«Магічна кнопка». Як Хемілтон втратив 25 очок і шанс стати лідером
Пілот Мерседеса припустився помилки у вирішальний момент Гран-прі Азербайджану
- 11 червня 2021, 17:45
- |
- 11 червня 2021, 17:56
- 5755
- 2
Напружена гонка Гран-прі Баку могла суттєво вплинути на загальний залік пілотів, однак в підсумку обидва лідери не набрали жодного очка. Ще за 4 кола до кінця Макс Ферстаппен впевнено лідирував, а його конкурент Льюїс Хемілтон зависнув на третьому місці і не міг пройти Серхіо Переса. Однак потім Ферстаппен зійшов через проблеми з гумою, а Хемілтон на рестарті вискочив на 1-е місце.
Британець з місця стартував краще, ніж Перес, і вже навіть випередив мексиканця, явно відчувши можливість забрати 25 очок і піти у відрив у загальному заліку. І тут гонщик Мерседеса несподівано перегальмував і вилетів за межі траси. Незвична (хоча і не перша в сезоні) помилка Хемілтона, який за підсумком не набрав жодного очка. Що ж сталося з Льюїсом? Чому він вилетів з траси?
Після гонки Хемілтон заявив, що це була його провина, тому що він випадково натиснув на кнопку, яка «відключає гальма». Було б дивно мати в машині кнопку з легким доступом, яка в буквальному сенсі відключає гальма, тому насправді пілот сказав про перемикач, який змінює баланс гальм боліда між передніми і задніми покришками. У Мерседеса це називається «магічна кнопка». Судячи з усього, у інших команд такого перемикача або немає, або він зроблений інакше. Як же все сталося.
На рестарті ми бачимо, що з-під передніх коліс боліда Хемілтона йде дим від перегріву гальм. В принципі, в цьому немає нічого страшного, хоча у інших машин ми такого диму не бачимо або його менше. Уже під час безпосередньо гонки гальма охолонуть природним шляхом - завдяки повітряним потокам.
F1TV
Позаду на кермі (зліва під вказівним пальцем) у пілота є доступ до цієї самої «магічної кнопки», яка змінює баланс гальм між передньою і задньою частинами шасі. Наприклад, на прогрівочному колі або перед кваліфікаційним колом пілоти часто сильно задирають баланс на користь передніх шин, щоб краще прогріти гуму. Повідомляється, що в гонці баланс зазвичай ставиться 52-53% на 47-48% на користь передніх гальм (але є багато різних факторів, в тому числі траса або погодні умови), але Хемілтон перед рестартом хотів максимально прогріти саме передні покришки, з чим у Мерседеса є проблеми. І на прогріві пілот виставив баланс 75+ на передні гальма.
The Race
Після прогрівочного кола Льюїс вимкнув «магічну кнопку» і повернув баланс гальм в нормальне положення, однак під час рестарту, перемикаючи передачі, Хемілтон випадково зачепив кнопку і знову перевів баланс в агресивний режим передніх гальм. Це підтвердили переговори гонщика з його інженером по радіо на останньому колі.
- «Магічна кнопка» з балансом була включена?
- На жаль, так, Льюїс. Ми проаналізуємо ситуацію.
- Я впевнений, що перед рестартом її відключив.
- Так і є. Але потім зачепив її, коли перемикав передачі. Обговоримо це потім.
The Race
У підсумку Хемілтон під час розгону до першого повороту вважав, що баланс гальм у нього звичайний і процес гальмування пройде плавно, і не був готовий до того, що гальма майже максимально заточені на переднє гальмування. Це призвело до жорсткого перегальмування і вильоту за межі траси.
Getty Images/Global Images Ukraine
Відіграти за два кола 5-6 позицій навіть Хемілтон не міг, чим перервав свою серію з 54 поспіль гонок в очках. Варто відзначити, що це не перша помилка британця в сезоні. На Гран-прі Імоли Льюїс на мокрій трасі вилетів в гравій, і якби не червоні прапори через аварію Расселл-Боттас, то серія гонщика з набраними очками могла перерватися раніше. А поки Хемілтон відстає від Ферстаппена тільки на 4 пункти, так що вся боротьба попереду.
Хто зробить менше помилок в гонках?