Як Леклер завоював поул, де програв Макларен і що це означає для гонки

Аналіз кваліфікації Гран-прі Угорщини: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

У суботу, 2 серпня, відбулася кваліфікація чотирнадцятого етапу Формули-1 - Гран-прі Угорщини, де несподівану перемогу здобув пілот Феррарі Шарль Леклер. Це перший поул як для Скудерії, так і для самого монегаска в поточному сезоні. Леклеру вдалося випередити дует пілотів Макларена, Джорджа Расселла з Мерседеса та обох гонщиків Астон Мартін.

Результат став сенсацією, адже помаранчеві боліди мали явну перевагу не лише під час попередніх сесій, а й протягом самої кваліфікації, виглядаючи переконливо у всіх сегментах. Проте вирішальний момент залишився за пілотом Феррарі.

Що стало причиною такого підсумку, чи міг хтось реально претендувати на поул і чи здатен Леклер перетворити свій перший поул сезону на перемогу в гонці - про це йтиметься в сьогоднішньому матеріалі.

Феррарі: звідки така швидкість і чи на довго це?

Шарль Леклер здобув поул у доволі незвичних обставинах, сам визнавши, що не очікував такого результату. Одним з головних факторів стала температура повітря та асфальту.

Протягом усієї кваліфікаційної сесії температура асфальту поступово знижувалася - з 53 до 36 градусів, а від початку до кінця третього сегмента впала ще приблизно на п'ять. Саме ці умови дозволили монегаску оптимально підготувати шини до вирішального кола, чого йому не вдавалося зробити в попередніх сегментах. Менш гарячий асфальт зменшив ризик перегріву гуми на фінальних поворотах, завдяки чому Леклер максимально використав перевагу Феррарі у другому секторі - між 6-м і 11-м віражами він відіграв близько 0,2 секунди в Піастрі та 0,1 - у Норріса і Рассела.

Важливим чинником став і вітер, напрямок якого різко змінився - про це після сесії розповів Піастрі. Баланс машин у поворотах відчувався зовсім інакше, а на головній прямій попутний вітер змінився на зустрічний. Це вплинуло і на максимальну швидкість, і на поведінку болідів у швидкісних віражах. Феррарі з менш завантаженим заднім крилом у таких умовах втрачала менше, що дало Леклеру додаткову перевагу близько 6 км/год на прямій.

Фактично вирішальними стали вдало підібраний момент для швидкого кола та сприятливі зміни погодних умов. Монегаск опинився у правильному місці в правильний час і реалізував свій шанс, проїхавши практично ідеальне коло без жодної помилки.

Getty Images/Global Images Ukraine

Свою роль зіграли й технічні оновлення. Нова задня підвіска SF-25 дала можливість налаштувати болід менш агресивно, водночас зберігши хороший розгін із поворотів навіть із менш завантаженим крилом. Леклер зібрав потужне коло без помилок, тоді як конкуренти свої шанси втратили: Рассел припустився неточності наприкінці кола, Піастрі та Джордж багато програли між 13-м і 14-м поворотами, а Норріс також не уник дрібних помарок. У підсумку саме монегаск реалізував свій шанс і несподівано для себе став автором поулу.

Getty Images/Global Images Ukraine

Що з Хемілтоном?

Льюїс Хемілтон провів ще одну кваліфікацію, яка склалася не на його користь, хоча швидкість дозволяла претендувати на більше. Вирішальними стали кілька дрібних помилок на завершальному колі другого сегмента - цього вистачило, аби залишитися лише на дванадцятій позиції. Від потрапляння до третього сегмента британця відділили всього 0,015 секунди, тож висока щільність результатів зіграла свою роль. Також на темпі позначилася й недостатня швидкість на ключових ділянках траси.

Помітно, що Хемілтону поки непросто звикнути до боліда SF-25 та особливостей силової установки Феррарі. Машина має іншу специфіку гальмування двигуном, інший тип гальмівних колодок та низку дрібних нюансів, що впливають на поведінку на трасі. Починаючи зі Спа, британець отримав нову версію колодок із різкішим відгуком - саме з нею Шарль Леклер змагається ще з Гран-прі Канади.

