Джиро д'Італія-2020. Прев'ю
Sport.ua анонсує старт другого Гран туру нинішнього сезону
- 02 жовтня 2020, 13:18
- |
- 11 жовтня 2020, 13:17
- 1542
- 0
3 жовтня на Сицилії стартує Джиро д'Італія-2020. Такого ще не було ніколи, адже традиційно «Корса троянда» проводиться в травні. До того, що нинішній рік аномальний, ми вже звикли. Доведеться змиритися і з думкою про те, що в цьому сезоні Джиро вперше з 1994 року не буде першим Гран туром сезону (до 1994 року включно іспанська Вуельта проходила в квітні).
Джиро-2020 пройде з 3 по 25 жовтня і буде складатися з 21 етапу сумарною дистанцією 3497 км. Спочатку перші три етапи Джиро повинні були пройти в Угорщині, однак пандемія коронавірусу змусила організаторів перенести старт Джиро на Сицилію, батьківщину Вінченцо Нібалі. Закінчиться гонка, як це найчастіше й буває, в Мілані.
В останні роки Джиро перетворилася на Гран Тур з найбільшою кількістю розділок. У цьому році їх знову три: дві короткі, 15-кілометрові, в перший і останній день гонки, і ще одна 34-кілометрова, на 14-му етапі. Сумарна дистанція індивідуальних гонок Джиро-2020 року - 64,8 км.
Гор на нинішній Джиро теж буде багато. Перший гірський фініш буде вже на третьому етапі - гонщики будуть підніматися на вулкан Етна. На першому тижні буде ще два гірських етапи - п'ятий і дев'ятий. Незважаючи на це, все найважче і найцікавіше на Джиро за традицією розпочнеться в кінці другого тижня, і весь третій тиждень «Корса роза» буде неймовірно важким.
На Джиро-2020 буде багато високогірних перевалів (в тому числі Стельвіо і Аньєлло з висотою понад 2700 м над рівнем моря), і, з огляду на те, що гонка буде проходити в жовтні, є висока ймовірність того, що маршрути ключових гірських етапів будуть перекроювати. Хоча прогнози синоптиків відносно оптимістичні: буде дуже холодно, сніг на узбіччях доріг буде, але безпосередньо в дні етапів опадів бути не повинно. Так чи інакше, навіть якщо Стельвіо і/або Аньєлло будуть прибрані з маршруту Джиро, він все одно виглядає дуже складним, і цим дуже вигідно відрізняється від маршруту Тур де Франс-2020.
5 ключових етапів
Понеділок, 5 жовтня - 3-й етап. Енна - Етна (від Лінгуаглосса). 150 км, гірський етап
В цілому в топ-5 ключових можна було включити тільки етапи, починаючи з 14-го. Однак ми вирішили додати різноманітності, і включити в рейтинг ключовий етап першого тижня. Йдеться про третій етап з фінішем на вулкані Етна, від Лінгуаглосса: 20 км із середнім градієнтом 6,2%, і дуже непростими фінішними кілометрами.
Перший гірський етап Гран туру - це завжди дуже цікаво можливістю оцінити поточну готовність фаворитів, і, можливо, визначити тих, хто гонку вже точно не виграє. Особливо цікаво буде поспостерігати на цьому етапі за «Астаною», у якій відразу два претенденти на капітанство, і, цілком можливо, саме цей етап визначить подальшу стратегію команди.
Субота, 17 жовтня - 14-й етап. Конельяно - Вальдобб'ядене. 34,1 км, індивідуальна розділка
Вирішальні події Джиро почнуть розгортатися в кінці другого тижня. На 14-му етапі гонщиків чекає індивідуальна гонка на час на 34 км вже на в'їзді в Доломітові Альпи, де гонщики будуть боротися на наступних етапах.
Розриви на цій розділці обіцяють бути досить великими, і можуть внести серйозні зміни в загальний залік. Для капітана «Ineos» Герейнта Томаса цей етап - відмінний шанс заробити перевагу над прямими конкурентами. Хоча досить непростий рельєф гонки повинен допомогти чистим гірникам не програти занадто багато.
