Клас Расселла, Кубок конструкторів і конфлікт Піастрі з Маклареном
Гонка Ф-1 у Сінгапурі подарувала класну їзду Расселла і нове загострення у Макларені
- 07 жовтня 2025, 09:30
- |
- 07 жовтня 2025, 10:57
- 3152
- 3
Гонка Формули-1 у Сінгапурі подарувала фанам неймовірний пілотаж Джоржа Расселла, контакт Піастрі і Норріса, а також Кубок конструкторів для Макларена.
Топ-гран-прі Мерседеса і Расселла
Мало хто очікував, що Мерседес буде настільки конкурентним на вуличній трасі в Сінгапурі за спекотної та задушливої погоди. Джордж Расселл після гонки сказав, що перед сезоном поставив би Сінгапур у нижню частину списку етапів, де у нього буде шанс на перемогу. Все почалося у кваліфікації, де британець буквально розчавив суперників двома спробами у вирішальному сегменті. Расселл був здивований таким темпом, але варто відзначити і майстерність пілота. Два чудові кола, в тому числі одне з мінімальним дотиком до стіни, що не злякало гонщика і не змусило скинути швидкість.
Гонка ж пройшла ідеально. Расселл все правильно зробив на старті і далі контролював темп, утримуючи Макса Ферстаппена на комфортній дистанції. П'ята перемога Расселла у кар'єрі, і далі в сезоні ще можуть бути зручні для Мерседеса траси. Наприклад, у Бразилії та Вегасі.
Непогано себе показав і молодий Андреа Кімі Антонеллі. 5-те місце на такій складній трасі - гідний результат. Команда у Кубку конструкторів закріпилася на другій позиції. Чемпіон світу та екс-пілот Мерседеса Ніко Росберг після такого виступу Расселла сказав, що наступним чемпіоном у боліді Мерседеса стане саме Джордж. До речі, очікується, що днями команда підтвердить контракт Расселла на 2026 рік.
Джорджа можна назвати одним з найстабільніших пілотів сезону. Це ще не клас Ферстаппена, проте гонщик поступово виходить на елітний рівень.
Getty Images/Global Images Ukraine
Чемпіонська боротьба Макларена. Що з Піастрі?
Оскар Піастрі розпочинав гонку в Сінгапурі третім, але вже після першого повороту став четвертим, пропустивши вперед напарника та конкурента у боротьбі за титул Ландо Норріса. Британець стартував дуже жваво, з контактом відтіснив Піастрі і забрав собі позицію. Судячи з усього, саме контакт викликав питання у Оскара, який по радіо відразу поскаржився на Норріса і сказав, мовляв, ось така командна тактика, так?
Чесно кажучи, голос Піастрі по радіо здався якимсь реально ображеним, і це здивувало. Йде чемпіонська боротьба, і якщо Оскар сподівається, що напарник буде слухняно сидіти позаду і не використовуватиме свої шанси, то йому треба подумати ще раз або запитати про такі речі у свого менеджера Марка Веббера, який може дати кілька порад на цю тему. На початку сезону це ще можна було зрозуміти, але не зараз. Вже під час гонки інженер спитав у Піастрі, що він думає з приводу м'якого комплекту гуми, якщо буде піт-стоп через сейфіті-кар, і Оскар відповів, мовляв, «та мені все одно, самі вирішуйте». Знову ж почулося, що у пілота був ображений на команду тон.
Піастрі справді розраховував, що команда накаже Норрісу віддати позицію? З іншого боку, Оскар у Монці сам віддав позицію через повільний піт-стоп напарника. Над цими «правилами Папаї» багато мемів і жартів, у тому числі з боку Ферстаппена, однак варто визнати, що Макларен тримає ситуацію під контролем. Правила Папайї чи ні, але хаосу і дезорганізації на цей момент ми не спостерігаємо. Можна згадати, як за титул боролися Хемілтон і Росберг - Макларен ходить по краю, але не скочується туди, де опинилися стосунки пілотів Мерседеса.
Після гонки вірусним стало відео, де Піастрі, все ще сидячи в боліді, на половині речення вимкнув радіо, коли його з Кубком конструкторів вітав керівник команди Зак Браун.
Мені здалося, на старті не було жодних порушень з боку Ландо. Так, жорстко, так, з контактом, але при цьому машину британця справді трохи знесло убік на вологій трасі. Це перегони, і я не побачив ні порушень правил Ф-1, ні порушень командної тактики Макларена. Цей інцидент одразу ж розглянули стюарди Ф-1 і протягом двох хвилин винесли вердикт - все чисто. Мені здається, Піастрі потрібно зібратися і почати показувати стабільнішу їзду. Після Нідерландів і сходу Норріса австралієць програв напарнику в Монці, припустився помилки і зійшов у Баку і тепер знову за реальною швидкістю поступився в Сінгапурі. Відрив все ще солідні 22 очки, але свій ліміт помилок Оскар, здається, вичерпав.
Цей маятник «впевнений пілотаж - помилки» хитається між двома гонщиками Макларена протягом сезону, і на цей момент Норріс виглядає солідніше.
Щоправда, тепер, коли Кубок конструкторів уже завойований, Піастрі та Норріса вже нічого не стримуватиме у боротьбі на трасі. Може розпочатися ситуація, коли кожен сам за себе.
Макларен взяв Кубок конструкторів, Мерседес закріпився на другій позиції
Макларен міг узяти титул ще у Баку, але насправді боротьба за командний титул нікого не цікавила ще влітку. Було ясно, що з таким болідом та двома настільки стабільними пілотами другий поспіль Кубок конструкторів є лише питанням часу. І все ж цікаво, що Макларен не зумів встановити рекорд Ф-1 і лише повторив досягнення Ред Булла, якому, по суті, один Макс Ферстаппен у 2023 році приніс титул за шість гонок до кінця.
Це важливий Кубок конструкторів для Макларена і був би важливим для будь-якої команди, тому що з сезону-2026 буде новий технічний регламент на мотори та шасі, і ніхто не знає, коли ще тому ж Макларену випаде шанс завоювати чемпіонство. Цікаво, що це десятий командний титул в історії Макларена і друге місце в історичному заліку.
Попереду лише Феррарі з 16 Кубками конструкторів.
Останні успіхи Мерседеса дозволили німецькій команді закріпитися на другій позиції з перевагою над Феррарі у 27 очок. Навряд Мерседес дуже цікавить друге місце, але додаткові призові зайвими не будуть. Та й керівник команди Тото Вольфф давав зрозуміти, що йому принципово бути вищим за Феррарі.
Щодо Скудерії, то команда такими темпами ризикує скотитися на четверте місце. Ред Булл, який силами Макса Ферстаппена за три гонки двічі переміг і один раз був другим, відстає від Феррарі лише на 8 очок.