Спектакль в Арденнах
На Sport.ua анонс Гран Прі Бельгії, де після перерви поновлюється чемпіонат
- 25 августа 2017, 12:41
- |
- 25 августа 2017, 12:42
- 1321
- 0
Останні вихідні серпня традиційно знаменують продовження сезону, який брав паузу на 4 тижні. Мерседес і Феррарі готові продовжити боротьбу за титул, у той час як Ред Булл - втрутитися у неї за найменшої нагоди. Осіння частина чемпіонату дасть не тільки відповідь на питання про чемпіонів, а й інші не менш цікаві й актуальні - про склад команд наступного року. Тож декому з пілотів доведеться добряче попрацювати, щоб довести командам необхідність їх послуг, так само як і деякі колективи робитимуть максимум можливого для підписання контрактів з бажаними пілотами. Тому важливість поновлення сезону має багатогранне значення. Зрештою в період серпневого затишшя найбільшими новинами стало продовження співпраці Феррарі з Райкконеном та Макларен з Вандорном у 2018-му.
Зайвий раз розказувати про гоночне кільце Спа сенсу немає - це класична траса, одна з найбільш улюблених і у пілотів, і у вболівальників. А все тому, що вона швидкісна, непроста для пілотажу, знаходиться у мальовничому місці з постійно перемінною погодою та дає гонщикам чимало можливостей для обгону - чи можна бажати більшого?!
Середня швидкість на колі тут поступається лише Монці, відтак ні про який компроміс у налаштуванні машин мова не йде - максимальна швидкість та мінімальний аеродинамічний супротив стоять на першому місці. Бельгійський етап дуже вимогливий до потужності силової установки - якщо у вас такої немає, на перемогу не варто розраховувати. Також пілотам доводиться уважно стежити за витратою пального, адже подовгу доводиться їхати з газом у підлогу.
У швидкісних віражах Спа ґума навантажується дуже сильно, тож рішення Піреллі привезти три типи найбільш м'яких комплектів - Soft, SuperSoft і UltraSoft - виглядає навіть дещо неочікувано. Мабуть уперше в сезоні вибір комплектів гонщиками вийшов настільки різноманітним, хоча звісно найм'якіша ґума все-одно залишилася в пріоритеті:
Пілот |
Команда |
Soft |
SuperSoft |
UltraSoft |
|
44 |
Л. Хемілтон |
Мерседес |
4 |
3 |
6 |
77 |
В. Боттас |
Мерседес |
3 |
4 |
6 |
3 |
Д. Ріккардо |
Ред Булл |
1 |
3 |
9 |
33 |
М. Ферстаппен |
Ред Булл |
1 |
3 |
9 |
5 |
С. Феттель |
Феррарі |
3 |
3 |
7 |
7 |
К. Райкконен |
Феррарі |
3 |
3 |
7 |
11 |
С. Перес |
Форс Індія |
3 |
4 |
6 |
31 |
Е. Окон |
Форс Індія |
3 |
4 |
6 |
18 |
Л. Стролл |
Вільямс |
1 |
5 |
7 |
19 |
Ф. Масса |
Вільямс |
1 |
5 |
7 |
2 |
C. Вандорн |
Макларен |
1 |
3 |
9 |
14 |
Ф. Алонсо |
Макларен |
2 |
2 |
9 |
26 |
Д. Квят |
Торо Россо |
2 |
3 |
8 |
55 |
К. Сайнс |
Торо Россо |
2 |
3 |
8 |
8 |
Р. Грожан |
Хаас |
3 |
4 |
6 |
20 |
К. Магнуссен |
Хаас |
4 |
3 |
6 |
27 |
Н. Хюлькенберг |
Рено |
2 |
3 |
8 |
30 |
Д. Палмер |
Рено |
2 |
3 |
8 |
9 |
М. Ерікссон |
Заубер |
2 |
4 |
7 |
94 |
П. Верляйн |
Заубер |
3 |
3 |
7 |
В Піреллі з великим інтересом чекають на уїк-енд, що дасть відповіді на питання як стосовно вибору шин, так і стосовно тактики команд на гонку. Принаймні попередні розрахунки італійців свідчать, що піт-стопів доведеться зробити два. Слово Маріо Ізолі: «Цього року ми вперше привозимо до Бельгії найбільш м'яку суміш UltraSoft і очікуємо, що на машинах нового покоління навантаження на ґуму на цій трасі зросте. Найвірогіднішою виглядає тактика двох піт-стопів, та після перших тренувань матимемо більше інформації. В Спа складно обрати оптимальну стратегію, тут необхідно використовувати максимально гнучкий підхід і бути готовим до можливого дощу, виїзду машини безпеки або навіть і червоним прапорам, як минулого року. В Спа командам часто доводиться діяти за обставинами, а не керуючись наперед визначеною стратегією».
Арденни та прогноз погоди - поєднання досить цікаве, насамперед тому, що умови тут можуть мінятися часто та стрімко, а впевненим до останнього не можна бути ні в чому. От і цього разу прогноз говорить про перемінну погоду з імовірністю дощу та грози, що тільки зростатиме від сьогодні й до неділі. Повітря ж прогріється від +25 С у п'ятницю і до +22 С у день гонки. Тож у плані погоди - нас чекає досить звично неочікуваний уїк-енд.
Для букмекерів фаворити бельгійського етапу очевидні - «срібні стріли» і це зовсім не дивно, адже орієнтуватися треба на результати Сільверстоуна, а не Хунгароринга. Тому геть не дивно що Льюіс займає перші місця в «лінії». На здобуття поула коефіцієнти такі: Хемілтон - 1,57; Феттель - 4,00; Боттас - 4,33; Райкконен - 17,00; Ферстаппен - 29,00; Ріккардо - 34,00. Тріумф у гонці розцінюється такими цифрами: Хемілтон - 1,73; Феттель - 4,33; Боттас - 5,50; Райкконен - 13,00; Ферстаппен - 15,00; Ріккардо - 19,00. Насправді ж є всі підстави вважати, що шанси Валттері дещо недооцінені, так само як і його співвітчизника. В цьогорічному пелотоні Кімі все ще залишається найбільш успішним пілотом в Спа, на його рахунку 4 перемоги - щоправда усі здобуті ще у минулому десятиріччі.
Водночас слід розуміти і те, що до Бельгії з новинками приїхали усі фаворити: Мерседес привезла оновлену силову установку, Феррарі - нові підвіску та чимало аеродинамічних елементів. Нову специфікацію мотору привезла і Хонда - з її допомогою японці намагатимуться довести Макларен, що ставити на них хрест не варто. Разом із цим домашній етап для Вандорна ще до його початку перетворився на величезне випробування. А все тому, що мотор отримає саме бельгієць, а разом із цим штраф у 35 місць на старті.
І все ж таки оцінюючи шанси в гонці варто розглядати їх через призму етапу в Сільверстоуні, де траса також швидкісна. Таким чином висновок напрошується дуже простим - Феррарі буде вкрай складно протистояти «срібним стрілам», відтак гонка для «червоних» більшою мірою буде іти за принципом мінімізації втрат. Ну а як воно вийде насправді побачимо у неділю. Зрештою бельгійський етап нудним не буває.
Гран Прі Бельгії, Спа-Франкоршан, 25 серпня - 27 серпня, п'ятниця - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
7,004 км |
44 |
308,052 км |
кваліфікація: 1'45.778 (2010, Марк Веббер) гонка: 1'47.263 (2009, Себастьян Феттель) |
Розклад сесій за київським часом:
Перша практика 11:00 - п'ятниця 25 серпня
Друга практика 15:00 - п'ятниця 25 серпня
Третя практика 12:00 - субота 26 серпня
Кваліфікація 15:00 - субота 26 серпня
Гонка 15:00 - неділя 27 серпня
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