Гран-прі Бахрейну. Хто приховує свій темп і де Феррарі після оновлень
Аналіз тренувань першого дня четвертого етапу Формули-1
- 12 квітня 2025, 13:26
- |
- 03 травня 2025, 12:16
- 5661
- 0
11 квітня в Сахірі розпочався четвертий етап сезону Формули-1 - Гран-прі Бахрейну. Практики пройшли у типових для Сахіра умовах: високі температури, абразивне покриття та сильний вітер. Уже в перший день стало очевидно: саме вміння працювати з гумою та стабільність аеродинаміки визначають лідерів. У п'ятницю найкраще себе проявила команда Макларен, які скористалася перевагами свого боліда в складних температурних умовах. А ось у таких топ-команд, як Ред Булл, Феррарі та Мерседес, з'явилися виклики, які не дозволили повністю реалізувати потенціал.
Траса в Бахрейні з її поєднанням потужних гальмувань, тісних поворотів і швидкісних відрізків вимагає не лише притискної сили, а й точного контролю температурного режиму шин. В умовах спеки й високої деградації гуми це особливо критично - і саме тут команди почали демонструвати різні підходи й результати.
Макларен
Команда з Вокінга провела дуже сильний день, повністю реалізувавши сильні сторони MCL39. Болід продемонстрував зразкову стабільність як у коротких кваліфікаційних серіях, так і в довгих відрізках. Усі ключові ділянки траси пілоти Макларена проходили, зберігаючи шини в ідеальному температурному діапазоні - навіть у найважчому третьому секторі, де в суперників уже спостерігався перегрів.
MCL39 побудований із чітким акцентом на притискну силу, тож на прямих його пілоти поступаються конкурентам. Серед них та Ред Булл, які були лідерами за цим показником під час тренувань, різниця сягала аж 8 км/год. Проте це повністю компенсується в поворотах - особливо в середньошвидкісних, де перевага Макларена стала вирішальною. Такий баланс між стабільною поведінкою й аеродинамічною ефективністю дозволив пілотам команди - Ландо Норрісу та Оскару Піастрі бути далеко попереду всіх.
Норріс, який працював в агресивному режимі, зумів тримати темп, кращий за суперників на пів секунди - і це не ситуативна перевага, а системна. У команді чудово підготували болід до характеру бахрейнського асфальту, де навантаження на гуму майже постійне.
На відміну від Японії, де машина була так само ефективною, але не мала тих козирів відносно суперників, які давали найбільшу перевагу, тут, у Бахрейні, для команди склалися тепличні умови - спочатку на папері, а після тренувань це підтвердилося. Тож можна сміливо казати, що Макларен, як і очікувалося, є головним фаворитом. А ось хто з пілотів команди - це вже інше питання, адже вони працювали на різних програмах та шинах, тому порівнювати їх напряму складно.
Мерседес
Після складної гонки в Японії W16 продемонстрував ознаки прогресу. Найвиразніше це проявилося в зонах розгону - від старту й до сьомого повороту болід упевнено тримав темп лідерів. Тобто механічне зчеплення й розподіл потужності на виході з поворотів наразі в Мерседеса на гідному рівні.
Втім, поки що це не конвертується в результат. Джордж Рассел мав шанс показати більш переконливий час, але допустив помилку в технічному другому секторі. Крім того, шини поступово починали перегріватися, коли британець намагався їхати в агресивнішому темпі. Тож, можливо, команда й зможе кинути виклик Макларену, але лише в кваліфікації.
Окрім цього, у Ред Булл та Макларені заявили, що Мерседес придушив потужність двигуна - їхня максимальна швидкість була найнижчою серед усіх. Потенційно команда може ще додати, але навряд чи цього буде достатньо. Умови в Бахрейні занадто ідеальні для «помаранчевих».
Феррарі
Оновлення SF-25 дали певний позитивний ефект: рівень притискної сили зріс, що забезпечило кращу стабільність у швидкісних поворотах. Але поєднати це зі стабільною роботою шин інженерам поки що не вдалося. Основна проблема - нестабільна температурна динаміка: гума прогрівається надто швидко, і вже після кількох поворотів її температура перевищує оптимальні межі.
Це ускладнюється ще й тим, що прогрів відбувається нерівномірно: задні шини досягають робочої температури швидше, ніж передні. Такий дисбаланс призводить до втрати передбачуваності в поведінці боліда. На трасі це помітно одразу: машина реагує непослідовно, що особливо критично в кваліфікаційних режимах.
Шарль Леклер у двох спробах так і не зібрав стабільного кола. У Льюїса Хемілтона ситуація була схожою: болід поводився непослідовно - в одних поворотах виникала надлишкова повороткість, в інших - не вистачало зчеплення передньої осі. Це свідчить про відсутність узгодженості між балансом і поведінкою гуми на трасі.
Попри це, розрахунки показують, що у разі чистого кола Хемілтон міг бути попереду свого напарника та обох пілотів Мерседеса - потенціал у SF-25 є. Але поки команда не зможе знайти стабільні налаштування, пілоти не матимуть достатньої впевненості, щоб атакувати на межі.
