Що з Ферстаппеном, де виграв Норріс та битва фаворитів з топ-новачками

Аналіз кваліфікації Гран-прі Бразилії: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

У суботу, 8 листопада, на автодромі Інтерлагос відбулися ключові заїзди етапу напередодні основної гонки.
У спринті та кваліфікації було чимало подій, інтриг і, без перебільшення, сенсацій.

Дощ та вітер не були такими масштабними, як очікувалося спочатку, але все одно внесли свої важливі корективи у результати на всіх рівнях пелотону. Ландо Норріс на Макларені продовжує свою переможну серію, тоді як його суперники помітно здали, а поруч опинився Мерседес, який традиційно швидкий у Бразилії.

Про розклад сил перед фіналом одного з найбільш вирішальних етапів сезону та причини таких результатів - у цьому матеріалі.

Макларен

Помаранчеві боліди були швидкими протягом усього вікенду, тож нічого нового вони не створювали - лише доопрацювали те, що й без того давало результат. У машини дуже високе механічне зчеплення та хороша швидкість на прямих за рахунок менш завантаженого крила й ефективних виходів із поворотів.

Із спринту на кваліфікацію дощу вже не було, але температура на трасі трохи зменшилась. Це зробило покриття слизькішим та провокувало багато помилок - можливо, не таких масштабних, але все одно вони псували швидке коло.

Наприклад, Норріс під час фінальної спроби багато втратив у першому повороті, майже 0,8 секунди через блокування шин. У другій спробі цього вдалося уникнути і він почав хороше коло, але британець діяв помітно обережніше за найближчих конкурентів, раніше відпускаючи педаль газу. Надалі він їхав так само впевнено, як і протягом решти вікенду і завоював поул позицію. Особливо варто відмітити вихід із 12-го повороту, який заклав фундамент на весь третій сектор і дозволив йому відіграти 0,15-0,3 секунди у переслідувачів, хоча до цього усе було дуже щільно.

Натомість його напарник Оскар Піастрі не був таким швидким. Причин тут можна виділити кілька: по-перше, австралієць загалом не в собі останнім часом, і цього вікенду хоч і все не так погано, як раніше, але все ще далеко від оптимального рівня. По-друге, у третьому сегменті, як уже згадувалося, похолодало й траса стала більш слизькою. Такі на перший погляд незначні зміни роблять її ближчою за властивостями та зчепленням до Мексики та США, які були протягом останнього місяця, але саме за таких умов у австралійця виникають найбільші проблеми. А понад 0,3 секунди відставання від напарника - це справді провальна різниця на такому короткому автодромі.

У гоночних симуляціях Макларен дещо прогадали з вибором шин. На першому відрізку Норріс був безкомпромісно найшвидшим і на початку другого також, але під кінець спринту Антонеллі з Мерседес почав на середній гумі наздоганяти британця через перегрів м'яких шин у того. І це у Макларена, який традиційно дуже добре працює з температурою гуми.

Оскар не зумів розкрити себе у спринті. Австралієць зійшов уже на 6-му колі, вилетівши з траси після того, як підсковзнувся на поребрику, який усе ще був мокрим після дощу, хоча сама траса вже була майже сухою. Антонеллі, який їхав позаду Норріса, сказав, що той перед цим наїхав на поребрик і виніс багато води звідти, що нібито й стало причиною зриву боліда Оскара і ще двох пілотів позаду. Але чи справді так?

До цього пілоти не так активно атакували ту ділянку, бо там було ще сиро, але коли почало підсихати, інженери підказали, що вже можна. Норріс так і зробив, Антонеллі втримався, а от Піастрі не пощастило. Справа в тому, що вони ще й під трохи різним кутом атакували цей віраж, а отже, це радше сукупність факторів разом із тим, що відрізок траси став мокрішим після маневру Ландо. У будь-якому випадку Піастрі дуже собі ускладнив життя й тепер має відігравати відставання у 9 очок. Таке вже було під час літньої перерви між пілотами Макларена, але тоді на користь Оскара - тепер же навпаки.

Допис, поширений FORMULA 1® (@f1)

Мерседес

Срібні стріли, подібно до Макларена, також нічого нового не вигадували, адже налаштування працювали ефективно. Головним чином Мерседес був найкращим після Макларена на другому секторі, а базова висока швидкість на прямих у команди завжди на рівні.

Знову найкращим став Андреа Кімі Антонеллі, який кваліфікувався другим і став третім наймолодшим у історії пілотом на першому ряду стартової решітки. Як колись для Расселла у 2022 році, для молодого італійця бразильський етап може стати своєрідним бойовим хрещенням, що продемонструє, наскільки він готовий боротися за високі позиції, а можливо, і за перемогу.

Головним приводом для оптимізму є те, що у гонці буде прохолодніше - а це завжди грає на руку срібним стрілам. У спринті і без того швидкість на дистанції у Антонеллі була повністю співставною з Ландо, але знову ж, це радше через стратегію. Занепокоєння викликає лише те, що до фіналу, де трохи впала температура, настільки швидким Мерседес не виглядав. Можливо, якщо умови будуть не такими оптимальними, як прогнозується, то і швидкість команди зникне.

