Лікнеп. Вигадали Free-to-play заново. У чому полягає феномен Genshin Impact

У нашому циклі розповідаємо про одну з найпопулярніших ігор сучасності

У циклі статей Лікнеп з кіберспорту, який ми ведемо разом Parimatch Ukraine, ми детально поговорили про CS:GO та Dota 2, розкрили деталі деяких турнірів, поділилися очікуваннями від 2022 року, розповіли про найцікавіші майбутні проекти. Розбирали тенденції та фактори, які впливатимуть на індустрію кіберспорту та відеоігор загалом.

Цей проект ми ведемо разом з Parimatch, адже цей глобальний холдинг, який є партнером відомих кіберспортивних організацій HellRaisers і Team Spirit.

У цій статті поговоримо про Genshin Impact - відеогру у форматі Free to play. Китайська RPG вийшла у 2020 році, але за цей час вже встигла стати мегапопулярною у всьому світі, вплинула на індустрію відеоігор та перезібрала формат free-to-play. У чому ж феномен успіху «Геншина»? Спробуємо розібратись у нашій статті.

Перезібрали free-to-play

Genshin Impact була випущена у вересні 2020 року. Гра від китайської компанії miHoYo Limited відразу вийшла на безлічі платформ - PC, PlayStation 4, iOS та Android. Genshin є RPG у відкритому світі з елементами «гача». Гача - це свого роду рулетка, з якої можна витягнути нових персонажів або зброю для них. Схожа система на лутбокси, коли можна повільно збирати внутрішньоігрову валюту, а можна заплатити реальні гроші та крутити гачу скільки завгодно. Жодного іншого способу отримати п'ятизіркових (або «золотих», найцінніших) персонажів та зброю у грі не передбачено. Традиційно таку механіку використовують у мобільних іграх, які популярні в Кореї, Японії та Китаї. Genshn став одним із найуспішніших проектів, який вийшов на великих платформах та познайомив користувачів із США та Європи з гачею.

Модель гача-ігор часто порівнюють із колекційними картковими, а також з азартними іграми. Один з аспектів монетизації, що зазвичай зустрічається при фінансуванні, включає модель, при якій меншість гравців витрачає великі суми грошей на внутрішньоігрові покупки, таким чином забезпечуючи фінансування більшості потрібних на утримання гри грошей, істотно субсидуючи гру для інших гравців, які витрачають менше грошей або взагалі їх не витрачають.

Поряд із гачею розробники додали ще один елемент, який змушує користувачів довго перебувати в грі. Механіка «смоли» - ключовий ресурс, який необхідний для походу до босів чи прокачування зброї. Смолу видають в обмеженій кількості щодня. Як і в мобільних іграх, у Genshin потрібно заходити щодня, щоб витрачати енергію та виходити з гри. Щодня цей процес повторюється. Таким чином розробники стримують прогрес гравців, щоб вони заходили кожен день у гру, а не проходили її за кілька довгих спроб і не поверталися.

Незважаючи на таку агресивну монетизацію, Genshin Impact пропонує велику кількість контенту безкоштовно. Всі оновлення та доповнення на відміну від багатьох розрахованих на багато ігор виходять безкоштовно. Сюжетний режим можна пройти не витративши ні копійки, вибираючи класичних героїв. Звичайно, це буде набагато довше, адже звичайні герої суттєво програють «п'ятизірковим». Тому пройти одні й ті ж локації та босів, не використовуючи гачу, набагато складніше.

У чому секрет популярності Genshin?

Дія Genshin Impact відбувається у фентезійному світі Тейват, який є домом для семи різних народів, кожен з яких пов'язаний з окремою стихією та управляється окремим богом, який називається у всесвіті гри «Архонт». Історія слідує за Мандрівником, який ходить незліченними світами зі своїм братом-близнюком, перш ніж розлучитися в Тейваті. Разом зі своєю супутницею-компаньйоном Паймон Мандрівник вирушає на пошуки свого втраченого брата, одночасно беручи участь у справах народів Тейвата.

Genshin Impact вийшов і одразу став хітом. Проект вразив користувачів своєю красою графіки, яскравим дизайном локацій, опрацюванням світу та безліччю механік. Виконана в стилі селлшейдінгу гра створює ефект казки, практично будь-який скріншот з гри легко сплутати з кадром з фентезійного аніме. Причому гра доступна на всіх актуальних платформах, можна запустити як на ПК чи консолі, і на мобільному пристрої.

Через кілька годин після релізу стріми з Genshin Impact перевищували 110 тисяч глядачів на Twitch. За тиждень мобільні версії гри заробили близько 60 мільйонів доларів, а ще через тиждень гра вже перевищила позначку в 100 мільйонів. Таким чином гра за цей час одразу окупилася. За два місяці мобільна версія гри принесла своїм творцям 393 мільйони доларів США, ставши другою найкасовішою мобільною грою за цей період.

За перший рік Genshin Impact заробила 2,1 мільярда доларів лише у мобільному сегменті. Якщо скласти доходи разом з PC та PlayStatopn, то проект заробив приблизно $3,7 млрд, що робить Genshin Impact грою з найвищою виручкою за перший рік в історії, обійшовши таких гігантів як Fortnite та Grand Theft Auto 5.

Головне порівняння Genshin - це Legend of Zelda: Breath of the Wild. Розробники не приховують, що брали натнхення у потужної гру від Konami. Гра величезна та багатогранна. Кожного гравця вона може захопити різними моментами - одні можуть вивчати величезний відкритий світ, інші боротися з різними ворогами, включаючи босів, проти яких спочатку потрібно підібрати робочу тактику, виконувати захоплюючі квести з нелінійним сюжетом, а ще готувати, займатися алхімією та крафтом, розгадувати головоломки і так далі. Детально опрацьована система паркуру, як і в Зельді, в Genshin можна піднятися практично куди завгодно.

Genshin Impact постійно оновлюється. Гра працює за сервісною моделлю, раз на кілька місяців виходять доповнення сюжету, нові регіони, карти, і, звичайно, персонажі та зброя. Це дозволяє утримувати гравців довгий час, як такого кінця у грі немає. Гра вражає опрацюванням та кількістю контенту. Це добротна RPG в японському стилі, що мало чим поступається великим ААА-проектам, ексклюзивам Sony або Nintendo.

До гри можна по-різному ставитися через гача-механіки, недвозначні примуси до донату, але заперечувати вплив Genshin Impact на індустрію не можна. Гра від miHoYo привела жанр гача-ігор у Західний світ. Тепер цією механікою користуються і великі і дрібні розробники ігор у Європі та Америці. За короткий проміжок часу «Геншин» утвердився як одна з головних Free-to-Play ігор світу. Незабаром можна очікувати подібних ігор в іншій стилістиці та сеттингу.

Максим Гаптар Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Інші види | 27 грудня 2024, 01:48 1

Ольга Харлан поділилася яскравими моментами Різдва