Проблеми Сагана і непереконливий Рогліч. Підсумки першого тижня Туру-2020

Sport.ua підводить підсумки першого тижня Тур де Франс-2020

Учасники Тур де Франс-2020 проїхали 9 етапів і дісталися до першого дня відпочинку. Перший тиждень «Великої петлі» вийшов дуже цікавим і насиченим, причому не тільки з точки зору боротьби за загальний залік. Поговорити є про що.

За зелену майку йде справжня війна

За попередні 8 років 7 разів зелену майку найкращого спринтера на Тур де Франс вигравав Петер Саган. Програв він її лише одного разу - в 2017 році в результаті дуже контроверсійної дискваліфікації за зіткнення з Марком Кевендішем. Перевага Сагана в очковій номінації часто була настільки великою, що в останні роки багато хто з топ-спринтерів навіть не намагалися боротися з Петером за зелену майку.

Однак в цьому році все по-іншому. У кар'єрі Сагана намітився певний спад, і у його суперників з'явився реальний шанс відібрати у 3-разового чемпіона світу зелене вбрання, яке йому багато хто ледь не вручає заздалегідь, ще до старту Туру. На перший день відпочинку гонщик Bora Hansgrohe відправився в зеленій майці, однак перевага над найближчим переслідувачем, Семом Беннеттом, становить всього 7 очок. І є дуже висока ймовірність того, що в Парижі в цьому році ми Сагана в зеленому не побачимо.

Петер може бути скільки завгодно універсалом і терпіти непростий рельєф, але зі спринтерським ривком у нього зараз біда. Про це говорить хоча б той факт, що на нинішньому Турі він поки що на жодному етапі навіть не потрапив до топ-3. За рахунок чого ж Саган лідирує на даний момент? За рахунок стабільності, яку йому забезпечує той самий славнозвісний універсалізм, який завжди був його головним аргументом в боротьбі за спринтерський залік.


twitter.com/LeTour

Розуміючи свою слабкість в спринтах, Саган їде за очками у відрив на гірських етапах і кладе всю свою команду на те, щоб скинути чистих спринтерів на горбистому етапі, і забрати побільше очок за їхньої відсутності.

Саме 7-й етап став символом всього виступу Сагана на нинішньому Турі. Bora Hansgrohe ціною максимальних зусиль влаштувала дуже серйозний просів у далеко не найскладніший підйом, і тим самим скинула майже всіх прямих суперників Петера в боротьбі за зелену майку. Але навіть в такій тепличній ситуації Саган не зміг зібрати максимум очок. На проміжному спринті він став другим, програвши Маттео Трентіну, а на фініші етапу взагалі провалився, зайнявши 13-те місце.

Саган завжди був одинаком, який в спринтах найчастіше обходився без підтримки команди. Однак в цьому році для того, щоб боротися за зелену майку, Петеру потрібна і максимальна підтримка команди, і відчайдушні індивідуальні дії, як участь у відриві на гірському етапі. Ми поки що не знаємо, чи виграє Саган спринтерський залік Туру в цьому році, але навіть якщо так, то вже зараз можна сміливо констатувати: ще ніколи зелена майка не давалася Сагану ціною таких зусиль - і його особисто, і його команди. Ну а глядачі від цього тільки у виграші: вперше за багато-багато років ми отримали реальну і дуже напружену боротьбу за зелену майку.

Якщо говорити про кар'єру Сагана глобально, то заперечувати глибокий спад немає сенсу. Петер не виграв жодної гонки з липня минулого року - такої довгої серії без перемог у нього ще не було жодного разу. Складно сказати, чи зуміє словак ще повернутися на свій колишній рівень. З одного боку, йому всього 30 років, з іншого - він почав феєрити, ще не досягнувши 20-річного віку. А у гонщиків з таким раннім дозріванням і спад в кар'єрі починається раніше, ніж звичайно. Хоча є думка, що нинішній спад Сагана в набагато більшій мірі пов'язаний з психологією: він розлучився зі своєю дружиною, і зараз йому просто важко знайти мотивацію.

Ван Арт - найкращий гонщик світу прямо зараз

Серпень у виконанні Воута Ван Арта вийшов феноменальним: він виграв Страде Б'янке, Мілан - Сан Ремо, етап і спринтерську майку Дофіне і чемпіонат Бельгії в розділці. Але Тур де Франс Ван Арт поїхав в якості грегарі фаворита №1 загального заліку, Пріможа Рогліча. І з перших 9 етапів Туру на семи Ван Арт був максимально завантажений командною роботою і не мав можливості реалізувати свої особисті амбіції.

