Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Теніс в Україні
| Оновлено 06 лютого 2023, 17:02
9317
15

САПРОНОВ: Не впевнений, що Світоліна буде в топ-3, але в топ-10 повернеться

Спортивний функціонер та волонтер – про теніс, війну та майбутню перемогу

| Оновлено 06 лютого 2023, 17:02
9317
15
САПРОНОВ: Не впевнений, що Світоліна буде в топ-3, але в топ-10 повернеться
Facebook Юрія Сапронова

Юрій Сапронов у спортивних колах відомий, як спонсор Еліни Світоліної та досить успішний спортивний функціонер. З початком повномасштабної війни росії проти України Сапронов активно зайнявся волонтерською діяльністю, допомагаючи як військовим, так і мирним жителям у Харкові.

Данило Вереїтін поговорив з бізнесменом про волонтерство, Australian Open, успіхи українських тенісистів, повернення Еліни Світоліної до гри, розвиток молодих гравців та системні проблеми у Федерації тенісу України.

У 8 з 10 випадків старі в Харкові виявилися кинуті своїми дітьми

– Юрію Анатолійовичу, вже майже рік ви активно занурені у волонтерську діяльність. За підсумками першого місяця 2023 року, запитів на допомогу побільшало, ніж у 2022-му, чи вже менше? Як взагалі змінився цей бік вашої діяльності?
– Запити постійно змінюються. Якщо так, мазками, пройти щодо початку війни, то 24-го – війна, 25-го – шок, 26-го струснувся, а 27-го у 5* «Суперіор» прийшли перші біженці. У березні та квітні їх було понад 100 осіб, у підвалі 700 квадратних метрів, у фітнес-залі. Ми їх годували й дбали, досі годуємо й дбаємо, щоправда, зараз їх не більше 30 осіб. В основному, люди похилого віку, які втратили житло.

А з 27-го почали возити хліб. Бо три доби війни пройшли, і в місті зник хліб. Напевно, два тижні ми возили лише хліб. Не можна було доїхати до заводу в Кулиничі, це за Окружною, а там уже бої йшли, тому ми знаходили приватні пекарні та возили хліб. Десь два тижні тривав цей процес. Возили до лікарень, возили до метро людям та по місту. Все це трьома позашляховиками. На мою думку, 320 короваїв входить у джип.

Потім було тижнів зо два, може три, коли було дуже багато криків про допомогу, з проханнями відвезти людей на вокзал. Багато людей виїжджало, і ми возили людей із Північної Салтівки та інших районів, де було багато обстрілів. Крім того, возили старим у старих районах у центрі Харкова у сталінських будинках, 4-5 поверхових, ліки, які було неможливо знайти в аптеках. Причому, це досить прості ліки. Треба було десь включати телефонне право та мою сиву голову.

Потім перша військова гуманітарка, як її називали, була десь числа 20-25 березня. Все почалося якось спонтанно. Спочатку потрібно було все: від тактичних кросівок і до трусів. Потім літо, спекотно, потрібні були репеленти від гнусу, костюми від гнусу, бо все зазеленіло. Лопат треба було багато. Я поїхав на позиції в районі Руської Лозової наприкінці березня-початку квітня, пройшов бліндажами у супроводі військових, і побачив, що у них багато радянських лопат з поламаними черешками. А у мене є фінська штикова лопата Fiskars, яка не вбивається. Вирішили допомогти їм із таким інвентарем.

Просять дуже різне, ми прислухаємось і намагаємося знайти. Держава дає досить багато, але якщо вона видала одну фліс-кофту та два комплекти термобілизни, а хлопці на нулі… Там вода, там спекотно, там порвалося чи прати нема де. А видали на пів року, мабуть. Зрозуміло, ніхто їм не видасть захист від комарів. Або бліндажі, ліхтарі, павербанки. Або солодке – пацани молоді його дуже люблять. Перші пару місяців сигарет треба було багато, ми возили по блок-постах.


Facebook Юрія Сапронова

Зараз, мабуть, те, що просять завжди і всі – машини, пікапи та джипи, броньовані – ідеально. І «мавіки». Я розібрався в них, які вони бувають, яка прошивка і таке інше. «Мавік» третій - найбільш ходовий дрон, який повинен бути в кожному підрозділі.

