Тріумф Ван Арта на білих дорогах. Велоспорт повернувся після карантину
Sport.ua підбиває підсумки тижня в світі велоспорту
- 03 серпня 2020, 17:18
- |
- 04 березня 2023, 18:04
- 852
- 0
1 серпня - Страде Б'янке (Італія)
Після довгої паузи (чотири з половиною місяці) світовий велоспорт нарешті повернувся. Та ще й як! У суботу в околицях Сієни відбулася знаменита одноденка Страде Бянке, яка за свою всього лише 13-річну історію встигла стати легендарною. І зараз в світі велоспорту Страде Б'янке все частіше називають «шостим Монументом», і вважають найпрестижнішою одноденкою, не рахуючи п'яти тих самих Монументів - Мілан - Сан Ремо, Тура Фландрії, Париж - Рубе, Льєж - Бастонь - Льєж і Ломбардії.
І зараз багато хто вже закликає офіційно включити тосканську гонку в число Монументів. Чи справедливі ці заклики чи ні - тема для окремої розмови. Так чи інакше, кращої сцени для повернення велоспорту найвищого рівня важко було уявити.
І, треба сказати, перша велика гонка після повернення вдалася на славу. Страде Б'янке проходила під незвичною для цієї гонки спекою (зазвичай ця гонка проходить на початку березня), і вийшла неймовірно селективною.
Настільки високий рівень селекції в гонці багато в чому був пов'язаний з далеко не оптимальними кондиціями гонщиків. Що цілком нормально - відразу після настільки тривалого карантину гонщики просто не могли бути в оптимальних кондиціях.
Ще в середині гонки пелотон був розірваний на дрібні клаптики, а приблизно за 50 кілометрів до фінішу вперед виїхала група з 6 осіб, яка і розіграла перемогу гонці. До неї увійшли Воут Ван Арт, Альберто Беттіоль, Давіде Формоло, Максімільян Шахманн, Грег Ван Авермат і Якоб Фугльсанг.
twitter.com/StradeBianche
Довгоочікувану перемогу на П'яцца дель Кампо в Сієні відсвяткував Воут Ван Арт, який в попередні два роки фінішував тут третім. Вирішальною стала атака бельгійця з Jumbo Visma за 13 км до фінішу на останньому гравійному підйомі Тульфе. Відповісти на цю атаку ніхто з суперників не зміг, і зірка велокросу (і тепер уже і шосейного велоспорту) поїхав за красивою сольною перемогою.
Спочатку переслідувати Ван Арта намагалася група з трьох осіб: Формоло, Шахманн і Беттіоль. Однак за 8,5 км до фінішу Беттіоля раптово наздогнала різка криза, і чинний переможець Туру Фландрії на рівнинній асфальтованій ділянці випав з групи переслідувачів, зайнявши в підсумку четверте місце.
Ну а компанію Ван Арту на подіумі склали два діючих національних чемпіона - Давіде Формоло (Італія) і Максімільян Шахманн (Німеччина). Досить несподівано сильнішим на фінальному підйомі в історичному центрі Сієни був саме Формоло, і саме гонщик UAE Emirates став другим, випередивши свого недавнього партнера по Bora Hansgrohe.
Якоб Фугльсанг замкнув топ-5, хоча в певний момент здавалося, що капітан Астани йде до впевненої домінуючої перемоги. Приблизно за 50 км до фінішу данець на одному з найважчих гравійних підйомів з першої позиції в пелотоні поїхав від усіх в стилі Фабіана Канчеллари і, здавалося, що наздогнати його вже не зможе ніхто.
Однак, по-перше, група переслідувачів зуміла організувати чітку і ефективну роботу (що в такій ситуації на одноденках відбувається дуже нечасто), та й сам Фугльсанг свої сили не розрахував, і через 10 км його наздогнали.
