Нові боліди дуже схожі на машини з 2019. Це буде незвичайний сезон Ф-1

Розбираємося, в чому складнощі сезону-2020 у Формулі-1

Презентації болідів від топ-команд Формули-1 розчарували багатьох шанувальників. Дійсно, на перший погляд, машини дуже схожі на боліди 2019 року, і навіть пілоти жартують на цю тему. Гонщик Ред Булла Алекс Альбон привітав Биків з презентацією, але зазначив, що машина на вигляд ніби приїхала з 2019 року. А шанувальники Феррарі, які чекають титул з 2008 року, під час презентації вже десь передчувають чергову невдачу і вважають, що болід 2019 року був покращеною версією того, що Скудерія викотила зараз.

Насправді, експерти без проблем підмітили серйозні зміни в аеродинамічних елементах машин, але, в цілому, боліди кардинально не змінилися, і на це є серйозна причина, яка впливає на всі команди і на весь 2020 рік. З сезону-2021 вступає в силу новий технічний регламент, який повністю змінить зовнішній вигляд машин, а також, в ідеалі, розстановку сил в чемпіонаті. І, що найважливіше, з наступного сезону вводиться стеля витрат в 175 мільйонів євро.

По суті, це буде нова ера в Формулі-1, а 2020 рік - перехідний період, пролог до нової ери. І команди застигли в напівпозиції: їм потрібно вже активно працювати над машиною 2021 року, оскільки зараз стелі на витрати ще немає і можна вкладати гроші, але не можна забувати про сезон-2020. Особливо це стосується топ-команд. Наприклад, можна викластися на повну зараз, направити основні ресурси на сезон-2020 і виграти чемпіонат. Але втратити при переході на новий регламент.

Приклад Мерседеса і конкурентів з 2014 року показує, що цілком реально втратити все, якщо ти відстав від суперника на старті нової ери. Феррарі і Ред Булл за 6 років так і не наздогнали Мерседес.

Бос Мерседеса Тото Вольфф вважає, що ті, хто залишаться позаду в розробці боліда-2021, вже на старті нової ери будуть програвати по 0,5 секунди з кола. Небезпечно.

«У цьому сезоні у нас два чемпіонати проходять одночасно. Це не тільки 2020 рік, а й сезон-2021 з його новими правилами. Це абсолютно новий регламент, і всім командам потрібно балансувати між розробкою двох машин. Хто зробить це гірше - відстане на 0,5 секунди в 2021», - вважає Вольфф.

До слова, Мерседес виявився в досить вигідній позиції. Команда після 6 чемпіонських титулів об'єктивно може собі дозволити більшу частину ресурсів перекласти на машину 2021 року, а сезон-2020 провести так, як вийде. Не виключено, що досвіду і бази вистачить, щоб встигнути і тут виграти, і в 2021 не втратити. А Ред Булл і Феррарі знаходяться в складній ситуації.

Раптом Мерседес дійсно послабить хватку в цьому році? Це шанс Биків і Скудерії виграти титул. З іншого боку, відставати в розробці на 2021 і далі не можна. Зміни будуть глобальні, і встигнути і в 2020 виграти, і закласти основу на майбутнє надзвичайно складно. І команди не приховують, що обережно підходять до нового сезону. Технічний регламент на 2020 залишився тим же, що і останні роки, тому нові боліди це не революція, а еволюція. І, звичайно, небажання команд вкладати гроші в боліди на один рік.

«Болід дійсно може бути схожий на модель 2019 року, але це абсолютно нова машина. Особливо це стосується задньої частини, яка повністю перероблена», - говорить бос Феррарі Маттіа Бінотто.

Відзначимо, що бюджети Феррарі і Мерседеса становлять орієнтовно по 400 мільйонів євро на рік. У Ред Булла - близько 300 мільйонів. І те, що топ-команди вже розробляють боліди на 2021 рік, не означає, що Феррарі або Мерседес мають по 800 мільйонів, щоб займатися двома машинами одночасно. Доведеться грамотно ділити ресурси, і той, хто зробить це краще за інших, зможе домогтися максимального в такій ситуації результату.

Цього ж чекають середняки Ф-1. Макларен і Рено покладають великі надії на новий регламент і обмеження по витратах. Їм, на відміну від Феррарі або Мерседеса, не потрібно звикати працювати з бюджетом в 175-200 мільйонів. Це їхній нормальний бюджет, і бажання якомога краще підготуватися до сезону-2021, щоб повернутися на вершину, може змусити ці команди, скажімо прямо, не надто викладатися в 2020 році.

Загалом, одне можна сказати точно: передбачити результати 2020 року дуже складно. Топ-команди будуть балансувати між бажанням виграти зараз і бути успішним потім, і заздалегідь сказати, хто з топ-3 зробить це краще за всіх, досить складно. Надзвичайно важливими стануть перші 2-3 гонки. Якщо, наприклад, Мерседес, Феррарі або Ред Булл відверто слабко почнуть чемпіонат, то аутсайдер з цієї трійки цілком може махнути рукою на поточний рік і перемкнути всі ресурси на 2021 і далі.

На якомусь етапі сезону це доведеться зробити всім без винятку, і такий формат гарантує нам додаткову інтригу в сезоні.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 21 листопада 2024, 23:20 5

За версією GOAL, найкращим гравцем поточного сезону є Мохамед Салах

Коментарі