Мерседес і Хемілтон. Контракт на 1 рік, завершення кар'єри і Ферстаппен
Пілот Мерседеса підписав незвичний для себе контракт - тільки на 1 рік
- 13 лютого 2021, 13:00
- |
- 13 лютого 2021, 13:03
- 4288
- 0
Несподівано, але саме Льюїс Хемілтон останнім з усіх пілотів Формули-1 підписав новий контракт. І нехай було зрозуміло, що британський гонщик не підставить Мерседес тим, що за місяць до тестів відмовиться від договору або вирішить пропустити один рік, але хвилювання серед уболівальників було присутне. Правда, навіть після підписання угоди питання залишаються, і головне з них - термін контракту. Чому тільки на 1 рік? Бос Мерседеса Тото Вольфф заздалегідь говорив, що стандартного 3-річного договору не буде, але і контракту на рік не чекали.
Ясно, що Хемілтону якраз виповнилося 36 років, однак спортсмен явно перебуває у відмінній формі, та й приклади Фернандо Алонсо і Кімі Райкконена показують, що попереду у Льюїса досить років, щоб виграти і 8-й, і 9-й титул, якщо йому цього захочеться. Так чому ж контракт тільки на рік?
По-перше, ми не знаємо планів пілота. Льюїс недавно заявляв, що планує бути в Ф-1 ще 3 роки, але потім раптом натякнув, що може піти після 2020. По-друге, технічний регламент на сезон-2022. На Формулу-1 після нинішнього чемпіонату очікують одні з найбільш глобальних змін правил, і немає ніяких гарантій, що Мерседес залишиться на вершині. Мерседес домінує всю гібридну еру, змінивши на вершині Ф-1 Ред Булл, і немає впевненості, що з 2022 року в Формулі-1 не з'явиться нова топ-команда або навіть команди. У 2013 році Хемілтон потрапив в точку, коли змінив Макларен на Мерседес перед введенням нового регламенту, і, мабуть, зараз Льюїс має намір вибирати команду не менш ретельно.
А ось Мерседес, в цілому, знаходиться в гарній ситуації незалежно від рішень свого топ-пілота. Звичайно, втрачати Хемілтона ніхто б не хотів, але і шантажувати команду загрозою піти після 2021 року гонщик не зможе. У німецької команди вже є потенційна зірка - Джордж Расселл. Молодий пілот, підміняючи Хемілтона на Гран-прі Сахіру в кінці минулого сезону, встиг показати Мерседесу, що він цілком готовий переходити в чемпіонську команду.
Getty Images/Global Images Ukraine
Якщо Льюїс з якихось причин захоче піти, то Мерседес до цього вже підготувався. І не забуваємо, що є навіть більш цікавий варіант, ніж Расселл. А саме Макс Ферстаппен. Німецька команда не приховує інтерес до пілота Ред Булла, і якщо новий регламент не виведе Биків на лідируючі позиції, то Макс напевно піде. І Мерседес, де можна замінити Хемілтона, ідеальний варіант.
Зараз для керівництва взагалі набагато важливіше вирішити не питання з пілотом, а з болідом. Команді (не тільки Мерседесу, а всім учасникам) в цьому році потрібно знайти баланс між грошима і часом, які витрачаються на розробку і розвиток машини-2021, і грошима і часом на розробку повністю нового боліда під регламент-2022.
Так що контракт на 1 рік виявився вигідним для обох сторін. У Хемілтона є час вирішити, чи хоче він продовжувати кар'єру в Ф-1, і якщо так, то в якій команді, а Мерседес отримає можливість на своїх умовах перепідписати контракт Льюїса, а якщо він відмовиться, то просто зосередитися на розвитку Расселла або запрошенні Ферстаппена.
Getty Images/Global Images Ukraine
Варто ще відзначити, що особливих варіантів у Хемілтона зараз немає. У Ф-1 все змінюється дуже швидко, але в тій же Феррарі довгострокові контракти мають Шарль Леклер і Карлос Сайнс, а у Ред Булла довгостроковий контракт підписав Макс Ферстаппен. Перейти в ці команди буде важко, навіть якщо вони раптом скористаються новим регламентом і вирвуться в лідери. Так що співпраця з Мерседесом, де все заточене під Хемілтона, поки є оптимальним варіантом для британця.
Якщо Льюїс не завершить кар'єру в кінці цього року (наприклад, з рекордним 8-м чемпіонським титулом), то можна прогнозувати, що у 2022 року гонщик продовжить виступати за Мерседес.