Свої сили Фугльсанг не розрахував не тільки на атаку, але і на гонку в цілому: після вирішальної атаки Ван Арта він відразу випав з другої групи і фінішував п'ятим. Втім, нічого дивного в тому, що навіть такий досвідчений гонщик не розрахував свої сили, немає: після такої довгої паузи ніхто поки до кінця не усвідомлює свій поточний рівень готовності.
twitter.com/StradeBianche
Спочатку відібратися в групу фаворитів зміг і Грег Ван Авермат, проте пізніше олімпійського чемпіона Ріо наздогнала глибока криза, і з першого формування він випав. В результаті гонщик ССС фінішував лише восьмим, пропустивши Зденека Штибара і Брента Букволтера.
Якщо вже ми згадали про Штибара, то не можна не відзначити слабкий виступ Deceuninck Quick Step, у якій крім чеха до фінішу дістався лише минулорічний чемпіон гонки Жуліан Алафіліпп. Втім, француз став одним з головних розчарувань гонки і зайняв скромне 24-те місце. Алафіліппу відверто не пощастило: він потрапив в завал в той момент, коли в пелотоні почався вирішальний просів, і перекластися в першу групу вже не зміг.
Те ж саме можна сказати і про ще одного топ-фаворита Матьє Ван Дер Пула, і про Вінченцо Нібалі. Голландець в підсумку фінішував 15-м, а Нібалі отримав невелике ушкодження руки і вирішив зійти з перегонів. Розчарував ще цілий ряд топ-фаворитів - Петер Саган, Філіп Жільбер, Тіш Беноот та інші.
В цілому відзначимо просто неймовірну кількість сходів з дистанції. До фінішу дісталися лише 50 гонщиків, при чому 8 з них - за межами ліміту часу.
При цьому Страде Б'янке відкривала рестарт сезону в Світовому турі, а ще до цього на іспанських дорогах проходила багатоденка Тур Бургоса, яка зібрала досить представницький склад учасників. І там в черговий раз вразив усіх юний Ремко Евенпул, який виграв один з двох гірських етапів (на другому 20-річний бельгієць був третім) і забрав перемогу в загальному заліку.
Евенпул дійсно розкрив нову грань свого феноменального таланту, однак, напевно, називати його фаворитом Джиро д'Італія ще занадто рано, хоча багато хто вже поспішив це зробити. Не варто забувати про те, що в минулому році Евенпул також феєрив на початку серпня, вигравши Класику Сан-Себастьян і чемпіонат Європи. Очевидно, цей період року є дуже вдалим для нього з точки зору біоритмів.
Наступний тиждень
5 - 9 серпня - Тур Польщі
8 серпня - Мілан - Сан Ремо (Італія)
Наступного тижня нас чекає перша після рестарту сезону багатоденка Світового туру - Тур Польщі. При чому вона, на відміну від більшості гонок, зберегла свій початковий часовий слот в календарі.
В цьому році Тур Польщі буде складатися тільки з 5 етапів - на один менше, ніж зазвичай. Проте, глобально маршрут перегонів не сильно змінився: гонщиків чекають два рівнинних, два горбистих і один гірський етап.
Склад учасників в цьому році на Турі Польщі буде дуже потужним. За перемогу в загальному заліку боротимуться все той же Евенпул, дует з Астани Фугльсанг і Йон Ісагірре, Ільнур Закарін, який перейшов в нову для себе команду ССС, Тім Велленс, Саймон Йейтс, чинний чемпіон Джиро Річард Карапас, Руй Кошта, Дієго, Уліссі , Вілко Келдерман. Виступить на гонці і наш Марк Падун, хоча лідером його команди Bahrain McLaren буде голландець Воут Пулс. Також побачимо ми чемпіона світу Мадса Педерсена.
Підбір спринтерів також буде дуже сильним: Марк Кевендіш, Паскаль Аккерманн, Фабіо Якобсен, Джон Дегенкольб, Ділан Груневеген. Зійти по ходу багатоденки і поїхати Мілан - Сан Ремо вони не зможуть - UCI так і не внесла на період карантину відповідні зміни в регламент.