Сьогодні хлопці попросили розвантаження, плитоноски, підсумки. Я говорю: «А що трапилося?». Мені кажуть, що якщо людина поранена, плита ціла, а плитоноска вже не годиться. Поранених багато. Втрати, на жаль, є. Тому все змінюється. Бізнес та волонтери реагують швидше, ніж держава, от і вся різниця.

– Я пам'ятаю, що до війни ви адресно допомагали кільком літнім людям у Харкові. Чи вдається підтримувати їх зараз?
– Був період у березні, досить тривалий, коли я привозив продукти та ліки покинутим старим, десь віком 80+. І вони, зрозуміло, зі сльозами на очах дякували за цю допомогу. А я все одно питав: «А де ваші діти?». І у 8 випадках з 10 їх просто покинули. Гаразд, доньки, але й чоловіки з ними поїхали. Це прикро та неправильно, не по-людськи. Їжу ми роздавали до жовтня. Зараз я пішов від їжі. Чому пішов? Вона, звісно ж, потрібна. Але у місті досить багато гуманітарки зараз. Є «Пункти незламності», там годують людей. Ми ж возили продукти з початку війни і до жовтня включно до районів, які були сильно розбиті. Там до найближчого магазину 3 кілометри, і люди похилого віку до нього просто не дійдуть. Зараз у місті працюють усі магазини, я розумію, що це гроші, пенсія маленька, але я сподіваюся, що є можливість купити. А тоді не було.

– Харків, як і раніше, страждає від ворожих обстрілів. Чи вистачає в місті бомбосховищ і чи задоволені ви тим, як поводиться міська та обласна влада під час війни?
– По-перше, обстрілів значно поменшало. Найстрашніший час для Харкова був – березень та квітень. Тому що ствольна артилерія, важкі міномети, РСЗВ, ті ж «Гради» діставали своєрідною лінією: центр міста і трохи далі, у бік Києва та Дніпра. Далі не діставали. А 29 та 30 квітня були знаковими днями для Харкова: наші вибили їх із Циркунів та Руської Лозової, і місто перестали діставати 152-й калібр артилерії, 120-й мінометів та РСЗВ «Град».

Нині обстрілів менше, останні півтора місяці Києву було складніше, ніж Харкову. Нас теж довбали по інфраструктурі, але в нас якось швидше справлялися ДСНС і енергетики, чи ще щось, але Києву точно було страшніше. Зараз літає рідше, але прилітає незрозуміло куди і коли, то це все ще небезпечно.

Звичайно ж, я контактую з мером Ігорем Тереховим, і з головою обласної військової адміністрації Олегом Синєгубовим. Я бачу, що та як вони роблять. Наскільки це ефективно? Я не знаю, покаже час. Мені хотілося б, щоб кожен займався своєю справою. І один, і другий щодня щось роблять, щодня говорять, їх бачать люди, і мені теж, коли треба щось спитати, я можу це зробити.

– Сергій Стаховський та Олександр Долгополов пішли воювати. Чи підтримуєте ви з ними контакт? Можливо, перед тим, як ухвалити це рішення, хлопці зверталися до вас за порадою?
– Вони дорослі дядьки, ніби зі мною не радилися. Звичайно, часто бачу хлопців, особливо Сергія. Він, повертаючись із Бахмута, іноді буває у Харкові. Він завжди приїжджає до мене, рідко ночує в мене. Звісно ж, ми в контакті. Хлопці круті, і один, і другий, спасибі їм велике.


Фото twitter.com/thedolgo. Олександр Долгополов (зліва) та Сергій Стаховський (праворуч) стали на захист України

У Світолиної гарні перспективи повернення до професійного тенісу

– Зараз війна знизила інтерес до спорту та тенісу, зокрема. Але ви ж дивилися Australian Open? Яке враження лишилося?
– Дивився наших, наскільки це можливо. Деяких у записі. Дивився обидва фінали одиночок і два з чотирьох півфіналів: один жіночий та один чоловічий. Які висновки: Крутих – крутий, красень. Подивився Андрія Зімноха, теж молодий хлопець, пройшов кваліфікацію, молодець. Я дивився два його матчі у запису.Чим засмучений? Засмучений цими безбарвними прапорами людей без імені, без прапора і без країни, а їхня спортсменка ще й виграла… Говорити про те, що спорт поза політикою… Та ні фіга, спорт - це і є політика. Тільки повна заборона на участь білоруських та російських тенісистів, зокрема, якщо ми говоримо про теніс. Або хай ідуть та розповідають, що росія робить в Україні. Кожному з них потрібно поставити запитання: що в Україні робить ваша країна? Хай помимрять, а далі люди розумні, люди розберуться.