У підсумку в другому сегменті Хемілтон програв Леклеру 0,247 секунди. Таке відставання помітне, але аж ніяк не критичне. Тож його слова після кваліфікації про те, що один виборов поул, а інший не потрапив до фінального сегмента, радше стали емоційною реакцією на невдалий результат, ніж реальним відображенням різниці в темпі між пілотами.

Getty Images/Global Images Ukraine

Який шанс на перемогу Шарля та прорив Льюїса?

Як зазначалося раніше, результати обох пілотів Скудерії більше стали наслідком збігу обставин, ніж реальним відображенням їхньої швидкості. За будь-якого іншого сценарію Леклер навряд чи опинився б попереду Макларенів, так само як і Хемілтон не мав би бути лише дванадцятим за чистим темпом.

У команді, без сумніву, зроблять усе можливе, щоб утримати позиції монегаска та дати британцю шанс відігратися, але ситуація складається не на їхню користь. Прогнози обіцяють дощ або щонайменше змінні умови. Метеорологічна служба Угорщини навіть оголосила «жовтий» рівень небезпеки в районі траси Хунгароринг. Як уже згадувалося, Скудерія обрала конфігурацію з дещо меншим рівнем притискної сили. Хоч це рішення і не надто радикальне, воно може зіграти проти команди у випадку дощу - ситуація може нагадати Гран-прі Великої Британії, коли Ферстаппен, узявши поул з агресивними налаштуваннями, став вразливим у непостійних умовах через гірше зчеплення з трасою.

Макларени, які стартують позаду, мають відчутно вищий темп, тож випередження Феррарі видається лише питанням часу.

Getty Images/Global Images Ukraine

Макларен: де розгубили перший ряд і поул?

Вікенд Макларена в Угорщині почався впевнено: за підсумками тренувань Оскар Піастрі та Ландо Норріс виглядали головними претендентами на поул і перемогу, випереджаючи решту суперників на комфортну відстань. Подібна тенденція зберіглася і в кваліфікації, особливо на старті, коли команда мала явну перевагу.

Проте зі зниженням температури на трасі перевага Макларена почала поступово зменшуватися. Їхні боліди найкраще працюють із гумою, коли траса гаряча - це дозволяє їм атакувати до кінця кола, тоді як конкуренти частіше страждають від перегріву шин. Коли ж асфальт охолов, ця перевага стала менш відчутною, і загальний темп вирівнявся. Тим не менш, і Піастрі, і Норріс все одно залишалися серед головних претендентів на поул.

Ландо свій шанс втратив у першій спробі фінального сегмента. Початок кола був сильним, але кілька помилок коштували дорого. Спершу він трохи переатакував у зв'язці 6-7-го поворотів, далі неточно вийшов на пряму після швидкісного 11-го, підправляючи кермо на виході. Це вплинуло і на розгін, і на наступний відрізок кола. Далі були дрібні втрати в затяжних віражах, але саме ці два епізоди забрали близько 0,15-0,2 секунди - більш ніж достатньо в умовах щільної боротьби. Те, що в нього був потенціал для кращого результату, підтвердила і друга спроба: попри гірші умови, коли траса стала повільнішою приблизно на 0,2-0,3 секунди з початку фінального етапу, він зумів покращити час і здобути третю стартову позицію.

У Піастрі ключовим став не тільки темп, а й момент виїзду. Леклер почав вирішальне коло раніше, тоді як австралієць виїхав одним із останніх серед фаворитів, коли трек уже був далеким від оптимального стану. У поєднанні з помилками в другому та третьому секторах це коштувало йому багато часу. Перший сектор вийшов найкращим, але на попередньому колі він і так показав свій максимум.

Для обох пілотів ця кваліфікація - день втрачених можливостей. І все ж Піастрі знову опинився попереду Норріса в титульній боротьбі. Попереду гонка, але старт з кращої позиції на Хунгароринзі - серйозна перевага, і він точно спростить собі завдання на вирішальний заїзд перед літньою паузою.

