Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
| Обновлено 22 апреля 2013, 15:19
6064
21

Себастьян Феттель триумфует на Гран При Бахрейна

Как и год назад на подиуме оказались те же пилоты и в точно такой же последовательности

| Обновлено 22 апреля 2013, 15:19
6064
21
Себастьян Феттель триумфует на Гран При Бахрейна

Як і тиждень тому гонка вийшла прекрасною – хто любить багато обгонів побачив їх з різними варіаціями (з і без DRS), любителі стратегічних головоломок також мали залишитися задоволеними разом із тими, хто любить несподіванки і непередбачувані речі під час гонки.

Зрештою саме завдяки італійцям з Pirelli недільна гонка починається ще під час суботньої кваліфікації, коли команди разом із пілотами визначаються з базовою стратегією на гонку і відповідним чином використовують наявні комплекти шин. В Сахірі ми вперше в сезоні побачили найбільш жорстку пару сумішей Hard і Medium, які через спекотну погоду (повітря прогрілося до +29С, а асфальт до +42С) зношувалися хоч і не так швидко як у Китаї, але більшість пілотів все-одно проїхала дистанцію з трьома плановими зупинками в боксах.

Суботня перемога Ніко Росберга не стала сюрпризом, оскільки всім зрозуміло, що на одному швидкому колі Mercedes становить справжню силу, чого про англо-німецький колектив не можна сказати, коли мова заходить про гоночний темп болідів. Стартове поле в Бахрейні набуло інтригуючих ноток вже після обрахунку всіх штрафів, виписаних пілотам як минулого тижня, так і вже на Сахірі. Тож якщо перший стартовий ряд зайняли Росберг і Феттель відповідно до своїх результатів, то вже далі все було не менш цікаво. Другий ряд окупували пілоти Ferrari, причому Феліпе Масса, який на дві позиції просунувся вперед внаслідок покарань Веббера (за аварію з Вернем в Китаї) і Хемілтона (за заміну коробки передач після суботньої практики), на відміну від Алонсо кваліфікувався на основних шинах, в той час як усі лідери суботи зробили це на опційних. Справжнім сюрпризом кваліфікації стали результати пари пілотів Force India, які отримали місця на третьому ряді.

Перед початком гонки крім Феліпе Масси свій вибір на користь гуми Hard зробили також Грожан, Хюлькенберг, Боттас, Вернь і Гутьєррес.

Після того, як червоне світло згасло і гонка стартувала, на трасі почалося неймовірне видовище. Спочатку Алонсо зумів обігнати Феттеля і навіть спробував атакувати Росберга, але Ніко своєю лідерську позицію зберіг, а Себастіан зумів повернути друге місце, обігнавши Фернандо всередині першого кола. Поки Пол Ді Реста вийшов на 4-те місце, залишивши за спиною Массу, для його напарника гонка по-суті завершилася – з проколотим колесом Адріан Сутіл доплентав до боксів і повернувся в гонку, але розраховувати на високу позицію на фініші вже можна було не сподіватися.

Відбивши атаку Алонсо Феттель всерйоз взявся за Росберга – дуель двох німців була видовищною, але недовгою, вже на третьому витку болід з чемпіонською «одиничкою» на борту очолив пелотон і понісся трасою назустріч картатому прапору. Після Себастіана обгоном Росберга зайнявся Алонсо, який також не одразу, але зумів дотиснути Ніко. Бідолашний Росберг був справжньою зіркою на початку гонки, бо режисер трансляції найчастіше показував саме його. А якщо бути точніше, то те, як Ніко обганяють інші пілоти, адже після Феттеля й Алонсо у Ді Рести, а згодом і Масси не виникло особливих проблем. Що не кажіть, а в Mercedes поки що так і не знайшли правильного підходу до роботи з шинами і шасі як і в попередні роки продовжує безжально з’їдати гуму раніше, ніж треба.

Для Ferrari приблизно в цей час приємні новини завершилися до кращих часів і наступних етапів. Це спочатку на машині Фернандо перестала нормально працювати DRS – крило перестало опускатися і закриватися з натисненням гальма, а в такій аеродинамічній конфігурації болід хоч і виграє багато на всіх прямих, а не тільки там, де робота DRS дозволена, але в поворотах програш є значно і значно більшим. Такі справи змусили іспанця першим серед лідерів їхати на піт-лейн, де йому разом зі зміною покришок повернули крило в нормальний стан, але після спрацювання DRS проблема повернулася й Алонсо повторно звернув до боксів, де йому ще раз виправили крило – з того моменту Фернандо перестав використовувати DRS навіть тоді, коли регламент робити це дозволяв. Звісно що за таких умов боротися з суперниками за позицію легше не стало.

