Перемога Рогліча на Дофіне, слабкість Евенпула. Підсумки тижня у велоспорті

Sport.ua підбиває підсумки тижня в шосейному велоспорті

Гонки тижня

2 - 9 червня - Критеріум Дофіне (Франція)

Минулого тижня відбулася багатоденка Критеріум Дофіне, яка за традицією вважається головною репетицією Тур де Франс. Можна було її назвати такою і цього разу: у старт-листі була присутня більшість топ-фаворитів майбутньої «Великої петлі». Втім, двох головних з них не було: Тадей Погачар відпочиває після переможної Джиро д'Італія, а Йонас Вінгегор перебуває на тренувальному зборі, а його участь у Турі залишається під питанням.

Маршрут Критеріуму Дофіне цього року був безпрецедентно складним. Жодного по-справжньому рівнинного етапу, а завершувала гонку зв'язка з трьох поспіль гірських етапів з важкими гірськими фінішами. На шостому етапі - Кольєт д'Альєвар (11,2 км із середнім градієнтом 8,5%), на сьомому -Самоенс (9,9 км, 9,0%), на восьмому - Плато де Глієр (9,3 км, 7,3%). Чесно кажучи, не можу пригадати зв'язки з трьох поспіль таких важких фінішних підйомів на жодній французькій багатоденці, включно з Тур де Франс.

Присутність такого великого числа фаворитів майбутньої «Великої петлі» обіцяла дуже захоплюючу боротьбу за жовту майку. Однак, на жаль, сама гонка ряди зіркових генеральників трохи просіяла. Здебільшого - через масовий завал за 20 км до фінішу п'ятого етапу, коли ледь не половина пелотону впала на дуже мокрому та слизькому спуску під сильним дощем. Через цей завал з гонки зійшли Хуан Аюсо і Тао Геогеган Харт, а катастрофічно невдачлива «Visma Lease a Bike» втратила двох елітних грегарі - Стівена Круйсвейка і Ділана Ван Барле.

При чому, втратила не тільки з точки зору Дофіне, а й з точки зору перспектив їхньої участі на Турі: у них невеликий перелом стегна і перелом ключиці відповідно. Для Круйсвейка Дофіне є якоюсь проклятою гонкою. За останні 6 років він чотири рази важко падав на Дофіне, при чому вже не вперше ці падіння коштували йому участі в Тур де Франс.

Звичайно, можна вкотре поговорити про те, як катастрофічно не щастить «Visma Lease a Bike» в нинішньому сезоні. Однак у випадку з Дофіне травми Круйсвейка і Ван Барле є багато в чому виною спортивних директорів команди, які на тому самому спуску вимагали від своїх гонщиків підтримувати високу швидкість, щоб не втратити позиції на чолі пелотону. Однак у підсумку концепція «що вище по пелотону ти перебуваєш - то менше шансів впасти» дала збій...

Зазначимо, що, крім Круйсвейка і Ван Барле, до фінішу в складі «Visma Lease a Bike» не дістався і Сепп Кусс, який не вийшов на старт заключного, восьмого етапу через проблеми зі здоров'ям. Американець загалом у нинішньому сезоні виглядає блідою тінню самого себе. Ймовірно, його організм досі не може оговтатися після проїзду трьох Гран турів у режимі максимальної експлуатації у минулому сезоні. А керівництву «Visma Lease a Bike» все ж таки варто пам'ятати, що гонщики - це, перш за все, просто живі люди.


Getty Images/Global Images Ukraine. Прімож Рогліч

Ну а серед тих зірок, хто залишився в строю, найсильнішим на цьогорічній Дофіне прогнозовано виявився Прімож Рогліч, який у своєму улюбленому стилі, завдяки потужному фінішу, виграв два гірські етапи, переміг у загальному заліку, попутно забравши і зелену майку найкращого спринтера.

Втім, перемога Рогліча була аж ніяк не легкою і не переконливою. На заключному гірському етапі словенець спіймав невелику кризу, і ледь не втратив перемогу в загальному заліку: від його переваги над Маттео Йоргенсоном у підсумку залишилося лише 8 секунд. Капітан «Bora Hansgrohe» в нинішньому сезоні робить свою найвідчайдушнішу і, ймовірно, останню спробу виграти Тур де Франс, і навіть перемога на Дофіне не переконала в тому, що він здатний це зробити. Рогліч, як і раніше, не показав, що готовий робити у великих горах щось більше, ніж вигравати спринт на останніх сотнях метрів, а останній етап довів, що і проблеми словенця з відновленням нікуди не поділися.

