Канадский марафон
Sport.ua рассказывает о невероятной развязке самого длинного этапа Формулы-1 в этом сезоне
- 13 июня 2011, 09:59
- |
- 13 июня 2011, 13:18
- 10897
- 23
Побавившись з пілотами майже три години, небесна канцелярія дала добро на проведення однієї з найцікавіших гонок в історії автодрому імені Жиля Вільньова. Старт за машиною безпеки в дощ завжди обкрадає вболівальників, які хочуть побачити видовищний початок гонки, але примхи погоди були на всі 107% компенсовані трьома!!! годинами пізніше.
Проїхавши за Майландером перші 4 кола, гонщики почали перегони за Великим призом Канади, але більше за всіх отримати його прагнув Льюіс Хемілтон, жорстко розкритикований за свої маневри під час попередньої гонки в Монако. Бажання взяти реванш у всіх і кожного дорого коштувало британцю - спочатку контакт з Веббером у другому повороті, потім боротьба з Шумахером, який жорстко відтер Льюіса в зону безпеки в шпильці, і на завершення аварія за участі власного напарника. Хто б і що не казав, саме Хемілтон забезпечує найбільше видовищ в тих гонках (або умовах), коли обганяти дуже непросто. Льюіс спочатку дуже емоційно відреагував на свою аварію, звинувативши Дженсона, але ж намагаючись пролізти у вушко голки (саме такою мені видається аналогія з тими умовами на трасі), Хемілтон не розрахував, що напарник буде захищатися жорстко, але в рамках правил. Дженсон не змінював траєкторії руху двічі, він може навіть і не бачив через бризки свого напарника, для якого виїзд лівою частиною машини на траву під самісінькою стіною завершився черговою аварією, зламаною задньою підвіскою та нулем набраних очок в підсумку. Зрештою стюарди гонки вирішили, що це був звичайний гоночний інцидент, а тому жоден з пілотів не став покараним.
На цьому місці дуже хочеться сказати величезне «СПАСИБІ» Першому національному і Максиму Подзігуну. Нарешті каналом по-справжньому можна пишатися через те, що керівництво, зрозумівши усю патовість ситуації виявилося гнучкішим за деяких своїх іноземних колег, які не витримали і припинили трансляцію. Перший національний потішив українських глядачів показом гонки у її повному обсязі. Максим тримався як дуже досвідчений боєць ефіру і зумів заповнити довжелезну паузу так, що жодних претензій до нього бути не може. В цей же час виникає хоч і риторичне, але питання до дирекції гонки - пауза у ДВІ години - це нонсенс для спорту, який насамперед живе за рахунок телевізійних трансляцій, рестарт можна і треба було робити на 20-30 хвилин раніше.
Себастіан Феттель сьогодні довів, що він не робот, а така сама людина як й інші пілоти. Німцеві, який на початку минулого сезону постійно потерпав від усіляких негараздів, як технічних, так і особисто-аварійних, цього року щастить як ніколи - тяжка перемога в Барселоні, де Хемілтон нічого не зміг вдіяти з феноменальною притискною силою RB7, вкрай вчасна зупинка гонки в Монако, яка дозволила змінити шини і спокійно довести гонку до перемоги. От і сьогодні я неодноразово ловив себе на думці, що усі перипетії гонки жодним чином не впливають на дуже впевнене лідерство німецького чемпіона. Мабуть свій комплект постійного везіння Себастіан використав, інакше чим пояснити його ж власну помилку на останньому колі?
Зрештою в команді все-одно залишилися, принаймні на словах, задоволені гонкою пілотів, і Крістіан Хорнер прокоментував ситуацію так: «На жаль, Себастіан помилився, але сьогодні багато хто помилявся. Він сповна заплатив за це, проте друге місце - гарний результат, і ми не вважаємо це катастрофою. Після семи гонок Себастіан втратив 14 очок - відмінне досягнення... Марк боровся протягом усієї гонки. У нього була блискуча дуель з Міхаелем, він відмінно пілотував і заслужив місце на подіумі. Фернандо і Льюіс сьогодні не набрали очок, так що друге і третє місця - гарний результат.»