Наступним сюрпризом гонки стала тактика Масси, який поїхав на піт-стоп одночасно з Феттелем і вся стратегічна перевага від старту на більш м’яких шинах Medium вилетіла в трубу. Дивно, адже тоді незрозуміло для чого було ризикувати в кваліфікації.

Після того, як усі лідери здійснили свої перші планові зупинки в боксах, у лідерах гонки опинилися Ді Реста і Ряйкконен, але якщо шотландець досить швидко поїхав за новою гумою, то фін продовжував намотувати кілометри на добряче зношеному комплекті ще протягом кількох кіл, пропустивши за цей час Феттеля на перше місце.

В стані Скудерії естафетну паличку проблем перехопив Масса – наприкінці першої третини дистанції бразилець пошкодив праве заднє колесо і завчасно поїхав на піт-лейн попутно пропускаючи інші боліди, а вже на 37-му колі без видимих і зрозумілих причин та ж таки задня права покришка вдруге розвалилася на виїзді на старт-фінішну пряму. Гонка, на яку в Ferrari покладали великі сподівання перетворилася на не менш велике розчарування.

На чолі пелотону Феттель продовжив нарощувати солідний відрив, залишаючи іншим вести боротьбу за місця на подіумі довкола нього. І варто сказати, що боротьба ця була доволі жорсткою і неймовірно цікавою. По-перше, через те, що в ній брали участь пілоти, яких мало хто чекав там побачити (насамперед мова йде про Ді Ресту), по-друге, сама боротьба на трасі вийшла напрочуд видовищною. Спочатку пілоти уперлися в дифузор Mercedes Росберга, який у кращих традиціях Ярно Труллі зібрав за собою чималий паровоз і активно нікого не пропускав, але коли стан гуми на його машині погіршився німець упиратися більше не міг. Тут і боротьба між напарниками по McLaren, в якій Перес так старався обігнати Баттона, що надломив переднє крило на своєму боліді й таки програв очну боротьбу Дженсону. Взагалі обгонів і боротьби на трасі було неймовірно багато, настільки що режисер трансляції не завжди встигав показати все найцікавіше, бо різні тактики, а відтак і різний стан шин у пілотів тільки підштовхували одних до обгонів інших. Та й нерідко більш повільні пілоти не упиралися, намагаючись все ж таки слідкувати за станом гуми і не ризикувати надмірно.

Зрештою після проходження екватору гонки стало остаточно ясно, що в Red Bull, Mercedes, Ferrari будуть робити більше піт-стопів порівняно з Ряйкконеном і Ді Рестою, а Грожан з його першими відрізками на твердіших шинах становитиме небезпеку наприкінці дистанції, коли на легкому боліді перейде на шини Medium.

Так в підсумку і сталося: Кімі, зекономивши час на «зайву» зупинку міг підтримувати досить високий гоночний темп, і коли всі його конкуренти востаннє відправилися за новими шинами фін опинився і доволі комфортній і безпечній зоні – Феттеля вже ніяк не наздогнати, а Ді Реста, Грожан, Веббер, пари Mercedes і McLaren не могли дістати самого Ряйкконена.

Для Ромена Грожана останній гоночний відрізок перетворився на гонку переслідування спочатку за Росбергом і Веббером, а пізніше за Полом Ді Рестою і останньою сходинкою на подіумі, в якій франко-швейцарцю треба було за одинадцять кіл ліквідувати 6 секунд відставання. Задачу Ромен розв’язав ще за п’ять кіл до фінішу і для себе заново відкрив сезон, що не надто вдало почався на перших трьох етапах.

На останніх колах дистанції прекрасну в плані інтриги й непередбачуваності боротьбу провели Хемілтон і Веббер. Австралієць, перебуваючи на 5-му місці в гонці, захищався жорстко, але в межах розумного, намагаючись заблокувати британця всюди, де тільки могла виникнути небезпека для позиції Марка, та все ж таки на початку останнього кола Льюіс зумів протиснутися крізь оборонні редути, зведені Веббером, а на середині кола пілота Red Bull обігнав ще й Серхіо Перес! Мексиканець після захоплюючої баталії з напарником всередині гонки зумів у підсумку фінішувати попереду Дженсона, який в боксах побував на один раз більше. Чеко поступово починає виправдовувати довіру команди і правильність зробленого вибору, хоча звісно за однією гонкою ще передчасно робити далекосяжні висновки – в кваліфікації у мексиканця проблеми і досі не вирішені.

Себастіан Феттель у звичному для себе і команди стилі здобув свою чергову і 28-му перемогу, а компанію німцю склали пілоти Lotus – візьміть минулорічні знімки тріумфального подіуму Бахрейну і порівняйте їх з сьогоднішніми. Дежа вю? Чи все-таки закономірність і перемагають ті, чиї боліди найкраще працюють у спекотних умовах, а тактика команд розрахована якнайкраще.

