Австрійський етап, на який з великим ентузіазмом очікували представники одразу обох команд, що належать Red Bull, уже з п'ятниці показав, що проста траса з лише дев'ятьма поворотами насправді не така вже й проста. Пілоти часто помилялися в 1-му та 8-му поворотах та на їх щастя зони безпеки тут тепер асфальтовані, тож великих неприємностей вдалося уникнути. Попри традиційно мінливу погоду в районі автодрому хмари обмежилися тільки ляканням учасників Гран Прі, так і не проливши на гоночний асфальт жодної краплі води протягом п'ятниці-суботи, тож всі гонщики разом з інженерами могли плідно працювати над оптимальними налаштуваннями та побудовою своєї шинної тактики.
Перший сегмент кваліфікації відбувся досить звично - відсіялися пілоти найслабших на сьогодні Caterham, Marussia і Sauber, та щільність результатів на короткому кільці обіцяла сюрпризи вже під час другої сесії. Зрештою саме так і сталося - найбільшою несподіванкою став 13-й час Феттеля. Фінал кваліфікації став її окрасою - 7 пілотів вмістилися в секунду, двоє не зуміли показати заліковий час через власні помилки. Важливо, що пару Хюлькенбергу склав один із головних фаворитів Хемілтон. Проте на цьому сюрпризи не закінчилися, адже Льюіс не навмисне завадив Росбергу, коли німець виконував другу швидку спробу. В підсумку найкраще справитися з кільцем Ред Булл Рінг вдалося дуету пілотів Williams Масса-Боттас! Несподівано? Аякже, проте по суботах білі машини постійно серед лідерів за швидкістю на одному колі. Для Феліпе поул став першим після рідного бразильського етапу вже далекого 2008-го! Williams востаннє стартувала двома машинами з першого ряду тоді ж, коли відбувся попередній етап в Австрії - 11 років тому (щоправда тоді Хуан-Пабло Монтойя з Ральфом Шумахером окупували перший ряд Хоккенхайму).
Ще перед стартом FIA попередила, що стюарди дуже прискіпливо будуть дивитися на проходження 8-го повороту, тож одразу порекомендували гонщикам не обганяти своїх конкурентів у 1-му віражі, якщо у 8-му трасу покинуть усіма колесами. Слід віддати належне пілотам - в гонці вони не примусили Феміду розбиратися з їх маневрами у цьому віражі.
Через штрафи, зароблені ще в Монреалі, свої позиції втратили Чілтон і Перес, а Грожан змушений був стартувати з піт-лейн, адже на його машині механіки замінили коробку передач.
В Pirelli спрогнозували аналогічно до канадської тактику двох піт-стопів, причому Пол Хембрі не відкинув, що дехто з пілотів може так само як і два тижні тому спробувати проїхати гоночну дистанцію лише з однією зміною шин хоча моделювання і говорило, що з двома піт-стопами машина буде швидшою. У підсумку на старт гонки машини Баттона, Мальдонадо, Переса, Б'янкі, Еріксона і Чілтона були взуті у гуму Soft, в той час як решта пілотів обрали найбільш м'які шини.
Масса відмінно зреагував на зелене світло й упевнено очолив пелотон, Росберг стартував також реактивно і в перший поворот зайшов другим, проте Боттас контратакував і відігрався в другому віражі. Та найкращий старт зумів взяти Хемілтон - британець з дев'ятого місця зумів прорватися на п'яте, а наприкінці першого ж кола обігнав Алонсо, опинившись таким чином позаду свого напарника і головного конкурента в боротьбі за цьогорічний титул чемпіона.
На другому колі гонки у Феттеля «вмерла» машина - вона просто відмовлялася реагувати на педаль газу і Себастіан повільно котився кільцем в напрямку боксів. Як не дивно, та коли відставання чинного чемпіона вже вимірювалися цілим колом все несподівано запрацювало й німець за вказівкою з боксів продовжив рух трасою в бойовому режимі, хоч і з чималим відставанням.
Стартовий прорив Хемілтона означав тільки одне - Росбергу немає куди відступати й перечікувати, треба всерйоз братися за штурм позицій Боттаса з Массою, в той час як й у самого Льюіса з'явилася можливість вже зі старту гонки нанести напарнику вагомий удар у відповідь. Очевидним було одне - сумувати перед екранами квартет Масса - Боттас - Росберг - Хемілтон абсолютно точно не дасть. Проте протягом першого гоночного відрізка статус-кво зберігався й ніхто не поспішав атакувати суперників - четвірка лідерів тим часом просто від'їхала від решти пелотону на дуже комфортну відстань. Зрештою, провалений старт Ріккардо і проблеми Феттеля відрізали Red Bull від боротьби, а інші команди реально конкурувати з Mercedes та Williams на гоночній дистанції наразі не можуть.
Попри прогнози Pirelli стосовно того, що перший піт-стоп варто очікувати в районі 13-го кола ситуація на трасі дещо відрізнялася від змодельованої раніше. Сьогодні температура і повітря, і траси була вищою за попередні два дні, тож шини зносилися трохи швидше і перший плановий піт-стоп уже після 9-го кола здійснив Вернь.
