Чому Макларен був недосяжним у Австрії і хто мав бути поряд замість Феррарі
Аналіз кваліфікації на Ред Булл Ринзі
- 29 червня 2025, 13:35
- |
- 3417
- 0
Кваліфікація у Австрії видалась непростою для більшості команд. Макларен вдало використав погодні умови та технічні особливості траси, що дозволило їм відірватися від найближчих конкурентів із комфортним запасом. Високі температури, характер асфальту та оптимальні налаштування боліда стали ключовими чинниками переваги Ландо Норріса.
Водночас інші лідери - Феррарі, Ред Булл і Мерседес - стикнулися з проблемами у балансі та налаштуваннях болідів, через що не змогли повністю розкрити свій потенціал. Деякі команди постраждали від неочікуваних обставин, які суттєво вплинули на розподіл позицій у пелотоні.
У цьому матеріалі детально розглянемо, як і чому Норріс зібрав найкраще коло, що допомогло Макларену зробити важливий крок уперед, чому Феррарі вдалося випередити Ред Булл, а Мерседес залишився позаду.
Макларен. Поул із запасом і впевненість у кожному секторі
Макларен провів найпереконливішу кваліфікацію у сезоні - Ландо Норріс здобув поул із перевагою в 0.521 секунди над найближчим переслідувачем, показавши одне з найвпевненіших кіл у кар'єрі. Ще напередодні, за підсумками практик, розрив між командами був не таким колосальним: доктор Гельмут Марко з Ред Булла згадував, що Макларен випереджає Ред Булл приблизно на 0.150 секунди. Однак у кваліфікації перевага «помаранчевих» зросла до приголомшливих пів секунди.
Ключовим фактором стала ідеальна адаптація боліда MCL39 до спекотних умов. Зростання температури повітря та асфальту дозволило краще прогрівати шини та реалізувати широке робоче вікно, в якому Макларен відчуває себе найкраще. Додаткову перевагу дала й фактура траси - асфальт на Ред Булл Ринзі вже давно не новий, і хоча він не надто агресивний, знос гуми тут усе ж помітний. Саме це - на відміну від деяких інших трас - відкриває для Макларена додаткові переваги не лише в кваліфікації, а й у гоночному темпі.
Темп Оскара Піастрі також був вражаючим - австралієць міг поборотися за друге місце, однак його вирішальну спробу зірвали жовті прапори, викликані розворотом П'єра Гаслі. Втім, навіть за ідеального кола навряд чи він зміг би випередити напарника - Норріс мав перевагу в ключових зонах, зокрема у поворотах 3 і 4, де потрібне чітке й агресивне гальмування.
Єдиною ділянкою, де Піастрі був швидшим, став вихід із 10-го повороту: він краще заніс швидкість на апексі та отримав вищу максималку на прямій. Це коло австралієць проїхав на початку сегменту, тоді як Норріс, маючи вже достатньо сильну спробу, у фінальному заїзді діяв стримано, аби без ризику закріпити свій результат.
Феррарі. Крок уперед, але все ще не на рівні лідера
Феррарі привезла до Австрії нове днище, яке за попередніми оцінками принесло менше однієї десятої секунди виграшу на колі. Попри скромний приріст, болід став збалансованішим у поведінці на поворотах різного типу, а притискна сила - стабільнішою в ширшому діапазоні умов. У третій практиці команда активно працювала над налаштуваннями, і це дало свої плоди: у кваліфікації Феррарі вдалося краще потрапити у вікно ефективності, ніж Ред Булл та Мерседес.
Цікаво, що Хемілтон перейшов на більш навантажене заднє крило, використовуючи нову конфігурацію, яка забезпечила більше стабільності в середньошвидких поворотах.
Втім, друге місце Шарля Леклера не можна оцінювати без контексту. На його користь зіграли жовті прапори в завершальній фазі третього сегменту, коли Гаслі розвернуло, і це зіпсувало спроби конкурентам. За своїм темпом Піастрі виглядав швидшим і міг претендувати на передню лінію. Ферстаппен також ішов на коло в районі 1:04.4 - цього, ймовірно, вистачило б, щоб випередити Леклера, хоча без гарантій.
Тим не менш, Феррарі нарешті виглядає прогресуючою, і тепер усередині команди очікують на подальший крок уперед із впровадженням нової підвіски - вже на наступних етапах.
Ред Булл
Ред Булл весь вікенд боровся із недостатньою повертаємісттю, яка не дозволила реалізувати потенціал RB21. Жодні зміни налаштувань чи спроби адаптувати тиск у шинах не допомогли. Натомість спека лише погіршила ситуацію.
Макс Ферстаппен мав шанс на другий ряд - його спроба могла завершитися часом 1:04.4, проте через жовті прапори завершити коло не вдалося. Навіть у кращих умовах реальних шансів на поул не було - команда просто не вгадала з вікном роботи боліда.
Мерседес. Повернення старих проблем
Мерседес вкотре не зміг потрапити у робоче вікно налаштувань - болід W16 виявився вразливим на тлі високих температур. Стара проблема з нестачею темпу у середньошвидких поворотах знову проявилася на Ред Булл Ринзі - трасі, яка, за словами Тото Вольффа, належить до тих, що найгірше підходять філософії боліда.
Спека і стан покриття лише підсилили наявні слабкості W16. Попри те, що за своїми характеристиками ця конфігурація мала б краще підходити «срібним стрілам», у підсумку жоден із пілотів не зміг поборотися навіть за другий ряд.
Усе це вказує на тривожний тренд: в умовах спекотного літа команда ризикує стабільно втрачати позиції. І якщо не вдасться оперативно знайти рішення, попереду Мерседес чекає складна серія етапів у другій частині сезону.
Заубер. Прогрес Бортолетто та помилка Хюлькенберга
Позитивне враження в кваліфікації залишив Габріел Бортолетто. Після отримання чергових оновлень днища новачок сезону продемонстрував свій найкращий темп за останні етапи - бразилець вдало використав сліп-стрим від Ферстаппена та реалізував потенціал на чистому колі.
Ніко Хюлькенберг, навпаки, визнав помилку в четвертому повороті - надто агресивне гальмування коштувало йому високого місця на старті. Попри загалом конкурентоспроможний темп, досвідчений німець залишився за межами топ-10.
Бортолетто останнім часом стабільно кваліфікується на високих позиціях, однак перші очки в сезоні йому поки не підкорилися. Можливо, саме цей вікенд принесе дебютний заліковий фініш у Формулі-1 - усе для цього у Габріеля є.