Неповторимое очарование

Sport.ua анонсирует Гран При Бельгии, открывающее вторую часть сезона в Формуле 1

Чотиритижнева пауза в Формулі 1 встигла промайнути так швидко, немов гоночні машини проїжджають повз трибуни з глядачами, і ось уже знову двадцять машин викочуються з боксів аби з'ясувати яка ж із них є найшвидшою після Mercedes. Та поки Берні Екклстоун успішно для себе залагоджував проблеми з німецькою Фемідою команди встигли і на обов'язкові двотижневі канікули сходити, і продовжили працювати над своїми гоночними проектами як цього, так уже й наступного років.
Волею календаря вже традиційно літня перерва починається після уїк-енду на повільній трасі, а відновлення сезону відбувається на ультра-швидкісній. Такий контраст міг би не подобатися інженерам, якби між етапами не було довгої паузи, та в нинішніх умовах приїзд в Спа - одна з найбільш очікуваних подій сезону для більшості гонщиків. 70% кола в режимі газ в підлогу, друга в календарі за середньою швидкістю кола (обидва показники поступаються лише Монці), третя за максимальною швидкістю (після Монци та Монреаля), лише 14% часу проходження кола припадає на гальмування, а ще перепад висот, довге кільце на різних частинах якого погода може суттєво відрізнятися і неповторні Eau Rouge, Raidillon, Blanchimont - все це захоплює настільки, що очі пілотів загоряються вмить коли мова заходить про цю бельгійську трасу.

Бельгійська траса вкрай вимоглива до двигунів і симетрично невибаглива коли мова йде про аеродинаміку машини - команди налаштовують свої автомобілі на низький рівень притискної сили, причому під час уїк-енду налаштування поступово змінюються, адже крім високої швидкості на прямих машинам потрібна стабільність в поворотах другого сектору траси. Та й погода завжди готова внести свої корективи у хід етапу - цього разу в Спа має бути хмарно протягом усіх трьох днів. Принаймні перша практика пройшла саме за таких умов. Крім того високою залишається імовірність дощу під час кваліфікації, а в день гонки погода обіцяє бути перемінною, що обов'язково будуть враховувати команди при плануванні гоночної стратегії. Температура ж повітря протягом уїк-енду буде більш-менш стабільною й коливатиметься в межах +17 +19 С. Зрештою такі умови бельгійського етапу для Формули 1 є звичними.

Швидкісні повороти траси сильно навантажують гуму, проте в Pirelli вирішили ризикнути й відмовитися від гуми Hard. Натомість італійці привезли до Спа свій проміжний варіант шин - Medium і Soft, від яких в компанії очікують підвищення рівня тактичної боротьби між командами: «Ключову роль відіграє здатність гуми легко адаптуватися та стабільно працювати в широкому діапазоні особливостей траси та погодних умов. Попри високе навантаження на шини та деградацію гуми, ми вперше з 2011 року обрали Soft і Medium, при цьому більш м'яка суміш кращою буде в кваліфікації, адже дозволяє відіграти чимало часу. Тим паче на такому довгому колі. Крім цього це значить, що стратегія відіграватиме важливу роль - в залежності від вибору шин можна втратити або відіграти значно більше часу, ніж на будь-якій іншій трасі. Тож це буде одна з гонок, де є шанс пробитися з останніх рядів у лідери, тому гонка завжди виходить украй цікавою» - так прокоментував прийдешній етап керівник Pirelli Motorsport Пол Хембрі.
Букмекерські лінії вже давно набули звичного вигляду з двома одвічними фаворитами, де шанси Хемілтона щоразу оцінюються вище, в тому числі й у боротьбі за титул, де попри лідерство Росберга шанси британця котуються як 1,83; а німця - 2,00. Що ж до уїк-енду в Спа, то і тут картина більш ніж знайома - на переможця кваліфікації лінія має наступний вигляд: Хемілтон - 1,73; Росберг - 2,37; Боттас - 15,00; Масса - 21,00; Ріккардо - 26,00; Феттель - 34,00; Алонсо - 41,00. Певні зміни в котуваннях можна побачити при перегляді коефіцієнтів на переможця Гран Прі: Хемілтон - 1,91; Росберг - 2,62; Боттас і Ріккардо - 17,00; Алонсо - 23,00; Феттель - 26,00; Масса - 34,00.

В цілому від клієнтів Renault і Ferrari ніхто не очікує дива, прекрасно розуміючи, що в Спа мотори відіграють головну роль, а отже й фаворитами за місця на подіумі (звісно крім Хемілтона з Росбергом) є пілоти Williams, хоча не можна виключати і варіанту за якого зможуть потішити своїх уболівальників і Force India, машини якої традиційно добре виглядають саме на найшвидших трасах чемпіонату. І все ж таки особливу увагу до себе обов'язково притягатимуть пілоти Red Bull і Ferrari - по-перше, через внутрішньокомандні дуелі, результати яких у першій частині сезону викликали чимале здивування; по-друге, саме Ряйкконен серед нинішнього покоління пілотів є найуспішнішим в Спа гонщиком (фін чотири рази тут тріумфував), тож і команда, і вболівальники сподіваються з відновленням чемпіонату побачити справжнього Кімі, а не його клона, який не надто успішно провів перші 11 етапів.
Серед усіх команд пелотону розцінювати шанси McLaren мабуть найскладніше, адже Ерік Бульє відкрито говорить, що МР4-29 став лабораторією для перевірки ідей на сезон 2015. При цьому колектив з Уокінга в Бельгію привіз технічні новинки для машини і планує ще хвилю оновлень перед Сінгапуром. Цілком очевидно, що і в Спа, і за два тижні в Монці головним козирем британців є двигун, проте це навряд чи допоможе в боротьбі з Mercedes та Williams, а от з гонщиками Force India у Баттона з Магнусеном може вийти цікаве протистояння.

В стані ж аутсайдерів з Caterham та Marussia перед початком етапу відбуваються не менш цікаві речі - триразовий переможець марафону Ле-Ман Андре Лоттерер замінить Камуі Кобаясі В той самий час в стані їх суперників відбуваються не менш цікаві кадрові рухи - Макс Чілтон мав поступитися місцем Алексу Россі (також лише на один уїк-енд), проте вже під час першої практики команда сповістила, що Чілтон проведе решту етапу в ролі основного пілота.
Зрештою коли мова заходить про бельгійський етап можна майже безпомилково сказати, що нас очікуватиме 44 кола гоночного задоволення, тим паче, що боротьба між Росбергом і Хемілтоном продовжується!


В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Бельгії, Спа-Франкоршан, 22 серпня - 24 серпня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

7,004 км

44

308,052 км

кваліфікація: 1'45.778 (2010, Марк Веббер)

гонка: 1'47.930 (2008, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 22 серпня

Друга практика 15:00 - п'ятниця 22 серпня

Третя практика 12:00 - субота 23 серпня

Кваліфікація 15:00 - субота 23 серпня

Гонка 15:00 - неділя 24 серпня (трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 17 ноября 2024, 20:39 0

Хорхе Мартин установил уникальное достижение

Комментарии