Себастьян Феттель переходить в Астон Мартін. Навіщо це команді і пілоту

Астон Мартін вигнав Серхіо Переса, щоб підписати Феттеля. Чи є логіка?

А здавалося, що тема вже затихла. Ще на старті сезону говорили, що команда Формули-1 Рейсінг Поінт готується оголосити про відхід Серхіо Переса і підписання Себастьяна Феттеля на 2021 рік. Однак потім Перес захворів на коронавірус, розмови вщухли, а гонщики нічого не коментували. Але сталося так, як очікувалося: Перес після нинішнього сезону йде з команди, а його місце займе Феттель. Досить спірне рішення, і варто його оцінити з усіх сторін.

2021 рік є важливим для Рейсінг Поінт. Команда стане називатися Астон Мартін, отримає великий і відомий в світі бренд. Власник Рейсінг Поінт, канадський мільярдер Лоуренс Стролл, має великі амбіції, в тому числі чемпіонські, і вигравати гонки і титули куди приємніше, якщо твоя команда називається Астон Мартін, а не якось невиразно типу Рейсінг Поінт. Очікуємо презентацію нових кольорів машини, явно не рожевих. Стролл готовий інвестувати гроші, а з 2021 року в Формулі-1 вводять ліміт на витрати в 145 мільйонів доларів для кожної команди. Тепер всі будуть у відносно рівних умовах, а нинішній бюджет Рейсінг Поінт плюс-мінус становить якраз 150-170 мільйонів, тому проблем бути не повинно.

Ми підходимо до головного питання - пілотського. У минулому році Рейсінг Поінт на знак подяки підписала з Серхіо Пересом контракт на 3 роки. Мексиканський гонщик раніше дуже допоміг (в тому числі фінансово через своїх спонсорів - Серхіо вкрай популярний у Мексиці) команді Форс Індія трансформуватися в Рейсінг Поінт і не розоритися. Керівництво дійсно йому вдячне, однак зараз викупило його контракт і віддало місце Феттелю. Крім усього іншого, Серхіо класний пілот, він ніякий не рента-драйвер і зараз, по суті, знаходиться на піку кар'єри. Зрозуміло, що Перес отримає багато мільйонів за достроковий розрив контракту, проте в чисто спортивному плані є враження, що команда вчинила не найкращим чином. Втім, сам Перес в своєму прощальному листі лише в одній фразі висловив невдоволення, але в цілому подякував команді.

Sky Sports

І керівництво Астон Мартіна ще можна було зрозуміти, якби вони вигнали Переса і запросили Льюїса Хемілтона або Макса Ферстаппена. Але Себастьян Феттель? Гонщик, нехай і 4-кратний чемпіон світу, останніми роками перебуває на явному спаді кар'єри. За 2-3 сезони складно згадати хоча б 2 сильні гонки у виконанні німця, а ось провальних - достатньо. Регулярні помилки, зіткнення і конфлікти в команді - все це ми бачили навіть в нинішньому сезоні. Так навіщо виганяти пілота в топ-формі і змінювати його на Феттеля?

По-перше, це статус. Себ - 4-разовий чемпіон світу, і один тільки цей факт привертає увагу. По-друге, у Феттеля є досвід роботи в топових командах. Так, титули з Ред Буллом були давно, але у Переса подібного досвіду немає. Ймовірно, Себ зможе допомогти Астон Мартіну в розвитку боліда і досягненні загального прогресу. Чи чесне рішення прийняло керівництво Астон Мартіна щодо Переса? Ні. Але ми говоримо не тільки про спорт, а про великий бізнес. Яких би спонсорів не мав Перес, але 4-разовий чемпіон світу залишається таким навіть в кризовий час.

Викликає питання і роль гонщика Ленса Стролла. Чи не можна було запросити Феттеля на місце Стролла? Звичайно, ні. Лоуренс Стролл не для того вкладає гроші в Формулу-1, щоб виганяти свого сина. Це було б просто дивно. Та й не можна сказати, що Ленс - слабкий пілот, який тримається в Ф-1 тільки завдяки грошам батька. Канадець вже кілька років показує стабільну їзду і навіть приїжджає на подіуми, як ми бачили в Монці. Ймовірно, є надія на досвід Феттеля, який допоможе 21-річному Строллу прогресувати і стати чемпіоном світу. Ленс не так сильно програє Пересу, щоб змінювати саме його. Астон Мартін не зможе зі старту боротися за титули, а тому додаткові очки, які привіз би Серхіо, не так критичні. І завжди краще мати в пілотах 21-річного Стролла і 33-річного Феттеля, ніж 30-річного Переса і 33-річного Феттеля.

Про мотивацію Феттеля говорити не доводиться. Для нього все склалося якнайкраще. Астон Мартін залишався єдиним варіантом продовження кар'єри в Формулі-1. Якби не рішення прибрати Переса, то Себу довелося б або закінчувати кар'єру, або брати відпустку мінімум на рік. А так пілот і кар'єру продовжить, і грошей заробить, і навіть стане більш конкурентним. Нинішня Феррарі просто не їде і поступається Рейсінг Поінт. І буде поступатися в новому сезоні, тому що технічний регламент залишиться тим же, а доопрацювання машини багато в чому заморожені. Скільки б грошима не мала Феррарі, але регламент просто не дасть їм відразу повернутися на топ-рівень. Так що в плані боротьби за очки Астон Мартін буде кроком вперед.

Та й атмосфера там інша. Пілоти Феррарі напевно відчувають величезний тиск - ЗМІ та вболівальники в Італії вимагають перемог, яких немає вже 12 років. Величезна команда, велика історія, увага і неймовірні сподівання. А в Астон Мартін буде простіше, там немає такого тиску з усіх сторін. Правда, там Себ ніяких відмовок дозволити собі не зможе. Якщо він почне програвати Строллу і продовжить серію помилок, то його кар'єрі прийде кінець. Феттель майже на 3 роки молодший за Льюїса Хемілтона і на 6 років молодший за Фернандо Алонсо, який повертається в Ф-1 у 2021 році. Час для перемог і 5 чемпіонського титулу у Себастьяна ще є.

Але в новому сезоні Феттелю на трасі потрібно довести, що він не просто спортсмен з великим послужним списком і не вітрина з 4 чемпіонськими кубками, а все ще топ-пілот, здатний підняти свою команду на новий рівень.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 03 травня 2024, 22:59 0

Дебют казахстанського етапу зірвався через повінь

Коментарі