Норріс проти Ферстаппена та крах Феррарі. Аналіз старту Гран-прі США

Відбулась спринт-кваліфікація у Остіні, яка подарувала перші сенсації етапу

Стартував Гран-прі США - дев'ятнадцятий етап сезону, який підійшов зі своїми інтригами. Крім того, це спринт-вікенд, тож у грі більше очок і більше ризику провалитися на фоні суперників.

Через лише одну практику деякі команди не зуміли потрапити у вікно налаштувань, тому тепер намагатимуться мінімізувати втрати. Водночас аутсайдери скористалися цією ситуацією та змогли піднятися туди, де за звичних умов шансів майже не мали. Так, одразу за лідерами опинився не Мерседес чи Феррарі, які поки що стикаються зі складнощами, а Ніко Хюлькенберг, який після Гран-прі Великої Британії, де здобув перший подіум у кар'єрі, мав непростий відрізок, але тепер знову блиснув.

Про те, кому ще вдалося вразити - як позитивно, так і негативно, та який проміжний розклад сил склався на Гран-прі США, буде розглянуто у цьому матеріалі.

Ферстаппен проти Макларен

Після літньої перерви Ред Булл помітно додала завдяки оновленням, тоді як Макларен поступово втратив свої домінантні позиції - принаймні у кваліфікації команді стало значно складніше. Частково це пояснюється й трасами, які не надто підходили «помаранчевим», але технічний та різноплановий Остін мав стати продовженням боротьби Макса Ферстаппена проти дуету Макларена.

Ключова особливість траси в Остіні полягає у її компромісному характері: вона містить ділянки різного типу, які вбирають у себе риси класичних автодромів світу, запозичуючи окремі елементи з легендарних поворотів інших трас. Водночас через рельєф місцевості та умови тут традиційно з'являються численні нерівності, з якими організатори постійно борються, але повністю усунути їх не можуть. Це змушує всі команди піднімати дорожній просвіт болідів, а головне - ускладнює проходження технічних ділянок, де важливо не лише знайти правильну траєкторію, а й мінімізувати вплив цих нерівностей на поведінку машини.

Щодо конфігурації боліда Ред Булл, то під час тренувальних заїздів у RB21 ще відчувалися деякі недоліки, однак у кваліфікації команда продемонструвала суттєве покращення - особливо завдяки влучним корективам у налаштуваннях та адаптації до специфіки траси.

Ферстаппен демонстрував впевнене проходження швидкісних S-подібних ділянок та зберігав динаміку на повільних секторах. Можна стверджувати, що перша половина кола у виконанні нідерландського пілота була майже бездоганною. Телеметрія також показала, що Макс має великий відсоток проходження траси на повному газу, що свідчить про високу притискну силу, але водночас болід залишався швидким на прямих.

За винятком незначного зносу задньої частини автомобіля в першому повороті, що було характерним для багатьох учасників кваліфікації, коло, показане Максом Ферстаппеном, заслуговує найвищої оцінки.

Натомість про головних суперників нідерландця так сказати не можна. І у Норріса, і у Піастрі кола виходили не без помилок. Траса в Остіні містить численні нерівності, які MCL39 не любить - вони вже створювали проблеми минулого етапу в Сінгапурі, а тут їхній ефект ще відчутніший. У швидкісних есках боліди на різних ділянках буквально «стрибали».

Норріс визнав, що неправильно позиціював болід перед деякими нерівностями, а Піастрі занадто швидко входив у швидкісні повороти, що коштувало часу в середині віражу й негативно позначалося на виході обох пілотів. Якби Автодром Америк був рівним, Макларен мав би суттєву перевагу.

Третій сектор у пілотів Макларена також не обійшовся без дрібних помилок, проте в цілому темп присутній. Мінімізувати втрати протягом усього кола практично неможливо. Якби пілот Ред Булл не показав таке впевнене коло, Норріс точно опинився б попереду. Якщо динаміка болідів не зміниться, то в основній кваліфікації, швидше за все, знову можна буде побачити невелику відстань між ними, проте передбачити, хто опиниться попереду, майже неможливо. Усе може вирішити випадок.