Саме в момент прийняття рішення про час проведення піт-стопів Mercedes нанесла якщо і не вирішальний, то напрочуд важливий та убивчо-ефективний удар - всі добре знають, що з нинішнім поколінням шин перевагу отримує той з пілотів, який раніше їде в бокси. В стані Williams чомусь вирішили довести зворотне й дочекалися коли на піт-лейні побували спочатку Росберг, а колом пізніше й Хемілтон. Для Феліпе Масси лідерство в гонці закінчилося в той момент, коли він звернув в бокси, адже повернувся бразилець уже позаду Росберга й на дещицю попереду Хемілтона. От тільки гума на машині Льюіса вже перебувала в оптимальному режимі й британець миттєво атакував та обігнав білий Williams з №19 на борту.
Піт-стоп Боттаса став трохи кращим, ніж у Масси - фін все-одно поступився місцем Росбергу, проте виїхав і, що не менш важливо - зумів утриматися попереду Хемілтона. Ідилію лідерства Ніко «псував» той факт, що німець не лідирував, а прилаштувався буквально на хвості у Переса. Серхіо традиційно для Force India їхав з іншою шинною тактикою й заїжджати в бокси не поспішав. За спиною мексиканця четверо пілотів Mercedes і Williams їхали в зоні дії DRS, проте оскільки в такому режимі їхали усі, то обгонів не було, а самого Переса Росберг атакувати не поспішав - чи то остерігався, пам'ятаючи про останнє коло в Канаді й аварію Масси, чи то займався вкрай корисною для себе економією пального, аби потім не збивати темп.
10 кіл Перес утримував позаду себе Росберга і компанію, та Soft на його машині зносився настільки, що упиратися далі можливостей вже майже не було. Це одразу відчув Ніко й у 2-му повороті траси пішов у атаку - Боттас миттєво скористався уповільненням Серхіо і так само оперативно проїхав повз мексиканця. Колом пізніше Хемілтон також пройшов Переса, який ще за пару хвилин звернув у бокси - шини вже не тримали гоночний болід.
Росберг тим часом упевнено лідирував, проте коли Боттас почав активно показуватися в дзеркалах, німець помилився в одному з віражів, підпустивши фіна до себе на відстань атаки. От тільки Валттері помилкою Ніко скористатися не зміг, а лідер сезону виправився й наростив, хоч і невелику, проте перевагу над конкурентом.
Коли прийшов час для других піт-стопів, то першим в боксах Mercedes з'явився не Росберг (адже традиційно першим заїжджає той із пілотів, який їде попереду напарника), а Хемілтон шини якого були на два кола свіжішими. Ніко не забарився із кроком у відповідь, не залишаючи Льюісу шансів обійти себе за рахунок кращої стратегії зупинок в боксах. У Williams як і першого разу дочекалися поки конкуренти поміняють гуму й тільки після цього поїхали за свіжими шинами й для себе. Не варто дивуватися тому, що Хемілтон за рахунок цього зумів виграти у Боттаса позицію.
А лідерство в гонці вперше у сезоні перейшло по пілота Ferrari - Алонсо трохи пізніше проводив свої планові зупинки в боксах, тож зміг ненадовго очолити пелотон. Як для Скудерії, то нетривале лідерство в гонці аж на 8-му етапі сезону, виглядає не досягненням, а справжньою насмішкою над амбіціями команди. Зрештою, наразі нічого більшого від Фернандо з Кімі очікувати не доводиться. Коли ж іспанець звернув на піт-лейн все повернулося до звичного режиму - Росберг і Хемілтон на чолі пелотону мали з'ясувати кому з них дістанеться перемога в гонці.
Звична для сезону картина при цьому не набридає, адже обставини завжди різні та й ціна питання повільно, але невпинно зростає. Ніко старався контролювати власний відрив, який коливався у межах 1,5-2 секунди, а от Льюіс постійно спілкувався з власним інженером, намагаючись у того з'ясувати де і як можна додати, аби впритул наблизитися до напарника. Обоє пілотів Mercedes постійно виясняли в якому режимі можна їхати їм, і в якому їде напарник - відповідь не могла не потішити нейтральних уболівальників, адже команда дала карт-бланш на боротьбу до останнього обом своїм гонщикам.
От тільки в зовсім рівних умовах наздогнати і найголовніше - обігнати напарника - поки що ні Льюісу, ні Ніко (в попередніх гонках) не вдається. Так сталося і сьогодні - Росберг, перебуваючи під постійним пресингом з боку напарника, не помилився, довіз свою W05 до тріумфу! Перемога стала для німця третьою в сезоні, але найбільш важливим є те, що відрив від Хемілтона збільшився вже до 29 очок - це найбільший гандикап цього року, який тільки був у Ніко. Тож у Сільверстоуні на нас чекатиме черговий раунд епічного протистояння двох рівних пілотів!