Неділя, 18 жовтня - 15-й етап. Рівольта - П'янкавалло. 185 км, гірський етап
Відразу після розділки гонщики відправляться в Доломіти, і завершать другий тиждень етапом з фінішем на підйомі П'янкавалло: 13,8 км із середнім градієнтом 8%. При цьому більш складною є саме перша половина гори, тому гонщикам, налаштованим атакувати, доведеться починати активні дії досить рано. При цьому на під'їзді до фінального підйому пелотон чекають ще три перевали другої категорії, і вже там група повинна просіятися. Етап до П'янкавалло буде завершувати програму другого тижня Джиро: перед днем відпочинку економитися не буде ніхто, і боротьба обіцяє бути відкритою.
П'янкавалло вже втретє в історії приймає фініш етапу Джиро д'Італія. У 1998 році тут переміг Марко Пантані, почавши свій шлях до завоювання останнього на даний момент дубля Джиро + Тур. А в 2017 році з відриву переміг Мікель Ланда, в той час як майбутній переможець тієї Джиро, Том Дюмулен, переживав кризовий день, і програв більше хвилини своїм прямим конкурентам.
Четвер, 22 жовтня - 18-й етап. Пінцоло - Лагі ді Канкано. 207 км, гірський етап
Після другого дня відпочинку гонщиків чекає прохідний рівнинний етап, а потім - зв'язка з двох поспіль гірських етапів. Перший з них, з двома перевалами першої категорії і фінішем на Мадонна ді Кампільо, ми вирішили в нашу топ-5 не включати через те, що цей етап йде першим у зв'язці, через що гонщики дуже часто побоюються вести гонку відкрито, щоб не поплатитися за витрачені зусилля на наступний день.
18-й етап обіцяє бути ще більш складним. З самого початку гонщики подолають два перевали - першої і другої категорій. Після цього на гонщиків чекає ще більш складне випробування: підйом на легендарний перевал Пассо делло Стельвіо на висоту 2758 м над рівнем моря. Підйом на Стельвіо через Трафоі - це 24,3 км із середнім градієнтом 7,4%. В цілому крутизна підйому на Стельвіо досить стабільна, хоча друга половина перевалу все ж важча за першу. Стельвіо в цьому році отримає статус «Чіма Коппі» - найвищої точки маршруту Джиро.
Після цього гонщиків чекає надзвичайно небезпечний (особливо в суворих погодних умовах) спуск зі Стельвіо до Вальдідентро і фінальний підйом першої категорії Торрі ді Фраеле. Після нього - 2 км рівнини і фініш біля озер Канкано. Якщо погодні умови не будуть надто суворими і підйом на Стельвіо не буде вирізаний з маршруту, то він повинен стати одним з ключових в боротьбі за підсумкову перемогу.
Субота, 24 жовтня - 20-й етап. Альба - Сестрієре, 198 км, гірський етап
Етап через Стельвіо повинен бути дуже важким, проте все це меркне на фоні того, що на гонщиків чекає в передостанній день Джиро. З перших же кілометрів дорога почне поступово набирати висоту, після чого почнеться підйом на Колле дель Аньєлло з боку К'янале - можливо, найважчий перевал в світовому велоспорті.
Сумарно основна частина Аньєлло - це 22,4 км із середнім градієнтом 6,5%. При цьому перші 13 км підйому досить прості, а от після К'янале починається справжнє пекло. 9 км із середнім градієнтом майже 10% - по числах можна порівняти з Дзонколаном чи Мортіроло. Додайте до цього висоту (вершина Аньєлло знаходиться на висоті 2744 м над рівнем моря), розріджене повітря, холод і сніг по узбіччях - і отримаєте просто неймовірно важке випробування.
Однак на цьому складності для гонщиків на етапі тільки почнуться. Спуск з Аньєлло, особливо у важких погодних умовах, максимально небезпечний - Стівен Круйсвейк та Ільнур Закарін не дадуть збрехати. На вершині Аньєлло гонщики переберуться з Італії до Франції, де на них чекає ще один легендарний перевал висотою понад 2000 метрів - Коль д'Ізоар. Після нього гонщики спустяться до Бріансону, подолають перевал другої категорії Монженевр і повернуться до Італії для фінального сходження на Сестрієре.
Сам підйом на Сестрієре досить пологий і силовий, проте після таких пекельних випробувань може стати дуже селективним. В цілому 20-й етап настільки важкий, що тільки на ньому можна перевернути всю гонку догори ногами. Як це зробив Вінченцо Нібалі на все тій же Аньєлло в 2016 році на шляху до свого другого титулу на Джиро.