– Як ви вважаєте, чому зараз МОК активізувався з цією риторикою щодо пом'якшення санкцій стосовно російських та білоруських спортсменів?
– Це лобіює виключно Томас Бах. Бо Німеччина така країна, на жаль, яка хоче сидіти на всіх табуретах. Починаючи з Меркель, тому що я вважаю, що це вона зробила путіна путіним, і продовжуючи Шольцем, подивіться лише на його позицію щодо передачі озброєння. Німеччина – така країна. Це дивно, тому що саме вона пройшла через цей жах війни. Але бачите якийсь їхній німецький педантизм, раціоналізм, «бізнес і нічого особистого»… Але не вийде зараз. Це штовхає Томас Бах, голова МОК.

– Поки Еліна Світоліна тільки приступила до тренувань після народження дитини, хто, на вашу думку, має найкращі шанси потрапити до топ-30 рейтингу WTA?
– Чому у топ-30? Там уже були з діючих гравців Ястремська, Калініна та Костюк. Але потенціал цих трьох, на мій погляд, набагато вищий. Ці три дівчинки здатні багато на що. У найближчі півтора-два роки. Більше не бачу. Це за гамбурзьким рахунком. Ми тут вигадали таку штуку, що багато дітей і з моєї спортшколи та інших клубів, у західних областях України, у травні у Тячеві ми проводили Кубок Харкова. Так придумалося і ми все це швидко організували, дякую Віктору Павлишинцю, меру Тячева Ковачу, мій старовинний приятель. Вони чудово допомогли.

Було більше 100 дітей, 11-12 та 14 років. Сергій Стаховський приїжджав, робив майстер-клас. Еліна не змогла тоді приїхати - дуже моторошний токсикоз був, хоча вона була в мене в голові. Її мали в Будапешті забрати та привезти за два дні, але вона готувалася бути мамою.

– Як ви оцінюєте її перспективи повернення до професійного тенісу після цієї паузи?
– Я думаю, хороші. Я бачитиму її 8-9 лютого у Києві, вона приїде робити майстер-клас. Чому хороші перспективи? По-перше, найбільша заслуга мене та моєї команди у кар'єрі Еліни Світоліної у тому, що ми провели її без травм. Ми дуже багато часу, з дитинства, коли формувався організм і росли кістки, приділяли час здоров'ю. І подивіться: їй 28 років та жодної серйозної травми. Тому, я думаю, що років до 35 вона гратиме.

Інше питання: їй потрібно навчитися ментальній стійкості. Звичайно, два півфінали Шоломів – це круто, але я, як і раніше, вірю, що вона здатна взяти Шолом. І практика показує, що дівчата та жінки 30+ та після пологів вигравали турніри Великого Шолома. Я не впевнений, що вона ще буде у топ-3, але до десятки повернеться точно.

Керівникам Федерації потрібно особисто розмовляти з кожним гравцем та батьками

– У 2016 році ви взяли під опіку Любу Костенко, і це була дуже перспективна тенісистка. Що з нею зараз?
– Це цікава історія. Витрачено кілька сотень тисяч доларів. Витрачено час. І влітку 2021 року Люба приїхала з татом та мамою і сказала, що не хоче бути професійною тенісисткою. По суті, це розірвання чинного контракту з ініціативи гравця. От і все. Деталей багато, але факт я сказав, я засмучений. Навіть не втраченими грошима, просто я навіть не вирішив, що робити. Нині війна, не до цього. Вона поїхала до Америки, до університету. Але це розірвання професійного договору. Я займуся цим після війни.

Але найголовніше – це відбиває все бажання інвестувати. Ми робили все. Нехай родина Костенко назве хоча б один чи кілька пунктів, які ми порушили. Ні, було все. Все, що потрібне – ми давали. Гроші, відновлення, турніри, житло, харчування – все було.

