Чья очередь побеждать? + ФОТО

Анонс Гран При Канады Формулы 1 на Sport.ua

Поки Європа готується до старту головного континентального турніру з футболу караван Формули 1 зупиняється на канадській землі, обіцяючи чергове захоплююче протистояння. Традиційно в першій половині червня Гран Прі в Старому світі не проводяться, але це зовсім не через пристрасті за кубком Анрі Делоне - просто для європейських любителів автоспорту в середині місяця відбувається подія, яка відсуває будь-який етап Ф1 на другий план. Мова звісно про 24-годинний марафон у Ле-Мані. Але життя Формули 1 на цьому зупинятися не може і тому Монреаль стає наступною ареною непередбачуваного протистояння пілотів у цьому сезоні.

Зазвичай національне Гран Прі для канадців є святом, але цього року воно має неприємний присмак - протести студентів проти збільшення оплати за навчання, які тривають в Монреалі з лютого, внесли свої корективи у хід проведення всього гоночного уїк-енду. Організатори демонстрацій погрожували зірвати проведення Гран Прі, а тому промоутерам гонки довелося піти на жорсткі заходи заради гарантування безпеки учасникам змагань та глядачам. Насамперед, довелося скасувати День відкритих дверей, який традиційно відбувається в четвер зранку. Звісно ситуація в Монреалі й близько не нагадує події в Бахрейні та про відміну Гран Прі ніхто навіть не думає, але певні проблеми з'явилися там, де їх явно не чекали.

Підготовка команд до уїк-енду в Монреалі також не була спокійною: через землетруси на півночі Італії тимчасово призупиняли свою роботу в Ferrari, а FIA після н-ної вимоги з боку інших команд таки визнала днище Red Bull з яким боліди команди виступали в Бахрейні та Монако (де, до речі, перемоги здобули Феттель і Веббер) нелегальним, тим самим змусивши команду до повернення до попередньої конфігурації.

Що ж стосується безпосередньо підготовки до канадського етапу, то він є першим в календарі, де команди будуть налаштовувати боліди на відносно невелику притискну силу. Траса на острові Нотр Дам взагалі є низкою прямих, які сполучили за допомогою шикан і повільних поворотів, а тому аеродинаміка тут не відіграє визначальної ролі.

На перше місце в Монреалі виходять гальма, адже протягом одного тільки кола пілоти чотири рази досить жорстко гальмують, скидаючи швидкість з 300 км/год і більше до майже 100 км/год. В гонці 70 кіл, отже тільки там буде 280 серйозних випробувань для гальм. Велике навантаження лягає і на двигуни. Так, автодром Жиля Вільньова не Монца і не Спа, де гонщики ще більше тиснуть на газ, але навантаження на силові агрегати будуть чималими. Жодним чином не можна забувати про шини, які в умовах постійних розгонів-гальмувань зазнають також значного перевантаження, особливо це стосується задньої пари, яка може швидко гранулюватися саме під час розгону машини.

Конфігурація траси здавалося б є зовсім невибагливою, але при цьому всьому саме тут завжди відбуваються одні з найцікавіших гонок сезону. Хіба ж можна забути минулорічний чотиригодинний марафон, де переміг Баттон, обігнавши Феттеля тільки на останньому колі, або гонку 1999-го коли стіна, що знаходиться на виході з останнього повороту, після зіткнень Шумахера, Хілла й Вільньова отримала свою почесну назву «стіни чемпіонів»? І таких прикладів саме в Монреалі можна наводити багато.

Прямі та повільні повороти за ними - це саме те, що потрібно для видовищної гонки з багатьма обгонами, а якщо додати до цього стіни, які в багатьох місцях траси знаходяться дуже близько до гоночного полотна, загрожуючи пілотам миттєвим сходом, картина просто виглядає казково! Настільки, що FIA, врахувавши досвід минулого року, встановила тільки одну зону активації DRS в гонці - вона знаходитиметься на останній прямій після 10-го повороту і буде коротшою за минулорічну на 50 метрів. В Федерації абсолютно правильно вирішили, що минулого року обганяти за допомогою DRS було занадто легко.

