Вуельта-2019. Прев'ю
Sport.ua анонсує заключний Гран Тур сезону
- 24 серпня 2019, 07:38
- |
- 24 серпня 2019, 14:52
- 3607
- 0
24 серпня командною розділкою на 18 км на узбережжі Середземного моря на курорті Торрев'єха стартує заключний Гран Тур сезону - Вуельта-2019. Завершиться гонка 15 вересня традиційним спринтерським етапом до Мадрида. Сумарно Вуельта-2019 - це 21 етап сумарною довжиною 3272 км. Також гонщиків чекають два дні відпочинку - після 9-го і 16-го етапів.
Гонщиків чекають одна командна і одна особиста розділка, а також 9 гірських етапів, багато з яких - типові для Вуельти розв'язки з короткими, але дуже крутими стінками. По ходу багатоденки гонщики заїдуть на територію Франції та Андорри.
Вуельта традиційно відрізняється від інших Гран Турів тим, що на ній важкі і важливі з точки зору загального заліку етапи розкидані рівномірно по всіх трьох тижнях маршруту, в той час як на Турі і, особливо, Джиро, ключові етапи концентруються в кінці другого і на третьому тижнях. У нинішньому році ця особливість маршруту Вуельти проявляється в гіпертрофованій формі: третій тиждень буде найменш насиченим з точки зору важливих для загального заліку етапів.
5 ключових етапів
Неділя, 1 вересня, 9 етап: Андорра-ла-Велья - Кортальс д'Енкамп, 94 км, гірський етап
Завершуватися перший тиждень буде божевільним гірським етапом в Андоррі. Дистанція - всього 94 км, такого роду етапи вже стали звичними для Тур де Франс, тепер ASO вводить їх і на Вуельті. На цих 94 км гонщики зустрінуться з трьома найбільш відомими перевалами Андорри - Ордіно Аркаліс, Коль де ла Гальїна і фінальне сходження на Кортальс д'Енкамп. При цьому на Ордіно будуть підніматися з більш простого боку: 19,6 км, 4,9%. Після цього - дуже тяжке сходження на Коль де ла Гальїна: 11,1 км, 8,5%.
Завершуватися це випробування буде триступінчатим підйомом на Кортальс д'Енкамп на висоту 2095 м над рівнем моря з одним спуском і одною 4-кілометровою ділянкою рівнини, які ділять підйом на три приблизно рівні по дистанції частини. Завершальна частина підйому - це 5,7 км із середнім градієнтом 8,3%. Перед днем відпочинку гонщики точно не будуть економиться, і на цьому етапі, який сміливо можна назвати найважчим на нинішній Вуельті, можна буде побачити ранні атаки грандів.
Вівторок, 3 вересня - 10 етап: Юрансон - По (Франція), 36 км, індивідуальна розділка
Після першого дня відпочинку - ще один ключовий з точки зору загального заліку етап: рівнинна розділка на 36 км у Франції. Фінішувати гонщики будуть в По - місті на Півдні Франції, яке практично щорічно потрапляє на карту Тур де Франс. Що цікаво, в цьому році на Турі в По також проходила індивідуальна розділка на 27 км.
З усіх фаворитів Вуельти найкращим роздільщиком є, безумовно, Прімож Рогліч, і на цьому етапі у нього буде відмінна можливість заробити перевагу над прямими конкурентами.
П'ятниця, 6 вересня, 13-й етап: Більбао - Лос Мачукос, 167 км, гірський етап
Етап під зловісним номером 13 обіцяє гонщикам безліч болю і страждань - завершуватися він буде в надважкий підйом Лос Мачукос. Загальна дистанція підйому - 7 км, а середній градієнт - 9%. Цифри середнього градієнта значно псують кілька полиць і коротких спусків всередині підйому. Основна частина Лос Мачукос - це 3 км із середнім градієнтом більше 11%. Цей підйом по праву претендує на звання найскладнішого на нинішній Вуельті.
На Вуельті цей підйом вперше з'явився лише в 2017 році, і відразу став знаменитим. На ньому в кризу потрапив Кріс Фрум, який програв більше 40 секунд прямим конкурентам на чолі з Вінченцо Нібалі. Хоча, як ми всі чудово пам'ятаємо, ні ця криза, ні провалений допінг-тест на сальбутамол не завадили Фрум виграти ту Вуельту.
Неділя, 8 вересня, 15-й етап: Тінео - Сантуаріо дель Асебо, 154 км, гірський етап
В кінці другого тижня гонщиків чекає зв'язка з двох важких гірських етапів зі справжніми, довгими гірськими фінішами. На першому з них учасників Вуельти чекають три перевали першої категорії і фініш в підйом першої категорії Сантуаріо дель Асебо: 10 км із середнім градієнтом 8,1%. Етап буде дуже складним, фінішна гора відмінно підходить для відкритої боротьби, хоча існує небезпека того, що напередодні ще одного важкого етапу гонщики будуть вести себе обережно.