– Дивна тенденція: це вже третій випадок за останні роки. Були Марина Чернишова та Даша Лопатецька.
– У тих випадках я не знаю деталей, можу говорити тільки про себе. Я маю контракт, якщо в паблік піде дискусія, я готовий це все викласти.

Багато розмов ходить про Ангеліну Калініну: її звинувачують у небажанні грати за збірну, ходять чутки, що питання в грошах. Як ви бачите цю ситуацію?
– Я не хочу коментувати чутки. Якщо про Калініну, справа точно не в грошах. 100% не в грошах. Я думаю по Ангеліні, на всі запитання може відповісти, крім неї, лише Гаррі Корогодський, він 10 років фінансував Ангеліну. Калініна самодостатня людина сьогодні, вона стала впевненою, спокійною, дуже багато працює. Вона трудяга. Хто вистрілює, як Даяна Ястремська чи Віка Кутузова у 17-18 років, а Ангеліна лише почала грати, вона зараз у повному порядку ментально. Я вірю у неї. Інтерв'ю з Євгеном Зукіним я читав, готовий дискутувати, оскільки багато з чим не згоден.

– До речі, що ви думаєте про ситуацію із відмовою гравців грати за збірну? Євген Зукін казав, що є різні причини, але часто ситуація ускладнюється фінансовими питаннями.
– Як має бути, на мій погляд, виходячи з мого досвіду. У 2007 році я був першим віце-президентом Федерації тенісу України за президента Вадима Шульмана. Вадик мені сказав: Юра, забери весь жіночий теніс. Окрім досить великої кількості турнірів, ITF та навіть стотисячник ми зіграли у Харкові за цей час, я зібрав команду. Володимир Богданов був капітаном збірної, Всеволод Кевлич – менеджером збірної. Що я зробив? Я взяв на контракт першу ракетку України Олену Бондаренко, потім Машу Коритцеву та Юлю Федак. А ще за рік – Катю Бондаренко.

Це був 2007-й рік, Олена Бондаренко у рейтингу була 38-ою, Катя Бондаренко – 79-ю, Юля – десь між 90 та 100, а збірна України була 36-ю у світовому рейтингу. У 2008-му році Олена була вже 19-ю, це її найкращий рейтинг, Катя піднялася у топ-50, Таня Перебийніс була у сотні, Маша – біля сотні. І з цією командою, коли я йшов у 2010 році, ми були шостими у світі і грали у чвертьфіналі Кубка Федерацій, у вісімці першої світової групи. Із цими гравцями. Цього ще ніхто не повторив. Більше того, шостою у світі не була збірна України з жодного ігрового виду спорту у світовому рейтингу.


Фото з архіву Юрія Сапронова

Тепер я заплющую очі і переношуся на 10 років вперед, у 2019 рік. У мене є гравці: Еліна Світоліна – третя у світі, Даяна Ястремська – 21-22, Леся Цуренко – 23-25 та Марта Костюк у топ-50. Та я б із цією командою грав у фіналі! Так, це умовний спосіб. Але із таким складом є шанс. Шанс, який можна використати. Усім завжди дається шанс. Чому? Це дуже складний процес. Найбільша вада нинішньої Федерації у підході до збірної країни: треба розмовляти з гравцями. Президентові Федерації чи як мінімум віце-президенту, бо перед Сергієм Лагуром знімаю капелюх, адже треба пошукати ще, хто з любителів тенісу захоче під час війни вкладати свої кошти у теніс. А ось менеджмент Федерації, і Євген Зукін, і ті хлопці, які намагаються займатися збірною, повинні розмовляти особисто з гравцями та їхніми батьками.

Я розмовляв із батьками Бондаренко, заслуженим тренером України Наталією Бондаренко, з батьками та тренером Федак, з батьками Тані Перебийніс, батьками Марії Коритцевої. Потрібно також спілкуватися з їхніми особистими тренерами. Не п'ятому своєму заступнику доручати, а особисто розмовляти. Я це робив. Вже після мене, коли я вибудовував цю базу, підключалися Всеволод Кевлич та Володимир Богданов. Але базово: потрібно особисто розмовляти і з гравцями, і з найближчим оточенням. Злазити з Олімпу, піднімати дупу і їхати до умовної Красилівки, сідати пити чай з мамою Олени та Каті. Це перше та дуже важливе.

