Формула-1 в 2020: 7 титул Хемілтона, криза Феррарі і наймолодший чемпіон

Але все це затьмарює пандемія коронавірусу

Матеріал був готовий ще до того, як Формула-1 через коронавірус почала скасовувати етап за етапом. Не факт, що в нинішньому сезоні відбудеться хоча б один гран-прі (для повноцінного сезону потрібно мінімум 8 гонок), але це не привід зовсім не говорити про Ф-1.

Похід за 7 чемпіонством Хемілтона, вирішальний час Боттаса

Пілот Мерседеса Льюїс Хемілтон максимально близько підібрався до, здавалося б, вічного рекорду Міхаеля Шумахера з його 7 чемпіонськими титулами. У британця вже 6 трофеїв, і все вказує на те, що Льюїс має відмінні шанси зрівнятися з легендою Формули-1. Крім того, Хемілтон всього в 7 вдалих гонках від рекорду Міхаеля за кількістю перемог на гран-прі. У минулому сезоні Хемілтон здобув 11 перемог, тому у нього є можливість видати справді історичний сезон.

Серед факторів, які можуть йому перешкодити, називають вік, проте 40-річний Кімі Райкконен демонструє, що у 35-річного 6-кратного чемпіона ще достатньо часу для рекордів.

Парадокс, але у 30-річного Боттаса цього часу, здається, трохи менше. Пілот, маючи однаковий з Хемілтоном чемпіонський болід, за три сезони так і не довів, що здатний боротися за титул. Так, він більш-менш регулярно приносить очки в Кубок конструкторів і не заважає Хемілтону, але у Мерседеса в запасі є молоді Джордж Расселл і Естебан Окон. У останнього дворічний контракт з Рено, але опція повернення в Мерседес точно є.

З огляду на те, що основні конкуренти значно омолодилися (Леклер у Феррарі, Ферстаппен і Альбон у Ред Булла), час Боттас в топ-команді може завершитися вже в 2020 році. Якщо, звичайно, він несподівано не здолає грізного напарника. Зрештою, у Ніко Росберга один раз вийшло.

Нові гонки в календарі

Після того, як Формулу-1 придбала американська компанія, серія активно шукає виходи на нові ринки. На щастя, поки що не на шкоду класичним етапам в Сільверстоуні, Монці або Спа. У 2020 році в Ф-1 дебютує Гран-прі В'єтнаму, а також повертається гонка в Нідерландах.

Ф-1 хоче мати в календарі 2 гонки в Китаї, але поки замість додаткового китайського гран-прі отримаємо В'єтнам. Нідерланди - це чисто гонка під Ферстаппена, під його шалену популярність. Втім, і сам трек, судячи з усього, може бути цікавим. Можна оцінити крутий поворот в стилі "бенкінгу" як на старій трасі в Індіанаполісі.

Нові гонки - це завжди цікаво, особливо, якщо не страждають етапи з історією. Поки що календар вдалося розширити до 22-х гран-прі (це рекорд), але в майбутньому варто чекати і другу гонку в США, і ще один Китай.

А що ж Феррарі? Скандал з мотором

З 2008 року знаменита команда з найбільшим бюджетом не може виграти жодного титулу. Складно сказати, як до цього ставиться керівництво (звикли?), Але поки що сезон-2020 не обіцяє Феррарі жодних проривів. Скоріше навпаки. Проблеми почалися на передсезонних тестах, де боліди Скудерії, м'яко кажучи, не вразили. Хтось вважає, що Феррарі спеціально приховує свій темп, а хтось переконаний, що на старті сезону навіть Рейсінг Поінт під виглядом Мерседеса зможе конкурувати з Червоними болідами. Менеджмент і пілоти запевняють, що вони не ховають темп і реально відстають від Мерседеса і Ред Булла.

До цього додався скандал з моторами. У минулому сезоні, коли двигун італійського виробника вийшов на небачену потужність і давав Феррарі перевагу по 0,5 секунди на прямих, конкуренти подали протест у ФІА, запевняючи, що Скудерія шахраює. Історія в 2019 році не завершилася, а в лютому ФІА оголосила, що завершила розслідування і домовилася з Феррарі, але всі деталі залишаться в таємниці. Природно, це викликало хвилю обурення з боку 7 команд (не приєдналися Альфа Ромео і Хаас - вони купують мотори Феррарі), які погрожують ФІА і Феррарі судовим позовом, якщо деталі не будуть розкриті.

Це важливий момент, адже Феррарі, якщо вона порушувала регламент моторів, повинні дискваліфікувати і викреслити із загального заліку минулого сезону. Це в тому числі призведе до перерозподілу дуже солідних призових. Загалом, Феррарі може опинитися в неприємній ситуації, коли конкуренти будуть дивитися на них як на шахраїв.

Це явно не додасть Феррарі позитиву в без того непростий час.

Ферстаппен і Леклер - чи буде новий наймолодший чемпіон?

У Макса Ферстаппена і Шарля Леклера буде останній шанс побити рекорд Себастьяна Феттеля, який в 23 роки став наймолодшим чемпіоном Ф-1. А навіть якщо Макс і Шарль не виграють титул, то їх боротьба, як вважають експерти, стане однією визначальних у найближче 10-річчя в Формулі-1. У минулому сезоні в Австрії і Великобританії молоді зірки вже показали, що між ними реально починається протистояння.

Правда, є підстави вважати, що Ред Булл підходить до сезону в кращій формі, ніж Феррарі. Бики непогано провели тести, а команда випромінює впевненість і готується чи не з першого гран-прі боротися з Мерседесом. Оптимізму фанам додав Ферстаппен, який несподівано підписав з Ред Буллом контракт до 2023 року. Очікувалося, що Макс або після цього сезону піде в Мерседес, або підпише контракт влітку, якщо Ред Булл доведе, що побудував болід, здатний боротися за титул.

Мабуть, навіть взимку команда була досить переконлива у своїх приємних перспективах. Зараз саме Ферстаппен бачиться головним конкурентом Хемілтона.

Справи контрактні

Вболівальники з цікавістю могли чекати сезону-2020 року, адже контракти в кінці року завершуються у більшості топових пілотів. Однак Феррарі вже перепідписала Леклера, а Ред Булл - Ферстаппена. Макс взагалі вважався найбажанішим активом, але Мерседесу поки доведеться зачекати. Втім, на 2021 рік контракти є тільки у 4-х гонщиків: Ферстаппен, Леклер, Перес, Окон. Зате Льюїс Хемілтон, Валттері Боттас, Себастьян Феттель, Карлос Сайнс і Даніель Ріккардо цілком можуть стати вільними агентами. Хоча великих переходів чекати не варто.

Хемілтону зараз немає місця в Феррарі і Ред Буллі, тому логічно залишитися в Мерседесі. Єдине місце в топ-команді може звільнитися з відходом Феттеля. Якщо Себ знову проведе слабкий сезон, то Феррарі може вказати йому на двері. А вибір у Скудерії прекрасний. Ті ж Ріккардо або Сайнс можуть стати відмінними напарниками для Леклера. Але якщо Феттель залишиться, то і Ріккардо, ймовірно, перепідпише контракт з Рено, тому що більше йти нікуди.

Багато зав'язано саме на Феттелі, і в Феррарі вже заявили, що переговори йдуть. Але можна не сумніватися, що команда почекає хоча б 2-3 гонки, щоб оцінити форму німця. Протягом останніх 2-3 років Себастьян не вражає, і Ріккардо, який не приховує бажання перейти в Феррарі, буде уважно стежити за ситуацією.

Коронавірус і Ф-1

Поширення коронавірусу стало однією з головних тем останнього місяця, і хвороба серйозно впливає на проведення всіх спортивних заходів. Формула-1 вже скасувала/перенесла гран-прі в Австралії, Бахрейні, В'єтнамі, Китаї, Нідерландах, Іспанії, Монако і Баку. Незабаром буде скасований Гран-прі Канади.

До кінця весни гонок точно не буде. Попередній план серії - почати протягом літа і встигнути провести 15-16 гонок. Не виключається навіть проведення гран-прі в січні 2021 року. Раніше Ф-1 прийняла рішення відкласти введення нового революційного технічного регламенту з 2021 на 2022 рік, тому в наступному сезоні пілоти ганятимуться на цих же болідах.

Що стосується цього року, то Ф-1 в найближчі місяці чекати не варто. Не можна провести всі гонки на одній трасі або в одній країні, і навіть в тому випадку, якщо десь (як в Китаї) пандемія піде на спад, то командам Формули-1 потрібно подорожувати по всьому світу, і доведеться чекати, коли ситуація нормалізується всюди.

А до цього ще дуже довго.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Бокс | 22 грудня 2024, 15:50 1

Спенсер Олівер упевнений, що бій з Джошуа ще можливий

Коментарі