У порівнянні з тим, які перестановки можливі на 20-му етапі, фінальна розділка на 15 км з фінішем в Мілані, швидше за все, внесе в підсумковий загальний залік лише косметичні зміни.
Фаворит
Цього року через незручне положення в календарі склад претендентів на Джиро досить скромний. Топові генеральщики на «Корса Роза» будуть, але в дуже обмеженій кількості. Головним фаворитом букмекери вважають Герейнта Томаса.
У серпні чемпіон Тур де Франс-2018 виглядав погано, і навіть не відібрався до складу «Ineos» на «Велику петлю». Рішення це виявилося помилковим: у команди Дейва Брейслфорда все посипалося, а Томас вже через тиждень був у відмінній формі на Тіррено-Адріатико і став другим в загальному заліку. Після цього британець став четвертим в розділці на чемпіонаті світу.
twitter.com/giroditalia
Склад на Джиро у «Ineos» дуже непоганий. Тао Ґеоґеґан Харт і Джонатан Нарваес забезпечуватимуть підтримку в горах, проте ще сильніше команда буде виглядати на рівнині: тут і Філіппо Ганна, і Хонатан Кастров'єхо, і Сальваторе Пуччо. Окремо стоїть Роан Денніс. Теоретично австралієць може бути топовим помічником як в горах, так і на рівнині, тільки ось його егоїзм і небажання працювати на команду відомі всім. І є висока ймовірність того, що Денніс не буде задіяний в командних побудовах, а буде вицілювати особисті завдання - перемоги на етапах. В першу чергу на розділках - їх буде відразу три. Так чи інакше, у «Ineos» серед всіх команд-фаворитів найсильніший склад під рівнину, і британцям потрібно буде намагатися матеріалізувати цю перевагу на рівнині.
Що стосується Томаса, то сценарій, при якому він виграє Джиро, досить простий. Він найсильніший роздільщик з усіх фаворитів, тому в горах матиме можливість вести боротьбу від оборони. Хоча Джиро - гонка набагато більш хаотична, ніж Тур де Франс, і контролю піддається набагато гірше.
Та й щодо форми самого Томаса можуть виникнути питання. Все ж протягом усього року він готувався до Тур де Франс, і в останній момент на ходу був змушений змінювати тренувальну програму під Джиро. У підсумку в період проведення Туру на Тіррено-Адріатико і пізніше на ЧС Томас був у порядку, проте чи не наздожене його спад форми по ходу Джиро? Така ймовірність існує, тим більше, що по ходу вересня динаміки зростання форми у Герейнта не спостерігалося. А третій тиждень Джиро буде настільки складним, що навіть мінімальний спад форми суперники не пробачать.
Легенда
Головною надією Італії на домашній гонці знову буде жива легенда світового велоспорту, Вінченцо Нібалі. Він - єдиний з учасників Джиро-2020, в трофейній кімнаті якого вже є легендарний «Trofeo senza fine» - Нібалі вже вигравав Джиро в 2013 і 2016 роках. Букмекери бачать «Сицилійську акулу» тільки п'ятим фаворитом, і підстави на те є: після карантину і довгої паузи в сезоні Нібалі все ніяк не може набрати свою пікову форму. На чемпіонаті світу певний прогрес вже було видно, проте для боротьби за перемогу цього надалі було недостатньо.
Джиро з самого початку була головною метою Нібалі на сезон, і, цілком ймовірно, що італієць встигне вчасно набрати пікову форму. Однак сумніви з цього приводу є, тому що чемпіонат світу, тим більше домашній, також був важливою метою для «Акули», проте до нього вийти на максимальні кондиції він не встиг.
twitter.com/giroditalia
Проте, списувати з рахунків такого гранда, як Нібалі, було б великою дурістю, тому ніхто цього робити, звичайно ж, не збирається. У своїй оптимальній формі Вінченцо має відмінні шанси виграти свою третю Джиро. Проведення «Корса роза» в жовтні може стати великим плюсом для Нібалі. Жовтень - це холод і дощі, улюблені погодні умови для Вінченцо. Однак зручна для «Акули» погода може зіграти з ним злий жарт, якщо через сніги гонщики не поїдуть на Стельвіо і Аньєлло. Надвисокі, засніжені і холодні перевали - територія, на якій Нібалі відчуває себе як риба у воді, і якщо вони будуть прибрані з маршруту Джиро, шанси 35-річного італійця на перемогу суттєво знизяться.