Тому що далі, коли йдеться про гроші, там все вирішується просто. По-перше, у збірної 2-3 матчі на рік. Припустімо: тиждень підготовки, тиждень матчу, і ось гравець отримав травму і випав на два тижні. Грубо кажучи, чотири тижні. Поїхали дивитись, скільки в середньому заробляє цей гравець на тиждень. І його компенсація – це сума за чотири тижні.

Де взяти ці гроші – інше питання. Нема стільки грошей? Окей, Юра Сапронов їде та розповідає дівчатам: у нас є стільки грошей. За матч ми отримуємо, я припускаю, що зараз гарантії за один матч Кубка Біллі Джин Кінг, десь між 45 000 і 55 000 євро. Це гроші Федерації. Але гравці, які грають за збірну – це також Федерація. 3/4 цієї суми треба відкласти гравцям. Порахували – не вистачає. Добре, давайте телефонувати Корогодському, Сапронову, Фуксу, Шевченку, Реброву, Буткевичу, всім, хто якимось чином колись був пов'язаний із тенісом. Зателефонувати і сказати: «Гаррі Давидовичу, ми тобі дамо дві акредитації на весь Вімблдон, додай, будь ласка, 10 тисяч доларів, нам не вистачає на збірну», умовно кажучи.

Говорити, що гравець зобов'язаний грати за збірну – так, честь прапора, патріотизм та війна, це важливо. Але чи говорили з Ангеліною Калініною та її чоловіком, тренером чи батьками? А Федерація нічого Калініній не дала. Тому треба приїжджати і говорити: «Ангеліно, вибач будь ласка, були моменти, ми їх пам'ятаємо». Але чомусь переважна більшість вважає, що слово «вибачте» - це позиція слабкого. А я все життя вважав, що це позиція сильного. Людська, чесна, справедлива позиція. Ти хочеш 20 тисяч гарантії, а я маю 10. Але треба розмовляти. Я не знаю, наскільки сильними є образи того чи іншого гравця на Сапронова, Кевлича, Зукіна чи Лагура. Але треба розмовляти. Особисто, не по телефону, приїжджати та пити чай. Ось це основна помилка підходу менеджменту Федерації до збірної України.

Так, зараз держава виділила 18 млн. гривень на Федерацію тенісу, але це теж гроші. Я розумію, там квитки сплатили комусь, там тренування, ракетки, все розумію. Грошей ніколи не вистачає. Але я знаю, що кожна перемога має свою ціну. З 2007 по 2010 роки менше мільйона доларів я не витрачав на збірну чи гравців. І так упродовж чотирьох років. Я не впевнений, якби я витрачав 1,5 млн, чи грали б ми у півфіналі. Напевно, якби щастя впало, то так, але вище навряд. Ще раз: у нас був один гравець у топ-20 та один у топ-50. А у 2019 році у нас один гравець у топ-3, два – у топ-25 та один у топ-50. Капець! Просто мрія. Господи, чому я цього не мав?

– Євген Зукін мені в інтерв'ю розповідав, що фінансування гравця до 12 років коштуватиме 30 тисяч доларів на рік, до 14 років – 40 тощо. А скільки потрібно, за вашою оцінкою, щоб гравець отримав усе необхідне та зіграв потрібну кількість турнірів?
– До 12 – 30 000? Багато. До 12-20 тисяч, це мій досвід. У 12 років вистачить 20 тисяч доларів, якщо все раціонально робити. 13 – 30 тисяч, 14 – вже 40 тисяч. У 16 повноцінно це може бути вже 100 тисяч. Це повністю всі потреби гравця. Тренер, корти, відновлення, харчування, вітаміни, турніри, проживання – все. 16 років – це 100 тисяч доларів. Плюс-мінус 10%. Я маю папки, в яких це все написано з прізвищами. Скільки, де, в якому віці та з яким результатом.

