Шоу в Німеччині: перемога Макса, прорив Феттеля, провал Мерседеса
Підсумки гран-прі Формули-1 в Німеччині
- 29 липня 2019, 14:16
- |
- 30 липня 2019, 00:14
- 3579
- 1
Формула-1 балує своїх уболівальників. Після класних гонок в Австрії і Великобританії фани отримали круту боротьбу на Гран-прі Німеччини.
Провал Мерседеса, величезний провал Боттаса
Ще в середині гонки здавалося, що Льюїс Хемілтон впевнено візьме чергову перемогу, а його напарник Валттері Боттас буде в топ-3. Навіть подумалося, що які б на трасі не були умови і що б не відбувалося, а Мерседес все одно здобуває перемоги. Однак і Хемілтон, і німецька команда спрацювали не кращим чином. Сам Льюїс в дійсно складних умовах допустив нехарактерну для себе помилку і вилетів з траси. Британцеві ще пощастило, що він тільки пошкодив переднє антикрило, а не застряг в гравії, як Шарль Леклер миттєвостями раніше.
Хемілтон потрапив в аварію перед боксами, тому механіки не встигли підготувати новий елемент машини. Крім того, команда помилилася з вибором гуми, а після цього на Льюїса повісили штраф в 5 секунд за неправильний заїзд на піт. Загалом, давно 5-кратний чемпіон світу не потрапляв у такі обставини. У підсумку - лише 11-е місце на фініші (9-е після штрафу Альфа Ромео). І така ситуація явно надихала всіх любителів інтриги в загальному заліку, адже Валттері Боттас, уникнувши проблем і вильотів, їхав якщо не за перемогою, то точно розраховував на подіум.
Фінн легко міг відіграти мінімум 15 очок! І все ж Валттері в самому кінці вилетів з траси і врізався в бар'єри ... Зрозуміло, що були складні умови, мокра траса і все інше, але як можна було упустити такий шанс? Боттас напевно знав, що Хемілтон поза топ-10 і перед ним відривається відмінна можливість скоротити 39-очкове відставання на 15-18 пунктів. Так фін чемпіонство точно не виграє. І це на тлі заяви боса Мерседеса Тото Вольффа, мовляв, в серпні буде вирішуватися питання продовження контракту Боттаса, а багато скажуть останні 2 етапи до літньої паузи.
Валттері як ніхто знає, що Естебан Окон тільки і чекає можливості зайняти його місце.
Ферстаппен
Коли стало ясно, що гонка буде дощовою, шанси на перемогу Макса Ферстаппена різко зросли. Вважається, що найкращим в Ф-1 під час дощу є Льюїс Хемілтон, проте болід Ред Булла краще за інших пристосований під мокру трасу, та й Ферстаппен вже довів, що готовий скласти конкуренцію досвідченому британцю. При цьому, як і під час переможної гонки в Австрії, Макс припустився помилки на старті і з 2-го місця опустився на 4-е.
Та й протягом гонки у нього не було великої переваги, але помилки Мерседеса і трохи везіння дозволили голландцеві здобути другу в сезоні перемогу. Частку везіння не заперечує і бос Ред Булла Крістіан Хорнер, який заявив, що Макс зумів витягнути переможний лотерейний квиток. Втім, сам гонщик підкреслює, що переміг той, хто допустив найменше помилок. У Ферстаппена була лише одна помилка, коли після переходу на сліки його розвернуло на підсихаючою трасі. В іншому - впевнений пілотаж і заслужена перемога.
Такими темпами гонщик зможе зачепитися за друге місце в загальному заліку.
Феттеля можна похвалити, Леклера - покритикувати
Себастьян Феттель останній рік витримує великий потік критики, а деякі експерти і журналісти не ховаючись відправляють німця на пенсію, рекомендуючи йому вже закінчувати з гонками. Але за підсумками Гран-прі Німеччини можна критикувати всіх в Феррарі, але тільки не Феттеля. Сама команда виставила себе не в кращому світлі, коли в кваліфікації, де Скудерія мала шанси на поул, поломки болідів трапилися у Феттеля і Леклера.
У гонці Шарль Леклер, здавалося, мав шанси навіть на перемогу, але допустив помилку при виїзді з останнього повороту і застряг в гравії. Нічого дивного - там же помилялися і Хемілтон, і Хюлькенберг, і Ферстаппен. Але тут, на відміну від Бахрейну і Австрії, цілком вина Леклера. Правда, пілот її і не заперечує, однак зазначає, що винувато покриття траси, яке під дощем перетворилося на ковзанку. Можливо, так воно і є, але траса для всіх однакова. Ще один втрачений шанс, але Леклер в дебютному сезоні за Феррарі може собі це дозволити.
А ось Феттель перевершив очікування. Стартуючи з 20-го місця, німець провів впевнену гонку, не допустив жодної помилки і заїхав на подіум. Звичайно, без дощу і достатку сейфіті-карів це було б неможливо, але потрібно відзначити класний пілотаж Феттеля, а також своєчасні піт-стопи і правильну зміну гуми від Феррарі. Себ може собі поставити великий плюсик за цей етап.
Квят, Стролла і інші
Гонки в повністю дощових умовах відкривають чудові можливості для різних сенсацій. Наприклад, третє місце Данила Квята або четверта позиція Ленса Стролла. Як це у них вийшло? По-перше, безпомилкова їзда, а по-друге, надзвичайно своєчасні піт-стоп в кінці гонки. І Торо Россо, і Рейсінг Поінт знайшли ідеальний момент переходу на сліки, мінімізувавши ризик вильоту на підсихаючою трасі. І куди без везіння у вигляді самоусунення Хемілтона, Боттаса і Леклера.
Можна привітати Торо Россо, адже в звичайних умовах їм ніколи не пробитися на подіум. Радіє і Хонда. Переможець і третій призер використовували двигуни японського виробника, і залишається сподіватися, що це дасть Хонді додаткову мотивацію для поліпшення їх силових установок.
Кого щиро шкода, так це Ніко Хюлькенберга. Німецький гонщик утримує рекорд Ф-1 за кількістю проведених гонок без подіумів, і в неділю у пілота Рено був рідкісний шанс як мінімум поборотися за топ-3. Не склалося, і Ніко припустився помилки все в тому ж 16-му повороті, завершивши гонку в бар'єрах. Коли ще у Халка буде такий шанс?
Загальний залік
Повторюється ситуація гонок в Австрії і Великобританії. Круте гран-прі, купа екшену, але позиції лідера залишаються міцними. Хемілтон випереджає Боттаса на 41 пункт. Попереду ще половина сезону, але Валттері, схоже, не зможе нав'язати напарнику боротьбу. І такими темпами фіну скоро доведеться оглядатися на Ферстаппена. Макс, як і Боттас, має в сезоні 2 перемоги, а в загальному заліку відстає лише на 22 пункти. Менше однієї перемоги.
Феррарі ж поки залишається тільки боротьба напарників за 4-5 місця. Явно не те, що команда очікувала побачити до середини чемпіонату.