Оскільки траса в Монреалі протягом року практично не використовується, то щепні властивості асфальту є невисокими, а відтак велике значення має гума, на якій їздитимуть машини. Вдруге поспіль компанія Pirelli привезла до Канади таку ж саму пару сумішей, як і в Монако - Soft і SuperSoft. Ось що думає з цього приводу глава Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «В Канаді шини Soft і SuperSoft повинні краще проявити свої найкращі властивості, адже в Монако гонщиків стримувала низька середня швидкість і проблеми з прогрівом гуми, пов'язані з цим. В підсумку, навіть SuperSoft зміг витримати дуже довгі серії кіл, проте в Монреалі ситуація зміниться, бо тут навантаження на шини є значно більшим. Ми очікуємо на різноманіття варіантів тактики, але при цьому дуже вірогідно, що команди, бажаючи підстрахуватися й не втратити жодного шансу, оберуть для своїх пілотів різні тактичні схеми». Звучить оптимістично, але ми вже бачили протягом цього року, що вгадати поведінку італійсько-турецької гуми навіть пілотам не завжди вдається, а це значить, що елемент випадковості, пов'язаний саме з оптимальним використанням шин, знову може сильно вплинути на підсумковий результат гонки.

Не варто забувати і ще про один фактор, який завжди готовий вплинути на хід Гран Прі - погоду. Попередній прогноз говорить про те, що у п'ятницю та суботу буде +23С +24С, але є вірогідність дощу, в неділю ж температура повітря очікується на рівні +25С, а дощ є маловірогідним.

Пробувати прогнозувати переможця майбутнього Гран Прі через призму минулих виступів звісно можна, але ми вже встигли пересвідчитися, що прогнози цього року більшою мірою є грою розуму. Історично серед чинних пілотів найуспішнішим є Міхаель Шумахер, який перемагав у Монреалі сім разів, далі йде Льюіс Хемілтон з двома звитягами і по разу тут перемагали Кімі Ряйкконен, Фернандо Алонсо та Дженсон Баттон.

Не менш цікавим питанням є й те, чи зможе перемогти тут той гонщик, який ще не вигравав цього року? Якщо подивитися на найбільш імовірних кандидатів, то ними є Хемілтон, Шумахер і Ряйкконен, але в такому цікавому сезоні може статися що завгодно - Мальдонадо це тільки підтвердить.

Букмекери шанси на продовження серії переможців оцінюють трохи нижче, ніж те, що вона перерветься - коефіцієнти 2,20 проти 1,61. А от на переможця Гран Прі ситуація виглядає значно цікавіше: тут фаворитом є… Льюіс Хемілтон - 4,50; далі розташовані Алонсо - 6,50; Феттель - 7,00; Росберг - 9,00; Веббер з Шумахером - 10,00; Баттон - 12,00 і Ряйкконен - 13,00.

Єдиний прогноз, який можна спокійно робити - обгонів буде немало, а сама гонка повинна компенсувати відсутність боротьби два тижні тому. Причому боротьби як на трасі, так і в боксах!

Гран-прі Канади, автодром імені Жиля Вільньова 8-10 червня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4 361 м

70

305,270 км

кваліфікація: 1'12.275 (2004, Ральф Шумахер)

гонка: 1'13.622 (2004, Рубенс Баррікелло)

Перша практика 17:00* - п'ятниця 8 червня

Друга практика 21:00 - п'ятниця 8 червня

Третя практика 17:00 - субота 9 червня

Кваліфікація 20:00 - субота 9 червня

Гонка 21:00 - неділя 10 червня

(* - Час київський)

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 27 ноября 2024, 06:46 3

Украинскому форварду досталось от журналиста Тони Дамачелли

Комментарии