Ф-1 виключає повернення до V10. Шукають зміни у правилах наступного року

Комісія Формули-1 підтвердила свою позицію

Формула-1 не планує повертатися до атмосферних двигунів або конфігурацій V10 у найближчому майбутньому. Комісія Формули-1 підтвердила свою прихильність до нових правил силових агрегатів, які мають набути чинності з сезону-2026. Ці регуляції, схвалені ще 2022 року, передбачають суттєве збільшення ролі електричної енергії в гібридних установках - до 50% від загальної потужності (близько 350 кВт).

Водночас FIA зберігає за собою право на «незначні доопрацювання», що можуть бути використані для вирішення технічних проблем, які виявилися під час симуляцій та попередніх випробувань. Зокрема, йдеться про ситуації, коли батарея може розряджатися до завершення довгих прямих відрізків - це викликало занепокоєння серед пілотів, команд і навіть уболівальників.

Одним із таких потенційних рішень є система «зменшення темпу зниження» (de-rating delay), яка обмежує використання повної електричної потужності одразу після виходу з повороту. Такий підхід покликаний забезпечити більш поступове нарощування швидкості на прямих, уникнути перевантаження акумуляторів і забезпечити рівномірнішу динаміку прискорення.

Хоча поточна редакція правил передбачає електричну потужність у 350 кВт, окремі пропозиції зводяться до зменшення цієї межі до 200 кВт. Це може дозволити зберігати стабільний рівень віддачі електродвигуна впродовж усього кола, зокрема на трасах із високою чутливістю до потужності, як-от Монца, Баку, Лас-Вегас і Джидда.

Ці зміни мають бути винесені на розгляд Комісії Формули-1 у четвер, однак уже зараз відомо, що думки серед виробників суттєво розходяться. Деякі компанії - зокрема Ауді та Хонда - скептично налаштовані щодо будь-яких коригувань, наголошуючи на ризиках зміщення балансу сил. Особливе занепокоєння викликає питання: чи можна вважати зменшення потужності електромотора на 150 кВт дійсно «незначним уточненням»?

Позиції команд також не є одностайними. Керівник Ред Булла Крістіан Хорнер підтримав ідею, зазначивши, що вона має сенс, якщо спрямована на благо спорту. Натомість бос Марседеса Тото Вольфф назвав саму пропозицію «жартом». У Феррарі - амбівалентна позиція: Фредерік Вассер визнав, що окремі аспекти нових правил могли бути недооцінені, і закликав конкурентів бути відкритими до змін, якщо вони відповідають інтересам Формули-1 загалом.

Олександр Ляшецький Джерело: Motorsport
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 06 грудня 2025, 13:58 0

Норріс в Абу-Дабі швидший за Піастрі і Ферстаппена