УЄФА готує революцію у телеправах Ліги чемпіонів

Турнір стане привабливішим для стрімінгових сервісів

УЄФА збирається змінити систему тендерів на трансляцію матчів Ліги чемпіонів, аби зробити турнір привабливішим для стрімінгових гігантів, як Amazon та Netflix.

Вперше мовники й онлайн-платформи зможуть подавати заявки одразу на кілька ринків, а не лише на окремі країни, як було раніше. Крім того, розглядається можливість укладання довгострокових контрактів та навіть глобальної угоди, що дозволила б одному провайдеру показувати матчі по всьому світу. Очікується, що тендери на цикл з 2027 року будуть оголошені вже найближчим часом.

Ліга чемпіонів - головний комерційний продукт УЄФА, який щосезону приносить мільярди євро доходів. Нині права на трансляцію розділені між сотнею різних партнерів. УЄФА хоче змінити підхід, роблячи ставку не лише на гроші, а й на охоплення та промоційні можливості.

Ідея довших контрактів стала особливо актуальною після успішного досвіду в США. У 2022 році Paramount уклала угоду на $1,5 млрд за показ матчів Ліги чемпіонів до 2030 року. А з 2027 року інтереси УЄФА у світі представлятиме Relevent Sports, компанія співзасновника «Маямі Долфінс» Стівена М. Росса.

Стрімінгові сервіси вже тестують спортивний сегмент, але здебільшого на окремих подіях. Так, Netflix цього року покаже різдвяний матч NFL, а раніше отримав права на Home Run Derby у бейсболі. Amazon уже володіє пакетами трансляцій Ліги чемпіонів у Великій Британії, Німеччині та Італії (контракти діють до 2027 року).

За оцінками, чоловічі клубні турніри УЄФА (Ліга чемпіонів, Ліга Європи, Ліга конференцій та Суперкубок) забезпечать щонайменше €4,4 млрд ($5,2 млрд) комерційних доходів на сезон до 2027 року. Минулого сезону впроваджений новий формат групового етапу вже дав зростання доходів від телеправ на 18% у шести провідних європейських країнах.

Микола Степанов Джерело: Bloomberg
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 04 грудня 2025, 09:00 8

Юргену запропонували замінити Хабі Алонсо