Шанси проявити себе він отримав на двох етапах. І обидва ці етапи, п'ятий і сьомий, він виграв - феноменально. Зазвичай гонщики, які настільки завантажені командною роботою, в ті дні, коли керівництво команди звільняє їх від роботи на капітана, беруть динамічну паузу і намагаються трохи відновити сили в гоночному режимі. У Ван Арта не просто вистачило сил спробувати реалізувати особисті амбіції, а й зробити це зі стовідсотковою ефективністю.


twitter.com/StradeBianche

Завдяки двом перемогам на етапах Ван Арт вийшов на третє місце в очковій класифікації, хоча спочатку взагалі не вів боротьбу за зелену майку. Зараз бельгієць програє 27 очок Сагану і 20 - Сему Беннетту. Чи дадуть в Jumbo Visma Ван Арту можливість поборотися за спринтерський залік - сказати складно. Однак Воут зараз настільки сильний, що складається повне враження, що якщо таку можливість він отримає, то зелену майку завоює. І точно завоював би, якби мав можливість боротися за неї з перших днів Туру.

Ван Арт проводить просто феноменальний відрізок, і прямо зараз є найкращим гонщиком світу. Питання в тому, наскільки довго гонщик Jumbo Visma зможе таку форму утримувати, адже попереду ще північні і Арденські класики, де він також може претендувати на перемоги. У будь-якому випадку, вже зараз можна констатувати, що світ велоспорту отримав нову, повноцінну суперзірку.

Рогліч перехопив лідерство. Але не все так просто

Прімож Рогліч був головним фаворитом нинішнього Тур де Франс перед стартом, і на перший день відпочинку словенець пішов в якості лідера загального заліку. Здавалося б, фаворит підтверджує свій статус, все йде за планом? Але ні, насправді не все так просто.

У прев'ю до Туру ми вже говорили про те, що Рогліч приїхав на Тур вже утримуючи топ-форму на протязі цілого місяця. Через це у капітана Jumbo Visma на третьому тижні форма може піти на спад, як це було, наприклад, на Джиро-2019. І Пріможу потрібно вже на першому тижні створювати собі часовий запас на випадок проблем під кінець Туру. Рогліч лідерство перехопив, однак можливості створити цей запас не використовував.

Перевага капітана Jumbo Visma над найближчим переслідувачем і головним суперником, Еганом Берналем, становить 21 секунду, і були зароблені вони виключно завдяки боніфікаціям. Поки що Рогліч не показав ні бажання, ні вміння привозити своїм прямим суперникам чистий час в горах. Це стало очевидно в Піренеях, на двох заключних етапах першого тижня. Jumbo Visma працювала на знос, пожертвувавши навіть Томом Дюмуленом, який спочатку був другим капітаном команди, однак за цим атаки Рогліча не було - ні в суботу, ні в неділю. Словенець їхав від глухої оборони, тільки відповідаючи на атаки суперників, і не демонструючи жодних ознак кризи.

Можливий спад форми на третьому тижні - не єдина причина, через яку Роглічу варто було б намагатися атакувати того ж Берналя на першому тижні. Сам колумбієць поки що, очевидно, знаходиться не на 100% своєї готовності після проблем зі спиною, які виникли у нього на Дофіне. Те ж саме стосується і його головних гірських грегарі, Павла Сівакова і Річарда Карапаса.


twitter.com/LeTour

Сіваков двічі дуже неприємно впав на першому етапі, і був взагалі на волосині від сходу, але зумів перетерпіти цей критичний момент і продовжити гонку. Проте, зрозуміло, що поки що французький росіянин не може їхати на максимумі своїх можливостей - в Ineos сподіваються, що Сіваков знову буде в порядку на третьому тижні. Ну а Карапас буде набирати форму в гоночних умовах, тому що з самого початку не мав їхати Тур і потрапив до складу команди на «Велику петлю» в останній момент.

Твій головний суперник поки що відчуває себе не ідеально, як і його команда. Здавалося б: куй залізо, поки гаряче. Але Рогліч користуватися проблемами Берналя не захотів. А торішній Тур показав, що Еган вміє виходити на пік форми саме на третьому тижні.

Схоже, Рогліч дуже сильно розраховує на розділку на 20-му етапі, однак Прімож вже не раз проводив індивідуальні гонки в кінці третього тижня помітно нижче свого звичного рівня. Проте, навіть такого нерішучого ведення гонки капітану Jumbo Visma може вистачити для перемоги в Турі. Все ж його головні суперники - роздільники не найвищого класу, і на 20-му етапі Рогліч повинен здобувати над ними перевагу, навіть якщо знову проїде нижче свого звичного рівня. Тому головне завдання словенця - успішно захищатися в горах, хоча ймовірно, робити це йому буде чим далі, тим важче.