Обидва гонщики припустилися помилок у першій спробі. У повторних заїздах Хемілтон знову втратив час у поворотах, тоді як Леклер, хоч і мав перевагу в апексах, за підсумками двох секторів поступився партнеру. Це ще раз підтверджує: головна проблема - не в швидкості, а в нестабільності боліда, яка обмежує можливості пілотів.
Ред Булл
RB21 знову показав свою нездатність швидко адаптуватися до агресивного асфальту, навіть після оновлень, які команда привезла з надією покращити поведінку машини. В п'ятницю Макс Ферстаппен зіткнувся з постійним перегрівом шин, що ускладнювало контроль над болідом, особливо в середній та фінальній частинах кола. Паралельно з цим гальма не досягали потрібної температури, що спричиняло блокування коліс і втрату контролю в гальмівних зонах.
Ферстаппен виконав повну гоночну симуляцію на комплекті м'якої гуми. Темп на довгих серіях був значно нижчим, ніж зазвичай для Ред Булл, і навіть позаду результатів Феррарі та Мерседеса. Команда виглядає вразливою не тільки в кваліфікаціях, але й на гоночній дистанції.
Зараз RB21 не показує стабільності у змінних умовах, попри наявний потенціал. Болід важко стабілізувати в межах комфортного робочого вікна шин і гальм, що ускладнює боротьбу за топ-позиції в неділю.
Не варто також очікувати повторення ситуації, як у Сузуці, де команда за одну ніч змогла кардинально покращити болід і зробити його конкурентоспроможним з Макларенами. Японський автодром ідеально підходив концепції Ред Булл - швидкісні ділянки, довгі прямі та повільні повороти, в поєднанні з налаштуваннями, які підійшли Максу. Це дало свій результат. Більш того, як зазначалося раніше, погодні умови не дозволили Макларену використовувати свою головну перевагу.
Бахрейн, однак, має зовсім іншу конфігурацію траси з іншими поворотами та умовами. Навіть якщо команда досягне покращень з п'ятниці на суботу, максимум, на що можна розраховувати - це впевнена боротьба за подіум з Мерседесом і Феррарі.
Рейсінг Буллз
Серед інших пілотів знову відзначається Хаджар на Рейсінг Буллз, який продемонстрував дуже хороші результати як у гоночних, так і в кваліфікаційних симуляціях. Особливо він вражав у третьому секторі, де був близьким до Норріса та швидшим за Хемілтона. Хоча варто зазначити, що є питання до якості сектору пілотів Макларен та Феррарі, проте француз справді демонструє обнадійливі результати.
На даному етапі він виглядає здатним кинути виклик деяким пілотам топ-команд у кваліфікації, де машина команди традиційно демонструє кращі результати. Наприклад Хаджар може скласти конкуренцію Ред Булл, адже його кваліфікаційний темп був вищим за Ферстаппена.
Вільямс
Цього разу Сайнс виглядав кращим серед пілотів команди, як у симуляціях гоночного темпу, так і в кваліфікації. На предсезонних тестах він також показав сильний результат, не поступаючись напарнику, навіть встановив найкращий час заїздів. Можна впевнено сказати, що ця траса підходить іспанцю. Однак Алекс Албон не так вже й далеко позаду, і це дає надію на подвійні очки для команди.
Хаас
Олівер Берман продемонстрував чудовий темп у кваліфікації, випередивши своїх суперників з інших команд середньої групи, за винятком Рейсінг Буллз. Можливо, пілот підтримки Феррарі знову здивує, як це було в Сузуці, і здобуде важливі очки для команди.
Естебан Окон, хоч і перебуває поруч з напарником, все ж поступається. Початок сезону для гонщика не склався, і можливо, роки, проведені в одній команді, дають про себе знати складністю адаптації до нової техніки. Наразі Берман виглядає сильнішим із двох.
Заубер, Астон Мартін та Альпін
Ця трійка команд наразі виглядає аутсайдерами етапу. Звісно, можливі покращення від кожного з них, але дані з практики свідчать саме про це. Найкращим серед них виглядає Фернандо Алонсо, хоча й після своїх інцидентів у кваліфікації іспанець був найближче до групи, що бореться за очки. Гаслі з Альпін поряд, але все ж поступається. Початок вікенду не склався для усіх трьох колективів.
Темп пілотів у гоночній симуляції
- Оскар Піастрі - 1.38.081 - жорсткі (9 кіл)
- Ландо Норріс - 1.38.268 - м'які (14 кіл)
- Кімі Антонеллі - 1.38.717 - м'які (14 кіл)
- Джлордж Расселл - 1.38.528 - м'які (14 кіл)
- Шарль Леклер - 1.38.569 - середні (8 кіл)
- Льюїс Хемілтон - 1.38.816 - м'які (10 кіл)
- Макс Ферстаппен - 1.38.843 - м'які (15 кіл)
- Юкі Цунода - 1.39.883 - середні (12 кіл)
- Карлос Сайнс - 1.39.744 - середні (9 кіл)
- Фернандо Алонсо - 1.38.558 - м'які (9 кіл)
- П'єр Гаслі - 1.38.198 - жорсткі (9 кіл)
- Ісак Хаджар - 1.39.358 - середні (12 кіл)