– З хлопцями у нас завжди було важче…
– Це буде цинічно, але з хлопцями я одразу зрозумів, що це набагато дорожче. Підготувати дівчину у топ-20 буде вдвічі дешевше, ніж хлопця. Я дуже люблю чоловічий теніс, мені подобається більше. Це взагалі два різні теніси. Є тільки слово теніс, ракетка, м'яч, корт 18х36, висота сітки – однаково, але це два різні види спорту. Є теніс та жіночий теніс. Жіночий теніс – це більше театру, вистави, емоцій. А чоловічий – це Федерер, Надаль, Джокович. Я дуже добре пам'ятаю все, як було раніше, Агассі та Сампрас – це вже десь середина того, що я бачив наживо. Не по телевізору, а на корті.

– Так ось на Australian Open яскраво заявив про себе Олексій Крутих. Як ви оціните його перспективи у профі-тенісі? Це свого роду феномен.
– Згоден. Це всупереч. Я з хлопцем особисто не знайомий, але подивився його матч, поговорив із людьми, нагуглив, і мені подобається, наскільки він цілеспрямований та працьовитий. Не знаю, куди він прийде, але цілеспрямований хлопець. Я отримав багато інформації про хлопця, хоч ніколи й не бачив його наживо. Хороший пацан, дуже дбайливо треба до цього ставитись. Де в нас пацани після Долгополова, Стаховського та Марченка? Це все мрії. Я знаю, наскільки Люба Долгополова намагається підняти Іллю Білобородька, і хлопчик начебто роботящий. Але зачекайте: час іде і де він у рейтингу? Дуже хочу, щоб хлопець вистрілив, і дівчина хороша його менеджує, покинула все і працює з ним, але поки що немає результату. Дай Боже, щоб він пізно вистрілив. Мірило одне: місце у рейтингу.

Український спорт врятує паралельна спортивна структура

– Як ви ставитеся до обрання Вадима Гутцайта президентом НОК України?
– Погано ставлюся. Тому що це старперство. Давайте ще мене зараз оберемо. Я не кажу, що Беленюк – це найкраща кандидатура, але все ж таки. Згадаймо, коли приходив Бубка? Це була відносно молода людина. Так, це чемпіон, суперзаслужена людина. Вадим теж олімпієць, чемпіон у команді, у шаблі. Я в цій частині не лише проти того, щоб ним був Вадим Гутцайт. Я проти величезної кількості людей там, які дупу протиратимуть і нічого не робитимуть. Я знаю, про що говорю – свого часу провів у НОК 4 роки, просто бовтався.

– Тобто, апарат там можна скорочувати спокійно.
– Звичайно. Чиновник – це така вдача, він пристосується. Як бочка із солоними огірками: якщо вилити половину бочки і залити туди щось свіже, воно теж згодом стане солоним. Тут варіант один: тільки вилити, добре помити, нехай постоїть просохне, і потім туди покласти нові огірки. А так не можна. Лише паралельне спортивне відомство врятує український спорт. Не знаю, як його називати: спортивна агенція чи якось ще. НОК та Мінспорту самі помруть – фінансування погане, а навіть якщо війна завтра закінчиться, то спорт – це не перше та не п'яте. І навіть не десяте. Зараз країна має не ті пріоритети, навіть якщо завтра перемога. Тому має бути якась надструктура. Щоб вона не була у підпорядкуванні Мінспорту чи НОК. Таке є у світі, наприклад, у Франції. Навіщо вигадувати велосипед?

Нехай не ображаються хлопці з Мінспорту та НОК, я маю право на ці слова. Я приватний інвестор і без державних грошей побудував 21 корт у Харкові, гольф-поле та провів два десятки тенісних турнірів ITF та 5 матчів Кубка Федерації. Якщо є що мені сказати – давайте дискутувати.

– Як часто ви спілкуєтеся з Андрієм Шевченком? Як у нього справи?
– Ми дружимо та поважаємо один одного. У перші місяці війни не було й дня, щоб він мені не дзвонив. А іноді й двічі. Він правильний чоловік, незважаючи на те, що у нього і стрижень, і характер, він досить щирий у розмові з друзями. З Андрієм я дуже багато розмовляв. З початком війни він збирає безліч грошей: і на платформі United24, і в Італії, і в Британії, де він грав і зараз живе. Він часто приїжджає. За час війни ми небагато разів бачилися, напевно, тричі. Андрій – брила і дуже багато робить для України зараз. Йдеться про десятки мільйонів доларів.

