Формула 1. Виправлення помилок або удар у відповідь

На Sport.ua анонс Гран Прі Бахрейну – другого етапу чемпіонату в Формулі 1

Pirelli
© Pirelli

Після сенсаційної перемоги Феттеля в Австралії другий етап сезону очікується, мабуть, з не меншим ентузіазмом, ніж дебютний. І головні питання майбутнього Гран Прі звучать досить просто: чи готова «Мерседес» зробити гідну відповідь після своєї, скажімо чесно, випадкової поразки? Чи буде перевага «срібних стріл» такою ж відчутною, якою вона була два тижні тому, і найголовніше, чи зможе команда довести все до свого логічного завершення?

З’явившись в чемпіонаті у 2004 році етап десятиріччя був цікавий виключно тим, що він був, адже перегони на автодромі посеред пустелі часто не могли похвалитися видовищністю. Проте все змінилося у 2014-му коли основні події уїк-енду почали проводити після заходу сонця. Чи то зниження температури, чи якісь інші фактори вплинули, але з тих пір в Сахірі стало набагато цікавіше. Крім того за останні кілька років «Мерседес», попри своє домінування в чемпіонаті, не завжди завершує Гран Прі перемогою, що зазвичай означає наявність суттєвої інтриги в гонці.

Сахір вимагає ефективної силової установки при розгоні, а також якісної роботи гальм та їх охолодження, і цим траса подібна до Мельбурна. Звісно не можна забувати і про роботу з шинами, які в тропічному кліматі Бахрейну легко перегріваються. Та все ж однією з головних проблем етапу є те, що тут часто міняється напрямок вітрів, які наносять на трасу пісок, тож командам доводиться ставити додаткові фільтри на системи охолодження, що аж ніяк не полегшує життя гальмам і мотору.

В той же час надмірних вимог до аеродинаміки в Бахрейні немає, адже по-справжньому швидкісний віраж тут лише один – 12-й поворот. Відтак ми і на другому етапі сезону не зможемо об’єктивно побачити наскільки аеродинамічні пакети одних машин кращі за інші. Частково це буде видно в Шанхаї, а значно показовішою буде ситуація в Барселоні, але точно не найближчого уїк-енду.

В FIA розмірковували над тим, чи не запровадити і в Бахрейні третю зону дії DRS, як це було зроблено в Австралії, проте Федерація вирішила подовжити DRS-відрізок на стартовій прямій. В принципі цього має вистачити для того, щоб в неділю ми стали свідками не урочистої процесії, а цікавої та видовищної боротьби з адекватною кількістю обгонів безпосередньо на трасі.

Особливістю притаманною для всіх вечірніх етапів, є те, що найкраще для підготовки до кваліфікації та гонки підходить лише друга практика, яка так само відбувається ввечері та дає можливість краще зрозуміти умови на трасі, з якими пілоти зіткнуться в суботу й неділю. Таким чином робота під час першої та третьої практик з налаштуваннями машини завжди виходить дуже складною, адже потрібно тримати в голові той факт, що основні сесії відбуваються на більш низьких температур.

До Бахрейну Pirelli привезла ґуму на один ступінь жорсткішу, ніж було в Австралії, цього разу це будуть комплекти Medium, Soft і SuperSoft. Власне такі ж шини тут використовувалися і минулого року, щоправда цьогорічні покришки більш м’які порівняно з ґумою, що була в 2017 році.

Пілот

Команда

Medium

Soft

SuperSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

2

4

7

77

В. Боттас

Мерседес

1

5

7

5

С. Феттель

Феррарі

2

4

7

7

К. Райкконен

Феррарі

2

4

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

2

4

7

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

2

4

7

11

С. Перес

Форс Індія

2

3

8

31

Е. Окон

Форс Індія

2

3

8

18

Л. Стролл

Вільямс

1

5

7

35

C. Сироткін

Вільямс

2

4

7

27

Н. Хюлькенберг

Рено

2

3

8

55

К. Сайнс

Рено

2

3

8

10

П. Гаслі

Торо Россо

1

5

7

28

Б. Хартлі

Торо Россо

2

4

7

8

Р. Грожан

Хаас

2

3

8

20

К. Магнуссен

Хаас

1

4

8

2

C. Вандорн

Макларен

1

3

9

14

Ф. Алонсо

Макларен

1

3

9

9

М. Ерікссон

Заубер

3

3

7

16

Ш. Леклер

Заубер

2

4

7

Як бачимо з вибору пілотів, в «Макларен» вирішили застосувати досить агресивну шинну стратегію на весь уїк-енд, обравши аж 9 комплектів найбільш м’якої ґуми. Хоча, як показує практика, на гонку пілоти, що пройшли до фіналу кваліфікації, мають незначні відмінності у наявних комплектах. Щоправда «помаранчевим» ще треба буде добряче постаратися, щоб потрапити до топ-десятки на старті.

