Старт сезону Ф-1: один фаворит, Макс і Ред Булл, мрія Хемілтона та Мерседес
Є надія на більш ніж цікавий сезон Формули-1
- 13 березня 2025, 11:20
- |
- 13 березня 2025, 15:12
- 4630
- 0
14-16 березня в Австралії стартує новий сезон Формули-1, який обіцяє бути цікавішим за минулий. Тут і можливий п'ятий титул Макса Ферстаппена, і Льюїс Хемілтон у Феррарі, і шанси Ландо Норріса, і підготовка до абсолютно нових машин у 2026 році.
Про найцікавіше - нижче.
2025 vs 2026
Це буде одним з тих сезонів Формули-1, коли команди, пілоти та вболівальники сконцентруються не лише на перемогах та титулах, а і на наступному чемпіонаті. З 2026 року Ф-1 вводить новий технічний регламент на боліди і мотори, що з перших же гонок вплине відразу на 2025 і 2026 роки.
В умовах ліміту командам доведеться робити вибір, коли саме зупинити витрати ресурсів на цьогорічні машини і перемикатися на нові. Тому що в гонитві за титулами зараз можна пропустити момент, коли конкуренти досягнуть великого прогресу і відірвуться на кілька років вперед. Приклади сезонів домінування Мерседеса та Ред Булла показують, що це цілком можливо. З іншого боку, титул тут і зараз багато чого виправдає.
Наприклад, для команди на зразок Феррарі, яка не може нічого виграти з 2008 року, незважаючи на статус історичної у Ф-1. І визначити цей момент переходу на новий регламент буде складним для всіх, включаючи фаворитів. І водночас це додає інтересу до сезону.
Макларен - фаворит. На старті сезону
Керівництво Макларена визнавало, що слабкий старт минулого сезону коштував Ландо Норрісу чемпіонського титулу. Пілот почав брати участь у боротьбі за перемоги лише наприкінці весни, коли Макс Ферстаппен вже створював собі комфортний відрив і міг не хвилюватись про конкурента. Зараз у Макларені заявляють, що їхнє головне завдання - бути конкурентними і набирати максимум очок з перших же гонок.
Кубок конструкторів - це чудово, але пілотський титул набагато важливіший, і тепер усі зусилля будуть спрямовані на перемогу Норріса чи Оскара Піастрі. Правда, тести показали, що Ландо має перевагу перед напарником і входить у сезон фаворитом.
Як сказав сам Норріс, тепер у нього є і класний болід, і необхідний досвід, тому у разі невдачі жодних виправдань знайти не вдасться.
Так чи інакше, а вперше за чотири роки фаворитом вважається не Ред Булл, а Макларен. Подивимося, як команда впорається з ситуацією, коли наздоганяти треба не їм, а наздоганяти будуть їх.
Важливий сезон для Ред Булла та Ферстаппена
Макс Ферстаппен у разі чемпіонського титулу в сезоні-2025 повторить рекорд Міхаеля Шумахера із завойованих поспіль чемпіонств. Але зробити це буде складніше, ніж останнім часом. Болід Ред Булла вже торік мав свої проблеми на нерівних трасах з великою кількістю поворотів, а тепер усі проблеми машини, схоже, вирішити не вдалося. За підсумками тестів Ред Булл ставлять на 2-3 місце за Маклареном з відставанням в 0,2-0,3 секунди на колі. У команді впевнені, що клас Ферстаппена дозволить компенсувати такий дефіцит, якщо Макларен не піде у відрив ще більше. Однак треба пам'ятати, що Феррарі та Мерседес будуть поруч, тому п'ятий поспіль титул Ферстаппена на цей момент не виглядає базовим сценарієм.
Getty Images/Global Images Ukraine. Макс Ферстаппен
У Биків, окрім проблем з нинішнім сезоном, залишається підвішеною ситуація з майбутнім Ферстаппена. Чемпіон має контракт до 2028 року, але є опція переходу в нову команду після 2025 року. Очевидно, такий варіант прописаний з урахуванням нового технічного регламенту. Макс не хоче опинитися в ситуації, коли до 2028 року буде вимушено сидіти в середняку, якщо раптом Ред Булл не впорається з розробкою нового боліда та силової установки. А Бики розробляють мотор разом з Фордом, і поки що немає ясності, що в них вийде. Перші чутки були не дуже оптимістичними.
У цій ситуації цікаво подивитися на нового партнера Ферстаппена Ліама Лоусона. Макс за останні роки знищує одного партнера за іншим, а Бики ризикнули зробити ставку на молодого гонщика з досвідом 11 гран-прі. Повідомлялося, що головним кандидатом був Карлос Сайнс, але керівництво (і, можливо, сам Ферстаппен) не хотіли створювати такий потенційно вибухонебезпечний зв'язок. Карлос і Макс вже були напарниками в Торо Россо, і там все складалося не блискуче. Ще й відомі батьки обох пілотів, Йос Ферстаппен та Карлос Сайнс-старший, зовсім не ладнали між собою. Сезон-2025 можна назвати викликом для Ред Булла - і не лише у гоночному плані, а і у пілотському, і у визначенні того, яким буде майбутнє. Керівнику Биків Крістіану Хорнеру нудьгувати не доведеться.
Чого чекати від Хемілтона у Феррарі
У свій час Льюїс Хемілтон змінив Макларен на Мерседес саме перед переходом Формули-1 на новий регламент. Сумнівно, що тепер Феррарі почне домінувати так, як Мерседес після 2013 року, але британський пілот точно на щось розраховував, залишаючи німецьку команду. Є підозра, що Хемілтону просто захотілося в кінці кар'єри змінити обстановку і спробувати себе в Феррарі, але гонщик явно сподівається на 8-й чемпіонський титул і можливість обійти Шумахера.
