Поворот не туди. Що трапилося з Феррарі і чому не чекати покращення
У італійської команди великі проблеми і з мотором, і з болідом
- 30 липня 2020, 17:20
- |
- 30 липня 2020, 17:26
- 4500
- 2
Феррарі не може виграти чемпіонський титул з 2008 року, а останні події показують, що ситуація навряд чи виправиться найближчим часом. Хоча ще рік тому все було дуже оптимістично. Все почалося минулого літа, коли у Феррарі несподівано з'явився найпотужніший серед конкурентів мотор. Навіть двигун Мерседеса, який був еталоном з 2014 року, став програвати Феррарі на прямих по 0,5 секунди. Це не допомогло Скудерії боротися за титул, але Шарль Леклер на швидкісних трасах в Бельгії та Італії оформив для команди дві перемоги саме завдяки потужності мотора.
Такий приріст швидкості здивував конкурентів, які подали офіційний протест, намагаючись з'ясувати секрет і зрозуміти, чи не шахраює суперник. В результаті ФІА, яка розбирає подібні питання, винесла свій вердикт вже в 2020 році перед стартом передсезонних тестів. І позиція ФІА обурила команди Ф-1: з Феррарі було підписано таємну угоду, а команда взяла на себе зобов'язання допомагати усувати подібні непорозуміння в майбутньому. І ніякого покарання не понесла.
Загалом, ніхто так і не зрозумів, чи використовувала Феррарі нелегальний мотор, однак ФІА все ж внесла зміни в регламент і встановила додаткові датчики на витрату палива. З чуток, саме з цим було пов'язано «чітерство» Феррарі.
motorsport.nextgen-auto.com
Так чи інакше, а в новий сезон Скудерія увійшла з буквально найгіршим двигуном в чемпіонаті. У кваліфікації першого етапу сезону в Австрії на швидкісному треку пілот Феррарі Шарль Леклер в кваліфікації проїхав коло майже на секунду повільніше, ніж його ж результат поула в 2019 році. І це не можна списати на невдалий концепт самої машини, про що говорять в команді. Втратили в швидкості і червоні боліди, і всі команди, які купують італійські силові установки - Хаас і Альфа Ромео. Пілоти цих команд не приховують свого розчарування низькою потужністю мотора. Якщо рік тому у Феррарі був найкращий мотор, то зараз він поступається і Мерседесу, і Хонді, і Рено.
До цього додамо невдалий аеродинамічний концепт машини. Ще після передсезонних тестів в команді визнали, що побудували поганий болід і його потрібно переробляти, однак почався карантин, коли командам було заборонено працювати над болідом і двигуном, тому всі зміни Скудерія намагається вносити на ходу. Без перебільшення зараз у Феррарі тільки 5-6 по швидкості машина, а про боротьбу з Мерседесом і Ред Буллом можна забувати. На жаль для вболівальників легендарної команди, плачевна ситуація може затягнутися на тривалий термін.
motorsport.nextgen-auto.com
Причиною є коронавірусна криза, що змусила Ф-1 активізувати скорочення витрат. Першим етапом став ліміт на витрати, який вводиться з 2021 року, що не дозволить Феррарі витратити стільки грошей, скільки захочеться. А другий навіть більш важливий - обмеження на оновлення мотора. Сезон-2020 всі команди повинні закінчити з тією ж специфікацією мотора, з якою вони його почали. Ніяких поліпшень, ніяких істотних доробок. Перед стартом сезону-2021 все зможуть сконструювати новий мотор, а протягом року провести одне велике оновлення. Ще тільки одне велике оновлення буде дозволено в 2022, а потім двигуни повністю «заморозять» на 2023 і 2024 роки.
В команді не приховують складність ситуації.
«Після трьох гонок сезону очевидно, що ми в гіршому стані, ніж очікували. Потрібно реагувати без зволікання. Весь проект машини потрібно переглянути, але врахуємо всі обмеження, викликані кризою і фінансовими лімітами. Все це займе час, швидко нічого не зробити», - сказав бос Феррарі Маттіа Бінотто.
І виходить, що у Феррарі залишається дуже мало часу і можливостей, щоб виправити ситуацію. З усіх боків тиснуть фінансові обмеження, і команді буде складно і мотор поліпшити, і сам болід привести в порядок. При цьому конкурувати доведеться не тільки з Мерседесом і Ред Буллом. Обмеження на витрати (145 мільйонів доларів на команду на рік) допоможе командам на кшталт Макларена і Рейсінг Поінт нав'язати більш активну боротьбу, не кажучи вже про Рено, що має заводські потужності.
В результаті отримуємо ситуацію, коли в найближчі 1-2 роки Феррарі ризикує залишитися банальним середняком. Потрібно або мотор покращувати, або витрачати ресурси на поліпшення самого боліда - на все разом не вистачить ні часу, ні фінансів. Зате головними конкурентами вже стають не Ред Булл і Мерседес, а Макларен, Рено і Рейсінг Поінт, які ще рік тому і не мріяли боротися з Феррарі.
І раніше 2022 року, коли набуде чинності новий технічний регламент, поліпшень чекати не варто. Це не прогноз вболівальників або експертів. Так вважає глава Феррарі Джон Елканн.
«Правда в тому, що зараз болід Феррарі не може конкурувати. Ви це бачили раніше і побачите знову. Перемог чекати не варто. Ми закладаємо фундамент на сезон-2022, коли буде новий технічний регламент».
«Тоді Феррарі розраховує стати конкурентною і боротися за перемоги».