MotoGP 2025. Апрілія та Мартін, суперзірковий склад Дукаті і не тільки
Що чекати від нового сезону, який розпочинається вже завтра?
- 27 лютого 2025, 20:08
- |
- 27 лютого 2025, 22:56
- 640
- 0
У п'ятницю, 28 лютого, стартує сезон 2025 року у чемпіонаті світу MotoGP. Вперше в історії гонок Гран-прі сезон розпочнеться Гран-прі Тайланду, який пройде на трасі «Чанг» у Бурірамі.
Наступний крок Апрілії - з чемпіоном світу
Однією з головних новин міжсезоння став перехід чемпіона світу 2024 року Хорхе Мартіна в заводську команду Апрілія. Іспанець провів феноменальні сезони 2023 та 2024 на мотоциклі Дукаті у складі приватної команди Pramac і цілком очевидно, що настав час для наступного кроку. При чому наступного кроку і для Мартіна, і для Апрілії, яка з моменту повернення до MotoGP у 2022-му році з Алейшем Еспаргаро та Маверіком Віньялесом тричі поспіль займала треті місця у чемпіонаті світу серед виробників, а у командному чемпіонаті світу були третє, п'яте та четверте місця.
Але поки що зрозуміти, на що здатний альянс Апрілії та Мартіна складно - у перший день перших передсезонних тестів чемпіон світу зазнав травми. У результаті він не брав участі в тестах і вже точно пропустить Гран-прі Таїланду. А статус лідера італійського колективу на час відсутності Мартіна переходить до ще одного новачка Марка Бедзеккі. І для цього 26-річний італієць уже дозрів. У 2023 році на торішньому мотоциклі Дукаті у складі команди VR46 він став третім за підсумками чемпіонату світу з трьома перемогами, і довгий час претендував на чемпіонський титул. Минулий рік для «Бедза» був не таким успішним - одне третє місце на Гран-прі Іспанії у Хересі та підсумкове 12-те місце у чемпіонаті світу. Тож Бедзеккі теж настав час зробити наступний крок. Тим більше, що на завершальних передсезонних тестах у Таїланді італієць показав, що готовий до статусу лідера - у завершальній, четвертій сесії був найкращим, ще в одній увійшов до трійки, а в решті стабільно поступався лише Марку Маркесу на Дукаті.
Замінить Хорхе Мартіна на Гран-прі Таїланду Лоренцо Савадорі. Багаторічний надійний тест-райдер команди, у складі якої виступав і в гонках Гран-прі у різних класах та у чемпіонаті супербайків WorldSBK. В останньому у 2015-му році він навіть став чемпіоном світу в класі Superstock 1000. Звичайно, багато чого очікувати від італійського ветерана не доводиться, але виконувати роботу з доведення мотоцикла в гоночних умовах і при нагоді взяти очки Савадорі цілком може.
І не забуваємо - минулого сезону єдину перемогу, яка не дісталася Дукаті, здобув райдер заводської команди Апрілія (Алейш Еспаргаро на Гран-прі Америк).
Суперзірковий склад Дукаті
Абсолютний і нероздільний лідер останніх років у чемпіонатах серед виробників і команд на сезон 2025 у свою заводську команду зібрав по-справжньому суперзірковий склад - у Марка Маркеса та Франческо Баньяйї 11 титулів чемпіона світу на двох!
Маркес минулого року у складі приватної команди Gresini успішно перезавантажив кар'єру після останніх років, зіпсованих травмами та проблемами у Хонда, і вперше за п'ять років боровся за чемпіонський титул. Було трохи несподівано, що вибір Дукаті як партнера для Франческо Баньяйї впав саме на Маркеса, а не на Хорхе Мартіна, але за тестами в Таїланді колектив з Болоньї не прорахувався - Марк був найшвидшим на двох сесіях із чотирьох і третім ще в одній. Лише у четвертій сесії восьмиразовий чемпіон світу випав із першої трійки.
Франческо Баньяйя на тестах у Таїланді був у топі, але своєму напарнику програвав. Лише у четвертій сесії він був швидшим і став третім. І тільки в ній він став швидше лідера приватної команди Gresini Алекса Маркеса на торішньому мотоциклі Дукаті, який при цьому проїхав лише чотири кола.
«Італійські» приватники
Однією з головних новин минулого сезону став розпад чемпіонського альянсу Pramac та Дукаті, який за два останні сезони взяв і командний, і особистий чемпіонати світу, і зробив великий внесок у перемоги у чемпіонаті серед виробників. Команда з Тоскани з сезону 2025 співпрацюватиме з Ямаха, а у Дукаті залишилися два партнери - VR46 і Gresini.
З чотирьох райдерів цих колективів лише Фабіо Ді Джаннантоніо з VR46 виступатиме на «свіжому» мотоциклі, а решта - на торішніх. Але Ді Джаннантоніо тести в Таїланді пропустив через травму, яку отримав у кінці першого дня перших передсезонних тестів, а ця «решта» на торішніх мотоциклах була дуже переконлива.
Лідер Gresini Алекс Маркес лише у другій та четвертій сесіях не зміг увійти до першої трійки, першої взагалі виграв, а у другій швидше Маркеса був лише його старший брат із заводської команди. Його партнер по команді, чемпіон світу 2023 року в класі Moto2 Фермін Альдегер поки що не так вражає, але йому лише 19 років і він ще прогресуватиме.
А приватний партнер Апрілії Trackhouse має чинного чемпіона світу Moto2 Аї Огуру. На тестах у Таїланді 24-річний японець показав, що здатний боротися як мінімум за першу десятку, так що спостерігати за ним буде цікаво. Аби не повторив долю свого партнера за командою Рауля Фернандеса - іспанець також прийшов у прем'єрний клас у 2022-му році у статусі віцечемпіон світу у класі Moto2, але прогресує у ньому повільно та з пробуксовками.
