Топ-10 пілотів минулої ери Ф1. Ферстаппен – лідер і Макларен проти Феррарі
Лише двоє пілотів здобуло титул чемпіона світу впродовж чотирьох років регламенту
- 28 грудня 2025, 21:10
- |
- 256
- 0
Ера ґраунд-ефекту, регламенту, що вступив у дію в 2022 році, добігла кінця. Боліди цього покоління виявилися жорсткими, вимогливими до наднизьких налаштувань і відверто підійшли далеко не всім пілотам.
Утім, були й ті, для кого такий розклад став шансом розкритися якнайкраще. Саме впродовж цих чотирьох сезонів вони змогли реалізувати свій потенціал і вписати свої імена в історію Формули-1. Хоча за цей період чемпіонів було лише двоє, на окремих етапах яскраво заявили про себе значно більше гонщиків.
У цьому матеріалі зібрано 10 пілотів, які проявили себе в еру ґраунд-ефекту найкраще. Головним критерієм відбору стали виступи на трасі - результати гонщиків, що опинилися за кермом конкурентоспроможної техніки та змогли максимально ефективно реалізувати її потенціал.
В першу чергу титули та перемоги були визначальними факторами, але якщо у пілота більше очок, подіумів чи поулів - це також враховувалося, так само як і техніка та яскравість результатів.
Як і будь-який рейтинг, цей залишається дещо суб'єктивним, тож свої варіанти ви можете залишати в коментарях.
10-те місце - П'єр Гаслі
Команда: Альфа Таурі (2022), Альпін (2023 - 2025)
Титули: 0
Поули: 0
Перемоги: 0
Подіуми: 2
Очки: 149
Француз відкриває рейтинг найяскравіших і водночас результативних гонщиків епохи ґраунд-ефекту. Так, у цей самий період були пілоти, які набрали більше очок або частіше піднімалися на подіум - зокрема Антонеллі чи Окон. Проте саме П'єр Гаслі став тим гонщиком із числа команд-середняків, який стабільно нав'язував боротьбу за високі позиції, вище за ті, які він мав би за технікою.
Гаслі регулярно демонстрував максимум можливого на техніці, яка відверто поступалася конкурентам. Особливо вражали його окремі спалахи в кваліфікаціях, як 3-тє місце у Лас-Вегасі 2024 року, або топ-5 у Бахрейні цього сезону. Такі результати виглядали особливо цінними з огляду на реальний темп боліда.
Упродовж більшої частини цього циклу П'єр стабільно випереджав напарників. Винятком став лише його дебютний сезон у складі Альпін, проте вже згодом саме він утвердився як лідер колективу.
Кульмінацією цього відрізка стали два подіуми. Спершу - третє місце на Гран-прі Нідерландів 2023 року, а згодом - бронза на історичному Гран-прі Бразилії 2024 року, де в надзвичайно складних дощових умовах Гаслі разом із напарником сенсаційно випередив усіх суперників, поступившись лише Максу Ферстаппену.
9-те місце - Фернандо Алонсо
Команда: Альпін (2022), Астон Мартін (2023 - 2025)
Титули: 0
Поули: 0
Перемоги: 0
Подіуми: 8
Очки: 403
Іспанець упевнено себе показав у першу половину епохи ґраунд-ефекту, особливо у 2023 році. Перехід до Астон Мартін у той період, коли команда змогла серед перших скопіювати рішення Ред Булл та на короткий час увійти у списки лідерів, дав іспанцю можливість боротися за подіуми, яких він за цей час здобув вісім.
Довгоочікувана 33-тя перемога поки що не трапилась, але він був надзвичайно близьким до неї разом із командою на Гран-прі Монако 2023. Друге місце у кваліфікації після несподіваного, до останніх метрів, поулу Макса Ферстаппена та помилка у гонці стратегічно позбавили можливості здобути золото, але не применшили заслуг Фернандо.
Наступного року Астон Мартін очікують бути у боротьбі з лідерами, тож цілком можливо, що 44-річний Фернандо знову увійде до списку найкращих у новій епосі.
8-ме місце - Льюїс Хемілтон
Команда: Мерседес (2022 - 2024), Феррарі (2025)
Титули: 0
Поули: 1
Перемоги: 2
Подіуми: 20
Очки: 853
Після по-справжньому історичної боротьби за титул у 2021 році всі очікували, що тандем Хемілтона та Мерседеса піде у нову епоху з шансом на реванш. Проте ні команда, ні Льюїс не були у формі.
Мерседес прогадав зі своєю екстремальною концепцією «нульових понтонів», а Хемілтону зовсім не підійшли жорсткі та різкі боліди з ґраунд-ефектом.
Гучний перехід до Феррарі також не пішов на користь. Навпаки - амбітний і оптимістично налаштований чемпіон до кінця року перетворився на похмуру версію самого себе, як за результатами, так і у висловлюваннях в інтерв'ю.
У минулій епосі він здобув лише дві перемоги та одну поул-позицію. Очок він набрав чимало, відносно деяких конкурентів, проте за іншими показниками відверто поступився.
7-ме місце - Серхіо Перес
Команда: Ред Булл (2022 - 2024)
Титули: 0
Поули: 3
Перемоги: 4
Подіуми: 24
Очки: 742
Чеко вдало зарекомендував себе у ролі другого пілота Ред Булл в 2021 - 2023 роках. Однак подальший спад форми, часті вилети на початку кваліфікацій, а також зростаючий розрив відносно Макса змусили керівництво Ред Булл прийняти рішення про дострокове розірвання контракту. Щоправда подальші результати Лоусона та Цуноди показали виступи мексиканця під дещо іншим кутом.
За цей час він переміг чотири рази і здобув ще 24 подіуми, попри те, що пропустив один рік.
