Сім титулів та перехід у Феррарі. Хемілтон відкриває новий етап у 40 років

Безліч рекордів дозволяють вважати Льюїса найкращим гонщиком F1 в історії

Формула-1 - це вершина автоспорту і завжди нею була. Кожна епоха формувала різні якості в пілотів, і той, кому вдавалось пристосуватись до умов краще, ніж іншим, ставав легендою. Це зробило багатьох відомими, а декого справді великим, але навіть серед найкращих є ті, чиє ім'я виділяється своєю вагомістю та величчю. Одним із таких гонщиків є Льюїс Хемілтон.

Нещодавно, 7 січня 2025 року, Льюїсу Хемілтону, одному з найкращих пілотів в історії Формули-1 та автоспорту в цілому, виповнилося 40 років. Це вік, у якому майже всі пілоти вже розпрощалися зі спортивною кар'єрою, але не Льюїс. Для нього це лише ще один виклик та нова сторінка в його історії, у всіх значеннях цього слова. Адже наприкінці цього сезону семиразовий чемпіон покидає команду, яка стала за 12 років справжньою родиною, і переходить до стайні червоних жеребців у Ferrari.

Як і більшість сучасних пілотів, британець розпочав свою кар'єру в дуже ранньому віці. Спочатку тоді ще маленький Льюїс брав участь у змаганнях радіокерованих машинок, де справді мав успіхи. Саме тоді майбутній семикратний загорівся ідеєю гонок. У віці шести років батько подарував йому гоночний карт, і саме цей момент можна вважати стартом автоспортивної кар'єри Хемілтона. На шляху до королеви автоспорту були: 3 місце у Формулі Рено сезону 2002, титул чемпіона 2005 року у Формулі-3 після кількох сезонів та чемпіонство серії GP2 (теперішня Формула-2) з першої спроби у сезоні 2006. Успіхи не залишилися непоміченими для босів команд Формули-1, і Хемілтон залучився підтримкою McLaren, що дозволило кілька разів провести тести їхнього боліда.

Як результат, перший сезон британець провів у Формулі-1 за McLaren у 2007 році. Старт кар'єри Льюїс провів дуже жваво, приїхавши на подіум у першій же гонці, а перша перемога далася на 6 етапі в Канаді. Напарником тоді ще молодого Льюїса був уже дворазовий чемпіон Фернандо Алонсо, який приходив у команду на правах лідера. І це не викликало ні в кого питань, окрім Хемілтона.

У перший же рік, у статусі дебютанта сезону, британець зумів перемогти титулованого напарника за рівної кількості балів, хоч і програли вони чемпіонат останньому чемпіону Ferrari Кімі Райкконену, поступившись одним заліковим балом. Але горювати довго не довелось, адже вже у 2008 році Льюїс взяв свій перший для себе титул і поки що останній для McLaren. У сезоні 2009 розпочав дію новий регламент, було кілька спроб боротьби за титул, але успіхом вони не закінчилися. У ту епоху Red Bull були недосяжними.

Історія з Mercedes розпочалась у 2013 році, а напарником став Ніко Росберг, якого можна вважати одним із найсильніших суперників Хемілтона. До 2016 року вони обмінювались титулами: 2014 - LH, 2015 - LH, 2016 - NR. Але після свого чемпіонства Росберг вирішив закінчити свою кар'єру. На цьому їхня не завжди дружня боротьба завершилася, а в сезоні 2017 на місце Ніко прийшов Валттері Боттас, який з того часу став другим номером, а Льюїс повторив, як здавалося, недосяжний рекорд Шумахера, ставши семиразовим чемпіоном світу.

В сезоні 2022 з новим регламентом в Льюїса з'явився й новий напарник, юніор Mercedes, Джордж Расселл, який до цього провів 3 підготовочні сезони в Williams Racing. Пілоти мали близькі результати , і здобули рівну кількість залікових балів до останньої гонки за срібні стріли на етапі в Абу - Дабі сезону 2024, де Хемілтон на останньому секторі останнього кола зумів випередити молодого напарника. Протягом сезону Льюїс здобув дві перемоги, одна з яких є чи не найціннішою за його словами, адже вона була домашньою і після довгої перерви.

За кар'єру в McLaren та Mercedes Хемілтон здобув безліч рекордів, які зробили його найкращим в історії статистично, а саме:

Але все ще дуже важко судити про те, чи він все-таки найкращий в історії, адже попереду ще один дуже важливий етап кар'єри з Ferrari і спроба забрати восьмий титул. Але як би там не склалася його кар'єра далі, британець уже назавжди вписав своє ім'я в історію. Його запам'ятають як за окремі перемоги, так і за битви з Алонсо, Райкконеном, Феттелем, Росбергом, Ферстаппеном та безліччю інших пілотів.

ВІДЕО. Хемілтон відкриває новий етап у 40 років

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 06 грудня 2025, 13:00 24

Цього разу за втомою від єврокубків заховатись не вийде

Коментарі