Гоночна симуляція, хоч і не була доведена до кінця, показала, що Макларен мав перевагу навіть на дистанції спринту, а ближче до фінішу, коли гума зноситься, боротьба за перемогу може загостритися.

Старт спринту обіцяє бути захопливим: у першому повороті існує кілька траєкторій, і лідер часто змінюється вже після виходу з старту.

Getty Images/Global Images Ukraine

Контраст Заубера

Окрім лідерів та фаворитів, увагу привернув і результат Ніко Хюлькенберга. Німець впевнено провів фінальну спробу та завершив кваліфікацію четвертим, що є його найкращим результатом у сезоні.

Причин успіху кілька. По-перше, пілот зазначив, що машина хоч і нервова, але нерівності відчуваються не так сильно, як у Макларена чи Мерседеса, що дозволило йому атакувати інтенсивніше. До того ж вже на першому колі практики Хюлькенберг відчував впевненість у машині, якої іноді не вистачало під час його першого подіуму в Сільверстоуні.

Проте навіть такий результат міг би не відбутися: дует Мерседеса та Вільямса мав випереджати його, але у них виникли проблеми, що дозволить Ніко та команді поборотись за хороші очки вже сьогодні.

Натомість Габріел Бортолето, який традиційно показує сильні кола, цього разу посів лише 20-те місце. Під час першої спроби його коло було анульоване, а у другій команда допустила помилку. Водночас варто зазначити, що темпу у напарника не було, і повторити такий результат йому також не вдалося б.

Феррарі

Наразі у Скудерії справи складні. Раніше команді доводилося збільшувати кліренс боліда, щоб захистити днище від пошкоджень, і цей підхід вже застосовували на цій трасі. Проте зараз швидкість, яка минулого року дозволила Феррарі здобути дубль, значно знизилася.

Перш за все, команді не вдається побороти недостатню керованість боліда, що особливо критично на такому різноманітному автодромі. Болід довелося піднімати ще більше, ніж зазвичай, і ефект від цього став ще помітнішим: притискної сили бракує, а шини та підвіска працюють не належним чином.

Коментарі пілотів різняться. Леклер зазначає, що навіть точні налаштування дають лише невелике покращення часу кола. Хемілтон натомість говорить, що темп зникав під час заїзду. Можливо, правда десь посередині. Зараз Скудерія перебуває серед команд, які борються за нижню частину десятки, а в разі спринта - за місця в першій вісімці.

Мерседес

Попри не найкращі результати на фоні перемоги два тижні тому, у Срібних стрілах зараз усе виглядає значно краще ніж у Феррарі, хоч вони й не сильно попереду за часом кола.

Команда не змогла відразу потрапити в ідеальні налаштування і повторити чудо Сінгапуру. Спека та нерівності траси зовсім не підходять боліду, а пілоти не змогли витиснути максимум.

Джордж Расселл допустив грубу помилку у першому повороті, а надалі його коло також не було бездоганним. Баланс боліда на найм'якішій гумі поки далекий від бажаного, і це дало перевагу суперникам. У Антонеллі були проблеми іншого характеру: він не пройшов до останнього відрізку кваліфікації, поступившись 0,006 секунди.

За словами пілота, у нього виникли проблеми з системою охолодження: жилет, який мав охолоджувати, навпаки нагрівав його, збільшуючи температуру в кокпіті. Якби не це, він міг би пройти далі, але для молодого та менш досвідченого пілота це сильно вплинуло на результат, особливо коли доводилося ризикувати на швидкому колі.

Разом із тим, темп на гоночній дистанції виглядає непоганим. Стратегія пілотів проста: Расселл спробує випередити Халка на старті, а Антонеллі побореться з Феррарі та іншими суперниками за очки.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 05 грудня 2025, 11:47 5

Микола Шапаренко, Крістіан Біловар та Шола Огундана повернулися до загальної групи