Як Мерседес переміг у Канаді, аварія Норріса і Піастрі + Феррарі
У Канаді сталося те, чого багато хто чекав
- 17 червня 2025, 11:05
- |
- 17 червня 2025, 11:45
- 2236
- 0
Гран-прі Формули-1 у Канаді завершився перемогою Джорджа Расселла, а також довгоочікуваним для багатьох зіткненням Ландо Норріса та Оскара Піастрі.
Супергонка Мерседеса
Якщо не брати останні 10-12 кіл, то гонку Гран-прі Канади дуже цікавою не назвати. Гонка була стратегічною, проте всі спроби Ред Булла та Макларена переграти Мерседес до успіху не призвели. Мерседес справді здивував. Раніше Джордж Расселл уже говорив, мовляв, болід добре почувається тільки в прохолодних умовах, що, чесно кажучи, досить дивне явище.
Сотні людей проектують машину, команда витрачає близько 140 мільйонів на сезон, а швидкість та перемоги можуть залежати від температури повітря та траси. І все ж у суботу Расселл другий рік поспіль взяв поул у Канаді - саме у прохолодну погоду. Перед гонкою, коли стало ясно, що буде тепло і навіть спекотно, багато хто списав Мерседес, але Джордж провів впевнений заїзд і зробив все для перемоги. На старті не дав себе пройти Ферстаппену, потім відбив його атаки і далі контролював перебіг етапу.
Ред Булл спробував діяти агресивно з піт-стопами, проте Мерседес і Расселл провели безпомилкову гонку. На додаток на подіум заїхав 18-річний Андреа Кімі Антонеллі, якому вдався хороший старт з перспективами на дубль для Мерседеса. З Ферстаппеном італієць не впорався і міг навіть втратити третє місце, але йому дуже допомогли розбірки та аварія двох Макларенів позаду. Блискучий результат для німецької команди, яка повернула собі друге місце у Кубку конструкторів.
Після Канади минулого року Мерседес виграв в Австрії та Великій Британії, заїхав на подіум в Угорщині та виграв у Бельгії. Сумнівно, що зараз повториться щось подібне, але Ред Булл та Феррарі поки що виглядають аутсайдерами у боротьбі за звання «перший після Макларена».
Це сталося
Керівник Макларена Зак Браун так давно обіцяв усім, що аварія Ландо Норріса та Оскара Піастрі неминуче трапиться, що пілоти вирішили послухатись свого боса. У гонці під час битви за четверте місце Норріс досить несподівано просто врізався в напарника після виїзду з останнього повороту. Дивне місце для спроби обгону, і Норріс, схоже, найбільше здивував себе. Приємно, що Ландо відразу ж по радіо визнав помилку, а після етапу вибачився перед командою та Піастрі.
Це притаманно британцю. Він завжди перший визнає свої помилки та критикує себе (хтось навіть вважає, що надто критикує), не влаштовуючи драму там, де він очевидно налажав. Такі дії зберігають мікроклімат у команді, а Піастрі прийняв вибачення. Та і будемо відвертими: це пішло на користь Оскару. Так, він не зумів випередити Антонеллі, якого вже майже наздогнав, зате напарник не набрав жодного очка, а Піастрі збільшив свій відрив у загальному заліку до 22 пунктів.
Норрісу є про що подумати під час двотижневої перерви до нової гонки, адже була не лише аварія з напарником, а і помилка у кваліфікації та лише 7-ме місце, з якого довелося пробиватися протягом етапу.
У Феррарі все стабільно
Якщо Ред Булл і Мерседес залежно від траси та погоди іноді демонструють боротьбу з Макларенами, то Феррарі від тієї ж погоди ні спекотно, ні холодно - результати стабільно посередні. Жодного поулу, жодної перемоги і лише один успіх у спринті Льюїса Хемілтона ще в Китаї.
У Канаді Шарль Леклер вважався претендентом на поул, однак припустився помилки у вирішальній спробі. У гонці Шарль навіть встиг полідирувати завдяки пізньому піт-стопу, але після сходу Норріса фінішував лише п'ятим. Льюїс Хемілтон закінчив етап шостим і запам'ятався тим, що збив бабака та пошкодив болід.
Поки що все для Скудерії складається не дуже добре, а тут ще скандал з італійськими ЗМІ, які розповіли, мовляв, Феррарі може звільнити керівника Фреда Вассера, а Леклер нібито розчарувався і готовий піти. У команді все це заперечують, але свої досягнення краще показати не на словах, а на ділі. Програвати нинішньому Макларену - окей, але такими темпами Феррарі у Кубку конструкторів скоро обжене не лише Мерседес, а і Ред Булл з одним пілотом.
Алонсо і Хюлькенберг знову в очках
Невдала гонка в Канаді для Рейсінг Буллз та Вільямс допомогла знову заїхати в очки Фернандо Алонсо та Ніко Хюлькенбергу. Другий етап поспіль. Алонсо фінішував 7-м і продовжує скорочувати відставання від напарника Ленса Стролла, а Хюлькенберг на боліді аутсайдера Заубера піднявся на 11-те місце загального заліку. А сам Заубер лише на два пункти відстає від Астон Мартіна у боротьбі за 8-ме місце Кубка конструкторів.
Не факт, що Зауберу це дуже потрібно (чим нижче команда в заліку, тим більше часу отримає в аеродинамічній трубі перед новим сезоном), але призові команді не завадять. На цьому тлі вже не дивує, що Альпін опустився на останнє місце.