Ще один аргумент на користь Рогліча - це те, що два з трьох його головних суперників, Тадей Погачар і Мікель Ланда, на сьомому етапі втратили майже півтори хвилини в ешелонах. У сучасних реаліях дуже щільної боротьби на Гран турах ці півтори хвилини можуть стати вирішальними. Хоча за підсумками першого тижня можна сказати, що на даний момент саме Погачар виглядає найсильнішим. Два топ-претендента на перемогу в Тур де Франс - словенці. Хто міг уявити собі таке ще кілька років тому?

Для Ланди нарешті все зійшлося?

Ще одним дуже небезпечним суперником для Рогліча в загальному заліку є Мікель Ланда, за яким по праву закріпилося реноме одного з головних нереалізованих талантів серед сучасної еліти генеральщиків. На Джиро-2015 і Турі-2017 він показав, що володіє колосальним потенціалом, однак на тих гонках не міг реалізувати його через те, що не мав капітанських повноважень, і був змушений працювати на Фабіо Ару і Кріса Фрума відповідно. Коли ж Ланда їхав на Гран тур капітаном своєї команди, йому постійно щось заважало: або форс-мажори в вигляді падінь, чи проблеми зі здоров'ям, чи банально погана готовність.

На нинішньому Турі для Ланди, здається, все зійшлося. Він - одноосібний капітан далеко не найслабшої команди, Bahrain McLaren, і готовий добре (хоча, можливо, не настільки добре, як на своїх найкращих Гран Турах). Здається, саме зараз для Ланди настав найкращий момент в кар'єрі, щоб в повній мірі розкрити свій потенціал. А вже в грудні йому стукне вже 31 рік - часу у нього залишилося не так і багато. Тому, нинішній Тур для Ланди може стати доленосною гонкою.


instagram.com/landameana

Однак на першому тижні він вже встиг потрапити в неприємності, програвши майже півтори хвилини в ешелонах на сьомому етапі. З огляду на те, що Ланда серед фаворитів нинішнього Туру один з найгірших роздільників, для того, щоб претендувати на перемогу в загальному заліку, баску потрібно відігравати у Рогліча як мінімум 3 хвилини в горах. Навіть для пікового Ланди це буде складно зробити без спаду форми у словенця. Але, так чи інакше, Ланда в грі, і залишається претендентом на найвищі місця на нинішньому Турі, аж до першого.

А тим часом...

Через карантин нинішній велосезон виходить скороченим і сумбурним, але при цьому дуже насиченим. І паралельно з другим тижнем Тур де Франс буде проходити престижна італійська багатоденка Тіррено - Адріатико. Маршрут «Гонки двох морів» в цьому році традиційний: три чисто спринтерських етапи, два горбистих для панчерів, два гірських (з фінішем в гору - тільки один з них) і традиційна рівнинна розділка на 10 км в Сан Бенедетто дель Тронто в останній день.

У Тіррено-Адріатико в цьому році візьмуть участь практично всі зірки велоспорту, які не приїхали на Тур де Франс. Фаворитами в боротьбі за перемогу в загальному заліку є дует з Астани - Якоб Фугльсанг і Олександр Власов, які були в блискучій формі в серпні. Їхніми головними суперниками будуть Саймон Йейтс, Вінченцо Нібалі і Майкл Вудс.

Також на «Гонці двох морів» побачимо двох зірок Ineos - Кріса Фрума і Герейнта Томаса, які раніше були виключені зі складу команди на Тур через погану фізичну форму. І за допомогою Тіррено-Адріатико вони зараз будуть готуватися до Вуельти і Джиро д'Італія відповідно. Хоча, цілком ймовірно, що найкращим з гонщиків Ineos в загальному заліку стане не Фрум і не Томас, а Роан Денніс.

З топових спринтерів в Італії ми побачимо Паскаля Аккерманна, Фернандо Гавірію і Майкла Меттьюза. Також на Тіррено-Адріатико виступлять такі зірки, як Матьє Ван дер Пул і Руй Кошта. А українські любителі велоспорту зможуть повболівати за Марка Падуна, який після невдалого виступу на Турі Польщі в серпні спробує реабілітуватися на майже рідних для себе італійських дорогах.

Олег Дідух Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 14 листопада 2024, 14:34 8

Артем може достроково повернутися в Рим

Коментарі