– Ми згадали про Сергія Стаховського, Олександра Долгополова, Андрія Шевченка – це люди, якими ми захоплюємося зараз. А хто зі спортсменів вас розчарував?
– Багато хто. І не лише спортсменів, а й людей мого кола. І людей, багатших за мене. Не хочеться переходити на персоналії, а назвати треба буде два десятки людей. Ображаються, що цього Сапронов чморить, а про цього забув.

– Що ви зробите насамперед після перемоги України у війні проти агресора?
– Куплю квиток до Флориди та полечу до онуків… Дуже сумую за ними. Не думав, що цих маленьких чудес мені так не вистачатиме. А якщо все затягнеться... 26 серпня мені виповниться 60 і вже морально я, напевно, зможу полетіти. Зараз не маю права.

Данило ВЕРЕЇТІН

Джерело Sport.ua
Оцініть матеріал
(15)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

ЗМІ Ісландії – про матч з Україною: «Несамовитий результат»
Футбол | 27 березня 2024, 13:10 0
ЗМІ Ісландії – про матч з Україною: «Несамовитий результат»

Скандинави шоковані успіхом української команди

Саутгейт хоче, щоб УЄФА змінив одне з правил регламенту Євро-2024
Футбол | 28 березня 2024, 10:15 4
Саутгейт хоче, щоб УЄФА змінив одне з правил регламенту Євро-2024

Головний тренер збірної Англії хотів би бачити більше гравців у заявці своєї команди

