Звідки така перевага у Норріса і куди зникла швидкість Феррарі?

Аналіз кваліфікації Гран-прі Лас-Вегаса: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

Відбулася одна з найбільш драматичних кваліфікацій сезону в складних дощових умовах. Крім того, це була найхолодніша сесія року, яка внесла значні корективи в розташування пілотів на стартовій решітці.

Найбільше негативно такі умови позначилися на Феррарі - команда мала швидкість, проте в підсумку опинилася далеко позаду. Натомість кілька команд із середини пелотону зуміли навіть нав'язати боротьбу лідерам. Але не Ландо Норрісу - попри кілька помилок, він залишався на власному рівні та впевнено очолював протокол.

Про те, чому баланс сил різко змінився та чого очікувати від гонки, читайте у цьому матеріалі.

Макларен і Ландо Норріс: суперники обійшлись легким переляком

Макларен мав високу швидкість із самого початку вікенду. Команда виправила більшість недоліків, знайдених раніше, та добилася високого рівня механічного зчеплення. Попри це, звичного запасу швидкості вже не було, тож у сухих умовах усі чотири команди топ-групи мали боротися за перемогу в кваліфікації, і розриви між ними були дуже незначними.

Однак напередодні випав дощ, що зробив і без того холодну та слизьку трасу ще й мокрою. Це значно ускладнило завдання для більшості топ-групи, адже вони робили ставку на нижчий рівень притискної сили, а при таких умовах зчеплення було замало. Натомість помаранчеві змогли максимально використати трасу в поворотах, більше завантаживши антикрила. Такий підхід дуже допоміг у кваліфікації, хоча гарантій на успіх він не давав.

У фінальній спробі умови стали оптимальними для проміжної гуми, і рівних Ландо Норрісу не було. Він випередив суперників на 0,3 секунди з кола, хоча міг показати ще кращий результат. За телеметрією, у першому секторі різниця між Максом Ферстаппеном на Ред Булл та Норрісом була менше десятки, але на наступній частині кола повною мірою проявилася сила MCL39: Ландо випередив Ферстаппена на цілу секунду.

Однак у кінцівці британський пілот серйозно помилився у останніх поворотах і втратив там близько 0,7 секунди. Надалі швидкість залишалася стабільною. Це не вплинуло на результат у підсумку, але показало, яку перевагу може мати Макларен, якщо гонка пройде за дощу.

Однак у протистоянні з головним суперником у боротьбі за титул Оскару Піастрі не вдалося так яскраво проявити себе. В останній спробі йому завадили жовті прапори, і повністю показати свій потенціал він не зміг.

Навіть без цього він навряд чи міг би претендувати на поул. За словами керівника команди Андреа Стелли, Піастрі міг би фінішувати не вище третього місця, далеко позаду Ландо Норріса. У разі ж успіху обох пілотів, розрив міг скласти близько однієї секунди.

Яскравих причин такого результату немає. Стиль пілотування та специфікація боліда Ландо, яку він обрав, підходять йому більше, ніж Оскару. Австралійцю залишається лише мінімізувати втрати та діяти агресивно на старті, адже Ландо і Макс стартують із першого ряду. Не рідко такий сценарій закінчувався на користь Ферстаппена, з великими втратами британця.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Скудерія традиційно втрачає звичний темп у дощ, особливо на одному колі. Головна причина - робота з гумою. Часто пілоти не можуть її вивисти на робочу температуру.

Найбільше постраждав Льюїс Хемілтон, який кваліфікувався останнім. Окрім відсутності швидкості в таких умовах, він потрапив під жовтий прапор і через непорозуміння не встиг зробити ще одне швидке коло. При цьому темп на сухому асфальті у Хемілтона був на рівні лідерів, що цілком ймовірно означає, що завтра може повторитися прорив семиразового чемпіона на цій же трасі - минулого року він стартував десятим.

Не набагато краще склалася ситуація і для Шарля Леклера, який не допустив критичних помилок, але темп команди залишав бажати кращого через брак зчеплення. В результаті монегаск стартує лише дев'ятим, хоча на сухому асфальті потенціал боліда значно вищий. Якщо завтра буде сухо, обидва пілоти Феррарі зможуть прорватися вперед і боротися за високі позиції.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

На срібні стріли зміни умов не вплинули так сильно. Мерседес вважався фаворитом ще перед стартом етапу, тож фініш у перших рядах був цілком очікуваним.

Проте Макларен залишався недосяжним для них та решти суперників. Джордж Рассел здобув найкращий командний результат - четверте місце, хоча потенціал боліда був значно вищим. У британця виникли проблеми з кермом, і за нормальних умов він міг претендувати на перший ряд. Старт із другого ряду підвищував би шанси Рассела у сухій гонці проти його суперника з Макларену.

Інший пілот Мерседеса Кімі Антонеллі помилився у першому сегменті кваліфікації, тож стартуватиме лише сімнадцятим.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл

Ред Булл, як і більшість команд, також зіткнувся з труднощами за складних погодних умов. Подібно до Феррарі, труднощі виникли з тим, щоб вивести гуму у робочу температуру.

Друге місце Макса Ферстаппена - здебільшого його заслуга. Хоч болід Ред Булл і не перетворився на «корито», складності були схожі на ті, що мали Феррарі. Завтра нідерландець має діяти дуже агресивно, щоб зберегти шанси на титул. Якщо Ландо Норріс відірветься ще на 10 очок, навіть математично шансів стати чемпіоном у Ферстаппена вже не буде.

Позаду швидкі Расселл та Піастрі, тож завдання Ферстаппена - максимально скористатися шансом на початку. Якщо ж буде сухо, темп боліда та правильна стратегія можуть дозволити йому зберегти позицію.

Getty Images/Global Images Ukraine

З другим пілотом команди, Юкі Цунодою, також виникли проблеми. Впевнений темп у практиках свідчив, що умови йому підходять, але команда допустила серйозну помилку з тиском у шинах, через що зчеплення практично зникло.

Вільямс та Карлос Сайнс - герої кваліфікації

Новачок команди, Карлос Сайнс, який мав труднощі на початку року, зараз демонструє впевнену швидкість і виправдовує очікування, які команда покладала на нього перед дебютом.

У команди з'явився шанс на топ-позиції у кваліфікації та потенційно в гонці, і саме іспанець скористався можливістю. Колишній пілот Феррарі проїхав дуже сильне коло. Зовсім трохи не вистачило, щоб завоювати другий ряд попереду Макса Ферстаппена. Завтра його задача - втримати позицію, але навіть фініш у топ-5 з такою кількістю швидких суперників буде непростим випробуванням.

До того ж, Карлос Сайнс - єдиний пілот, який жодного разу не опускався нижче топ-3 у кваліфікації Гран-прі Лас-Вегаса.

Напарник Сайнса, Алекс Албон, також демонстрував відповідну швидкість, але розбився ще у першому сегменті наприкінці кола, яке виходило дуже пристойним.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 05 грудня 2025, 04:44 5

Клуб знав, що буде інтерв'ю