Які шанси Феррарі на домашній трасі та чому Макларен не в формі?
Аналіз практик в Монці. Хто здивував, а кому слід покращуватись?
- 06 вересня 2025, 12:50
- |
- 06 вересня 2025, 17:05
- 1755
- 0
Шістнадцятий етап сезону Формули-1, Гран-прі Італії на легендарній трасі в Монці, стартував із цікавих подій та несподіваних результатів у п'ятничних тренуваннях. Найшвидший автодром календаря традиційно перевірило команди на здатність знаходити баланс між максимальною швидкістю та стабільністю в поворотах.
Для одних колективів Монца стала полігоном для відпрацювання нових рішень, для інших - випробуванням на межі, що вже призвело до помилок і зірваних кіл. Водночас перші сесії натякнули на майбутню боротьбу, яка цілком може стати однією з найщільніших у сезоні.
З перших кіл один із представників середини пелотону несподівано підтвердив, що здатен становити загрозу лідерам, тоді як Макларен не виглядав настільки впевнено, як раніше. Але головне, чого чекали вболівальники й що поки що справджується, - це швидкість Феррарі. Скудерія вкотре непогано розпочала вікенд, маючи більше, ніж зазвичай, підстав для оптимізму та реальні шанси втрутитися в боротьбу за перемогу.
Про розстановку сил перед вирішальними сесіями Гран-прі Італії та її можливий вплив на гонку йтиметься у цьому матеріалі.
Макларен
Траса Монца очікувано стала непростим випробуванням для помаранчевих болідів. MCL39 є конкурентоздатним, але в Італії його сильні сторони не проявляються так яскраво, як на інших етапах. Головна причина - високий лобовий опір на прямих і велика кількість різких гальмувань, які машина не надто полюбляє.
Щоб компенсувати слабкості, команда завантажила болід підвищеною притискною силою, більше ніж конкуренти. Це допомогло в поворотах, але на прямих Макларен втрачав чимало. Якщо порівняти найкраще коло Норріса з результатами Леклера, Ферстаппена та Сайнса, то британець стабільно програвав від трьох до п'яти десятих секунди ще перед першим поворотом. Водночас додаткова притискна сила дозволяла йому відіграватися на другому секторі та у зв'язці «Аскарі» на початку третього кола. У таких умовах Макларен може конкурувати, і навіть за чистого кола Норріса було видно, що потенціал боліда ще не вичерпано - як і у його напарника.
Ще однією особливістю Монци є агресивна атака поребриків, що також не належить до сильних сторін MCL39. Водночас перевага у контрольованій роботі з гумою залишилася: саме це забезпечило команді сильний темп у гоночних симуляціях.
Поки що Макларен виглядає переконливо, але не настільки домінуюче, як у Зандворті чи на інших трасах. Уже після першого дня вікенду напрошується висновок: команда є лише одним із фаворитів, щонайменше у кваліфікаційному режимі. У гоночному темпі ситуація виглядає краще, проте у разі програної кваліфікації відігравати позиції буде надзвичайно складно, адже болід поступається конкурентам швидкістю на прямих.
Феррарі
Скудерія підходить до домашнього етапу з надіями на боротьбу з лідерами сезону, і поки що ці очікування виправдовуються. Але, звісно, є свої «але». Феррарі традиційно сильна на Монці - швидкісному автодромі, який не вимагає надто великої гнучкості боліда у поворотах. Це добре підходить для SF25, хоч він і не надто добре збалансований.
Якщо потенційна швидкість не викликає питань, то зі стабільністю є проблеми, притаманні всім командам. За підсумками дня найкращий час Феррарі показав Шарль Леклер, і це сталося лише з четвертої спроби.
На відміну від Макларена, який намагався відігравати час у поворотах, SF25 навпаки був менше завантажений притискною силою. Через це виникає втрата на розгонах через недостатність зчеплення під час виходу з повороту, але на прямих час компенсується завдяки одній з найкращих максималок. Основна втрата спостерігається у другому секторі - близько 0,2-0,25 секунди.
При цьому якби Леклер не втратив час у середньо-швидкісному повороті перед прямою другого сектора, він був би першим. Потенціал боліда є, але нестабільність ускладнює складання чистого кола у кваліфікаційній симуляції.
До того ж перед стартом сесій другого дня вікенду Піреллі підняли мінімальний тиск у шинах, оскільки навантаження на гуму виявилося вищим, ніж очікувалося. Традиційно саме на червоних шинах зміни тиску впливають найбільше. Саме через це Леклер втратив шанси на перемогу в Угорщині, і поки невідомо, як подібна ситуація вплине цього разу.
У підсумку Феррарі залишається одним із фаворитів, питання лише в тому, чи не заберуть корегування налаштувань швидкість команди, як це часто трапляється. Поки що Скудерія поруч за темпом з Макларен.
Ред Булл
Минулий рік став непростим для Ред Булл на трасі Монца: команда показала один із найслабших результатів сезону, що стало сигналом про потенційні проблеми у майбутньому.
Цього сезону ситуація значно краща. Рівень аеродинамічного завантаження між показниками Макларена та Феррарі. Такі налаштування боліда обмежують зчеплення коліс у поворотах, але Ферстаппен залишається швидким на довгих серіях кіл.
За словами Ред Булл, команда зможе поборотися за перемогу, якщо Макларен не покаже значного прогресу.
Вільямс
Команда з Гроува традиційно демонструє хороший темп на автодромах по типу Монци. У попередні роки колектив робив ставку на максимальну швидкість, що дозволяло боротися за очки.
Цього року загальна форма команди помітно покращилася, але при цьому вона перестала бути настільки орієнтованою на максималку. Це викликало сумніви щодо того, чи зможе колектив повторити вразити в Італії, попри історично хороші результати.
Перші тести показують, що Вільямс справді сильний. Болід має гарну швидкість на прямих та стабільний при гальмуванні, але втрачає темп у повільних та середньо-швидкісних віражах.
Залишається питання - де команда буде перед кваліфікацією. Базова швидкість на дуже високому рівні, особливо кваліфікаційна, але наскільки великий потенціал для покращення? Традиційно команди-середняки, які добре стартують, потім поступаються топ-командам, поки ті підбирають оптимальні налаштування. Проте Вільямс Рейсінг може створити сенсацію.