Феррарі

У Феррарі відчувалося повне дежавю - схожа історія вже траплялася в Остіні. Напередодні спринт-частини вікенду, перед кваліфікацією, команді довелося підняти машину для безпеки та перевірки зношення планки днища. Крім того, підготовка передбачала встановлення більш завантаженого заднього крила на випадок дощу, але опадів не було, і через це швидкість на прямих втратилася.

Оцінивши ситуацію та умови на трасі після спринту, команда повернула меншу притискну силу. Само собою, болід опустили, що додало зчеплення, яке генерує днище, і дозволило компенсувати втрати на прямих, не втрачаючи швидкості у поворотах.

Крім того, була проведена робота з гумою. Шарль Леклер зміг добре прогріти шини, на відміну від Льюїса, який на початку фінальної спроби у другому сегменті не мав достатньо зчеплення на задній осі і залишився лише 13-м.

У підсумку Леклер буде третім на старті. Головний виграш монегаска стався у першій зв'язці поворотів - там він виграв майже 0,2 секунди. Натомість сильно втратив у 6-му на початку другого сектора. Там йому довелося відпускати педаль газу сильніше за суперників, і як наслідок, поки Антонеллі та Норріс проїжджали цей відрізок на 230 км/год, Шарль був повільнішим на 14 км/год. Загальна втрата була порівняно з виграшем на початку кола. Надалі він йшов повністю за графіком Антонеллі, за винятком помилки у останньому повільному віражі.

Цікаво, що Шарль поступався графіку Оскара Піастрі майже до останніх метрів кола. Після 13-го повороту, уже розганяючись на останній прямій, він програвав австралійцю 0,1 секунди, а зрівнявся з ним лише за 400 метрів до фінішу та в підсумку випередив на 0,34 секунди.

Олівер Берман

Другий поспіль вікенд новачок вражає. У Мексиці він був близьким до подіуму, фінішувавши 4-м. Хай спринт-частина вікенду не вдалася, але до кваліфікації британець підійшов у вражаючій формі.

Хаас обрав дуже нетиповий напрям налаштувань, зосередившись на притискній силі. Тоді як більшість топ-команд обирають максимальну швидкість на прямих, Хаас вирішив бути швидким у поворотах. І перші два сегменти це справді працювало, а Олівер незмінно був у топі за їх підсумками, на відміну від його напарника, який вилетів уже в першому.

Проте разом із похолоданням у фіналі змінився і баланс як боліда, так і шин. Машина просто перестала працювати належним чином. Команда і пілот не зуміли вчасно оцінити ситуацію й підготувати комплекти для швидкого кола. І при цьому не сказати, що решта раптом перестала шифруватися, наприклад Макларен, Феррарі чи Мерседес - ні. Час, який він показав у першому та другому сегменті, був би достатнім для 5-го та 3-го місць у фіналі відповідно.

Проте у гонці ставка на притискну силу може допомогти йому на довгій дистанції в темпі зношення гуми. А якщо піде дощ, то хороша притискна сила зіграє на його руку і дасть можливість для прориву.

Повний провал Ред Булл

Ферстаппен - 16-й, а Цунода - 19-й. Це найгірший результат Ред Булл з Гран-прі Японії 2006 року. Команда була готова до складнощів після невдалого початку у п'ятницю, але не до такого.

Лоран Мекіс, новий очільник команди, визнав, що вони вирішили ризикнути з налаштуваннями боліда Ферстаппена, але ставка не спрацювала. Проблема базового підходу полягала у тому, що сетап на спринт-частину виявився занадто жорстким і низьким, через що був ризик пошкодження планки днища на Інтерлагосі.

Після спринту стало ясно, що треба щось міняти, і команда використала налаштування Цуноди, який стартував з піт-лейну. Як видно, це лише погіршило ситуацію. Не вдалося налаштувати ні механічне зчеплення, ні аеродинамічну притискну силу. Цікаво, що проблеми почалися саме у Мексиці та Бразилії - на двох найвисокогірніших автодромах сезону. Збіг чи Ред Булл тепер не працює в таких умовах?

Основні втрати нідерландця були у перших поворотах та на виході на фінальну пряму після 12-го. Саме там потрібно максимально тримати машину.

У мережі вже з'явились фото, як над болідом Ред Булл працюють вночі. Авторитетне видання AMuS повідомляє, що команда вирішила повністю замінити силові установки та налаштування обом пілотам. Ред Булл також очікує останній момент, щоб врахувати погодні умови - за останніми даними, у разі дощу налаштування буде відкориговано. Чекаємо офіційного підтвердження та старту з піт-лейн.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 04 грудня 2025, 18:37 1

Іменитий український тренер відреагував на звільнення наставника київського клубу