Себастіан зміцнив лідерство в особистому заліку і випереджає Ряйкконена вже на 10 пунктів, а от далі відрив такий, що навіть за одну гонку ні Хемілтон, ні Алонсо наздогнати чинного чемпіона не зможуть. Тож німець зробив непоганий заділ перед початком європейської кампанії чемпіонату.

Те, що для Lotus подвійний насправді видатний результат, команда не приховувала ні на мить – святкування в боксах з напоями, що нагадували шампанське, розпочалося ще коли пілоти на подіумі давали інтерв’ю Девіду Култхарду. Зрештою за підсумками гонки колектив з Енстоуну вийшов на друге місце в Кубку конструкторів, випередивши Ferrari – тут вся боротьба ще попереду і ніхто не може взяти перепочинок ні на мить.

Свій найкращий результат в кар’єрі повторив Пол Ді Реста фінішувавши четвертим – цей результат дозволив команді принаймні тимчасово обійти McLaren, але найголовніше те, що колектив Віджая Мальї ще більше віддалився від Sauber і Toro Rosso – наприкінці сезону кожне очко може виявитися вирішальним у боротьбі середняків за місця в Кубку конструкторів і мільйони призових.

Формула 1 іде на перепочинок, і наступна гонка відбудеться за три тижні в Іспанії, де команди приїдуть з черговими оновленнями техніки, намагаючись компенсувати свої втрати в дебютній частині сезону. Все ще тільки починається!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран Прі Бахрейну

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:36:00.945

3

2.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 9.1

2

3.

Р. Грожан

Lotus

+ 19.5

3

4.

П. Ді Реста

Force India

+ 21.7

2

5.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 35.2

3

6.

С. Перес

McLaren

+ 35.9

3

7.

М. Веббер

Red Bull

+ 37.2

3

8.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 37.5

4

9.

Н. Росберг

Mercedes

+ 41.1

4

10.

Дж. Баттон

McLaren

+ 46.6

4

11.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1:06.4

3

12.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 1:12.9

3

13.

А. Сутіл

Force India

+ 1:16.7

3

14.

В. Боттас

Williams

+ 1:21.9

3

15.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1:26.3

4

16.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1 коло

3

17.

Ш. Пік

Caterham

+ 1 коло

3

18.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

 

19.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 1 коло

 

20.

М. Чілтон

Marussia

+ 1 коло

 

21.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 2 кола

5



Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:36.961 (55-те коло)

Не фінішував:

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

17 коло

наслідки аварії

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

77

2.

К. Ряйкконен

Lotus

67

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

50

4.

Ф. Алонсо

Ferrari

47

5.

М. Веббер

Red Bull

32

6.

Ф. Масса

Ferrari

30

7.

Р. Грожан

Lotus

26

8.

П. Ді Реста

Force India

20

9.

Н. Росберг

Mercedes

14

10.

Дж. Баттон

McLaren

13

11.

С. Перес

McLaren

10

12.

А. Сутіл

Force India

6

13.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

6

14.

Н. Хюлькенберг

Sauber

5

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

1

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

109

2.

Lotus F1 Team

Renault

93

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

77

4.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

64

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

26

6.

McLaren

Mercedes

23

7.

Toro Rosso

Ferrari

7

8.