Наступного сезону він повернеться до складу новачка команди Каділлак.
6-те місце - Карлос Сайнс
Команда: Феррарі (2022 - 2024), Вільямс (2025)
Титули: 0
Поули: 6
Перемоги: 4
Подіуми: 23
Очки: 782
Син дворазового чемпіона з ралі провів вкрай успішний період у складі Феррарі у 2022-2024 роках. Він був єдиним пілотом команди, який здобував перемоги кожного сезону в цей проміжок, а також єдиним переможцем у 2023 році серед пілотів не з Ред Булл.
Попри це, команда попрощалася з ним на користь семиразового чемпіона Льюїса Хемілтона, що згодом не дало бажаних результатів. Натомість Карлос, який підсилив склад Вільямс Рейсінг, попри невдалі результати на початку періоду адаптації, видав феноменальну другу частину чемпіонату та здобув важливі подіуми й досі являється останнім переможцем Скудерії перед початком есзону-2026.
Іспанець завжди відзначався як відмінний стратег під час гонок, можливо найкращий у цьому компоненті серед пілотів, а також стабільно демонстрував високий темп на трасі.
5-те місце - Джордж Расселл
Команда: Мерседес (2022 - 2025)
Титули: 0
Поули: 7
Перемоги: 5
Подіуми: 23
Очки: 1014
Джордж, який раніше був вихованцем команди, поступово став лідером Срібних стріл, що остаточно підтвердилося у 2025 році. У складний період для команди посеред сезону він був єдиним, хто здобував очки, та навіть завоював перемогу у Канаді, після чого став першим і у Сінгапурі, обидва рази здобуваючи тріумф у домінантному стилі.
Попри те, що недавно ходили невтішні чутки щодо його майбутнього, британський пілот підписав довгостроковий контракт з Мерседесом і наступного сезону є одним із, якщо не головним, фаворитом на чемпіонство.
4-те місце - Оскар Піастрі
Команда: Макларен (2023 - 2025)
Титули: 0
Поули: 6
Перемоги: 9
Подіуми: 26
Очки: 799
Вихованець Альпін, який відмовився від контракту з рідною командою на користь Макларен, поступово перетворився з обнадійливого новачка на одного з найкращих пілотів стартової рештки.
Австралієць дебютував у 2023 році і вже в перший рік здобув подіум, у другий - першу перемогу, а цього сезону боровся за титул і довгий час очолював чемпіонат, в певний момент маючи запас 24 очки над найближчим переслідувачем. Проте низка помилок та спад форми наприкінці сезону позбавили його шансів на титул та навіть на друге місце.
Наразі він один із найбільш привабливих пілотів на ринку, і чи не кожна команда розглядає його як варіант у 2027 році, коли очікується велика кількість переходів. Особливо вирізняється Піастрі своїми хвацькими обгонами, стабільністю та умінням працювати під тиском протягом більшої частини чемпіонату.
3-тє місце - Шарль Леклер
Команда: Феррарі (2022 - 2025)
Титули: 0
Поули: 18
Перемоги: 6
Подіуми: 37
Очки: 1012
Шарль Леклер без сумніву є пілотом, який заслуговує на звання чемпіона світу, проте в командному та особистому заліку Феррарі поки що не змогла з ним цього досягти.
Леклер упевнено виглядав у 2022 році і в певний момент мав запас 46 очок над Максом Ферстаппеном, але низка власних помилок та програна гонка оновлень команди позбавили монегаска шансів на титул.
У 2024 році був шанс на титул у Кубку конструкторів для Феррарі, але в останній гонці перемогу здобув Макларен.
Попри ці невдачі, Леклер залишається ключовим пілотом команди, здобувши для неї єдиний поул у році та всі сім подіумів. Майже завжди тандем Феррарі і Леклера варто враховувати у розрахунках, особливо у кваліфікаціях, де на одному колі монегаску часто вдавалося випереджати значно швидші боліди.
2-ге місце - Ландо Норріс
Команда: Макларен (2022 - 2025)
Титули: 1 (2025)
Поули: 15
Перемоги: 11
Подіуми: 39
Очки: 1124
Ландо Норріс пройшов довгий шлях із Маклареном - від кінця пелотону до першої перемоги та чемпіонства. Британський пілот був фаворитом чемпіонату ще на його початку і впевнено стартував. І незважаючи на те, що подальші невпевнені виступи ставили під сумнів його здатність боротися за титул, вражаюча друга частина чемпіонату дозволила не лише повернути лідерство у заліку, а й оформити першу у кар'єрі корону на фінальному Гран-прі сезону.
Він є єдиним чемпіоном ери ґраунд-ефекту окрім Макса Ферстаппена та другим за кількістю перемог і подіумів за цей проміжок.
1-ше місце - Макс Ферстаппен
Команда: Ред Булл (2022 - 2025)
Титули: 3 (2022, 2023, 2024)
Поули: 35
Перемоги: 51
Подіуми: 67
Очки: 1887
Ні у кого не було сумнівів, що саме пілоту Ред Булл дістанеться перше місце.
За чотири роки він встановив безліч рекордів та здобув 51 перемогу, 35 поулів та 1887 очок. Домінуючі виступи у другій частині 2022 та 2023 році, вражаюче чемпіонство 2024 на слабшій техніці та феноменальний камбек у кінцівці 2025 року, коли він програв титул лише з різницею в 2 бали, відігравши 102 із 104 очок щодо лідера після Гран-прі Нідерландів.
Скоріше за все, це найуспішніший відрізок кар'єри нідерландця, який буде важко перевершити, особливо в непередбачуваному регламенті 2026 року. Макс Ферстаппен точно вписав себе до числа найкращих у історії Формули‑1, а для когось він уже давно №1.