Мерседес

Мерседес обрав досить радикальні налаштування, намагаючись витиснути максимум із швидкості боліда. Команда пожертвувала частиною притискної сили заради кращих показників на прямих, і саме там Джордж Расселл вигравав найбільше.

Протягом усієї кваліфікації обидва пілоти скаржилися на нестабільність машини, особливо в затяжному 14-му повороті, де в Расселла часто зривало задню вісь, і йому доводилося виправляти болід, втрачаючи час. У фінальній спробі Джорджу вдалося уникнути цих проблем і зібрати максимально чисте коло. Особливо сильним він був на відрізку з 5-го по 7-й повороти, де завдяки впевненому та точному гальмуванню програвав менше часу за конкурентів.

Підсумковий результат у поєднанні з високою швидкістю на прямих став важливою перевагою для гонки - на Хунгароринзі обганяти дуже складно, тож Расселл отримав хороші шанси утримати позицію.

Кімі Антонеллі ж вкотре не зміг реалізувати свій потенціал у вирішальний момент. Наприкінці фінального кола він припустився кількох помилок у третьому секторі, зокрема в останньому повороті, де знову боровся з нестабільним болідом. Порушення меж траси остаточно позбавило його можливості пройти далі, тож для новачка цей виступ став ще одним уроком щодо роботи на межі можливостей машини.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл: без надії та прогресу

Команда з Мілтон-Кінза протягом усього вікенду намагалася знайти баланс між швидкістю та зчепленням на Хунгароринзі, але серйозного прогресу досягти не вдалося.

Ще після тренувань у Ред Булл визнавали, що більшість даних не працюють у реальних умовах, а болід не реагує на зміни в налаштуваннях. Однак після кваліфікації Гельмут Марко відзначив, що команді вдалося хоча б частково виправити ситуацію. Сам Макс Ферстаппен визнав, що потрапляння до топ-10 у таких умовах уже можна вважати невеликим досягненням. Є надія, що в гонці ситуація може покращитися, особливо якщо погодні умови стануть мінливими.

З позитивного боку, Юкі Цунода, хоч і завершив кваліфікацію на 16-й позиції, протягом усього вікенду демонстрував темп, близький до Ферстаппена. Схоже, зміна керівництва пішла японцю на користь - він повернув упевненість і швидкість. У гонці стане зрозуміло, чи зможе він це підтвердити результатом.

Астон Мартін

Головними героями кваліфікації стали пілоти Астон Мартін. Ще тиждень тому в Бельгії команда замикала протокол кваліфікації, а в Угорщині стала другою командою за результатами за підсумками сесії.

Болід виглядав конкурентним із самого початку вікенду - специфікація машини добре підійшла Хунгарорингу, а оновлення, запроваджені напередодні, нарешті принесли результат. Інженери змогли підібрати оптимальні налаштування, максимально розкривши потенціал пакету новинок.

Додатковим фактором став стан траси - покриття з часом сповільнювалося, тож ранній виїзд Фернандо Алонсо та Ленса Стролла зіграв на користь команді. У підсумку обидва пілоти закріпилися на третьому ряду стартової решітки Гран-прі Угорщини.

Getty Images/Global Images Ukraine
Getty Images/Global Images Ukraine

Габріел Бортолето

Ще одна сильна кваліфікація молодого бразильця завершилася для нього сьомим місцем на старті. Чинний чемпіон Формули-2 уже всьоме за останні дев'ять етапів випереджає свого напарника в кваліфікаціях, причому часто робить це не на одну-дві позиції, а проходить далі на цілий сегмент.

Габріел уже привчив уболівальників до потужних виступів у суботу, і навіть на такій трасі, як Хунгароринг, де його гоночний темп за симуляціями виглядав не надто переконливо, він має шанс утриматися серед лідерів. Його головним викликом стане боротьба з Максом Ферстаппеном, який разом із Ред Булл провів украй невдалу кваліфікацію на цьому етапі.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 04 грудня 2025, 22:07 4

Столичний клуб розпочав продаж квитків на матч з «Фіорентиною»