Три тижні перерви між етапами в Росії та США промайнули і швидко, і бурхливо для декого з учасників чемпіонату. Аварія Б'янкі в Сузуці та фінансові романси змусили Marussia відмовитися від американського вояжу. Аналогічні проблеми з грішми та юридичні суперечки стосовно права власності та управління майном команди змусили й Caterham залишитися в Англії. Тож і в Остіні, і в Сан-Паулу головних аутсайдерів чемпіонату не буде. Так само більш ніж туманною залишається доля цих команд у майбутньому. Без двох колективів пелотон скоротився до 18 машин, востаннє так мало на стартовому полі їх було у 2005-му, коли BAR відбувала дискваліфікацію за приховані подвійні бензобаки.
Зменшення кількості машин змусило FIA переглянути формат кваліфікації - як мінімум в США та Бразилії після першої та другої сесій вибуватиме по чотири пілоти, в Q3 за поул традиційно змагатимуться десятеро. Наслідки трагічної загибелі в московському Внуково президента французької компанії Total Крістофа Де Маржері можуть стати відчутними вже у міжсезоння, адже Total - основний постачальник паливно-мастильних матеріалів для команд, які використовують двигуни Renault, крім того, компанія надає підтримку кільком пілотам, зокрема Ромену Грожану. Якщо смерть Де Маржері на клієнтах Renault навряд чи відобразиться, то у майбутнього пілота Lotus можуть виникнути проблеми.
Техаська траса стала для Формули 1 десятою на американській землі, але схоже, що тільки тепер автодром став справжнім домом, а не тимчасовим прихистком для машин класу Гран Прі. Попередні дев'ять трас включали як стаціонарні автодроми, так і міські кільця, але по-справжньому своєю Формула 1 на них стати не змогла, тож поява у календарі американської траси спроектованої насамперед для місцевого Гран Прі дає привід сподіватися, що тепер США надовго прописалися в чемпіонаті. Зрештою, попри певний скепсис стосовно можливості Германа Тільке спроектувати щось варте уваги, можна стверджувати, що в Остіні німець зумів створити дійсно цікавий трек.
Насамперед це стосується рельєфу з перепадами висот, а особливо підйом наприкінці стартової прямої та «напівсліпий» апекс першого повороту, що знаходиться на вершині пагорба. Є й відрізок задоволення для гонщиків - це швидкі повороти з різкою зміною напрямку руху наприкінці першого - на початку другого секторів, що нагадують легендарні швидкі повороти Сільверстуона. Для обгонів маємо дві точки серйозного гальмування наприкінці прямих, до того ж саме там знаходяться дві зони активації DRS.
Ще однією особливістю траси є те, що вона закручена проти годинникової стрілки, а таких в цьогорічному календарі три - США, Бразилія й Абу-Дабі, й усі вони завершують сезон, тож фізична підготовка пілотів, насамперед навантаження на шийні м'язи, потребують особливої уваги.
Pirelli до США привезла свою середню пару комплектів Medium та Soft - найпоширенішу протягом цього сезону. Якщо вибір шинників на перший погляд може здатися консервативним, то варто пригадати, що попередні два роки в Остін італійці привозили Hard замість Soft, тож гонки з одним піт-стопом (як це було у 2012-2013 роках) ми навряд чи побачимо. Пол Хембрі очікує дві зупинки в боксах: «Оскільки асфальту траси вже три роки, то його характеристики стабілізувалися, що теоретично має забезпечити кращий рівень зчеплення порівняно з минулими роками. Ми очікуємо, що шини Medium і Soft дозволять провести гонку з двома піт-стопами, проте зможемо підтвердити наші розрахунки тільки після практичних заїздів. Зрештою, багато залежатиме від погоди - хоч гонка й відбувається в листопаді, та на нас чекають теплі, але змінні умови, тож деградація ґуми стане важливим фактором. Два попередні рази в Остіні переможною ставала тактика одного піт-стопа і частково це було пов'язано з тим, що наприкінці року команди вже добре розуміють, як від ґуми досягти максимуму».
