Ріккардо видовищно переміг на Гран Прі Китаю

У красивій боротьбі з обгонами головних конкурентів австралійцю не було рівних

На етап в Китаї «Мерседес» їхала в очікуванні перервати переможний поступ «Феррарі» і Феттеля, проте події уїк-енду яскраво показали як сильно темп машин-лідерів залежить від температури асфальту. Якщо у п'ятницю на практиках було тепло і швидшим був Хемілтон, то вже в суботу температура сильно впала і від переваги «Мерседес» не залишилося нічого.

Другий Гран Прі поспіль перший ряд стартового поля зайняла «Феррарі» просто декласувавши своїх головних конкурентів. В стані «срібних стріл» попри суботній програш розраховували на більш теплу погоду і свої гоночні налаштування. «Ред Булл», чиї пілоти кваліфікувалися на третьому ряду, розраховувала і на кращу погоду, і на альтернативну шинну тактику.

Неділя виявилася найтеплішим днем китайського етапу, і це була чудова новина для «Мерседес» та її вболівальників - саме в таких умовах недоліки W09 проявляються найменше у порівнянні з «Феррарі».

Pirelli до Шанхаю привезла ґуму Medium, Soft і UltraSoft, розраховуючи, що остання буде активно використовуватися для кваліфікації, а два більш жорстких комплекти - для перегонів. Шинники обіцяли інтригу в гонці завдяки різним можливим тактичним схемам, і їх передбачення справдилося на всі сто.

На старт гонки шини Medium обрав Гаслі, UltraSoft стояв на машинах Ферстаппена, Ріккардо, Хюлькенберга, Переса, Сайнса, Грожана та Хартлі, решта пілотів стартувала на Soft.

Як і минулого тижня старт гонки для пілотів «Феррарі» вийшов полярним - Феттель зберіг лідерство, але при цьому завадив Райкконену, який опустився на 4-те місце, пропустивши Боттаса з Ферстаппеном - перевага UltraSoft для Макса спрацювала на відмінно. Пілоти «Рено» на першому колі двічі обмінялися позиціями - спочатку Сайнс обігнав Хюлькенберга, та потім Ніко повернув втрачене. В першій десятці найбільше програв Перес, опустившись з 8-го на 14-те місце.

Після цього гонка перейшла у традиційно спокійне русло - Феттель «віз» Боттасу 2,5 секунди, Валттері ще більше відірвався від Ферстаппена. І тільки Райкконен стримував Хемілтона, але британець при цьому нічого не міг зробити - під'їхати в зону DRS не виходило.

Єдиним пожвавленням перших спокійних кіл була рокіровка пілотів «Хаас» - на прохання з боксів Грожан пропустив Магнуссена і був украй не задоволений з цього. Та причиною цього було те, що Ромен з Кевіном від старту мали різну тактику.

Пілоти, що стартували на UltraSoft, досить рано поїхали в бокси за свіжою ґумою. Зокрема першим був Хартлі, який зупинився в боксах на 11-му колі. «Ред Булл» застосувала досить рідкий та ризикований прийом - Макса з Даніелем механіки обслужили на одному колі. Відрив нідерландця від напарника дозволяв це зробити без втрати часу, але для цього все треба було зробити ідеально з чим команда відмінно справилася.

Перша несподіванка гонки прийшла на наступному колі, коли в бокси поїхав Хемілтон, який стартував ні більш жорстких порівняно з пілотами «Ред Булл» шинах. В «Мерседес» побоювалися підрізки з боку «енергетиків», хоча для тактики одного піт-стопу ця зупинка була досить ранньою. Принаймні так здавалося в той момент.

Та найцікавіше тільки починалося - Боттас поїхав в бокси на 20-му колі, а Феттель на 21-му і німець виїхав позаду Валттері. Неймовірно, адже до піт-стопів Себастьян упевнено лідирував з перевагою в 2,5 секунди, які фін відіграв на одному колі.

В «Феррарі» досить швидко зметикували і вирішили використати Райкконена у боротьбі з Боттасом. Кімі залишився на трасі, але його стрімко наздоганяли Валттері з Феттелем - притримати «Мерседес» і дати можливість вийти на дистанцію атаки напарнику стало фактичним завданням фінського пілота Скудерії. Ця тактика спрацювала частково, адже Себастьян хоч і під'їхав впритул, але обігнати Боттаса не зміг, а коли вони удвох пройшли Райкконена, то він нарешті відправився за свіжою ґумою.

Тактична гра «Феррарі» не тільки не принесла успіху Феттелю, а й відкинула Кімі на 6-ту позицію - після занадто пізнього піт-стопу фін їхав позаду Хемілтона з Ріккардо, яких він випереджав після старту.

Якщо Феттель продовжував їхати на відстані 1,5 секунди позаду Боттаса і шукав можливості наблизитися на відстань атаки, то цікавої боротьби за інші позиції серед топ-команд не було. Та все миттю перевернулося з ніг на голову після того, як Гаслі на 31-му колі в'їхав у машину свого напарника у шпильці 14-го повороту за що від стюардів отримав 10 секунд штрафу.

Після зіткнення двох «Торо Россо» в повороті залишилося занадто багато уламків, тож дирекція гонки вивела машину безпеки. Цим миттєво скористалися в «Ред Булл» знову послідовно провівши два піт-стопи для своїх пілотів, поставивши їм по комплекту Soft. Також шини змінили пілоти «Рено» й Окон з Гаслі, а останньому ще й нове переднє крило поставили.