Понеділок, 9 вересня, 16-й етап: право - Альто де ла Кубілья, 144 км, гірський етап
Завершуватися другий тиждень буде етапом з двома перевалами першої категорії складності і фінішем в Альто де ла Кубілья - підйом, якому привласнили категорію «спеціальна». Кубілья - підйом Туровського типу: довгий, з досить стабільними і далеко не захмарними градієнтами: 19 км, 5,8%. Перед днем відпочинку гонщики точно не будуть себе економити, тим більше, що на третьому тижні шансів змінити щось в загальному заліку буде мало.
Фаворити
За традицією Вуельта - це гонка, на якій гонщики, які по ходу сезону не зуміли в повній мірі реалізувати свої амбіції, намагаються врятувати сезон. Багато таких і серед претендентів на високі місця в загальному заліку і на нинішній Вуельті.
Втім, фаворита гонки №1, Пріможа Рогліча, це не стосується. Словенець провів дуже успішну першу половину сезону, вигравши відразу три багатоденки Світового туру: Тур ОАЕ, Тіррено - Адріатіко і Тур Романдії. Після цього він фінішував третім на Джиро д'Італія. До «Корса Роза» Рогліч підходив в статусі фаворита №1 і в підсумку трохи розчарував, але подіум Джиро - в будь-якому випадку відмінний результат.
Статус Рогліча як головного фаворита нинішньої Вуельти цілком виправданий: він багатоденник екстра-класу, у нього за плечима сильна команда, і маршрут гонки йому підходить, хоча, звичайно, в ідеалі словенський екс-стрибун хотів би бачити більше кілометрів розділки: серед всіх топ-фаворитів Вуельти він, безсумнівно, найсильніший майстер індивідуальної гонки.
Відносно шансів Рогліча насторожує лише одне: з часу завершення Джиро у нього за плечима всього один гоночний день - групова гонка чемпіонату Словенії, де він фінішував четвертим. Тому є сумніви щодо того, що Рогліч підійде до старту Вуельти в стовідсотковій готовності. А часу на розкачку і набір форми по ходу гонки на Вуельті, на відміну від Джиро або Туру, не буде.
twitter.com/lavuelta. Прімож Рогліч
Є в складі Jumbo Visma і ще один претендент на загальний залік - Стівен Круйсвейк. В цілому Рогліч на даний момент виглядає багатоденником більш високого класу, однак скидати голландця з рахунків не варто. У липні він став третім в загальному заліку Тур де Франс, однак навряд чи це є проблемою. У минулому сезоні Круйсвейк зв'язку Тур + Вуельта проїхав відмінно: 5-е і 4-е місця в загальному заліку відповідно. При цьому варто відзначити, що маршрут Вуельти з короткими крутими стінками не дуже добре підходить Стівену: вибуховим гірником з потужним фінішним шматком він ні в якій мірі не є.
За традицією відразу два капітана і у Movistar: Алехандро Вальверде і Найро Кінтана. Міг приєднатися до них і Річард Карапас, однак сенсаційний чемпіон Джиро впав за тиждень до старту гонки і отримав травму. На старті ми його не побачимо. Як не парадоксально, кращими виглядають шанси 39-річного Вальверде. Чемпіон світу приємно здивував на Тур де Франс: 7-е місце в загальному заліку, при тому, що гонку він починав в якості помічника Кінтани і Ланди і на перших гірських етапах працював на них, жертвуючи власними шансами. Вуельта - гонка, яка ідеально підходить Вальверде: і за маршрутом, і за біоритмами. 7-е місце на Турі - відмінний доказ того, що як топового генеральщика Алехандро ще рано списувати з рахунків.
Що стосується Найро Кінтани, то в нього віриться слабо. Колумбієць на Тур де Франс знову провалився і зараз просто-напросто за своїм рівнем не дотягує до боротьби за перемогу на Вуельті. До того ж, Кінтана в кінці сезону покидає Movistar, а, як показує практика, гонщики, які вже «сидять на валізах», рідко показують хороші результати в кінці сезону.
twitter.com/lavuelta
Фаворитом №2 вважається Мігель Анхель Лопес. Він якраз ідеально підходить під опис гонщика, який не повною мірою реалізував себе в нинішньому сезоні. На Джиро він зайняв 7-е місце в загальному заліку, хоча здатний був на більше. Капітану Астани катастрофічно не щастило: на 13-му етапі він отримав прокол у вирішальний момент і змушений був самотужки наздоганяти групу фаворитів. А на 20-му етапі під час фінального підйому зіткнувся з вболівальником, який вибіг на трасу. Лопесу не щастило, але, варто визнати, і за своїм рівнем готовності він до призового рівня не дотягував. У Лопеса є хороші шанси на перемогу на Вуельті, він - головна ставка Астани і маршрут йому відмінно підходить, проте в дуелі з Роглічем фаворитом він не виглядає.
Теоретично в складі Астани поборотися за загальний залік може і Якоб Фугльсанг, який зійшов з Тур де Франс через травму. Однак позиція Астани максимально чітка і прозора: капітан команди на Вуельту - Лопес. Очевидно, позиція ця базується на поточному рівні готовності датчанина, який і до сходу на Турі виглядав досить блідо.