Коментарі 15
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Stanislav Matusevych
І вишенька на тортику. Еліна Світоліна. Випадок унікальний в українському жіночому тенісі. Унікальний тому, що людині вдалося пробитися до тенісної еліти не стільки завдяки своєму спонсору, скільки всупереч. Ні, звичайно, без грошей пана Сапронова нічого цього не було б, адже у черзі спонсори до Еліни в її юності не стояли. Але, щоб ці вкладені гроші реально спрацювали, потрібно бути саме Еліною Світоліною. Згадаємо те, що багато разів уже обговорювалося у нас на сайті. Видатного тенісного таланту Еліна не має. Непоганий, не більше, чого для еліти замало. Її суто тенісна підготовка під орудою пана Сапронова викликає, м'яко кажучи, багато запитань. На виході з юніорів Еліна мала слабку подачу, нестабільний форхенд (коронкою був бекхенд) та жахливу гру біля сітки. Уже в більш дорослому віці більшість цих вад були виправлені. Перша подача стала не тільки достатньо потужною, але й націленою, і з непоганим відсотком (друга все одно залишилася проблемною), форхенд, хоч і трохи кострубатий за технікою (ща один привіт дитячим тренерам) став головною зброєю. От із грою біля сітки навіть європейські тренери нічого вдіяти не змогли.
Гравчинь рівня тенісу Еліни багато. Як же вона потрапила до топу та утрималася в ньому на кілька років? Це ментальність. Цілеспрямованість та сконцентрованість на тенісі. Та сама психологія, з якою у жіночому Турі біда. Аж смішно, що саме у цьому аспекті пан Сапронов Еліні якраз відмовляє! Нібито ментальної стійкості їй не вистачає. Та якби не ментальна стійкість, Еліна так і залишилася б ще однією Любою Костенко.Особливо показовою в цьому плані є бронза Олімпіади. Коли рівень гри вже впав остаточно, а сила духу нікуди не поділася. За неймовірної спеки та поганої гри як Еліні вдавалося постійно камбечити, раціонально пояснити важко. 
Stanislav Matusevych
Згадаємо про Любу Костенко. Яка погана дівчина, не захотіла продовжувати тенісну кар'єру і розірвала контракт! Скажіть, а що вона повинна була робити? З п'яти років під крилом у пана Сапронова тільки перші два був помітний якийсь прогрес. Чим ближче до дорослого тенісу, тим більше падали результати. Що очікував отримати пан Сапронов від тенісистки, яка у 18 років нічого не показує навіть на 15-тисячниках? В угодах, подібних до тієї, що була в Люби, повернення спонсорських коштів залежить від заробітку тенісиста. Так, вона закінчила з тенісом і розірвала контракт. А було б краще, якби вона ще помучилась на корті 2-3 роки, пан Сапронов вклав би за цей час у неї ще мільйон доларів, і залишився б ще у більшому мінусі? Перспектив-то у Костенко вже давно не було. Дивно, як з таким підходом пан Сапронов взагалі заробив свої статки. Можливо, справа у тому, що слово "заробив" в останньому реченні потрібно одразу брати у лапки?
Nick.Grabowski
Користувача заблоковано адміністрацією за порушення правил
Stanislav Matusevych
Яка цікава в'юха! І ніби чимало правильних речей каже пан Сапронов, але варто трохи поринути у нюанси, як все починає виглядати трохи по-іншому. Ну, наприклад, закиди на адресу Шольца, Баха та ледь не всієї Німеччини. На двох стільцях сидять і таке інше. Згадаємо трохи історію. У другій половині нульових пан Сапронов обирався депутатом Харківської міськради від "Нашої України". А вже у першій половині десятих депутатствував уже в Харківській облраді від... "Партії регіонів". Причому депутатствував так, що був правою рукою такого собі Міші Добкіна та під час Майдану приходив разом із своїми колегами по партії на засідання у футболці з написом "Беркут". Тобто, приймав активну участь у просуванні "русского міра". А тепер він волонтер ЗСУ, навіть, кажуть, відзнаку від держави отримав. Тут не з двома стільцями потрібно порівнювати, а з флюгером якимсь.
З тенісним фактажем у пана Сапронова теж великі трабли. Марта Костюк і близько ніколи не була у топ-30 - найвище місце у рейтингу 49-те. І, тим більше, у 2019-му, у свої 16-17 років, могла тільки мріяти про топ-50, знаходячись у другій сотні. Та й Еліна Світоліна у 2019-му, наскільки я пам'ятаю, вже до трійки не входила. Зрештою, це дрібниці з-поміж усього іншого, але якщо людина виступає з точки зору тенісного спеціаліста, рівень помилок вражає. Але далі буде найцікавіше безпосередньо про теніс.
TimurKhAI
"... И практика показывает, что девушки и женщины 30+ и после родов выигрывали турниры Большого Шлема ... "
-----
Если не ошибаюсь, за последние лет 30 (дальше лень проверять) только Ким Клийстерс сумела победить на турнире Grand Slam после рождения ребёнка. Да и то, свой последний ТБШ она выиграла в 27, а не 30+.
Серена в статусе мамы так и не смогла взять 24-й ТБШ, хотя до финала ещё несколько раз доходила.
Stanislav Matusevych
І точно такої ж "помилки того, хто вижив" пан Сапронов припускається щодо жіночої збірної. В мене немає жодних симпатій до нинішніх функціонерів федерації, зокрема, пана Зукіна. Але давайте чесно. У доковідні часи найчастіше до збірної збиралися найкращі гравці за винятками травм та незручних місць проведення матчів, типу Канади. А серйозних результатів все одно не було. Пан Сапронов із помилками у фактажі (але то вже таке) пафосно заявляє: "Ось дайте мені тих гравців". І що? Він навчить їх за три дні грати якось по-іншому? То команда з Першої групи виборсатись не могла з хорошим складом через інше прізвище чиновника у федерації? Нібито людина, близька до тенісу, повинна розуміти, що у Кубку Федерації рейтинг гравчинь команди у жіночому Турі є не головним чинником перемоги. Тут і жереб, і покриття, і склад команди-суперниці (не секрет, що багато топових тенісисток погоджувалися грати за свої збірні лише у вирішальних матчах, якщо команда туди діставалася) мають значення. А пан Сапронов намагається нам довести, що чвертьфіналу КФ було досягнуто, тому що він вмів добре домовлятися з гравцями. Знову ж таки, це важливий фактор, але далеко не головний. 
Насамкінець. Про жоден топ-10 для Еліни після повернення мови бути не може. Тим більше, про Шолом. Бо її успіхи, насамперед, були досягнуті за рахунок сконцентрованості на тенісі. Як тільки гра стала конкурувати із коханням, результати почали стрімко падати. А зараз у неї не одна кохана людина, а одразу дві. І вік вже трохи не той, а починати знову з нуля. 
Rocky Balboa
Користувача заблоковано адміністрацією за порушення правил