КТМ. Проблемам всупереч
Ще однією гучною новиною міжсезоння стала примара банкрутства, яка замаячила на горизонті у КТМ. Австрійці були змушені заморозити роботу над мотоциклом на новий сезон, виникли питання щодо майбутнього молодого та талановитого іспанця Педро Акости разом із чутками про інтерес до нього з боку Дукаті.
Але австрійський колектив працював на тестах, а Акоста підтвердив свій статус одного з головних молодих талантів останніх років - двічі заїхав у трійку та одного разу показав четвертий час. Минулого сезону іспанець регулярно приїжджав на подіуми у складі приватних партнерів австрійського колективу команди Tech3. У сезоні 2025 року від Акости чекають уже перемог. Можливо, іспанець зможе увійти у боротьбу за чемпіонський титул - це була б гарна історія.
Партнер Педро Акости Бред Біндер розпочинає свій шостий сезон у прем'єрному класі та 11-й у складі КТМ. Південноафриканець - дуже рівний гонщик, стабільно набирає очки, іноді приїжджає на подіуми та показує відмінну швидкість у спринтах. Потрібен лише крок уперед - альянс Біндера та КТМ може бути чемпіонським, сезон 2016 у Moto2 тому підтвердження.
Щодо Tech3, то у сезоні 2025 вони виступатимуть у таких же помаранчево-чорних лівреях, що й заводська команда, а їхнім гонщикам є що доводити та проблем із мотивацією у них точно не буде. Енеа Бастьяніні минулого року у складі заводської команди Дукаті видав чи не найкращий свій сезон у кар'єрі з двома перемогами та величезною кількістю подіумів, але в результаті італійський колектив вирішив відмовитися від його послуг. А Маверік Віньялес в Апрілії останнім часом тупцював на місці та піти далі стабільного набору очок у нього майже не виходило, тож перехід у КТМ - цілком хороша можливість для перезавантаження кар'єри.
Ямаха та Pramac - альянс, який може стати новим початком
Найкраща приватна команда останніх років Pramac змінила партнерського виробника, змінила склад гонщиків - взяла досвідчених Мігела Оліверу та Джека Міллера. Несподіване рішення, але, можливо, найуспішніші останні сезони були стелею альянсу Pramac-Дукаті.
Заводська команда Ямаха, щоправда, і сама не сяє - минулого сезону вперше за багато років жодного разу не піднялися на подіум, хоча Фабіо Куартараро двічі заїхав у топ-5 у спринтах, а сезон в Алекса Рінса вийшов зіпсованим через травми.
За результатами тестів у Таїланді поки не видно, за рахунок чого «три камертони» і чемпіони світу 2023 року команд зможуть нав'язати боротьбу італійським колективам, але не все відразу - можливо сюрпризи на нас чекають ще попереду.
Проблиск надії для Хонда
Японський заводський колектив та його приватний партнер LCR на тестах у Таїланді показали, що, можливо, закінчення темної смуги десь поряд. Перша сесія - Лука Маріні показав четвертий час, друга - Жоанн Зарко з LCR був п'ятим, третя - Жоан Мір став восьмим, а в четвертій Мір показав другий час.
Чи це ознака того, що Хонда, чиї мотоцикли минулого сезону вперше за дуже тривалий час жодного разу не приїхали на подіум, потроху повертається на колишні позиції - теж одне з питань, на які відповість сезон 2025 року.
У складі LCR також виступатиме третій новачок сезону 2025 - 26-річний Сомкіат Чантра, перший гонщик із Таїланду в історії прем'єрного класу. І його дебют відбудеться на домашньому Гран-прі. Абсолютна темна конячка - за сім років участі у легких класах на його рахунку дві перемоги, чотири подіуми та два поули. На домашніх тестах Чантра був унизу підсумкового протоколу, але дві останні сесії проїхав швидше, ніж такі райдери, як Енеа Бастьяніні, Мігел Олівейра та Жоанн Зарко, тож точково може й піднести якийсь сюрприз.
Легкі класи - молоді таланти, старожили з амбіціями та сама непередбачуваність
У класах Moto2 і Moto3, як завжди, щось передбачати складно - такі сезони, як минулий у Moto3 та позаминулий Moto2, у легких класах рідкість.
При цьому завжди багато гонщиків, за якими буде цікаво спостерігати. У Moto2 є і молоді перспективні таланти (Ісан Гевара, Серхіо Гарсія, Іван Ортола, Алкс Ескріч, Даніель Ольгадо, Баррі Балтус, Діогу Морейра, Сенна Агіус, Колін Фейєр, Зонта ван ден Ґорберґ, Деніз Енджю, Давид Алонсо), райдери, яким потрібно доводити, що вони готові до переходу до прем'єрного класу (Тоні Арболіно, Мануель Гонсалес, Філіп Салач, Челестіно В'єтті, Алонсо Лопес, Арон Канет, Жауме Масія, Аюму Сасакі) і чинний чемпіон світу в класі супербайків Supersport Адріан Уертас, який там був райдером заводської програми Дукаті.
А у класі Moto3 багато цікавих новачків, які перейшли з юніорських серій, на кшталт Валентіна Перроне та Кормака Бьюкенена; італієць Денніс Фоджа, у якого не склалося в Moto2 і він повернувся в Moto3 для перезавантаження кар'єри. Також на траси виїдуть старожили, які доводитимуть, що готові до переходу в Moto2 (Таійо Фурусато, Адріан Фернандес, Рікардо Россі, Лука Лунетта, Стефано Непа, Скотт Огден, Джоел Келсо, Давід Муньос, Рюсей Яманака, Хосе Антоніо Руеда).