А для Йоргенсона це друге місце з таким мінімальним відставанням від Рогліча можна вважати утвердженням в якості багатоденника топ-рівня з претензією на високі результати на Гран турах. Ще на молодіжному рівні він запам'ятався універсалом, який здатний в окремі дні добре їхати у великих горах, але в американця не було стабільності та хорошого відновлення, через що він не показував нічого видатного в загальному заліку.

Перемога в загальному заліку Париж - Ніцца в березні стала першою ознакою того, що гонщик «Visma Lease a Bike» розкривається як сильний багатоденник, але, все ж, на «Дорозі до сонця» традиційно рельєф не настільки складний, щоб повною мірою протестувати відновлення Йоргенсона. Нинішня ж Дофіне повною мірою підтвердила, що з відновленням у нього все відмінно. А «Visma Lease a Bike» отримує потенційно дуже непоганий план «Б» на Тур де Франс на випадок, якщо Вінгегор не буде готовий боротися за загальний залік.

А ось хто свої перспективи боротьби за генеральну класифікацію «Великої петлі» поставив під великий знак питання, так це Ремко Евенпул. Так, перед стартом Дофіне він говорив, що перебуває не в оптимальній формі і закликав не чекати від нього занадто багато в загальному заліку. Однак те, як упевнено бельгієць виграв розділку, змушує думати про те, що він лукавив.

Але слідом за переможною розділкою послідували три дуже слабкі виступи у великих горах. Лідер «Soudal Quick Step» щоразу випадав з основної групи одразу, щойно темп ставав високим і починалися вирішальні дії. Щодо того ж Йоргенсона за три дні Ремко втратив сумарно 3 хвилини та 9 секунд - це дуже багато за мірками тижневої гонки. З огляду на сильний перфоманс Евенпула в розділці, те, що ми побачили в його виконанні у великих горах, в набагато більшій мірі виглядає відображенням його реального рівня як гірника, а не наслідком неоптимальної форми.


Getty Images/Global Images Ukraine. Ремко Евенпул

Повертаючись до теми розділки, відзначимо, ймовірно, найслабший у нинішньому сезоні виступ «UAE Emirates». Найкращий у складі команди, Хуан Аюсо, став лише дев'ятим: дуже слабкий результат і за мірками самого іспанця, і його команди, яка практично у всіх розділках на рівні Світового туру в нинішньому сезоні була на верхніх рядках підсумкового протоколу.

Повертаючись до Евенпула, гідно виглядав на Дофіне його партнер по команді Мікель Ланда, який замкнув топ-10 загального заліку. На Тур де Франс його готують на роль елітного грегарі бельгійця, але не виключено, що після такого непереконливого виступу Ремко в горах баску вдасться домогтися якоїсь свободи дій на «Великій петлі».

Завершуючи тему елітних грегарі, не можна не відзначити партнера Рогліча по «Bora Hansgrohe» Александра Власова - як би не хотілося проігнорувати представника країни 404. Однак він відмінно відпрацював на свого капітана і при цьому сам замкнув топ-6 загального заліку. А ось ще один елітний помічник Рогліча, Джей Хіндлі, на тлі Власова дуже сильно розчарував. Ще на другому, далеко не найскладнішому етапі, він зловив 54 секунди, непереконливо виглядав і надалі, і в підсумку в загальному заліку посів лише 20-те місце.

Дуже сильно на нинішній Дофіне виглядала «Ineos Grenadiers». Карлос Родрігес виграв заключний етап і фінішував четвертим у загальному заліку. Топ-5 замкнув його партнер по команді Лауренс Де Плюс, якого також, безсумнівно, потрібно відзначити в номінації «найкращі грегарі».

Було на цьогорічній Дофіне й одразу кілька гучних сенсацій. Головна з них - третє місце в загальному заліку Дерека Джі, який, крім цього, ще й виграв третій етап багатоденки. На Джиро д'Італія-2023 канадець яскраво заявив про себе як про претендента на перемоги на етапах на горбистому рельєфі, але у великих горах такого виступу від нього не очікував ніхто. Тим більше, що після тієї самої зіркової Джиро-2023 26-річний канадець довго не показував нічого схожого.

