завжди про розвиток. Всі гравці на кіберспортивному ринку дотримуються етичних норм, тож «брудної» конкуренції у нас немає. Але здоровий дух суперництва ніколи зайвим не буде.

- У яких дисциплінах бачите найбільшу перспективу у найближчі 3-5 років?

- Звичні нам Dota 2, CS:GO не втратять своєї актуальності у найближчому майбутньому ми не плануємо від них відходити. Водночас я впевнений, що на ринку з'являтимуться нові дисципліни, як-от VALORANT у 2020 році, які матимуть свої переваги та цікаві перспективи.

Будемо активно розвивати файтинг-напрямок за допомогою WUFL. Ми покажемо українському комюніті, що турніри з того ж MK11 чи Tekken 7 можуть бути не менш видовищними, ніж з Dota 2.

Олег Крот - керуючий партнер кіберспортивного медіахолдингу WePlay Esports.

Експерт у галузі IT-інтеграції, розробки програмного забезпечення, створення data-центрів, має безпосередній досвід організації кіберспортивних заходів.

Почав бізнес у сфері IT-розробки та впровадження систем програмного забезпечення. У 2000 році започаткував мережу комп'ютерних клубів. 2006 року Олег Крот спільно із бізнес-партнером Юрою Лазебніковим заснував кіберспортивний медіахолдинг WePlay Esports.

Одним із найважливіших досягнень вважає створення команди, яку декілька років особисто формував разом із Юрою Лазебніковим, і яку вважає найсильнішою у світовому кіберспорті сьогодні.

Олег Крот зосереджений на стратегічному плануванні розвитку компанії, розширенні її впливу на північноамериканських та азіатських ринках, юридичній і фінансовій структуризації активів WePlay Esports.

Мета - налагодити процеси у компанії таким чином, аби мати змогу особисто приділяти більше уваги соціальним та благодійним ініціативам.

Максим Гаптар Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 22 листопада 2024, 09:59 0

Також до чвертьфіналу жіночої ЛЧ пробилися Челсі, Реал та Ліон

Кіберспорт | 22.11.2024, 11:38