Формула-1. Гран-прі Сінгапуру. Результати, розклад і прогноз на етап

Анонс 18-го етапу Ф1. Чемпіонат повертається на одну з найскладніших і найвимогливіших трас

Формула-1 повертається на одну з найважчих трас чемпіонату - як у технічному плані, так і у фізичному. Гран-прі Сінгапуру традиційно стає для пілотів справжнім випробуванням через високу температуру та екстремальний рівень вологості, що вимагає особливої підготовки до етапу.

Технічна складність «Марина-Бей» підтверджується й статистикою: у 14 з 15 гонок на трасу виїжджала машина безпеки через інциденти у вузьких зв'язках поворотів поруч зі стінами. Це лише підкреслює, наскільки важливою є кваліфікація, адже стартова позиція часто визначає і підсумкове місце на фініші.

Втім, у Сінгапурі очікується чимало додаткових факторів, які можуть зробити гонку цікавішою. Насамперед це історичне рішення FIA вперше оголосити офіційне попередження про небезпеку спеки. Також не варто забувати про ймовірність дощу та інші непередбачувані обставини, які традиційно впливають на перебіг етапу.

Розклад Гран-прі Сінгапуру:

Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду

П'ятниця, 3 жовтня:

Субота, 4 жовтня:

Неділя, 5 жовтня:

Особливості траси:

Довжина: 4,927 км

Кількість кіл: 62

Чотири зони DRS:

Рекорд кола у кваліфікації: Ландо Норріс (2024, Макларен) - 1:29.525
Рекорд кола у гонці: Даніель Ріккардо (2024, Рейсінг Буллз) - 1:34.486

Прогноз погоди

Погода у Сінгапурі цього вікенду стане справжнім випробуванням для пілотів. У п'ятницю під час тренувань очікується спека до 32°C, яка через вологість відчуватиметься як 37°C. Імовірність дощу становить 38 відсотків, тож умови будуть ще складнішими.

У суботу спека посилиться до 39°C, але дощ менш імовірний - близько 7 відсотків. Це означає, що у третій практиці та кваліфікації головним фактором залишиться виснажлива температура.

У неділю прогнозують 28°C, що за відчуттями знову буде близько 37°C. Шанс опадів становить 57 відсотків, і навіть без дощу гонка стане справжнім тестом витривалості через високу вологість і складність міського треку.

Стратегія та шини на етап

Як і торік, шини на трасі «Марина-Бей» будуть представлені у комплектах: C5 (софт), C4 (мідіум) та C3 (хард). Через обмежені можливості для обгонів і загальну схильність команд економити шини, стратегія цього року навряд суттєво відрізнятиметься від торішньої.

У 2024-му більшість колективів використовувала класичну тактику з двома зупинками: старт на мідіумі та перехід на хард до середині дистанції. Цього разу ситуація інша: Формула-1 збільшила максимальну швидкість на піт-лейні в Сінгапурі на 20 км/год, що дозволить зекономити кілька секунд під час зупинок. Це може підштовхнути команди до активнішого використання різних комплектів гуми.

Додатковим фактором стане наявність одразу чотирьох зон DRS. У поєднанні з новими шинами це створює кращі умови для обгонів, хоча й гарантувати просту боротьбу тут усе одно не можна. Тож не виключено, що деякі пілоти ризикнуть із більш агресивною стратегією.

Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Приклади стратегії минулого року:

Головні інтриги Гран-прі Сінгапуру?

- Чи повернеться Макларен на вершину?

Після літньої паузи головне питання звучало так: Піастрі чи Норріс? Але два поспіль невдалі етапи у вересні, де було втрачено реальні шанси на перемогу, різко повернули у розмову ще й Ферстаппена.

В Італії загальний темп і помилки позбавили «помаранчевих» шансів, а в Баку все зруйнувала кваліфікація. Цього разу, на папері, чинні чемпіони конструкторів мають опинитися у сприятливих умовах: специфіка поворотів добре підходить MCL39, а спекотна погода знову підкреслить їхню перевагу в економії шин.

До того ж минулого року саме тут Макларен продемонстрував одну зі своїх найсильніших і найдомінантніших гонок сезону.

- Чи оформлять чемпіони кубок конструкторів уже на цьому етапі?

Не відходячи далеко від «помаранчевих», варто зазначити: вони могли ще в Баку оформити титул і встановити рекорд Формули-1, ставши першою командою, яка стала чемпіоном за сім етапів до кінця сезону. Для цього було б достатньо набрати на 9 очок більше за Феррарі. Не найлегше завдання, але цілком реальне. Проблема у тому, що обидва пілоти провалилися, і зробити це не вдалося.

Тепер завдання для Макларена ще простіше: фініш на подіумі хоча б одним пілотом гарантує чемпіонство. В іншому випадку треба набати 13 балів на двох.

- Чи залишаються шанси у Ферстаппена у боротьбі?

Як згадувалося вище, дві поспіль перемоги у вересні значно підняли шанси пілота Ред Булл захистити титул чемпіона. Проте цього разу завдання буде складнішим.

Такий темп у команди з'явився після вдалих етапів. Як і раніше, поступова робота та правильна підготовка дозволяли Максу і команді ідеально розкривати потенціал боліда на трасах, подібних до Баку чи Монци. Але Сінгапур - зовсім інша історія, традиційно складна для Ферстаппена.

Це єдина траса календаря, де у Макса лише два подіуми і жодної перемоги. Статистика явно не на його боці, але якщо Ред Булл зможе бути конкурентним і тут, це серйозно вплине на розстановку сил та підхід команди до решти етапів.

- Феррарі, Мерседес чи середняки?

Як і на кількох останніх етапах, Сінгапур не можна назвати типовим автодромом, і те, що працює тут, не завжди працює на інших трасах, і навпаки. Традиційно у таких умовах завжди є місце для несподіванок, особливо коли різниця у кілька десятих секунди між суперниками може означати різницю між боротьбою за перше місце та третією позицією.

Попередньо серед фаворитів виділялися Феррарі, яким специфіка траси та спекотна погода може підходити, проте сюрпризи можливі від Альпіна, Рейсінг Буллз та Астон Мартін.

Перші тренування покажуть, хто зможе адаптуватися до умов Маріна-Бей та закріпитися у верхній частині турнірної таблиці.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 05 грудня 2025, 11:20 0

Українець прийме участь у другому етапі чемпіонату