Ще одним відкриттям став чемпіон Іспанії Ойєр Ласкано. Гонщик «Movistar» раніше був відомий як дуже непоганий одноденник, але на Дофіне раптово сильно поїхав у великих горах, і в підсумку фінішував дев'ятим у загальному заліку. Особливо вразив його перфоманс на сьомому етапі - четверте місце, попереду таких людей, як Евенпул, Ланда, Карлос Родрігес, Давід Годю чи той же Дерек Джі.

Не можна не відзначити і досі маловідомого Лукаса Неруркара, який дуже сильно виглядав на горбистих спринтерських етапах - сьоме і третє місця. На жаль, пізніше 20-річний британський гонщик «EF Education EasyPost» захворів на коронавірус (ще не забули, що така хвороба все ще існує? При чому, за чутками, по ходу Дофіне нею заразилися чимало гонщиків) і зійшов після п'ятого етапу. Але гонщик дуже цікавий і гідний того, щоб звернути на нього пильну увагу.


Getty Images/Global Images Ukraine. Джуліо Чікконе

У горах і на горбистих етапах однією з головних дійових осіб був Джуліо Чікконе. Він був одним з небагатьох, хто намагався нав'язувати боротьбу Роглічу на гірських фінішах і в підсумку став восьмим у загальному заліку. Міг би бути набагато вище, проте ахіллесовою п'ятою італійця з «Lidl Trek» залишається розділка: в ній він показав 40-й результат з відставанням у 3 хвилини і 12 секунд.

На заключному етапі Чікконе зважився на ранню атаку на фінальному підйомі на Плато де Глієр. Пізніше італійця добрали, але він зумів зачепитися за кризового Рогліча і створити з ним досить ефективний дует. Не виключено, що, якби у вирішальний момент поруч зі словенцем не виявилося такого боєздатного попутника, то в жовтій майці в підсумку красувався б Йоргенсон.

Зважилися виступити на Дофіне після участі в Джиро низка гонщиків на чолі з Антоніо Тібері та Лоренцо Фортунато. Вийшло зовсім по-різному. Тібері виявився зовсім не готовим і рано зійшов з дистанції, а ось Фортунато відмінно скористався свободою дій і відсутністю необхідності їхати на загальний залік, і в підсумку завоював горохову майку найкращого гірника.

Наступний тиждень

9 - 16 червня - Тур Швейцарії

Уже вчора стартувала ще одна престижна багатоденка Світового туру, яка вважається репетицією «Великої петлі» - Тур Швейцарії. Склад учасників тут трохи слабший, ніж на Дофіне, але також дуже пристойний. Першим етапом був 5-кілометровий пролог у столиці Ліхтенштейну, Вадуці, який виграв бельгієць Ів Лампарт із «Soudal Quick Step». Втім, на такій короткій дистанції не було і не могло бути серйозних розривів, які мали б якийсь серйозний вплив на загальний залік.

Щодо маршруту, то його організатори, як і на французькій багатоденці, що конкурує, цього року зробили максимально складним. Чотири поспіль етапи з гірським фінішем, і навіть розділка в останній день також буде гірською. Два групових етапи без гірських фінішів також будуть дуже непростими за рельєфом, і, з високою часткою ймовірності, масовими спринтами не завершаться.

Останні два етапи взагалі побудовані дуже цікаво. У суботу на сьомому етапі на гонщиків чекає 119-кілометровий маршрут зі стартом і фінішем у Віллар-сюр-Ольон, в рамках якого гонщики двічі штурмуватимуть перевал Коль де ла Круа (і обидва рази - через той самий Віллар-сюр-Ольон), а потім фінішують там же, де і стартували.

Наступного дня відбудеться 16-кілометрова розділка, на якій перші 5 км будуть рівнинними, а потім - штурм того самого 11-кілометрового підйому на той самий Віллар-сюр-Ольон, який буде двічі пройдений днем раніше.

Також відзначимо, що шостий етап з гірським фінішем у Блаттені (5,8 км, середній градієнт - 8,7%) скорочено з 152 км до всього лише 42,5 км через те, що не вдалося вчасно розчистити від снігу перевал Нуференпасс (2479 м над рівнем моря), який повинні були проходити в середині етапу.


Getty Images/Global Images Ukraine. Адам Єйтс

Що стосується фаворитів, то претендент №1 на перемогу - третій призер торішнього Тур де Франс Адам Єйтс. Буде дуже цікаво поспостерігати за тим, чи вдалося британцеві повністю відновитися після дуже важкого падіння на Турі ОАЕ наприкінці лютого. У формі минулого року гонщик «UAE Emirates» буде беззаперечно головним фаворитом Туру Швейцарії.

Є у складі його команди і ще два претенденти на загальний залік. Один із них - мексиканський вундеркінд Ісаак дель Торо. На пролозі він упав і показав не дуже хороший результат, але, за інформацією ЗМІ, якихось серйозних травм зумів уникнути. Також дуже серйозним претендентом на генеральну класифікацію буде португалець Жоао Алмейда.

Також серед фаворитів - минулорічний чемпіон Туру Швейцарії, Маттіас Ск'єлмосе з «Lidl Trek» та олімпійський чемпіон Річард Карапас з «ED Education EasyPost», який на другий сезон у складі своєї нової команди починає поступово нагадувати самого себе найкращих зразків.

Сильний склад привезла і «Ineos Grenadiers». Капітаном буде Еган Берналь, який добивається все більших успіхів у процесі відновлення після важкої травми, і буде заочно боротися з Карлосом Родрігесом на статус капітана команди на Тур де Франс. На Турі Швейцарії капітанські амбіції з ним ділитиме Том Підкок.

Два капітани буде і у «Bora Hansgrohe». Це Серхіо Ігіта, а також Емануель Бухманн, який обурювався з приводу того, що його не взяли до складу команди на Джиро д'Італія, і, найімовірніше, покине німецький проект наприкінці нинішнього сезону.

Буде дуже цікаво поспостерігати за Феліксом Галлем. Минулого літа австрійський гірник на Турі Швейцарії і Тур де Франс був просто у феноменальній формі. З огляду на те, наскільки додала в нинішньому сезоні вся «Decathlon Ag2r», страшно навіть уявити, на що буде здатний сам Галль у великих горах. Як помічника йому відрядили одного з героїв недавньої Джиро д'Італія, Валентена Паре-Пентра.


Getty Images/Global Images Ukraine. Енрік Мас

Приїхав до Швейцарії і капітан «Movistar» Енрік Мас. У горах йому допомагатиме ще один герой «Корса роза», Ейнер Рубіо. У складі «Bahrain Victorious» заявлений невдаха Джиро-2024, Дам'яно Карузо. Продовжуючи тему невдах «Корса роза»: приїхав на Тур Швейцарії і Кіан Уйтдебрукс, який з Джиро зійшов через хворобу. З чуток, «Visma Lease a Bike» розглядає його участь у Тур де Франс як план «Б» на випадок, якщо Йонас Вінгегор таки не зможе виступити на «Великій петлі».

За топ-6 загального заліку спробує зачепитися віце-чемпіон Туру Швейцарії 2016 року, баскський ветеран Йон Ісагірре з «Cofidis». Капітаном «Groupama FDJ» буде молодий французький талант Ленні Мартінес.

Незважаючи на те, що у спринтерів на нинішньому Турі Швейцарії шансів вкрай мало, склад учасників серед представників цього ремесла досить солідний. Тут і Паскаль Аккерманн, і Арно Демар, і Марк Кевендіш, який готується до останньої спроби побити рекорд Едді Меркса за кількістю перемог на етапах Тур де Франс. Виступить і Арно Де Лі, який несподівано швидко відновився після серйозної хвороби, яку він переніс у квітні. Втім, з огляду на те, настільки непростими за рельєфом будуть формально «спринтерські» етапи Туру Швейцарії, головним їхнім фаворитом буде універсал Майкл Меттьюз.

Дайджест новин

- Згаданий вище герой Джиро-2024 Валентен Паре-Пентр наприкінці сезону перейде в «Soudal Quick Step» і стане одним з ключових грегарі Ремко Евенпула. Хоча, враховуючи непереконливі виступи бельгійця в горах і стрімкий прогрес 23-річного француза, не виключено, що з часом Патріку Лефевру доведеться переглядати внутрішньокомандну ієрархію.

