Формула 1: На резиновом перепутье

Анонс Гран При Бахрейна Формулы 1 на Sport.ua + ВИДЕО + ФОТО

Емоції від побаченого в Шанхаї все ще залишаються достоту сильними, а зорова пам'ять ще тримає в голові найцікавіші моменти китайського уїк-енду, але душа вже бажає продовження бенкету і що найголовніше - отримує його вже на цих вихідних.

Формула 1 таки дісталася Бахрейну попри всі проблеми в країні, які нічого доброго не обіцяли ні для самих жителів, ні для команд. Опозиція обіцяла використати Гран Прі як трибуну для протестів у той час як влада недвозначно дала зрозуміти, що діятиме доволі жорстко. Минулорічний досвід і побоювання за власну безпеку під час перебування на острові призвели до того, що низка команд найняла додаткову охорону, а в Ferrari взагалі пішли на доволі безпрецедентний крок заборонивши своєму персоналу у вільний час покидати автодром і готель. Тож другий рік поспіль Великий Приз Бахрейну буде проводитися в атмосфері дуже далекій від свята автоспорту.

Траса Сахір, збудована Германом Тільке, не мала б жодної родзинки якби не кліматичні умови - постійна спека і пісок з пустелі, який тут просто всюди, а за допомогою вітру може з'явитися будь-де і коли завгодно. Для команд це означає, що системи охолодження і фільтри на повітрозбірниках болідів будуть стояти більш ефективні порівняно з традиційними трасами.

Обганяти в Сахірі є де - цьому сприяють три прямі, що закінчуються повільними поворотами, ну і не варто забувати про дві зони активації DRS на трасі. От тільки вибір FIA першої такої зони між 10-м і 11-м поворотами є доволі несподіваним, адже ця пряма є найкоротшою з чотирьох. З іншого боку, обганяти перед 11-м віражем буде не так просто.

Головний тренд початку сезону і цього тижня - дебати стосовно шин, які Pirelli привезла до Китаю, особливо бурхливо обговорюється гума Soft через її практично моментальну втрату ефективності й катастрофічне падіння гоночного темпу. Зрештою ця критика подіяла й на Pirelli, яка збиралася привезти комплекти Hard і Soft, але в підсумку рішення змінила і на Сахірі будуть використовувати Hard і Medium. Ці шини мають забезпечити не просто нормальне щеплення на абразивному бахрейнському асфальті, а бути достатньо витривалими при традиційній спекотній погоді.

«На цій трасі шини піддаються одним з найбільших навантажень за сезон, здебільшого через високу температуру повітря й асфальту. Ми очікуємо, що пілоти проїдуть гонку з трьома піт-стопами, хоча більш точний прогноз можна буде зробити у п'ятницю, коли ми вивчимо зібрані дані. Головною проблемою в Бахрейні є те, що вкрай складно передбачити стан гоночного полотна, адже він залежить від того, скільки вітер наніс піску. Враховуючи побачене минулого року, варто чекати, що в гонці команди використають різноманітні стратегії, а пілоти, які проведуть кваліфікацію не так добре, як розраховували, матимуть змогу відігратися на гоночній дистанції», - Пол Хембрі говорить про майбутній уїк-енд.

Саме напередодні Гран Прі Бахрейну в контексті дискусії про гуму Pirelli почала циркулювати інформація про проблеми з підписання нового контракту між італійською компанією та FIA на постачання шин наступного сезону. Масла у вогонь підливають чутки про корейців з Hankook, які начебто також хочуть отримати контракт на монопольне постачання шин в Формулі 1.

Прогноз погоди не обіцяє нічого особливого для Бахрейну - має бути традиційна спека протягом всіх трьох днів з температурою повітря близько +36 С. Але природа приготувала сюрприз на ранок п'ятниці, коли очікується дощ.

Після блискучої перемоги Алонсо в Шанхаї букмекери переглянули свої лінії як у чемпіонській гонці, так і прогнози на перемогу в Бахрейні. Себастіан Феттель все ще утримує лідерство не тільки в особистому заліку чемпіонату, а й в лінії на перемогу в сезоні, та коефіцієнт на потенційний титул для Фернандо Алонсо майже наздогнав цифру німця - 2,62 проти 2,50 у Феттеля. В чемпіонське майбутнє Кімі Ряйкконена і Льюіса Хемілтона віри небагато - 7,50 і 8,00 відповідно, про коефіцієнти інших можна навіть не згадувати.

Що ж стосується безпосередньо уїк-енду в Сахірі, то тут фаворитом є лідер Скудерії, ставки на Алонсо приймаються з показником 3,00. Слідом за Фернандо в лінії розташувалися Феттель - 3,75; Ряйкконен - 5,00; Хемілтон - 10,00; Веббер - 15,00 і Росберг - 17,00.

Серед п'ятьох чемпіонів світу, які змагаються в пелотоні цього року, Льюіс і Кімі жодного разу не тріумфували на цій трасі - можливо в неділю хтось з них виправить таку прикру дрібницю. От тільки враховуючи гоночний темп і роботу з гумою шанси фіна виглядають краще, особливо якщо його болід під час гонки обійдеться без фейсліфтингу.

Прогнозуючи можливого переможця Гран Прі варто насамперед відштовхуватися від шинного фактору і тут головними фаворитами однозначно виглядають Фернандо і Кімі. Схоже, що Mercedes буде швидким, але наскільки швидко їх шасі з'їсть гуму сказати непросто. Не варто забувати і про Red Bull - твердіша гума краще підходить шасі Едріана Ньюі, але все-одно «червоні» і «чорно-золоті» виглядають краще. Тож якщо нічого надзвичайного не станеться, схоже що бахрейнський подіум не сильно відрізнятиметься від китайського.

В очікуванні ж головних подій уїк-енду варто пригадати найцікавіші моменти минулорічної гонки, де пілоти Lotus змогли здивувати багатьох, і приготуватися до асфальтових баталій протягом найближчих днів:

Гран-прі Бахрейну, Сахір, 19-21 квітня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,412 км

57

308,238 км

кваліфікація: 1'31.431 (2006, Міхаель Шумахер)

гонка: 1'32.408 (2006, Ніко Росберг)

Перша практика 10:00* - п'ятниця 19 квітня
Друга практика 14:00 - п'ятниця 19 квітня
Третя практика 11:00 - субота 20 квітня
Кваліфікація 14:00 - субота 20 квітня
Гонка 15:00 - неділя 21 квітня (пряма трансляція на каналі МЕГА)
(* - Час київський)

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 09 января 2025, 08:27 1

Рандаль Коло Муани стал целью для зебр

Комментарии