Формула-1 на карантині: Феррарі підписала Сайнса, Ріккардо пішов в Макларен

Розбираємося в тому, що сталося на ринку пілотів Формули-1

Сезон Формули-1 в 2020 році може взагалі не відбутися, але це не заважає командам думати про майбутнє і підписувати контракти. У вівторок Себастьян Феттель оголосив про відхід з Феррарі в кінці року, а в четвер Скудерія підписала Карлоса Сайнса з Макларена (контракт на 2 роки з сезону-2021). На його місце британська команда вже оформила Даніеля Ріккардо, який в грудні покине Рено. Розбираємося в причинах таких рішень.

Феррарі. У команди вибір на 2021 рік не надто великий, а рішення потрібно було приймати зараз. Не було часу думати про Льюїса Хемілтона або Валттері Боттаса, тому реальних кандидатів виявилося двоє - Карлос Сайнс і Даніель Ріккардо. Ріккардо, безумовно, більш досвідчений пілот, у нього є перемоги і він знає, як працювати в команді, націленій на найвищі результати. Але Даніель став би дуже серйозним конкурентом для першого номера Феррарі Шарля Леклера. Ріккардо 30 років, у нього немає часу на ігри всередині колективу і боротьбу з напарником. Якщо Ріккардо отримав би належний болід, то він би сприймав Леклера так само, як і гонщиків, наприклад, Мерседеса. Як противника. Феррарі це не потрібно, і вони вибрали більш спокійного Сайнса.

Очевидно, що 25-річний іспанець, у якого вся кар'єра попереду (але вже досвід 102 гран-прі Ф-1), не переходить до Феррарі як другий номер і помічник Леклера. Але, по-перше, від таких пропозицій не відмовляються, а по-друге, в перший сезон у Карлоса, скоріше, буде завдання не боротися за титул (нехай Феррарі спершу болід чемпіонський зробить), а звикнути до рівня команди. Здобути першу перемогу, регулярно заїжджати на подіуми і таке інше. У перший рік Сайнс заважати Леклеру не буде. Зате Феррарі може очікувати, що і помилок, які в останні 2 роки регулярно допускав Себастьян Феттель і втрачав очки для Кубка конструкторів, стане значно менше. З огляду на той факт, що Сайнс виступає за Макларен, до нього прикуто не так багато уваги, проте іспанець є обережним і стабільним гонщиком. Він не влипає у всілякі історії і конфлікти, але привозить очки. У минулому сезоні він фінішував в загальному заліку на 6-му місці, тобто став найкращим серед не топ-3 команд (з огляду на ситуацію Гаслі і Альбона). В цілому, вибір Феррарі можна назвати оптимальним. Та й контракт Сайнс отримав тільки на 2 сезони.

У Феррарі, безумовно, багато років є проблеми з побудовою нормального боліда, але рішення по пілотам керівництво, схоже, навчилося приймати. Спершу вчасно і грамотно підтягнули молодого Леклера, потім прибрали Феттеля і підписали молодого, але вже досить досвідченого Сайнса. Тепер би команді надати своїм пілотам топову машину.

Карлос Сайнс. Тут все зрозуміло. Незважаючи на те, що пілот і Макларен раніше заявляли про переговори по новому контракту, від таких варіантів не відмовляються. При переході в Феррарі Сайнс набуває в статусі і грошах, а також вже в 2021 році повинен відсвяткувати першу перемогу у Формулі-1. Про чемпіонство говорити рано (пам'ятаємо, що Феррарі не виграє титул з 2008 року), але перспективи перед пілотом відкриваються хороші.

Феттель і Сайнс. Skysports.com

Макларен і Ріккардо. Очевидно, всі ці переходи були узгоджені. Макларен дізнався про інтерес Феррарі до Сайнса і відразу відправився вести переговори з Даніелем Ріккардо, чий контракт з Рено завершується в кінці 2020 року. Звичайно, перехід в Макларен - це не перехід в Феррарі, але це більш перспективно, ніж сидіти в Рено. За два роки після відходу з Ред Булла (будемо вважати і 2020 рік) Даніель виграв хіба що в грошах. Поки Макс Ферстаппен здобував перемоги і боровся з Мерседесом і Феррарі, австралієць і Рено невдало боролися з Маклареном за 4-е місце Кубка конструкторів. Статус і можливості заводської команди поки нічого Рено не дали, і повернення французів в Ф-1 успішним зараз не назвати.

У Макларена хоча б є перспективні плани. З 2021 роки команда повертається до співпраці з Мерседесом - буде купувати двигуни німецького виробника. Крім того, Макларен дуже сподівається на новий технічний регламент і ліміт на витрати для всіх команд. Бос Макларена Зак Браун впевнений, що ліміт, який введуть з 2021 року, і грамотна робота всередині команди протягом осяжного майбутнього допоможуть команді повернутися хоча б у боротьбу за подіуми. І досвід Ріккардо тут стане в нагоді. Все ж 20-річний Ландо Норріс ще не готовий вести команду за собою, а ось Ріккардо - саме те для колективу, який має намір повернутися в топи. Все ще сумнівно, що 30-річний гонщик в найближчі роки зможе боротися за титул, але час у Дані поки є.

Норріс і Ріккардо. Skysports.com

Ті ж Кімі Райкконен або Льюїс Хемілтон показують, що при бажанні в Формулі-1 можна затриматися на довгий термін.

Рено. Мабуть, найбільше програє французька команда. З 2021 року Рено залишається без Ріккардо і з молодим Естабаном Оконом. Команді явно потрібен досвідчений гонщик, але навряд чи їм вдасться залучити Себастьяна Феттеля, який швидше закінчить кар'єру, ніж буде чекати прогресу від Рено. Звичайно, варіантів з'явиться достатньо, але в ЗМІ вже заговорили про один дуже інтригуючий.

Повернення Фернандо Алонсо. Дворазовий чемпіон світу в складі Рено продовжує говорити про бажання повернутися в Ф-1, але повернутися він хоче в адекватний болід. Фернандо, як і Феттелю, навряд чи цікава боротьба за 4-5 місце Кубка конструкторів і топ-10 загального заліку.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 18 грудня 2024, 19:20 1

У Макса Ферстаппена буде новий напарник