Осіння техаська погода обіцяє бути достоту передбачуваною та не готує учасникам жодних сюрпризів - буде тепло, від +22 у п'ятницю до +25 у неділю, а вірогідність опадів існує лише у день перших практик та й вона занадто мала, аби всерйоз на це зважати. Єдиний вагомий фактор, що може вплинути на хід гонки та шинну стратегію - це зміна сонячної погоди на хмарну і навпаки. За таких умов перепаду температури траси не уникнути, тож, хто краще зможе передбачити такі зміни та заздалегідь підготуватися до них, матиме перевагу перед опонентами.
На завершальній стадії чемпіонської гонки абсолютним фаворитом букмекерів із цілком зрозумілих причин є Хемілтон, коефіцієнти на титул якого перед початком американського уїк-енду становить лише 1,20, в той час як у Росберга - 4,50. Що ж до власне перегонів у Остіні, то й тут Льюіс котується вище від усіх. Лінія на переможця кваліфікації виглядає так: Хемілтон - 1,67; Росберг - 2,75; Боттас - 11,00; Масса - 17,00; Ріккардо - 29,00. На гонку цифри міняються, але не надто принципово: Хемілтон - 1,61; Росберг - 3,50; Боттас - 11,00; Ріккардо - 17,00; Масса - 26,00; Алонсо та Феттель - по 34,00.
До речі, чинний чемпіон заслуговує окремої уваги через те, що саме на американський етап заплановано поставити німцю шосту понаднормову силову установку, причому не просто двигун, а всі компоненти разом. Це означатиме старт з піт-лейн, тож Себастіан не приховує того, що за таких умов участі в кваліфікації брати не буде. По-перше, все-одно стартувати доведеться останнім та з піт-лейн, по-друге, цим він трохи збереже ресурс самої установки, яка знадобиться ще на двох етапах. Організатори Гран Прі, м'яко кажучи, від ідеї Феттеля та Red Bull не в захваті, але вдіяти нічого не можуть. Зрештою, команда до суботи може і передумати.
Боротьба за місця під сонцем і призові за кращу позицію в Кубку Конструкторів виходить на фінішну пряму. Претензії Ferrari взяти третє місце в боротьбі з Williams та відставанням у 28 очок виглядають бравадою й намаганням демонструвати гарну міну при кепській грі, аналогічним чином складається протистояння Force India з McLaren, попри 20 очковий відставання підопічних Віджая Мальї вони все ще зберігають надію на краще, особливо враховуючи подвійні очки в Абу-Дабі.
Ситуація в чемпіонаті склалася така, що Ніко Росбергу кров з носу потрібно перемагати, інакше доведеться розраховувати не на себе, а на проблеми у Льюіса. Британець все це чудово розуміє, проте і сам не збирається відсиджуватися в кущах, чекаючи на помилку напарника. Масла у вогонь протистояння може підлити ще й той факт, що Mercedes уже здобула Кубок Конструкторів, тож обоє претендентів на останніх етапах можуть передовсім думати про себе, а не про команду. Наскільки Вольфф з Лаудою зможуть дати раду вибухонебезпечній ситуації всередині команди - покаже тільки час. Нам же залишається дочекатися недільного вечора й побачити черговий раунд фантастичного протистояння за чемпіонську корону.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі США, Остін, Автодром Америк, 31 жовтня - 2 листопада, п'ятниця - неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло:
|
5,513 км
|
56
|
308,405 км
|
кваліфікація: 1'35.657 (2012, Себастіан Феттель)
гонка: 1'39.347 (2012, Льюіс Хемілтон)
|
Перша практика 17:00 - п'ятниця 31 жовтня
Друга практика 21:00 - п'ятниця 31 жовтня
Третя практика 17:00 - субота 1 листопада
Кваліфікація 20:00 - субота 1 листопада
Гонка 22:00 - неділя 2 листопада (трансляція на каналі МЕГА)