Як Макларен подарували поул Мерседесу та секрет успіху Антонеллі в Маямі
Аналіз першого дня вікенду 6-го етапу Формули-1: деталі успіху та провалу команд, і який їхній темп
- 03 травня 2025, 17:55
- |
- 03 травня 2025, 19:01
- 1243
- 0
У спринт-кваліфікації Гран-прі Майамі 2025 року боротьба за поул була однією з найбільш напружених цього сезону, адже траса вимагала не тільки максимального використання потужностей болідів на довгих прямих, але й надзвичайної точності в поворотах. Майамі, як завжди, був випробуванням для технічних характеристик команд, і цього разу не обійшлося без несподіванок. Декілька команд, які традиційно вважаються фаворитами, зустрілися з труднощами, а нові мотори та налаштування стали ключовими факторами, що вплинули на результати.
У той час, як Мерседес і Макларен мали всі шанси на високі позиції, Ред Булл і Феррарі не змогли проявити себе в повному обсязі через технічні проблеми і вибір компромісів в налаштуваннях. В результаті кілька пілотів могли претендувати на поул, але дрібні помилки і технічні труднощі позбавили їх цього досягнення. Тож, хто ж вийшов на перші позиції, а хто розчарував у цей важливий день вікенду?
Мерседес
Боліди Мерседеса знову демонструють сильну форму на прямих - значною мірою завдяки встановленню нових силових установок. Свіжий мотор дозволив працювати на повній потужності без потреби знижувати навантаження задля надійності, як це, ймовірно, довелося зробити Ред Буллу.
Це дало ефект і в складних умовах Маямі. Спека, яка торік була слабким місцем Срібних стріл, цього разу не створила жодних проблем. А новий мотор та довгі прямі, що становлять майже третину кола, стали їхнім козирем.
На цьому фоні особливо яскраво виступив Кімі Антонеллі. Він виграв у найближчого переслідувача в лиці Оскара Піастрі, переважно в затяжних і повільних поворотах, де механічне зчеплення і точність виводу з віражу мають вирішальне значення. Італієць мав краще налаштовану машину саме для таких ділянок, що забезпечило йому перевагу в технічних секціях.
Крім того, він вразив і роботою з гумою. Хоча в тренуваннях Мерседес не використовував м'який комплект, у кваліфікації Антонеллі зумів швидко адаптуватися до нього. У підсумку це дало йому відчутну перевагу - особливо з огляду на те, що суперники вже мали досвід роботи з цією гумою протягом вікенду.
Ред Булл
Ред Булл зіткнувся з проблемами на прямих секторах Майамі, де вони втрачали близько 0,3-0,4 десятих порівняно з конкурентами, що ставить під питання їхні шанси на високі результати в гонці. Причина цього - використання старого мотора, що значно знижує їхню потужність на швидких ділянках.
Ця проблема ще більше проявляється на графіку відсотку проходження траси на повному газу, де Ред Булл демонструє дуже високі значення, що свідчить про те, що машина використовує менше потужності ніж решта. Це може бути викликано як низькою ефективністю старого мотора, так і специфічними налаштуваннями, орієнтованими на збереження надійності в умовах високих температур, що також можуть бути фактором у затримці розгону.
Окрім того, існує версія, що команда свідомо обмежила потужність через занепокоєння щодо надмірного навантаження на силову установку в спекотних умовах.
Ці фактори значно обмежують потенціал Ред Булл на високих швидкостях, тоді як на повільних секторах траси вони можуть використовувати свої аеродинамічні та механічні переваги. Так, у першому секторі Макс був на дві десяті секунди швидшим за конкурентів з топ-3, однак далі протягом кола - ще й на старих шинах (Макс проїхав два швидких кола без зміни комплекту) - втримати перевагу було неможливо.
Феррарі
Феррарі продовжує боротися з недостатньою повороткістю. Частково машина спеціально налаштована з більшим аеробалансом на задню частину, щоб бути стабільнішою в гонці та краще працювати з шинами. Однак у кваліфікаційному режимі це лише посилює проблеми з недостатньою повороткістю, а також ускладнює підготовку передніх шин. Компроміс - вимушений.
Учора інженери змінювали налаштування жорсткості підвіски, зокрема стабілізаторів поперечної стійкості, однак це не дало бажаного ефекту. До того ж, Леклера дуже пізно випустили на останню спробу, і йому довелося проїхати прогрівочне коло у пришвидшеному темпі, аби встигнути до картатого прапора. Це негативно вплинуло на підготовку шин за температурою та тиском.
Шарль також багато втрачає на розгонах черед недостатню поворотність ще й тому, що не може раніше натискати на газ.
Макларен
Піастрі та Норріс проїхали близькі за часом кола, яких не вистачило для поулу, хоча обидва могли на нього претендувати. У випадку Піастрі він їхав прекрасне коло до 17-го повороту, де він втратив 0,1 секунди відносно Антонеллі, чого більш ніж достатньо було для поулу, хоча й молодий італієць був швидшим протягом більшості дистанції кола. За даними телеметрії, в разі чистого виконання останнього повороту австралієць був би першим з перевагою близько 0,070 секунди.
Норріс, в свою чергу, мав невеликий зрив після 4-го повороту і був вимушений відловлювати машину перед двома останніми поворотами швидкісної зв'язки. Хоча на самій помилці він майже не втратив часу, але наступні два повороти від цього постраждали, що дало йому близько 0,15-0,2 секунди до його часу.
Можна впевнено казати, що обидва пілоти команди «папая» мали бути на першому ряді, проте помилки їм коштували доволі багато.
Гоночний темп:
Окрім спринтерської кваліфікації, перший день вікенду включав також єдину практику, яка стала важливим етапом для пілотів. У цей час вони мали можливість відчути боліди на довгій дистанції, оцінити їхню поведінку та налаштування в умовах, близьких до гонки. Це був єдиний шанс для команд адаптувати стратегії та відшліфувати свою роботу перед основною частиною вікенду.
- Норріс - 1.30.554 (4 кола)
- Піастрі - 1.30.554 (5 кіл)
- Леклер - 1.31.688 (4 кола)
- Хемілтон - 1.31.185 (3 коал)
- Ферстаппен - 1.32.174 (7 кіл)
- Цунода - 1.33.091 (7 кіл)
- Расселл - 1.31.666 (11 кіл)
- Антонеллі - 1.32.024 (7 кіл)
Спринт Гран-прі Маямі стартує о 19:00 за київським часом.