Також є питання по команді Нібалі - склад «Trek Segafredo», прямо скажемо, не вражає. Склад підібраний виключно під гори, сильних рівнинних грегарі просто немає. І це може стати великою проблемою, якщо та ж «Ineos» піде в атаку на рівнині. Та й з приводу гір до «Trek Segafredo» також багато питань. Гірників багато, а ось сильних гірників відверто мало. У розпорядженні Нібалі будуть два потенційно топових гірських грегарі - Джуліо Чікконе і Джанлука Брамбілла. Однак Чікконе на початку вересня переніс коронавірус, і можна лише здогадуватися, як це позначилося на його самопочутті. Так чи інакше, «Trek Segafredo» привіз на Джиро далеко не найсильніший склад, і команда вже точно не є головним козирем Нібалі в боротьбі за перемогу.
«Астана»
Якщо є на нинішній Джиро команда, сильніша за складом, ніж «Ineos», то це «Астана». Казахстанський колектив - єдиний, який приїхав на гонку відразу з двома претендентами на найвищі місця в загальному заліку. Йдеться про Якоба Фугльсанга і Олександра Власова. Раніше генеральний менеджер «Астани» Олександр Вінокуров заявляв про те, що саме Фугльсанг буде капітаном «Астани», проте ми не виключаємо, що по ходу гонки в командній ієрархії «Астани» можливі перестановки. При чому, досить рано - вже на третьому етапі на гонщиків чекає перший гірський фініш на Етні.
Фугльсанг в останні роки нарівні з Річі Портом претендував на звання людини нереалізованих можливостей на Гран турах. І в нинішньому сезоні Порт нарешті добрався до подіуму Тур де Франс. Хто знає, може і Фугльсанг, якому, як і Порту, 35 років, в 2020 році досягне свого головного успіху в кар'єрі на Гран турах?
Така ймовірність досить висока. Фугльсанг дуже серйозно налаштований на Джиро, і заради «Корса роза» відмовився навіть від можливості захищати свій титул переможця Льєж-Бастонь-Льєж. У нинішньому сезоні данець виглядає дуже сильно. У серпні він став п'ятим на Страде Б'янке і другим в загальному заліку Туру Польщі, після чого поповнив свої пальмарес другою перемогою на Монументі, вигравши Ломбардію. На початку вересня в формі Фугльсанга спостерігалося невелике просідання: на Тіррено-Адріатико він не потрапив навіть у топ-10 загального заліку. Однак п'яте місце на чемпіонаті світу говорить про те, що перед Джиро Якоб знову у відмінній формі.
Однак невдала історія виступів Фугльсанга на Гран турах говорить про те, що оцінювати його шанси потрібно вкрай обережно. Особливо з огляду на те, що у нього часто виникають проблеми на третьому тижні Гран турів, а на нинішній Джиро третій тиждень неймовірно складний.
Що стосується Олександра Власова, то він став одним з головних відкриттів нинішнього сезону, і це дозволяє йому входити до когорти фаворитів Джиро навіть незважаючи на те, що для 24-річного росіянина це перший сезон в Світовому турі, і Гран турів він ще жодного разу не їздив. Власов - дуже сильний гірник, проте з розділкою у нього справи кепські. І на Джиро з трьома розділками боротися за подіум загального заліку йому буде дуже складно. Та й не відомо, як його організм переварить тритижневе навантаження.
У складі «Астани» на Джиро в останній момент відбулися дві зміни. За бортом виявилися Юрій Натаров та Вадим Пронський: вони контактували з Жандосом Біжгітовим, який здав позитивний тест на коронавірус. Замінять двох казахстанських гонщиків датчанин Йонас Грегор Вілслі і колумбієць Родріго Контрерас.