Sauber F1 Team

Ferrari

5

Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 21
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
p_j
Извините за этот флуд....но что-то глючило и не видео отправленных сообщений.
p_j
к Фетелю отношусь в принципе равнодушно...с небольшой долей отвращения из-за его какой-то тупости...пять слов в вьюхах связать не может...грейт рейс....найс ворк....ит вос фантастик.....ай ехал первый и держал все в своих руках...
Какой тудыж-разтудыж грейт рейс...вот Перес грэйт..а ты тупо ехал впереди без напряга..штамповал как на тестах круги...
Но, не торопитесь кидать в меня носки и помидоры Вэбер имеет с ним равные условия и ни в квалификации, ни в гонке стабильно не может показывать таких же результатов...хотя машини одинаковые..значит все же Фетель хороший пилот и умеет выжать и так с хорошего болида...все, что нужно выжимать.
З.Ы, Надеюсь на дальнейшие подиумы у Лотуса
p_j
к Фетелю отношусь в принципе равнодушно...с небольшой долей отвращения из-за его какой-то тупости...пять слов в вьюхах связать не может...грейт рейс....найс ворк....ит вос фантастик.....ай ехал первый и держал все в своих руках...
Какой тудыж-разтудыж грейт рейс...вот Перес грэйт..а ты тупо ехал впереди без напряга..штамповал как на тестах круги...
Но, не торопитесь кидать в меня носки и помидоры Вэбер имеет с ним равные условия и ни в квалификации, ни в гонке стабильно не может показывать таких же результатов...хотя машини одинаковые..значит все же Фетель хороший пилот и умеет выжать и так с хорошего болида...все, что нужно выжимать.
З.Ы, Надеюсь на дальнейшие подиумы у Лотуса
p_j
к Фетелю отношусь в принципе равнодушно...с небольшой долей отвращения из-за его какой-то тупости...пять слов в вьюхах связать не может...грейт рейс....найс ворк....ит вос фантастик.....ай ехал первый и держал все в своих руках...
Какой тудыж-разтудыж грейт рейс...вот Перес грэйт..а ты тупо ехал впереди без напряга..штамповал как на тестах круги...
Но, не торопитесь кидать в меня носки и помидоры Вэбер имеет с ним равные условия и ни в квалификации, ни в гонке стабильно не может показывать таких же результатов...хотя машини одинаковые..значит все же Фетель хороший пилот и умеет выжать и так с хорошего болида...все, что нужно выжимать.
З.Ы, Надеюсь на дальнейшие подиумы у Лотуса
p_j
к Фетелю отношусь в принципе равнодушно...с небольшой долей отвращения из-за его какой-то тупости...пять слов в вьюхах связать не может...грейт рейс....найс ворк....ит вос фантастик.....ай ехал первый и держал все в своих руках...
Какой тудыж-разтудыж грейт рейс...вот Перес грэйт..а ты тупо ехал впереди без напряга..штамповал как на тестах круги...
Но, не торопитесь кидать в меня носки и помидоры Вэбер имеет с ним равные условия и ни в квалификации, ни в гонке стабильно не может показывать таких же результатов...хотя машини одинаковые..значит все же Фетель хороший пилот и умеет выжать и так с хорошего болида...все, что нужно выжимать.
З.Ы, Надеюсь на дальнейшие подиумы у Лотуса
p_j
к Фетелю отношусь в принципе равнодушно...с небольшой долей отвращения из-за его какой-то тупости...пять слов в вьюхах связать не может...грейт рейс....найс ворк....ит вос фантастик.....ай ехал первый и держал все в своих руках...
Какой тудыж-разтудыж грейт рейс...вот Перес грэйт..а ты тупо ехал впереди без напряга..штамповал как на тестах круги...
Но, не торопитесь кидать в меня носки и помидоры Вэбер имеет с ним равные условия и ни в квалификации, ни в гонке стабильно не может показывать таких же результатов...хотя машини одинаковые..значит все же Фетель хороший пилот и умеет выжать и так с хорошего болида...все, что нужно выжимать.
З.Ы, Надеюсь на дальнейшие подиумы у Лотуса
CubiQ
Он не червонец, чтобы его любить.
hybrid
так в тому то і справа, "ті, хто слідкує". більшість не слідкує, більшості в інтернеті покоментувати хочеться. я от, наприклад, терпіти не моду алонсо, але мушу віддавати йому належне.
ось, доречі, яскравий приклад:
тобто поведінка алонсо і ставлення до масси хлопцю подобається, там все ок, а от феттелю ні-ні
narom90
А за что все так Феттеля не любят?
Я как болельшик Феррари с глубоким уважением отношусь к таланту Себа.
И думаю те, кто действительно следит за Формулой, пищали, как девочки, после победы Феттеля в Монце, когда он выступал еще за Торо Россо.
jmen-jmen
Он стартовал 9-м,ему пенальти дали за смену коробки передач.
hybrid
феттель-кімі прекрасно. табличка непогано так виглядає.
шкода росберга, якщо вже хемілтон краще зберігає колеса, то шото там не то. шкода сутіля, знов його винесли.
заубер поки взагалі не радує, а форс індія крута, обійшла вде макларен.
Shakhtar The Best Fan
После 4 места Хемилтона на квалификации ждал от него большего
dudigo78
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
darklordik11
Пофиг. Alonso the best!
Веселі-Писанки
Ти його знаеш особисто?))Звідки ненависть така?))
dudigo78
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
CubiQ
Шикарная гонка! Перес наконец-то показал почему его взяли в Макларен!
Хоть как я не люблю Феттеля, но сегодня он просто всех унизил.
С одной стороны обидно, что у Алонсо проблемы, а со второй - Перес шестой.
Баттон вообще всрался, не выпендривайся он с Пересом, то был бы впереди Росберга.
Лучшая гонка в сезоне! 12 человек в секунде на квалификации и в гонке тоже интрига (окромя Феттеля).
По-моему Перес будет и дальше уделывать Баттона...
VLADLeoN
Очень жаль Скудерию.Скажу одно Ди Реста!
napalm931
гонка отличная,Феттель красава! К. Ряйкконен и Р. Грожан порадовали не ожидал от них такой гонки,ну и мини дуэль между С. Перес и Дж. Баттон было очень интересно наблюдать). Жаль что у Ф. Алонсо и Ф. Масса были какие то проблемы с болидами, то проблемы с DRS то колесо лопнуло)