Возвращение из каникул на бельгийскую гору

Sport.ua анонсирует очередной этап Гран При Формулы 1

За час, що так швидко минув після німецького етапу Формула 1 не тільки сходила на літні канікули. В Піреллі провели тести ґуми для машин наступного покоління, в Мейнор очікувано відбулася зміна пілотів - Ріо Хар'янто так і не знайшов коштів на другу половину сезону, тож його місце дісталося 19-річному французу Естебану Окону, а в Заубер з'явився новий головний гоночний інженер, яким став Хеві Пухолар, що прийшов до команди з Торо Россо.
Розказувати зайвий раз про легендарне бельгійське семикілометрове, мабуть, не варто. Краще дати слово Кімі Ряйкконену, чотириразовому переможцю цього Гран Прі: «Це стара традиційна траса, що прокладена серед лісу й то піднімається вгору, то пірнає під схил, що робить її цікавішою порівняно з іншими автодромами. Погодні умови тут можуть бути складними, зате гонки проходять прекрасно, з чудовими обгонами, а це подобається і пілотам, і глядачам. По ТБ-картинці складно зрозуміти якою насправді є ця траса, наскільки круті тут підйоми можна побачити тільки коли знаходишся на самій трасі. Виступи в Спа приносять мені величезне задоволення».

Для гоночних інженерів, як зрештою і пілотів кінець серпня - початок вересня традиційно знаменує два етапи, де машини налаштовуються на мінімальну притискну силу, де швидкість машин в багатьох місцях перевищує 300 км/год і де потужність силової установки відіграє вкрай важливе значення. Навантаження на гальма тут не надто великі, адже в Спа три точки серйозного гальмування - La Source, Les Combes і Bus Stop (1-й, 5-й і 18-й повороти) перед якими гальма встигають ефективно охолонути.

Навантаження на ґуму в Спа в цілому є значним, особливо у швидкісних поворотах, та все ж таки Піреллі привезла свої «улюблені» шини, що складається з комплектів Medium, Soft та SuperSoft. Це вже стане восьмим етапом, де ми побачимо саме ці покришки. Найбільш м'які комплекти традиційно для сезону стали найпопулярнішими серед команд, за винятком Мерседес - Срібні стріли замовили найбільше комплектів Soft:

Пілот

Команда

Medium

Soft

SuperSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

3

6

4

6

Н. Росберг

Мерседес

4

5

4

5

С. Феттель

Феррарі

1

5

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

1

5

7

77

В. Боттас

Вільямс

3

3

7

19

Ф. Масса

Вільямс

3

3

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

4

3

6

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

4

3

6

20

К. Магнуссен

Рено

3

3

7

30

Д. Палмер

Рено

3

3

7

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

3

4

6

11

С. Перес

Форс Індія

3

4

6

26

Д. Квят

Торо Россо

2

4

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

2

4

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

3

4

6

22

Д. Баттон

Макларен

3

4

6

9

М. Ерікссон

Заубер

1

5

7

12

Ф. Наср

Заубер

1

5

7

94

П. Верляйн

Мейнор

4

4

5

31

Е. Окон

Мейнор

4

4

5

8

Р. Грожан

Хаас

2

4

7

21

Е. Гутьєррес

Хаас

1

5

7



Дивлячись на вибір команд стає зрозуміло, що шинний фактор може зіграти ключову роль, адже трійка фаворитів розставила абсолютно різні пріоритети та й всередині пелотону комплекти ґуми майже не повторюються. Тим цікавіше буде подивитися з яким набором комплектів команди підійдуть до кваліфікації. В очікуваннями від уїк-енду поділився керівник Піреллі Моторспорт Пол Хембрі: «Спа не потребує рекомендацій - це одна з найбільш легендарних трас в календарі. Навантаження на шини тут достатньо великі, що зробить гонку ще цікавішою. Знайти потрібні налаштування нелегко, адже коло дуже довге, є чимало місць для обгонів, тож можливі різні варіанти стратегії». Якщо орієнтуватися на минулі роки, то варто чекати на тактику двох піт-стопів або навіть трьох - в Бельгії потрапити в трафік можливо тільки в режимі машини безпеки коли обганяти суперників все-одно не можна. Спроби ж провести гонку з єдиним піт-стопом зазвичай завершуються невдало, зокрема у Феттеля минулого року не витримала шина на передостанньому колі, позбавивши німця місця на подіумі.