За винятком названих вище імен, всі інші гранди Мілан - Сан Ремо поїдуть - зірок буде стільки, що навіть немає сенсу перераховувати імена їх усіх. До слова, проведення «Прімавери» було під великим питанням через те, що мери деяких міст, через які проїжджає гонка, відмовилися пускати її до себе в цьому році.
Організатори зуміли викрутитися з цієї ситуації і пустили гонку іншим маршрутом. Дистанція від цього збільшилася з 291 до 299 км, рельєф гонки став трохи складнішим, але в цілому принциповим чином характер гонки не повинен змінитися. Тим більше, що останні 30 км дистанції підуть за класичним маршрутом зі зв'язкою підйомів Чіпресса - Поджо, а доля Мілан - Сан Ремо практично ніколи не вирішується на більш ранніх стадіях.
Оновлений маршрут Мілан - Сан Ремо (блакитним кольором - маршрут, по якому гонка повинна була проходити спочатку):
Дайджест новин
Як не дивно, гучних новин зі світу велоспорту за час карантину було відносно небагато. Головне, що відбувалося в інформаційному полі, було вибудовування нової версії календаря поточного сезону, яке по суті перетворилося у відкриту боротьбу двох головних компаній-організаторів гонок в світі: французької ASO (яка організовує Тур де Франс, Париж - Рубе, Вуельту, Дофіне, Париж - Ніцца та інші гонки) і італійської RCS Sport (Джиро д'Італія, Мілан - Сан Ремо, Ломбардія, Тіррено - Адріатико, Страде Б'янке та ін.).
І та версія календаря, яку ми отримали в результаті, явно свідчить про те, що UCI разом з президентом організації, французом Давідом Лаппартьєном, вибрала сторону ASO. Єдині великі гонки, які будуть накладатися за часом на Тур де Франс - Тіррено - Адріатіко і індивідуальна розділка на чемпіонаті світу в Швейцарії.
У той же час, з Джиро д'Італія за часом перетнуться Тур Бенілюксу, Льєж-Бастонь-Льєж, Амстел Голд Рейс, Гент - Вевельгем, Тур Фландрії, Париж - Рубе і перший тиждень Вуельти. У підсумку неділя, 25 жовтня перетвориться в справжнє безумство. В один день пройдуть заключний етап Джиро (і це буде не «етап дружби», а розділка, яка може вирішити долю переможця), Париж - Рубе і ключовий гірський етап Вуельти. Як таке допустили в UCI - сказати складно. Можна лише констатувати, що лобіювання інтересів ASO явно взяло верх над здоровим глуздом.
Так чи інакше, удар ASO по RCS в повній мірі своєї мети не досяг. Петер Саган вирішив пожертвувати Північними класиками заради участі в Джиро, а Якоб Фугльсанг заради участі в «Корса роза» відмовився від Арденських класик і можливості захистити титул переможця Льєж-Бастонь-Льєж. Досить спірні рішення для них як для гонщиків, хоча у випадку з Саганом, ймовірно, причина лежить в солідному гонорарі за участь у Джиро від RCS Sport.
Вже на цьому тижні стало відомо, що французький автовиробник Citroen з 2021 року стане одним зі спонсорів команди Ag2r La Mondiale. Автокомпанія принесе команді додаткові 6 мільйонів євро на рік, після чого річний бюджет команди Венсана Лавеню становитиме 22,5 мільйона євро - значна цифра, яка зробить Ag2r La Mondiale ще більш конкурентоспроможною.
Прихід нових спонсорів в велоспорт в такий важкий час - дуже позитивна новина сама по собі. А, з урахуванням того, що в останні роки Ромен Барде і Ag2r La Mondiale були однією з головних протидіючих сил Ineos на Тур де Франс, посилення команди Венсана Лавеню зробить «Велику петлю» ще цікавішою.