На рестарті Боттас спокійно зберіг лідерство, Хемілтон спробував тиснути на Феттеля, але вже дуже швидко сам опинився під пресингом з боку Ферстаппена. Та поки Макс примірявся, Ріккардо обігнав Райкконена у боротьбі за 5-ту позицію - на більш свіжих та м'якіших покришках «Ред Булл» отримала тактичну перевагу, але її ще треба було реалізувати.

На 39-му колі Ферстаппен на другому секторі пішов у атаку на Хемілтона, але все це завершилося тим, що Макс опинився на траві, Льюіс продовжив рух трасою, а Ріккардо проїхав повз напарника. От тільки для британця це нічого доброго не обіцяло - Даніель вже на наступному колі зумів обігнати «Мерседес» чинного чемпіона, а ще згодом з другої спроби Макс таки пройшов Льюіса.

Наступною «жертвою» пілотів «Ред Булл» мав стати Феттель. І він нею став, причому буквально - спочатку Ріккардо спокійно пройшов німця, а вже на наступному колі Ферстаппен нічого кращого не придумав як повторити маневр Гаслі, в'їхавши у «Феррарі» в тій самій шпильці після довгої прямої. Обидві машини розвернуло і повз них проїхали Хемілтон з Райкконенм, причому Кімі зметикував як це зробити краще і зумів опинитися попереду Льюіса.

Інцидент дорожче обійшовся Феттелю - його машина зазнала більших пошкоджень і німця спочатку пройшов Хюлькенберг, а на передостанньому колі гонки ще й Алонсо. Ферстаппен кинувся відіграватися, але за свій маневр від стюардів отримав 10-секундний штраф.

В гонці ж розв'язка наступила буквально колом пізніше після зіткнення пілотів «Ред Булл» і «Феррарі». Ріккардо на все ще дуже ефективних шинах Soft не просто наздогнав Боттаса, а й залишив фіна позаду! Хоч і залишалося ще 11 кіл, але все було зрозуміло, тим паче, що до Валттері наближалися Райкконен з Ферстаппеном. Попри те, що Кімі впритул під'їхав до свого співвітчизника, та до реальної атаки справа так і не дійшла - не допомогла і DRS.

Таким чином Даніель Ріккардо виграв Гран Прі Китаю, виграв хоч і несподівано, якщо говорити про події в Шанхаї протягом п'ятниці-суботи, але абсолютно заслужено. Це вже шоста перемога австралійця в кар'єрі. На подіум разом із Даніелем піднялися Боттас і Райкконен.

Ферстаппен хоч і фінішував 4-м, та через штраф одну позицію таки програв Хемілтону. Льюіс завдяки цьому скоротив відставання від Феттеля до 9 очок, а «Мерседес» очолила Кубок конструкторів, хоча досі не перемогла в жодній з трьох гонок.

Крім пілотів топ-команд очки сьогодні заробили Хюлькенберг, Алонсо, Сайнс і Магнуссен - боротьба «Рено», «Макларен» і «Хаас» продовжується.

За два тижні все найцікавіше продовжиться на етапі в Азербайджані.

Гран Прі Китаю

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Д. Ріккардо

Red Bull

1:35:36.380

2

2.

В. Боттас

Mercedes

+ 8.894

1

3.

К. Райкконен

Ferrari

+ 9.637

1

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 16.985

1

5.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 20.436

2

6.

Н. Хюлькенберг

Renault

+ 21.052

2

7.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 30.639

1

8.

С. Феттель

Ferrari

+ 35.286

1

9.

К. Сайнс

Renault

+ 35.763

2

10.

К. Магнуссен

Haas

+ 39.594

1

11.

Е. Окон

Force India

+ 44.050

2

12.

С. Перес

Force India

+ 44.725

2

13.

С. Вандорн

McLaren

+ 49.373

1

14.

Л. Стролл

Williams

+ 55.490

1

15.

С. Сироткін

Williams

+ 58.241

2

16.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1:02.604

1

17.

Р. Грожан

Haas

+ 1:05.296

1

18.

П. Гаслі

Toro Rosso

1:06.330

2

19.

Ш. Леклер

Sauber

1:22.575

1

20.

Б. Хартлі

Toro Rosso

+ 3 кола / не фінішував

2

Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull - 1:35.785 (55-те коло)

Особистий залік

1.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

54

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Motorsport

45

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas Motorsport

40

4.

Д. Ріккардо

Aston Martin Red Bull Racing

37

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

30

6.

Ф. Алонсо

McLaren F1 Team

22

7.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

22

8.

М. Ферстаппен

Aston Martin Red Bull Racing

18

9.

П. Гаслі

Red Bull Toro Rosso Honda

12

10.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

11

11.

С. Вандорн

McLaren F1 Team

6

12.

К. Сайнс

Renault Sport Formula 1 Team

3

13.

М. Ерікссон

Alfa Romeo Sauber F1 Team

2

14.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Motorsport

Mercedes

85

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

84

3.

Aston Martin Red Bull Racing

TAG Heuer

55

4.

McLaren F1 Team

Renault

28

5.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

25

6.

Red Bull Toro Rosso Honda

Honda

12

7.

Haas F1 Team

Ferrari

11

8.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Ferrari

2

9.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

1

Иван Зинченко Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 22 декабря 2024, 13:24 0

Эвандер Холифилд поздравил украинского чемпиона

Комментарии