Чи є шанси у 2025 році? Не такі великі, як у пілотів Макларена чи Макса Ферстаппена, але ситуація не безнадійна. Минулого року Скудерія показала, що під керівництвом Фреда Вассера зуміла знайти стабільність та може боротися за перемоги. Головним питанням для Хемілтона можуть стати відносини з Шарлем Леклером.
Леклер є вихованцем академії Феррарі і просто «своїм» у цій команді, Льюїс у кар'єрі мав достатньо конфліктів з напарниками - найяскравіші з Фернандо Алонсо та Ніко Росбергом. І якщо болід Феррарі реально дозволить вести боротьбу за перемоги і титули, то напруга між Хемілтоном і Леклером практично неминуча. Поки що обидва гонщики хвалять один одного і відгукуються з повагою, але це до того часу, поки машини не виїхали на трасу.
Мерседес
Вперше за 12 років Мерседес входить у сезоні без Льюїса Хемілтона та з дуже молодим складом. Джордж Рассел стає лідером команди, а деякі експерти вважають, що у нього навіть є шанси на титул. Минулого сезону болід Мерседеса чудово працював у певних умовах (любить прохолодну погоду) і дозволив команді здобути чотири перемоги. Передсезонні тести пройшли для Мерседеса стабільно та безпроблемно, а аналіз показує, що машина трохи відстає від Макларена та Ред Булла, але знаходиться приблизно на одному рівні з Феррарі.
Getty Images/Global Images Ukraine. Андреа Кімі Антонеллі
Цікаво буде подивитися на юного Андреа Кімі Антонеллі, який, схоже, підходить до свого першого сезону у Формулі-1 більш ніж підготовленим до цього. Перед Мерседесом, як і іншими командами, стоятиме питання, коли саме кидати всі ресурси на 2026 рік. Швидше за все, Мерседес не боротиметься за титули, тому керівництво матиме можливість спокійно провести цей перехідний чемпіонат, оцінити рівень Антонеллі та розраховувати на ривок у 2026 році. У наступному чемпіонаті буде новий регламент на мотори, а Мерседес має всі можливості, щоб знову створити топ-двигун.
Боротьба серед середняків
Судячи з усього, за великою четвіркою розташувалися Вільямс і Альпін.
Вільямс протягом перерви не лише запросив топ-пілота Карлоса Сайнса, а і попрацював над болідом. Минулого сезону у команди було достатньо проблем через численні аварії та розбиті машини. В умовах обмеження на бюджети іноді навіть не було можливості замовити та вчасно привезти нову деталь для боліда, не кажучи вже про розробку чогось нового.
Досвідчена пара пілотів Сайнс - Албон має не лише показати хороші результати цього сезону, а і допомогти з прицілом на новий технічний регламент. Саме Вільямс можна розглядати як кандидата, який у найближчому майбутньому здатний повторити шлях Макларена та повернути легендарну команду у боротьбу за перемоги.
Якщо не брати Вільямс, то хороші результати на тестах показав Альпін. Якщо рік тому французька команда повністю провалила і тести, і старт сезону, то зараз Альпін підготувався набагато краще. Перший номер П'єр Гаслі вже заявив, що краще б усі гроші кинули на розробку боліда сезону-2026, однак і в новому чемпіонаті команда здатна досягти певних результатів (наприклад, як у Бразилії минулого сезону).
Цікаво оцінити новачка Джека Дуена, на якого чинять тиск ще до старту сезону. Альпін взимку підписав на роль резервного гонщика Франко Колапінто, і, за чутками, готовий швидко посадити аргентинця у болід замість Дуена. Колапінто минулого сезону класно дебютував у складі Вільямса, очікуючи на ще один шанс показати себе.
Цікаві факти:
- на старт сезону вийдуть шість пілотів-новачків, а 9 з 20 гонщиків 25 або менше років.
- це буде останній сезон з поточним регламентом на аеродинаміку та мотори.
- це буде останній (на найближче майбутнє точно) сезон з 10 командами. З 2026 року до чемпіонату приєднається Каділлак.
- це буде останній сезон команди Заубер. Досить історична для Ф-1 команда з 2026 року повністю переходить під управління Ауді.
- найбільш віковим пілотом з великим запасом залишається Фернандо Алонсо, якому влітку виповниться 44 роки.
- наймолодшим пілотом сезону-2025 буде Андреа Кімі Антонеллі (18).
- Макс Ферстаппен у разі завоювання чемпіонства повторить рекорд Міхаеля Шумахера, який єдиний зумів виграти 5 поспіль титулів.
- Антонеллі може побити рекорд Ферстаппена та стати наймолодшим переможцем гонки в історії Ф-1. Італієць має час до Гран-прі Японії у квітні.
- Антонеллі може стати наймолодшим переможцем кваліфікації в історії Ф-1. При цьому Андреа Кімі має великий запас - рекорд встановив Себастьян Феттель у 21 рік і 74 дні.
- Льюїс Хемілтон у разі завоювання чемпіонського титулу стане першим 8-разовим чемпіоном Ф-1.
Календар
Сезон-2025 складатиметься з 24-х етапів. Це повторення рекорду Формули-1. Команди розпочнуть сезон 14 березня в Австралії та завершать 7 грудня в Абу-Дабі. На шести етапах заплановано спринтерські перегони.
Загалом пілоти побувають у 21 країні на 5 континентах.
В Україні прямі трансляції всіх кваліфікацій та гонок можна переглянути на каналі Сетанта Спортс.