Родзинкою етапу в Спа крім самої траси є й традиційно перемінна погода в Арденських горах, адже тут все стрімко може змінитися. Через те, що саме гоночне кільце досить довго нерідко в минулому виникала така цікава ситуація, що над однією частиною траси йшов дощ в той час як над іншою спокійно світило сонце й асфальт залишався сухим та гарячим. І хоча на цей уїк-енд прогноз погоди обіцяє сонячну погоду протягом усіх трьох днів з температурою повітря від +32С у п'ятницю до +28С у неділю, та все ж таки сюрпризи ще можуть бути.
Під час літньої паузи команди відпочивали тільки два тижні, проте для більшості з них серйозних оновлень вже не буде, адже в основному кипить робота над машинами наступного року, а ресурсів на все просто бракує. Виняток становить Торо Россо, яка роботою над шасі старається компенсувати втрати через те, що використовує силову установку Феррарі минулорічної специфікації. А от хто не витрачав часу даремно, так це мотористи - Хонда витратила сім умовних балів на доробку двигуна внутрішнього згорання й турбіни. Для нової специфікації силової установки ExxonMobil привезла і нове пальне, спеціально зроблене для цих оновлень. Допрацювали агрегат і в Маранелло от тільки в Феррарі ще не визначились із тим, де саме дебютує остаточна специфікація 2016-го - «червоні» витратили останні 3 бали, які в них ще залишалися.

Здавалося б що головним фаворитом Гран Прі мусить бути чинний чемпіон і лідер особистого заліку, особливо в контексті його тріумфальних виступів напередодні канікул, проте в Мерседес вирішили, що Спа з її довгими прямими й чималою кількістю місць для обгонів якнайкраще підійде для понаднормових замін елементів силової установки. Команда збирається за уїк-енд змінити одразу кілька разів проблемні частини аби саме тут Льюіс отримав свій штраф за умов, коли наслідки цього можна мінімізувати. У зв'язку з цим фаворитом номер один стає Ніко, як не дивно навіть у кваліфікації. Коефіцієнти на успіх в суботу виглядають так: Росберг - 1,91; Хемілтон - 2,00; Ріккардо і Ферстаппен - по 15,00; Феттель - 21,00 і Ряйкконен - 51,00. Що ж до тріумфу в Гран Прі, то цифри наступні: Росберг - 1,57; Хемілтон - 6,00; Ріккардо - 7,50; Ферстаппен - 8,00; Феттель - 11,00 і Ряйкконен - 26,00.
Друга частина сезону, яка розпочинається сьогодні, ставить серйозні завдання перед низкою пілотів, яким вкрай необхідно покращити свої результати. В світлі того, що машини наступного року суттєво відрізнятимуться для Росберга цьогорічна боротьба може стати останнім шансом взяти такий бажаний титул. Боттас має довести, що не тільки його амбіції, а й майстерність відповідає рівню топ-команди. Для Квята, Магнуссена і Палмера осінь взагалі може стати вирішальною для їх кар'єри пілотів Формули 1, адже всі вони перебувають у досить складній ситуації - Хельмут Марко церемонитися не буде, а в Рено можуть захотіти отримати більш результативних та перспективних гонщиків, адже перехідним для команди є тільки цей рік.

Зрештою щоб там не складалося у прогнозах перед самим Гран Прі, та зрозуміло одне - в Спа буде цікаво, адже інакше тут просто не буває!

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Бельгії, Спа-Франкоршан, 26 серпня - 28 серпня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

7,004 км

44

308,052 км

кваліфікація: 1'45.778 (2010, Марк Веббер)

гонка: 1'47.263 (2009, Себастіан Феттель)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 26 серпня

Друга практика 15:00 - п'ятниця 26 серпня

Третя практика 12:00 - субота 27 серпня

Кваліфікація 15:00 - субота 27 серпня

Гонка 15:00 - неділя 28 серпня

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 23 ноября 2024, 07:26 2

23 ноября состоится матч 14-го тура УПЛ

Комментарии