Навіть Росс Брон, який останнім часом має не надто багато приводів хвалити німця, був у захваті: «Гонка була захоплюючою, а у другій її частині Міхаель добре пілотував… Він не зміг утримати позаду швидших Дженсона і Марка, які мали перевагу використовуючи DRS. В будь-якому випадку - він провів фантастичну гонку…»
Цілком очікувано Ерік Бульє сказав, що команда полишає Монреаль зі змішаними емоціями, адже: «Сьогодні заробити очки могли обидва наших пілота, проте Нік не очікував маневру Камуї, який чомусь раптово сповільнився на виході з повороту. До цього моменту гонка складалася для нас відмінно. Та й Віталій, якби йому пощастило трошки більше, мав можливість опинитися вище».
Гонка для пілота Sauber знову виявилася результативною і молодий Камуі знову набирає вісти серед уболівальників та менеджерів команд - це вже шоста поспіль гонка, в якій він набирає очки - такою стабільністю не може похвалитися жоден з гонщиків команд-середяків. Хоча деякий період гонки, поки ще було мокро, Камуі їхав другим і не пропускав Массу. Гадаю, що багато хто дуже хоче побачити японця за кермом більш конкурентоспроможної машини, але є проблема. За великим рахунком топ-п'ятірка має досвідчених пілотів з яких тільки Масса поки що не демонструє належного рівня.
Toro Rosso провела найкращу гонку в сезоні - обоє пілотів здобули очки, які для Хайме Альгерсуарі стали дебютними цьогоріч. Схоже, що боротьба між пілотами за право залишитися в команді наступного року набирає нові оберти, хоча Буемі так просто свої позиції здавати не буде.
І звісно не можна забути про Рубенса Баррікелло, який зумів відмінно скористатися усіма негараздами своїх конкурентів та довіз напівмертвий Williams до чергових очок - вдруге поспіль. Схоже, що або команда починає виходити з кризи, або вона вдало використовує помилки інших.
Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua
Гран-прі Канади. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Дж. Баттон |
McLaren |
1:23:50.995 |
6 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 2.709 |
3 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 13.828 |
3 |
4. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 14.219 |
4 |
5. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 20.395 |
2 |
6. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 33.225 |
4 |
7. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 33.270 |
2 |
8. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 35.964 |
3 |
9. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 45.100 |
4 |
10. |
С. Буемі |
Toro Rosso |
+ 47. 000 |
4 |
11. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 50. 400 |
4 |
12. |
П. де ла Роса |
Sauber |
+ 1:03.600 |
2 |
13. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 1 коло |
3 |
14. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 1 коло |
5 |
15. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 1 коло |
2 |
16. |
Я. Труллі |
Team Lotus |
+ 1 коло |
4 |
17. |
Н. Картікеян* |
HRT |
+ 1 коло |
2 |
18. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 3 кола |
4 |
* - Н. Картікеян покараний штрафом +20 секунд за зрізку шикани та неповернення отриманої переваги
Найшвидше коло: Дженсон Баттон (McLaren) - 1:16.956 (69-те коло)
Не фінішували:
П. Мальдонадо |
Williams |
62 коло |
виліт |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
57 коло |
аварія |
А. Сутіл |
Force India |
50 коло |
підвіска |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
44 коло |
аварія |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
36 коло |
ведучий вал |
Л. Хемілтон |
McLaren |
8 коло |
аварія |
Особистий залік
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
161 |
2 |
Д.Баттон |
McLaren |
101 |
3 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
94 |
4 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
85 |
5 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari Marlboro |
69 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari Marlboro |
32 |
7 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
31 |
8 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
29 |
9 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
26 |
10 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
26 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
25 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
8 |
13 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
14 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
4 |
15 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
16 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
2 |
17 |
П.ді Реста |
Force India |
2 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
255 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
186 |
3 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari |
101 |
4 |
Renault Lotus GP |
Renault |
60 |
5 |
Mercedes GP |
Mercedes |
52 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
27 |
7 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
12 |
8 |
Force India |
Mercedes |
10 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |