Формула-1 протестує важливі зміни на Гран-прі Іспанії. Команди вже проти

FIA планує замінити матеріал пластин під болідами

FIA планує продовжити реалізацію заходів щодо оцінки використання сталевих пластин у Формулі-1, щоб уникнути повторення пожеж трави, які переривали заїзди.

Під час тренувань Гран-прі Японії у квітні кілька разів піднімали червоні прапори через титанові пластини під автомобілями, які створювали розпечені іскри. Ці іскри викликали займання сухої трави вздовж траси.

Після кількох таких інцидентів, а також пожежі на тренуванні перед Гран-прі Китаю 2024 року, FIA встановила, що причиною можуть бути титанові планки під болідами, оскільки метал довго зберігає тепло.

Як альтернативу запропонували сталеві планки, які не досягають таких високих температур і швидше охолоджуються. Однак деякі команди спочатку виступали проти цих змін.

Сталеві планки зношуються набагато швидше за титанові, і команди змушені підвищувати дорожній просвіт болідів, щоб уникнути надмірного зносу блоків і ризику дискваліфікації. Це може порушити баланс, досягнутий завдяки правилам щодо граунд-ефекту.

Також існують проблеми з додатковою вагою - сталеві блоки приблизно на 750 грамів важчі за титанові, що створює виклики для команд, які вже близькі до ліміту мінімальної ваги боліда.

Незважаючи на це, FIA має намір продовжити впровадження сталевих планок на трасах із трав'яним покриттям, починаючи з тестів на Гран-прі Іспанії.

За інформацією профільних ЗМІ, у п'ятницю в Барселоні кожна команда випробує один автомобіль зі сталевими планками для збору даних.

Якщо результати будуть позитивними, FIA планує обов'язкове встановлення сталевих блоків на трасах із трав'яним покриттям, таких як Ред Булл Ринг (Австрія), Сільверстоун (Велика Британія) і Інтерлагос (Бразилія). На бетонних і вуличних трасах залишатимуть титанові блоки.

Олександр Ляшецький Джерело
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 07 грудня 2025, 17:35 0

Норріс і Макларен завоювали титули