На Родине чемпиона

Sport.ua представляет анонс Гран-при Германии, который в этом году примет Нюрбургринг

Після Сільверстоуна, де команди три дні сперечалися довкола змін у регламенті, чемпіонат приїжджає до Німеччини. Образи та звинувачення конкурентів залишися на туманному Альбіоні, а принципові питання регламенту зрештою були одноголосно підтримані командами. Таким чином нас очікує чергове цікаве протистояння, в якому пілотам Red Bull кидатимуть виклик гонщики McLaren, які хоч і не змогли поборотися в Британії за перемогу, але залишаються основними конкурентами для «биків». Ferrari, окрилена успіхом Алонсо двотижневої давнини, також повинна добре виглядати на цій трасі.

Автодром у гірському лісовому масиві Ейфель був зведений ще у 1925-1926 роках, коли майбутній канцлер ФРН Конрад Аденауер зумів переконати владу у доцільності будівництва траси неподалік бельгійського кордону. Перший варіант траси був за сучасними мірками неймовірно довгим - понад 22 км. Саме на цій трасі у 1951 році відбулося перше Гран-прі Німеччини в Формулі 1, перемогу в якому здобув Альберто Аскарі на Ferrari. До 1976 року (з перервою у 1959) траса приймала німецький етап, але складність та небезпека багатьох поворотів, невідповідність стандартів безпеки викликали постійні нарікання з боку пілотів. Сама ж траса мала неофіційну назву «Зелене пекло». Зрештою після страшної аварії Нікі Лауди, який ледве не згорів живцем, трасу закрили, а Формула 1 надовго переїхала до Хоккенхайма.

У другій половині 90-х Формула 1 завдяки успіхам Міхаеля Шумахера набула величезної популярності в Німеччині і гонка в оновленому та сильно скороченому Нюрбургринзі отримала свою прописку в чемпіонаті під вивісками «Гран-прі Європи» та двічі як «Гран-прі Люксембурга». Але вже за десять років фінансові й організаційні проблеми, зменшення уваги місцевого населення призвели до того, що з 2007 року в Німеччині відбувається одна гонка, а траси в Хоккенхаймі та Нюрбургринзі почергово змінюють одна одну.

Сучасний Нюрбургрінг досить вдало поєднує повільні та середньошвидкісні повороти, має широкі зони безпеки, пробачаючи пілотам їх помилки. Асфальт траси не дуже абразивний, але доволі добре тримає боліди, а до гальм автодром не надто вимогливий. Цікавою особливістю траси є те, що вона знаходиться в горах, а відтак в розрідженому повітрі знижується ефективність двигунів, а перепад висот, який складає 56 м., робить гонки ще цікавішими. Всі ці фактори призводять до того, що гоночні інженери налаштовують машини на середній рівень притискної сили і довго ламають голову над вибором передаткових чисел в коробці передач.

Попри те що траса цікава, місць для обгону на сучасних машинах на ній зовсім небагато - перший поворот Castrol-S, також можна обганяти на гальмуванні перед шиканою NGK (13-14 повороти). DRS в гонці можна буде використовувати саме перед цією шиканою. Зона активації системи починається після одинадцятого повороту Bit-Kurve, а відлік секундного відставання знаходиться на гальмуванні перед десятим поворотом Michelin.

Компанія Pirelli привезла таку саму комбінацію шин, як і у Валенсії - Medium (біле макування) і Soft (жовте). Проте повторення валенсійської тактики схоже не буде з тієї причини, що погода в Німеччині буде більш прохолодною. Голова Pirelli Motorsport Пол Хембрі дає такі коментарі перед початком Гран-прі: «Нюрбургрінг є однією з найбільш технічних трас в сезоні, де існує велике бічне навантаження на шини, а відтак стратегія має велике значення. Ми передбачаємо, що більшість команд оберуть стратегію двох піт-стопів, звісно, якщо не буде дощу, адже в такому випадку можливі будь-які варіанти.

У п'ятницю команди отримають нову версію суміші Soft. Різниця з чинним складом незначна, але нова суміш розроблена для того, щоб відповідати останнім специфікаціям шин Hard i Medium, кожна з яких стала більш жорсткою та витривалішою. Ми ще не вирішили остаточно, де саме нові м'які шини будуть використовуватися, але нам дуже цікаво почути думки команд».

Отже шинний фактор може зіграти важливу роль у розподілі місць особливо для McLaren i Ferrari, але як слушно зауважив Хембрі - це все стосується сухої погоди. В цьому питанні Нюрбургрінг дуже схожий на Спа - тут дощ може піти будь-якої миті і так само раптово припинитися або поливати тільки якусь одну ділянку траси. А яким небезпечним він може бути на цій трасі гонщики могли добре переконатися у 2007 році, коли одразу шість пілотів були змиті з траси водою вже на другому колі.

Що стосується попереднього прогнозу погоди, то він обіцяє високу хмарність, невисоку температуру повітря (+14С +16С) та імовірність дощу протягом усіх трьох днів на рівні 40% - 20%. Однак сюрпризи можуть виникнути будь-якої миті.

Команди продовжують готувати технічні новинки, але не дуже охоче розповідають про них до початку уїк-енду.

Карун Чандок повертається в статусі призового пілота - індус замінить Ярно Труллі за кермом Team Lotus. Але це буде разова заміна, принаймні саме так сказав голова команди Тоні Фернандес.

Важливим є і те, що траса є домашньою для чверті гонщиків пелотону, кожен з яких прагне виступити якнайкраще перед очима своїх уболівальників. «Перемога на домашній трасі - мрія будь-якого гонщика. Ви завжди викладаєтесь на 100%, але вдома відчуваєте особливу мотивацію», - говорить Себастіан Феттель, для якого це буде перша домашня гонка в статусі чемпіона. Так само вперше в житті Міхаель Шумахер виступатиме на трасі, де є поворот названий його ім'ям - зв'язка восьмого-дев'ятого поворотів має назву Michael-Schumacher-S.

Якщо розглядати статистику виступів саме в Нюрбургрінзі, то тут перемагали тільки четверо чинних пілотів - Шумахер (п'ять разів), Алонсо (двічі) та по разу Баррікелло і Веббер (для якого це була дебютна перемога в кар'єрі). Якщо ж звернути увагу на результати саме Гран-прі Німеччини (і в Хоккенхаймі, і в Нюрбургрінзі), то картина не надто відрізнятиметься - чотири перемоги у Шумахера, дві у Алонсо, по одній у Баррікелло, Хемілтона та Веббера.

Робити прогноз на цьогорічну гонку в Нюрбургрінзі і просто, і складно водночас. Якщо погода буде прогнозованою, а умови на трасі не будуть різко змінюватися, то однозначним фаворитом вже традиційно виступає Red Bull. Але якщо дощ втрутиться у хід гонки, то однозначно до фаворитів варто віднести обох гонщиків McLaren, а також Фернандо Алонсо. На мокрій трасі можливо зможуть зачепитися за подіум і пілоти Mercedes.

Одне сказати можна з упевненістю - на нас чекає дуже цікавий гоночний уїк-енд.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Німеччини, Нюрбургрінг, 22-24 липня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5148 м

60

308,863 км

кваліфікація: 1'28.351 (2004, Міхаель Шумахер)

гонка: 1'29.468 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 22 липня
Друга практика 15:00 - п'ятниця 22 липня
Третя практика 12:00 - субота 23 липня
Кваліфікація 15:00- субота 23 липня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Гонка 15:00 - неділя 24 липня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 26 ноября 2024, 15:15 4

На днях выдающийся испанский наставник получил новый тяжелый удар по амбициям…

Комментарии