Якщо в Австралії шинна тактика виявилася достатньо прогнозованою, і більшість пілотів провели по одному піт-стопу, то в Бахрейні ситуація має змінитися. Принаймні саме так вважають в Pirelli:

«Гран Прі Бахрейну має свої особливості, зовсім інакші, порівняно з Альберт-парком два тижні тому, хоча ці етапи мають дещо спільне – обидві траси складаються з розгонів і гальмувань і характеризуються здебільшого поздовжніми, ніж бічними перевантаженнями, а це значить, що особливе навантаження припадає на задню частину машини.

Ми очікуємо, що через абразивний асфальт і термальну деградацію шин більшість пілотів здійснить більше одного піт-стопу, тим паче, що цього року наші комплекти стали більш м’якими. Крім того в Бахрейні ми завжди бачили різноманітні варіанти стратегії.

Оскільки гонка відбувається ввечері, а температура траси в цей час знижується, всі команди мають зібрати максимум інформації під час найбільш відповідних сесій (а це друга практика і кваліфікації – прим.), зробивши правильні висновки про стан траси ввечері», - поділився своїми очікуваннями Маріо Ізола.

Хоч на першому етапі чемпіонату тріумф здобула «Феррарі», але головним й однозначним фаворитом майбутнього Гран Прі залишається чинний чемпіон, якому просто не пощастило в Мельбурні. Саме Льюісу пророкують перемогу і букмекери, зокрема на виграш кваліфікації лінія має такий вигляд: Хемілтон – 1,61; Боттас і Феттель – по 5,00; Ферстаппен – 15,00; Ріккардо – 17,00; Райкконен – 21,00. Головна ж вікторія уїк-енду оцінюється схожим чином: Хемілтон – 1,83; Феттель – 4,00; Боттас – 7,00; Ферстаппен – 13,00; Ріккардо – 15,00; Райкконен – 17,00.

Враховуючи результати в Австралії на перший погляд видається, що Кімі недооцінюють, але тим цікавіше буде подивитися наскільки фін готовий до боротьби за найвищі позиції на кожному етапі. Як тут не пригадати ще такий цікавий факт – Райкконен в Бахрейні має найбільше фінішів на подіумі – 8, та при цьому жодного разу не піднімався на його вершину. Найбільшу ж кількість перемог в Сахірі здобули Алосно та Феттель – обоє тріумфували тут по 3 рази.

Не дуже приємні новини ще до початку гоночного уїк-енду прийшли зі стану «Торо Россо», а точніше – їх партнера і постачальника силових установок «Хонда». Японці встановили причину поламки мотору на машині Гаслі й тепер вирішили поставити нові турбіни та MGU-H на обидві машини, а також новий двигун внутрішнього згорання на машину француза. Якщо попередній ДВЗ японцям відновити не вдасться, то для П’єра така новина просто жах, адже очевидно, що два двигуни 20 етапів не проїдуть.

Які ж прогнози можна зробити на майбутній етап – Льюіс обов’язково переможе, якщо тільки не втрутиться якийсь непідконтрольний йому фактор. Скажу, що набагато цікавіше буде спостерігати за Боттасом та «Ред Булл» – фін чудово розуміє, що в Мельбурні підвів не тільки себе, а й всю команду, тож прагнутиме довести, що то була просто випадковість.  Ну а «енергетикам» наразі також треба менше помилятися і тоді пілоти «Феррарі» вже не будуть настільки вільно дихати, як це було 2 тижні тому.

Механіки «Хаас» не просто вдосконалили своє вміння проводити піт-стопи, а тепер частина з них перейде на нові позиції, а до складу бригади додатково увійде людина, що слідкуватиме за тим, аби піт-стоп проходив у штатному режимі. Якщо заходи керівництва американської команди виявляться ефективними, то на фініші гонки в першій десятці ми маємо побачити Кевіна з Роменом.

А це значить, що боротьба за фініш у призовій десятці буде вкрай напруженою, бо і «Рено», і «Макларен» зроблять все можливе, щоб також покинути Бахрейн з гарним настроєм. Відтак все свідчить про те, що весь уїк-енд обіцяє стати дуже і дуже цікавим, та тільки недільний вечір дасть відповіді на головні питання.

 

Гран Прі Бахрейну, Сахір, 6-8 квітня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,412 км

57

308,238 км

кваліфікація: 1:28.769 (2017, Валттері Боттас)

гонка: 1:32.408 (2006, Ніко Росберг)

 

 

Трансляції на «Першому Автомобільному», розклад сесій за київським часом:

Перша практика 14:00 – п’ятниця 6 квітня

Друга практика 18:00 – п’ятниця 6 квітня

Третя практика 15:00 – субота 7 квітня

Кваліфікація 18:00 – субота 7 квітня

Гонка 18:10 – неділя 8 квітня

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Автор — В'ячеслав Кобржицький, Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.