Капітаном Ineos на гонку їде Тао Ґеоґеґан Харт, який недавно фінішував п'ятим на Турі Польщі. Поточна форма у англійця хороша, проте його здатність боротися за найвищі місця в загальному заліку Гран Турів надалі під питанням: жодного сильного виступу на супербагатоденках у нього за плечима все ще немає.
Відразу дві людини з претензіями на загальний залік у UAE Emirates. Фабіо Ару по ходу нинішнього сезону переніс операцію на клубовій артерії, проблема з якою заважала йому показувати свій максимум в останні два роки. Тур де Франс він проїхав фактично без підготовки і в тестовому режимі, і 14-е місце в загальному заліку говорить про непоганий загальний рівень готовності. До Вуельти чемпіон цієї гонки 2015 року, ймовірно, зможе ще додати і поборотися за топ-6 генеральної класифікації. Але призові і переможні амбіції, швидше за все, доведеться відкласти до наступного року.
twitter.com/lavuelta
Свій дебютний Гран Тур в кар'єрі поїде 20-річний словенський вундеркінд Тадей Погачар. Перший сезон в професіоналах у нього вже вийшов вдалим: перемоги в загальному заліку на Турі Каліфорнії і Вольта Альгарве, шосте місце на Турі Країни Басків. Втім, у другій половині сезону Погачар проїхав лише Класику Сан-Себастьян, на якій не зміг дістатися до фінішу. Його поточна форма під великим питанням, як і те, що 20-річний дебютант Гран Турів, нехай і настільки талановитий, зможе з першої спроби піти на загальний залік. Швидше ми побачимо у виконанні словенця боротьбу за окремі етапи: для гонщика його спеціалізації шансів буде море.
Капітаном Education First буде Рігоберто Уран. На папері маршрут Вуельти підходить колумбійцеві відмінно, однак на ділі з трьох Гран Турів саме іспанський для нього найменш успішний: сьоме місце в минулому році - кращий результат Ріго на Вуельті. Урану належить виступати на Вуельті з повним Туром в ногах, чого йому раніше робити не доводилося. У своїй найкращій формі Уран здатний поборотися за подіум, проте цю найкращу форму він показує раз в декілька років.
На Джиро-2019 Рафал Майка вперше за три роки фінішував в топ-10 загального заліку Гран Туру, посівши шосте місце. Поляк зумів нагадати про себе як про сильного генеральщика, недавно відмінно виступив на домашньому Турі Польщі (також шосте місце в загальному заліку), і цілком може поборотися за топ-6 і на Вуельті. Повторити ж результат 2015 роки (третє місце) буде проблематично.
А наші хто?
Україну на Вуельті-2019 представлятиме Марк Падун, який не просто відібрався до складу Bahrain Merida, а й був оголошений капітаном команди на загальний залік, що, звичайно, пов'язано з травмою Доменіко Поццовіво - спочатку на генерал у команди Брента Коупленда планувався саме він.
За плечима у Падуна є вже один майже повноцінний Гран Тур - на торішній Вуельті він зійшов на 17-му етапі через хворобу, до цього став третім з відриву на одному з горбистих етапів. Без досвіду проходження Гран Туру дуже складно відразу претендувати на високі місця в загальному заліку, проте 17 етапів - це практично повноцінний Гран Тур.
У нас є сумніви з приводу того, що Падун вже зараз готовий боротися за топ-10 загального заліку, проте майже повний Гран Тур за плечима, відмінні результати на багатоденках в молодіжній категорії і хороша поточна форма (перемога в загальному заліку багатоденки Адріатика - Іоніка і 18-е місце на Класиці Сан-Себастьян) вселяють оптимізм.
Важливо ще те, що Падун, на відміну від більшості гонщиків, приїде на Вуельту свіжим: через тендиніт він пропустив практично всю першу половину сезону. До даного моменту в 2019 році за плечима у Падуна всього 16 гоночних днів. Це дуже мало як для такої пізньої стадії сезону - навіть на Джиро д'Італія в травні багато хто з фаворитів приїжджає з більшою кількістю гоночних днів в ногах.
У цьому році на Вуельті нарешті в повноцінному вигляді з'явиться молодіжний залік, який існував і в попередні роки, проте не нагороджувався призовий майкою. Тепер же переможець молодіжного заліку, як і на Джиро і Турі, отримає білу майку, і на неї Падун буде одним з претендентів. Хоча, звичайно, завоювати білу майку при живому Мігелі Анхелі Лопесі буде складно.
Якщо ж у Падуна не піде в загальному заліку - у нього завжди є план «Б» у вигляді боротьби за окремі етапи. У минулому році 23-річний українець вже довів, що до вирішення подібних завдань він готовий. Тому, українським уболівальникам велоспорту точно буде за кого вболівати на Вуельті: в ролі статиста Падун виступати точно не буде.