- Те, що «Red Bull» найближчим часом стане спонсором «Bora Hansgrohe», новиною не є вже давно. Тепер стало відомо, що офіційна презентація нового спонсора відбудеться в Зальцбурзі 26 червня, за три дні до старту Тур де Франс. Також, за інформацією ЗМІ, бюджет команди збільшиться вдвічі і досягне позначки приблизно в 45 мільйонів євро на рік. Вражаюча цифра, яка наближає німецько-австрійський проект до бюджету найбагатшої команди світу, «Ineos Grenadiers», чий бюджет становить трохи більше 50 мільйонів євро на рік. Очікуємо бурхливої діяльності «Red Bull Bora» на трансферному ринку та остаточне утвердження команди як однієї з найсильніших у світовому пелотоні.

- За інформацією французького видання L'Equipe, неназваний китайський бізнесмен готовий придбати команду «Астана». Наразі казахстанський проект є однією з найбідніших команд Світового туру, однак поява китайського інвестора, як очікується, також призведе до збільшення бюджету вдвічі.

- Незважаючи на повну відсутність боєздатної форми, Крісу Фруму гарантоване місце в складі «Israel Premier Tech» на Тур де Франс-2024. Минулого року 4-разовий чемпіон «Великої петлі» залишився за бортом через конфлікт з Майклом Вудсом, який на Турі-2023 виграв один з етапів. Британець і канадець надалі перебувають у стані холодної війни, тому в нинішньому сезоні на Тур не поїде вже Вудс, незважаючи на те, що зараз він є набагато більш боєздатною одиницею, ніж Фрум.


Getty Images/Global Images Ukraine. Кріс Фрум

В «Israel Premier Tech» вибір на користь британця пояснили тим, що його участь принесе більший маркетинговий ефект для команди. Цікаво, самому Фруму приємно ось уже п'ятий рік їздити просто в якості живого маскота, і при цьому, як тепер виявилося, вносити токсичність в атмосферу всередині команди і вставляти палиці в колеса сильнішим на даний момент гонщикам?

- Великі зміни настають у структурі менеджменту «Visma Lease a Bike». Як уже повідомлялося навесні, наприкінці сезону генеральний менеджер команди Марейн Зееман вирушить підкорювати великий футбол на посаді спортивного директора «АЗ Алкмаар». Тепер же стало відомо, що з 1 жовтня його посаду в «Visma Lease a Bike» обійме Гріша Нірманн. Також нідерландська команда залучить як тренера з фізпідготовки топового тренера зі світу плавання, Якко Верхарена.

- Жюліан Алафіліпп пропустить Тур де Франс-2024. Французький гонщик «Soudal Quick Step» зосередиться на підготовці до домашньої Олімпіади в Парижі. А ось Йонас Вінгегор, навпаки, Ігри-2024 пропустить. Останнє місце у складі збірної Данії дісталося Міккелю Б'єргу.

- Вуельта-2025, як очікується, стартуватиме в італійському регіоні П'ємонт. Цю інформацію підтвердив директор Вуельти Хав'єр Гільєн. Нагадаємо, майбутній Тур де Франс-2024 також стартує в Італії, у Флоренції. На Апеннінах пройдуть перші три етапи «Великої петлі».

- Команда «Bahrain Victorious» продовжила контракт із виробником велосипедів «Merida», на чиїх байках ганяється від самого заснування проекту в 2017 році. Нова угода розрахована до кінця 2025 року. Також очікується, що в майбутнє трансферне вікно «Bahrain Victorious» підпише французького таланта Ленні Мартінеса з «Groupama FDJ».

- Ще трохи трансферних новин. Алекс Аранбуру наприкінці сезону покине «Movistar» і продовжить кар'єру у французькій «Arkea - B&B Hotels». Відхід класних гонщиків з іспанської команди триває: у минулому сезоні вони втратили Маттео Йоргенсона, у нинішньому їх також покине Ойєр Ласкано.

- «Bora Hansgrohe» продовжила контракт з Александром Власовим. Було б складно розраховувати на щось інше, з огляду на сильні виступи представника країни 404 в нинішньому сезоні і майбутнє збільшення бюджету команди. При цьому, термін дії нової угоди з Власовим «Bora Hansgrohe» не повідомила.

Олег Дідух Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Бокс | 22 грудня 2024, 02:16 18

Олександр одягнув футболку із забороненим у Саудівській Аравії написом