В цілому склад у «Астани» дуже сильний, питання викликає лише присутність в ньому Мігеля Анхеля Лопеса, який лише два тижні тому завершив Тур де Франс на 6-му місці в загальному заліку. «Астана» планує використовувати Лопеса в ролі грегарі, але люди з «чемоданним настроєм» (колумбієць, швидше за все, залишає команду в кінці сезону) часто не горять бажанням працювати на інших. Та й фізичний стан Лопеса після важкого Туру викликає багато запитань. Крім нього Тур + Джиро в цьому році їдуть тільки Петер Саган, Томас Де Гендт, Тоні Мартін і Елія Вівіані. При цьому на Вуельту «Астана» поїде без капітана на загальний залік. Чи ви не краще було б відправити Лопеса в Іспанію?
Інші фаворити
Фаворитом №2 майбутньої Джиро на думку букмекерів є Саймон Єйтс. Такий статус британець заслужив, в першу чергу, завдяки переконливій перемозі на Тіррено-Адріатіко на початку вересня. До цього в серпні він став третім на Турі Польщі.
Сильні сторони Єйтса всім відомі: він дуже відмінний гірник, і при цьому здатний не втрачати занадто багато в розділці. Це, а також гарна форма, показана в вересні, робить Саймона одним з головних претендентів на рожеву майку. Що ж може перешкодити Єйтсу? В першу чергу, команда. У Саймона хороший підбір грегарі під рівнину, але дуже слабкий - під гори, і в разі потреби готувати атаку Єйтса буде просто нікому.
Також проти Єйтса може зіграти складність третього тижня Джиро. Так вже було в 2018 році, коли на протязі більш ніж двох тижнів британець повністю домінував на «Корса роза», проте одна глибока криза на Колле делле Фінестре відкинула його далеко за межі топ-10.
Як і Герейнт Томас, Стівен Круйсвейк спочатку їхати Джиро не планував, і був змушений змінювати свої плани на ходу. Тільки у голландця це було пов'язано не з поганою формою, а з падінням і травмою на Дофіне. З тих пір Круйсвейк в гонках не з'являвся, і його поточна форма залишається загадкою.
teamjumbovisma.com
Гонщик «Jumbo Visma» має хороші шанси потрапити на подіум, але для перемоги йому потрібно знову показати кращу форму свого життя, як на Джиро-2016. Тоді Круйсвейк впевнено лідирував в загальному заліку, проте ризикнув піти за Нібалі на засніженому спуску з Аньєлло і полетів у замет. Аньєлло буде в маршруті Джиро і цього разу, як і деякі інші надвисокі перевали. І ймовірність того, що погодні умови під час їхнього проходження будуть дуже важкими, дуже висока. Тому, Круйсвейк, напевно, більше за всіх буде сподіватися на те, що Аньєлло, Стельвіо та Ізоар з маршруту Джиро приберуть.
Може поборотися за загальний залік і співвітчизник Круйсвейка, Вілко Келдерман. В останні три роки він стабільно заїжджає в топ-10 Вуельти, при чому в 2017 році ледь не потрапив на подіум - четверте місце. Зараз Келдерман також готовий добре: на Тіррено-Адріатіко він став четвертим в загальному заліку, а в серпні став сьомим на Турі Польщі. Наявність відразу трьох розділок на Джиро - явний плюс для гонщика «Sunweb», проте розраховувати на щось більше, ніж потрапляння в топ-6, йому буде складно.
Шанси Рафала Майки на топ-6 приблизно рівні з Келдерманом. Хоча б тому, що на Турі Польщі і Тіррено Адріатіко він показав практично ідентичні з голландцем результати: четверте і третє місця. Сезони 2017 і 2018 років для Майки як для генеральщика були провальними, і багато хто вже став списувати його з рахунків як претендента на високі місця на Гран турах. Однак в минулому сезоні поляк знову нагадав про себе: шості місця і на Джиро, і на Вуельті. Приблизно на такий же результат гонщик «Bora Hansgrohe» може розраховувати і зараз. Хоча, звичайно, три розділки і присутність у складі команди Петера Сагана значно знижує шанси Майки.
І на десерт: телеканал «Rai» випустив розкішний промо-ролик, присвячений Джиро-2020. У головній ролі - легендарний Вінченцо Нібалі, який сідає на велосипед, і, немов подорожуючи в часі, катається з найвеличнішими гонщиками минулого. В кадрі з'являються Фаусто Коппі, Джіно Барталі, Едді Меркс, Феліче Джімонді, Жак Анкетіль, Франческо Мозер, Джузеппе Саронні, Мігель Індурайн, Марко Пантані та інші легенди, відтворюючи легендарні моменти з історії Джиро: