Гран Прі Угорщини: червона спека

Феттель переміг попри проблеми з рульовим управлінням, Райкконен став другим, а Боттас - третім

Ще перед початком гоночного уїк-енду в Угорщині чимало було питань про форму лідерів - попри тріумф Мерседес і провал Феррарі в Сільверстоуні всіх чекала траса, дуже схожа за своїми аеродинамічними характеристиками на кільце в Монако, де результати були геть іншими. З одного боку з тих пір «срібні стріли» набагато краще стали працювати з шинами, але Скудерія та Ред Булл все-одно мали перевагу. Принаймні так виглядало протягом усіх трьох практик, де лідирували Ріккардо й Феттель.

Ще до початку кваліфікації у Вільямс відбулася вимушена заміна - Масса ще після другого тренування поскаржився на поганий стан, але в лікарні нічого не знайшли, тож бразилець провів і суботню практику, але зрозумів, що нічим добрим це не завершиться. Таким чином, у кваліфікації замість Феліпе на трасі з'явився Пол Ді Реста, який востаннє пілотував машину Формули 1 ще у 2013-му і не мав жодного досвіду пілотування техніки сучасного покоління.

Під час кваліфікації швидкість Ред Булл по відношенню до Мерседес випарувалася і «енергетики» зайняли третій ряд стартового поля. У боротьбі ж за поул дива також не сталося - Феттель був просто неперевершеним, а Райкконен тільки довів, що на повільній трасі «червоні» машини конкурентів не бачать. Таким чином другий ряд у повному складі залишився за Мерседес. Хюлькенберг і Квят втратили 5 і 3 позиції відповідно, німець за заміну коробки передач на його Рено, а росіянин - за блокування Стролла під час кваліфікації.

Ще одним з факторів, що суттєво вплинули на розклади в пелотоні, стала ґума й температура траси, яка під палаючим сонцем прогрівалася до +50С +55С. Шинники, що привезли комплекти Medium, Soft і SuperSoft, передбачали, що більшість команд обере варіант з єдиною зупинкою в боксах. Два піт-стопи були ризиковані, бо втрапити у трафік в Будапешті не хоче ніхто. Для початку гонки шини Soft обрали Квят і Ді Реста, інші пілоти - SuperSoft.

Старт гонки в Угорщині - одна з головних можливостей виправити власне становище, тож від першого кола тут завжди особливі очікування. Як тільки червоні вогні згасли дует Феррарі упевнено зберіг лідерство, і хоча на перших метрах Райкконен був швидшим, та Феттель захистив у першому повороті лідерство. На третій позиції залишився і Боттас, а от Хемілтон поступився обом гонщикам Ред Булл. Щоправда не надовго - вже у другому віражі Ферстаппен з Ріккардо не поділили трасу, Макс вдарив у бік машину Даніеля, завдавши тій серйозних пошкоджень. Австралієць спробував повернутися в гонку, але за кількасот метрів для нього все завершилося сходом - під час зіткнення радіатор було фатально пошкоджено. На трасу виїхав автомобіль безпеки. Пізніше, розглянувши інцидент, стюарди покарали Ферстаппена 10 штрафними секундами на піт-стопі, а Ріккардо тільки підтримав це рішення, назвавши дії напарника неприйнятними та непрофесійними. Найкраще у стартовій метушні зумів розібратися Перес - мексиканець виграв п'ять позицій, опинившись на 8-му місці. Три позиції виграв Сайнс, піднявшись на 6-те місце.

Евакуація Ред Булл багато часу не зайняла, проте маршали додатково чистили трасу від технологічних рідин, які витекли з машини Ріккардо - це зайняло більше часу. Рестарт було дано на 6-му колі - лідери зберегли свої позиції, Хемілтон намагався атакувати Ферстаппена, але голландець захистився. Так само і Сайнс зберіг місце попри атаку Алонсо, щоправда боротьба іспанців не була мирною - Фернандо змушений був виїхати за межі траси, але стюарди не стали карати Карлоса.

Наступні півгодини угорська гонка повністю відповідала своєму усталеному іміджу - на трасі цікавого було вкрай мало і все було досить передбачувано. Пілоти Феррарі поїхали у відрив, причому Райкконен вигравав у Боттаса значно більше, ніж сам поступався напарнику. Тріо Боттас - Ферстаппен - Хемілтон їхали в інтервалі 1,5-2,5 секунди один від одного, при тому що всі добре знали і пам'ятали про штраф Макса. Несподівано виникли проблеми в боксах Мерседех - хоча насправді не тільки і не стільки в боксах - командне радіо працювало в один бік: пілоти чули інженерів, але інженери не чули своїх гонщиків. Для сучасної Формули 1 така ситуація дуже неприємна.

Повільний прокол на Хаас Грожана змусив француза їхати в бокси вже на 21-му колі, але це був початок кінця для Ромена. Проїхавши півкола після виїзду з боксів його попросили зупинити машину. З'ясувалося, що механіки не встигли належним чином закріпити заднє ліве колесо. На цьому перегони для Грожана закінчилася.

Хвиля піт-стопів у лідерів зрушила спокійний перебіг гонки з місця. На 31-му колі ґуму змінив Боттас, причому з кріпленням одного колеса виникла заминка, та не більше. Колом пізніше в боксах побував Хемілтон, а на двох наступних Феттель і Райкконен відповідно, залишивши оштрафованого Ферстаппена на чолі пелотону. Одночасно піт-стопи для Сайнса з Алонсо провели в Торо Россо і Макларен. І хоча «помаранчево-чорні» механіки справилися трохи краще, та Карлос позицію попереду зберіг. От тільки після тривалої та красивої дуелі у перших двох поворотах траси Фернандо таки зумів обігнати свого співвітчизника.

Після піт-стопів лідерів ситуація в гонці кардинально змінилася - дует «срібних стріл» швидко й упевнено наздоганяв пару червоних машин. Причиною цього стали проблеми з рульовим управлінням на машині Феттеля. Скудерія опинилася в дуже складній ситуації: легко виграти гонку можна було давши команду Себастьяну пропустити Кімі вперед, але в боротьбі за титул фін участі фактично вже не бере, тож такий варіант був не бажаним, бо німець потенційно міг поступитися обом гонщикам Мерседес, що призвело б до втрати очок і лідерства в чемпіонській гонці. Райкконен у свою чергу став спочатку м'яко, а потім більш наполегливо просити команду про рокіровку, яка б гарантувала команді та йому тріумф в Гран Прі. Проте статус-кво зберігався протягом майже 10 кіл. Водночас лідерам довелося брати до уваги ще один фактор - позаду них стрімко став наближатися Ферстаппен, який на 43-му колі провів свій піт-стоп і відстояв 10 секунд. З таким темпом Макс потенційно міг втрутитися в розбірки квартету лідерів.

Зрештою змінилася ситуація досить несподівано - радіо у Мерседес запрацювало як слід і на 48-му колі Боттас у першому повороті пропустив Хемілтона вперед. Це була командна тактика, причому Валттері пообіцяли, що у випадку невдачі Хемілтона у боротьбі з Феррарі британець поверне позицію напарнику. У цей момент гонка остаточно перетворилася на велику шахову партію двох команд! Партію, в яку втрутитися дуже хотіли в Ред Булл.

Льюіс швидко наздогнав Райкконена, проте на Хунгарорингу це ще нічого не значить, адже наблизитися до конкурента - це навіть не пів-справи, а набагато менше. Швидкість британця у свою чергу змушувала Кімі впритул наблизитися до напарника - інтервал між двома Феррарі був менше секунди, але DRS недостатньо допомагала і позиції на трасі зберігалися. Хемілтону інженер нагадав, що той має ще 5 кіл на спробу обігнати бодай одну з Феррарі, інакше доведеться повертати позицію Боттасу. От тільки Валттері відстав настільки, що вже його позиціям став загрожувати Ферстаппен, який після свого пізнього піт-стопу на більш свіжій ґумі їхав із вражаючим темпом. За 5 кіл до фінішу здавалося, що зворотної рокіровки в Мерседес чекати не варто - Боттас відстав на понад 7 секунд і перебував під пресингом Ферстаппена.

Таким чином, головна інтрига точилася довкола Феттеля, Райкконена і Хемілтона, які й мали остаточно з'ясувати яке кому місце на подіумі дістанеться. Та попри інтригу останніх кіл відриви всередині тріо стабілізувалися в межах 1,2-1,4 секунд, ніхто не міг використовувати DRS, що тільки посилювало підсумкові шанси Себастьяна. Зрештою на фініші несподіванка сталася лише одна - попри значний відрив від напарника Хемілтон таки дочекався Боттаса і пропустив фіна в останньому повороті, дотримавши слова і втративши 3 очка в чемпіонаті, які так можуть знадобитися восени. Ну а переможний дубль таки зберегли «червоні» - Феттель переміг, а Райкконен фінішував слідом. Ще одним сюрпризом останніх двох кіл стало найшвидше коло гонки, показане Фернандо Алонсо - іспанець вкотре нагадав про себе, до того ж він фінішував шостим і першим з пілотів, які не представляють велику трійку Мерседес - Ред Булл - Феррарі.

Тріумф Себастьяна став четвертим для німця в сезоні та 46-м в кар'єрі, Феррарі здобула другий переможний дубль цього року, повторивши успіх Монако. Все це дозволило німцеві відірватися від Хемілтона в особистому заліку на 14 очок, а Скудерія скоротила власне відставання від Мерседес до 39 пунктів.

Вже звично для чемпіонату обоє пілотів Форс Індії фінішували в десятці, тим самим ще більше відірвавшись від конкурентів, яких в Кубку конструкторів «рожеві» не мають, але протистоять на кожній окремій трасі. Не можна не відзначити і те, що вперше в сезоні Макларен набрала очки обома машинами, якщо Алонсо просто феєрив на трасі, то Вандорн трохи розчарував, бо через власну помилку під час зупинки в боксах Стоффель програв позицію Окону. Та навіть попри це бельгієць уперше цього року приїхав в десятці й відкрив лік власним очкам у чемпіонаті.

Наступного тижня тут на Хунгарорингу відбудуться дводенні тести після чого настає традиційна літня перерва. А продовжиться чемпіонат в останній уїк-енд серпня в бельгійському Спа!

Гран Прі Угорщини

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Ferrari

1:39:46.713

1

2.

К. Райкконен

Ferrari

+ 0.908

1

3.

В. Боттас

Mercedes

+ 12.462

1

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 12.885

1

5.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 13.276

1

6.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1:11.223

1

7.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

1

8.

C. Перес

Force India

+ 1 коло

1

9.

Е. Окон

Force India

+ 1 коло

1

10.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

1

11.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

1

12.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

1

13.

К. Магнуссен

Haas

+ 1 коло

1

14.

Л. Стролл

Williams

+ 1 коло

1

15.

П. Верляйн

Sauber

+ 2 кола

2

16.

М. Ерікссон

Sauber

+ 3 кола

2

Найшвидше коло гонки: Фернандо Алонсо, McLaren - 1:20.182 (69-те коло)

Не фінішували:

Н. Хюлькенберг

Renault

68 коло

механічні проблеми

П. Ді Реста

Williams

61 коло

механічні проблеми

Р. Грожан

Haas

21 коло

кріплення колеса

Д. Ріккардо

Red Bull

1 коло

аварія

Особистий залік

1.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

202

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

188

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

169

4.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

117

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

116

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

67

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

56

8.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

45

9.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

35

10.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

26

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

23

12.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

18

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

18

14.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

11

15.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

10

16.

П. Верляйн

Sauber F1 Team

5

17.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

18.

С. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

357

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

318

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

184

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

101

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

41

6.

Scuderia Toro Rosso

Renault

39

7.

Haas F1 Team

Ferrari

29

8.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

26

9.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

11

10.

Sauber F1 Team

Ferrari

5

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Сергей Цыба Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 17 декабря 2024, 15:54 41

Ответы футболиста в несколько раз превысили среднюю норму доверия

Комментарии