Перемога Піастрі, мрії Хемілтона, новий Ред Булл і сльози Антонеллі

Етап у Бельгії дозволив Піастрі збільшити відрив у загальному заліку

Гран-прі Формули-1 у Бельгії можна записати в актив Оскару Піастрі. У спринті він був вищим за напарника Ландо Норріса, а в гонці переграв конкурента в боротьбі за титул і додав ще 8 очок до своєї переваги в загальному заліку.

Крім боротьби Макларенів відзначимо ситуацію в Ред Буллі, Феррарі та Мерседесі.

Оскар краще зробив свою роботу

Піастрі програв напарнику кваліфікацію, проте на трасі у Спа стартувати з поулу - не завжди найкраща ідея. Оскар це показав, коли на першому колі краще розігнався на прямій, пройшов Норріса і поїхав до перемоги. Треба сказати, що у Ландо в цей момент виникли деякі технічні складнощі з батареєю, що підтвердила команда після етапу. Хоча це не проблема Оскара, який десь вимушено проїхав гонку з одним піт-стопом.

Допис, поширений FORMULA 1® (@f1)

Цікаво, що австралієць зупинився першим і вибрав гуму мідіум, тоді як напарник взяв хард. Цікаво, чи пропонувала команда хард Піастрі, чи це тільки ідея Норріса? Тому що спочатку здалося, що британець зробив правильний вибір і переграв напарника. Ймовірно, цим Норріс змусив Оскара їхати на один піт-стоп і сподівався, що наприкінці заїзду мідіум втратить свої характеристики. Однак Піастрі провів дуже стабільні кола і дбайливо дотягнув гуму до фінішу, а ось Ландо припустився трьох чи чотирьох помилок з вильотами за межі траси та перегальмуваннями.

Британця можна зрозуміти, адже він наздоганяв суперника і ризикував трохи більше, але кількість невеликих помилок здивувала, мабуть, навіть Норріса. Наразі відставання від Піастри у загальному заліку становить 16 очок, що складно назвати катастрофою. Попереду дуже багато гонок, а конкурентів, крім напарника, у Норріса немає.

Однак за тиждень в Угорщині перед великою літньою перервою Ландо бажано бути кращим за Піастрі і скоротити відставання хоча б на 7 пунктів.

Вдалий-невдалий етап Феррарі та Хемілтона

Для Феррарі та Льюїса Хемілтона Гран-прі Бельгії вийшов контрастним. Хемілтон на одній зі своїх улюблених трас двічі провалився у кваліфікації - спершу у спринтерській, а потім у звичайній. У спринті британець нічого не продемонстрував, а ось мінлива дощова-суха гонка дозволила Льюїсу показати клас. Він, стартуючи 18-м, першим поїхав на заміну гуми з проміжної на сліки, а далі взяв непоганий темп і фінішував 7-м.

Getty Images/Global Images Ukraine

Хемілтон перед етапом відзначився гучною заявою, мовляв, не піде з Феррарі, поки не виграє титул (ох і довгим може бути очікування), але свій бойовий настрій 7-разовий чемпіон показав на трасі, а не просто на словах. Його підтримав напарник Шарль Леклер, який закінчив гонку третім з чудовою обороною проти Ферстаппена.

Враховуючи проблеми Мерседеса і той факт, що за Ред Булл очки набирає лише Ферстаппен, Скудерія реально може стати другою у Кубку конструкторів за підсумками сезону.

Ред Булл провів першу гонку без Хорнера

Ред Булл після звільнення незмінного керівника Крістіана Хорнера провів перший етап без свого боса. Звичайно, так швидко новий начальник Биків Лоран Мекіс не міг вплинути на результати, хоча, як стверджують ЗМІ, вплинув на атмосферу в колективі. Нібито і Макс Ферстаппен разом зі своїм батьком Йосом задоволені відходом Хорнера, і Юкі Цунода отримав новий шанс і надихнувся після розмови з Мекісом.

Getty Images/Global Images Ukraine

Сам етап не назвати для команди дуже успішним. Ферстаппен звик бути на подіумі, однак у гонці не зміг впоратися з Шарлем Леклером. На старті здавалося, що чемпіон швидко розбереться з суперником, але гонщик Скудерії показав майже безпомилкову їзду та привіз третє місце, що для нинішньої Феррарі вже добре. Ферстаппен навряд чи міг розраховувати на більше, ніж місце у топ-4, тому, мабуть, більш-менш задоволений підсумком.

Враховуючи ситуацію в таблиці та швидкість машини, Ред Булл, швидше за все, до кінця сезону звикатиме до нового керівництва і готуватиметься до великих змін у 2026 році. Судячи з усього, Ферстаппен ще один сезон точно проведе у складі Биків.

Що з Мерседесом та Антонеллі

Рік тому Мерседес був тріумфатором у Бельгії. Навіть дискваліфікація Джорджа Расселла, який закінчив етап першим, не відібрала перемогу у команди, бо другим фінішував Льюїс Хемілтон. Зараз, незважаючи на те, що болід Мерседеса «любить» прохолодну погоду, таких результатів і близько не було.

У першій частині гонки Расселл насів був на Ферстаппена, але потім відстав так само, як Макс відстав від Леклера. Андреа Кімі Антонеллі взагалі закінчив 16-м, невдало провівши і кваліфікації, і спринт, і гонку. Після кваліфікації італієць дав емоційне інтерв'ю, де підтвердив, що після класної гонки у Канаді і першого подіуму втратив впевненість у своїх силах і зробив крок назад.

Getty Images/Global Images Ukraine

Журналісти з місця подій повідомляли, що юний пілот навіть розплакався після невдачі у кваліфікації у Бельгії. Деякі експерти рекомендують босу Мерседеса Тото Вольффу прямо зараз продовжити з Антонеллі контракт на 2026 рік, щоб повернути пілоту впевненість у собі. Проте не варто навіть намагатися критикувати Андреа Кімі. Гонщику через місяць виповниться лише 19 років, і він уже встиг показати свою перспективу. Не віриться, що Мерседес відпустить такого таланта, навіть якщо раптом вдасться отримати Ферстаппена.

Таким молодим гонщикам потрібен час і довіра, а з огляду на те, що Мерседес цього сезону не веде боротьбу за титули, команда повинна розуміти, як працювати в такій ситуації. Практично немає сумнівів, що пара Расселл - Антонеллі розпочне сезон-2026.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 05 грудня 2025, 05:02 2

Бельгієць хоче підсилення захисту