Що ж до Хемілтона, то з одного боку він мав шанс виграти гонку, з іншого ж - він, стартуючи з дев'ятого місця фінішував другим. Мінімізація втрат очевидна, от тільки стабільність Росберга рано чи пізно змусить Льюіса діяти більш жорстко, агресивно й з непрогнозованими наслідками…
Відставши від пілотів Mercedes, свою гонку до першого в кар'єрі подіуму довів Валттері Боттас! Фін зумів нарешті реалізувати потенціал машини, яка дозволяє боротися навіть з домінаторами цього сезону. Услід за Боттасом фінішував і Масса - третє-четверте місця на фініші, можливо й не те, на що в команді сподівалися після кваліфікації, проте якщо зважати, що «білі» програли тільки фаворитам сезону - гонку можна вважати вдалою. Зрештою Валттері з Феліпе чи не вперше в сезоні змогли набрати пристойні очки в одній гонці. Перший подіум Боттаса стався в його 27-й гонці - цілком непоганий результат, якщо пригадати яким «відром з болтами» був минулорічний FW35.
Тактика одного піт-стопа себе не виправдала, адже за сьогоднішніх температур шини гранулювалися значно швидше, тож навіть в тих командах, які планували обійтися одним візитом в бокси, плани переглянули й уся топ-десятка провела по дві зупинки. Найкращим серед решти традиційно для останніх років став Алонсо, проте п'яте місце іспанця й чергова бліда гонка Ряйкконена з фінішем на 10-му місці - далеко не те, чого хочуть самі пілоти, команда, тіфозі…
Своїх прихильників уже вкотре потішили пілоти Force India: так, цього разу результати скромні, проте знову обидві машини приїхали в очках, австрійська гонка знову додала вістів і Пересу, і Хюлькенбергу (хоча німцю, мабуть, і менше ніж звичайно - він залишався в тіні протягом усієї гонки).
Сьоме місце Магнуссена й 11-те Баттона - цьогорічна історія McLaren надто сильно нагадує поневіряння їх одвічних суперників з Маранелло - високі очікування, низькі результати й велика віра у світле майбутнє (яке команді Рона Денніса неодмінно має забезпечити Honda).
Наостанок пару слів про Red Bull - на рідній для концерну і його власника трасі з чотирьох машин фінішу дістався тільки Ріккардо. Іронія долі або просто невезіння, проте цьогорічне повернення до Штірії на Ред Булл Рінг в Red Bull і Toro Rosso явно спробують якнайшвидше забути немов поганий сон. Відігратися обидва колективи зможуть уже за два тижні в Сільверстоуні! Головне, аби Pirelli не підготував порцію сюрпризів.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Австрії
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
1:27:54.967
|
2
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
+ 1.932
|
2
|
3.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 8.172
|
2
|
4.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 17.358
|
2
|
5.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
+ 18.553
|
2
|
6.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 28.546
|
2
|
7.
|
К. Магнуссен
|
McLaren
|
+ 32.031
|
2
|
8.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 43.522
|
2
|
9.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 44.137
|
2
|
10.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 47.777
|
2
|
11.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 50.966
|
2
|
12.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
+ 1 коло
|
2
|
13.
|
А. Сутіл
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
2
|
14.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 1 коло
|
2
|
15.
|
Ж. Б'янкі
|
Marussia
|
+ 2 кола
|
1
|
16.
|
К. Кобаясі
|
Caterham
|
+ 2 кола
|
1
|
17.
|
М. Чілтон
|
Marussia
|
+ 2 кола
|
1
|
18.
|
М. Еріксон
|
Caterham
|
+ 2 кола
|
2
|
19.
|
Е. Гутьєррес
|
Sauber
|
+ 2 кола
|
3
|
Найшвидше коло гонки: Серхіо Перес, Force India - 1:12.142 (59-те коло)
Не фінішували:
Ж.-Е. Вернь
|
Toro Rosso
|
61 коло
|
гальма
|
С. Феттель
|
Red Bull
|
36 кіл
|
двигун
|
Д. Квят
|
Toro Rosso
|
26 кіл
|
гальма
|
Особистий залік після 8-ми етапів
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
165
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
136
|
3.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
83
|
4.
|
Ф. Алонсо
|
Scuderia Ferrari
|
79
|
5.
|
С. Феттель
|
Red Bull Racing
|
60
|
6.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
59
|
7.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
55
|
8.
|
Дж. Баттон
|
McLaren Mercedes
|
43
|
9.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
30
|
10.
|
К. Магнуссен
|
McLaren Mercedes
|
29
|
11.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
28
|
12.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
19
|
13.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
8
|
14.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Scuderia Toro Rosso
|
8
|
15.
|
Д. Квят
|
Scuderia Toro Rosso
|
4
|
16.
|
Ж. Б'янкі
|
Marussia F1 Team
|
2
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
301
|
2.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
143
|
3.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
98
|
4.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
87
|
5.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
85
|
6.
|
McLaren Mercedes
|
Mercedes
|
72
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
12
|
8.
|
Lotus F1 Team
|
Renault
|
8
|
9.
|
Marussia F1 Team
|
Renault
|
2
|